Naar de sportschool!

Moderators: EvelijnS, Polly, Ladybird, Hanmar, Shanna, Princesj, Dani

Mama3

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 09:30

@Rebel, oh dat stukje heb ik dan gemist, 1 HH moet te doen zijn. Eens kijken wanneer ik dit samen met een trainer kan doen

@ Needje, bedankt dat geeft mij wat inzicht in waar ik sta er nog naartoe kan werken. Leuk!

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 17:05

Cer schreef:
Ja wij doen het tussen het boksen door, gewoon op de vloer, dus geen matjes oid..
Mn onderrug op de goeie plek houden lukt ook niet heel best..
maar wij doen dus ook de oefening dat je tegenover elkaar zit en dan benen in elkaar haakt, en dan sit ups moet doen. Als mn ondergoed dan niet goed zit, krijg ik gewoon brandblaren.. maar ja, omdat je het met zn tweetjes doet kun je ook niet steeds zeggen "wacht ff, mn string uit mn naad halen" :')
maar ik kan NOOIT de enige zijn met dat probleem dus vandaar dat ik het even in de groep gooide.. :D

En geen ondergoed is dat geen optie? Ik zie dat (of ik wil of niet) met regelmaat in de kleedkamer voorbij komen bij fitness meiden.Bij spinning droeg ik nooit een onderbroek om dezelfde reden (wel wat vaseline op m'n lippen) maar met de goedkoopste hunkerm. strings heb ik nergens meer last van.

Of een ander sportbroekje (losser zittend shortje) wat dan misschien zorgt voor minder wrijving?

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 21:07

Ladyloe schreef:
Doen jullie eigenlijk nog iets van een cooling down op een crosstrainer oid?

Na elke les wordt het steevast gezegd, maar meer dan een kopje thee drinken wordt het niet. En wanneer ik geen les volg maar m'n schema heb ik tabatha of 500m hoog tempo roeien als finisher. Ik fiets wel naar huis, afhankelijk van mijn staat 7-10min

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 09:54

Gisteren weer eens tijd gehad voor een lesje Clubpower en daarna nog een kwartiertje op de loopband gestaan om de tijd te overbruggen (kinderen lopen de A4D). Vandaag aangekomen op de sportschool had ik ineens een negatieve flow, weinig energie. Half programma afgewerkt, daarna kwartiertje loopband en toen weer huiswaarts.

Niks voor mij, heb altijd zin energie en kracht. Misschien is het steeds en voor de A4D toch een beetje teveel met werkstress, verbouwing bv huis en alles wat in de laatste wkn voor de vakantie nog moet gebeuren

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 12:31

Ik heb een matje van de Lidl, maar die vind ik niet fijn (Wel prima voor onder het zwembad haha) en eentje van de action, die vindt ik heel fijn.

Suuszels; squat je weleens voor de spiegel? Dat geeft misschien wat inzicht waar het qua houding mis gaat. En misschien tijdelijk met minder gewicht?

Ik merkte vanmorgen bij mezelf dat het ineens anders ging dan normaal. Er was alleen nog een stang met nekrol beschikbaar, dat gebruik ik nooit en lag de stang toch anders dan normaal. Toch op 60 kg gehouden, maar bij set 3 voelde ik ook ineens mijn rug. Direct gestopt, de volgende keer neem ik hem 5 kg lichter, scheelt soms... of zou het komen dat ik deze week de maandag en woensdag niet geweest ben (iets met etentjes, bbq etc)

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 14:55

Misschien kun je eens kijken op fit.nl Ik vindt dat ze daar altijd goed en duidelijk uitleggen. (Als ik ergens tegenaan loop in mijn schema en er is zo 123 geen trainer beschikbaar val ik hier altijd op terug(

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 10:03

Ik ben op vakantie en ga elke ochtend van 9 tot 10 baantjes zwemmen en een uurtje suppen of 2 rondjes over de camping wandelen in de avond of namiddag. De sportschool heb ik wel bekeken maar is zo groot als een postzegel.. misschien dat ik die nog wel een x uitprobeer

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 13:05

Eigenlijk zou elke sportschool een tropenrooster moeten hebben. Open vanaf 06.00u. Wanneer je de slaap niet kan vatten... of voor de hitte uit wil zijn.

