Naar de sportschool!

Moderators: Hanmar, Princesj, Mondy, Mjetterd, Nala, ynskek, Polly, Ladybird

Mama3

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 15:51

Vandaag om 1u naar de sportschool geweest, wat was het heerlijk rustig. In totaal maar 10 mensen tegengekomen.

Ook DL op mijn sokken geprobeerd en ik vind het fijn. Ik kon 60 kg DL in mijn derde set van 10 reps. Gisteren een uur funxtion gedaan en daarvoor 10min cardio en een kwartiertje kracht lb. Tijdens de funxtion alleen ub getraind.

Vandaag alleen lb, ook weer progressie in Leg press, zit nu op 145kg in mijn derde set van 12 reps.

Morgen weer ub, maandag lb,woe ub, en dan vrijdag weer een uurtje funxtion, meting en nieuw schema.

Ik ben benieuwd!

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 17:06

Wat heerlijk Marit, zo'n ongepland maar geslaagd sportschool bezoekje.

Hier was het andersom, wel gepland, maar niet gegaan. Iets met de periode vd mnd. Morgen ga ik wel weer braaf

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 17:52

Steffi en Biggirl, maken ze bij jullie op de sportschool dan geen schema's op maat?

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 20:54

Beterschap Dioxide!

Ik ben vandaag weer geweest, 1.5u lower body getraind.

En cardio, daar heb ik ook een hekel aan. Soms zie ik dat sommige wel een uur op de teller hebben staan, zweet druipt op de grond, shirt doorweekt, ik vindt dat echt niet charmant, haha.

Kwartiertje loopband of crosstrainer vindt ik lang genoeg wanneer ik met de auto kom, en als ik op de fiets kom is 10min lang genoeg. Na de krachttraining sluit ik af met 5min vol power roeien, dat vindt ik wel echt heerlijk.

Binnenkort krijgen we nieuwe cardio apparatuur, ik ben benieuwd, misschien zit daar iets leuks tussen voor de afwisseling.

Op mijn werk wandelen we buiten in de lunchpauze en hebben we een fiets bureau, ook ideaal, werken en fiets en tegelijk.

En er was nog iets over sportschoolprijzen , hier gaat het per 1 jan met 1.50 omhoog, dat overleef ik wel

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 21:08

Wow, Karuna; ik zou echt helemaal gek worden als ik daar moest trainen. Ik heb nooit een andere sportschool van binnen gezien, maar bij ons is het niet zo in rijtjes.

Ik ga ook een keer proberen wat foto's te schieten

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 13:04

Hoe lang ik train is ook afhankelijk van hoe druk het is of hoe druk ik het zelf heb.

Maar in anderhalf uur kan ik mij prima vermaken, meestal ben ik er nog iets langer.