Bij ons zijn ze 2x pwk om 7u open. Maar op die dagen kan ik niet, behalve wanneer ik terug ben van vakantie tot ik weer moet werken.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 12:32

Anderhalf uur redt ik ook makkelijk bij full body. Maar ik heb best een uitgebreid schema. Deze doe ik 1 tot 2x per week. Verder doe ik 2x pwk een half uur funxtion, daarvoor nog cardio en 3 krachtoefeningen en dat redt ik in een uur.

Dus 2x per week een uur en 1 tot 2x per week 1.5u

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 19:52

Ladyloe schreef:
Komende week hebben ze bij ons op de sportschool gratis lessen. Ik ga met m’n zus een lesje bodypump doen. Ben erg benieuwd!

Superleuk! Heeft bij mij meer dan een jaar geduurd voordat ik het aandurfde. Maar ik vindt het heel erg leuk. Helaas geven ze het bij ons op de sportschool op voor mij bijna onmogelijke tijden. Maar als ik dan toevallig kan, dan ga ik altijd.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 22:15

@LM; heb je al eens geprobeerd om bij thuiskomst eerst met een theetje op de bank te relaxen, dan te douchen en naar bed?

Ik doe het tegenwoordig zo na avond sport en slaap dan beter. Dan is alle adrenaline eruit. Hartslag weer op normaal niveau

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 07:19

Vrijdag weer een gesprek met mijn trainer gehad. Hij wil meer progressie zien. Een nieuw schema, nieuw ritme en voeding aanpakken.

Ik zou er graag over 2 mnd weer voorstaan, waar ik in maart stond, voor de verbouwing van het huis.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 16:09

Wie van jullie traint met een "echt" doel?

Ik ga nu een jaar of 4 naar de sportschool, zit strakker in mijn vel, maar kg wisselen, vet en spierpercentage ligt redelijk bijelkaar.

Deze week met een nieuw schema aan de slag gegaan, 2x pwk en 1x pwk een uur funxtion. Ipv 2x half u funxtion en 1x schema om meer progressie te gaan zien.

Nu sprak ik met iemand die mij vroeg naar mijn doelen, maar die heb ik dus niet echt. Vis en het naar beneden, spier omhoog, maar dat lijkt mij logisch.

Maar hoeveel % is dan realistisch in 2mnd, iemand enig idee?

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 11:21

MarlindeRooz schreef:
Altijd als ik mijn armen train, dan staan die Deadlifters met hun kont naar mij toe. *D _O-

Dit staat bij ons (gelukkig) naast elkaar.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 20:32

Leuk Dreamy!

Ik heb veel van Under Amour en Puma.
Ook een favoriet setje van Bjorn borg, zit echt heerlijk! Wat dingen van Nike en gisteren Ivy Park besteld.

Ben ook echt toe aan wat nieuwe sportkleding en schoenen.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 10:10

Bij ons betaal je echt wel het dubbele voor PT. En het is minimaal voor een half jaar, dat weerhoud mij wel.

Elk nieuw schema train ik de eerste keer met mijn trainer, dat vindt ik echt heel fijn.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 19:42

Ik ben echt blij met mijn broeken van Bjorn Borg en Ivy Park. Zitten hoog, comfortabel, schijnen niet door en zien er ook nog eens leuk uit

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 10:14

Needje schreef:
Lijkt mij ook een 20kg gezien de dikte en lengte.

Deze hebben wij ook, zijn idd 20 kg

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 16:24

Wat gaaf Eulogy!

Ik heb daar onlangs ook over nagedacht, na een gesprek met een collega.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 20:00

Wat goed dat je toch gaat ondanks dat er veel rugby op tv is, top!

En een compleet nieuwe outfit, is altijd leuk!

Ik ben de laatste tijd steeds vaker 4x pek ipv 3x pek in the gym te vinden en merk ook echt vooruitgang. Legpress eindigde ik vrijdag met een setje van 12 hh op 125 kg!

Het nieuwe schema wat ik in sept heb gekregen heeft ook zeker positief bijgedragen.

Ik verleg nog wekelijks alles met een x aantal kg, maar toch blijven de DL en squat een dingetje. Ik eindig de squat met een setje 15x60kg en hoop dan altijd dat ik de volgende keer dit als tweede setje kan hebben en dan set 3 met 5 kg verhogen, maar het lukt me gewoon niet om 15hh te squatten, max 10-12 en ik blijf daarop hangen, week in en uit. DL hetzelfde verhaal. Superfrustrerend, misschien ook maar eens op m'n sokken proberen.

Vandaag geen sportschool voor mij, maar gisteren was het een lekker dagje. Half uur kt,een uur funxtion en savonds nog terug geweest voor 45min funxtion ouder-kind les. Superleuk was dat.

Mijn dochter van 11 is echt sterk, dat wist ik al wel, maar gisteren zag ik het ook echt. Mijn zoontje heeft ook echt genoten en hard gewerkt, wat was dat leuk samen.

Ze vonden het ook leuk om te zien hoe het eruit ziet er wat ik allemaal doe. Mijn dochter heeft daarna nog 8 min op de loopband, standje 6 heuvels gedaan. Mijn zoontje durfde eerst niet, maar was wel heel nieuwsgierig, uiteindelijk toch nog een minuutje erop gestaan.

Heerlijk, daar geniet ik echt van!

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 00:20

Haha Dioxide, ik vond het vooral leuk, nee zij ook wel. Ik vond het fijn dat de drill instructie blijkbaar ook relaxt les kan geven. Verder was het best een pittig lesje.

Sporten doen ze sowieso (jongste 4u tennis en 2x hockeytraining en wedstrijd, de middelste 8u turnen pwk). Maar nu weten ze een beetje wat mij bezig houdt en wat ik doe of gedaan heb als ik kapot thuis kom..

Leuk setje trouwens!
Zo'n crosstrainer hebben wij ook, althans als het dezelfde is, een trap noem ik het altijd maar. Misschien moet ik daar ook maar weer eens op. Ik ben een paar mnd terug van crosstrainer overgegaan naar loopband, 10min warming up en 5 min cooling down roeien fullspeed, niet echt cooling down haha
Laatst bijgewerkt door Mama3 op 25-11-18 00:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 00:28

Wat nemen jullie, of kunnen jullie als extra eiwit aanraden?

Ik zit op 30% eiwit (107gr) per dag, maar zit altijd rond 85 gr en uitschieter naar 100gr

Ik eet ongeveer 400ml kwark per dag, 3 plakjes kipfilet op brood, gekookt ei, en 3x pwk een vleessoort met veel eiwit. Dit probeer ik aan te houden op de 3 dagen dat ik sport. De andere dag en de niet sportdagen eet ik geen vlees.

Ik heb van 2 merken whey poeder geprobeerd maar daar ga ik van kokhalzen.
Laatst bijgewerkt door Mama3 op 25-11-18 00:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 00:30

Welkom Annet!

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 22:46

Whoeha, mijn deadlift zit in de lift, setje van 10hh op 60kg vandaag, blij mee!

Bij ons raden ze de Smith ook niet aan. De fysio gebruikt hem wel maar dan voor lunges, bench press etc en ik zie heel afentoe er iemand mee squatten

Veel succes Marit, hopelijk heb je er net zoveel plezier in als ons.

Wat fijn dat je van je rugklachten af bent eulogy

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 11:06

Ik betaal 37 euro voor onbeperkt cardio, kracht, groepsles, sauna, schema en meting, bij een kleinschalige sportschool.

En al ben je niet gebekt, gewoon subtiel vragen hoe lang ze nog nodig denken te hebben. Ik durfde eerst ook niet en deed daardoor sommige onderdelen niet en uiteindelijk heb je alleen jezelf daarmee.

Ik heb het één keer niet zo subtiel gevraagd omdat ik er zo klaar mee was, dat werd me niet in dank afgenomen. Dus laat het niet te lang doorsijpelen zoals ik deed, dat is echt zonde.

Het is bij ons bijna nooit nodig, maar als ik het graag ben ik altijd zo aan de beurt en noemen ze mij ook mevrouw, haha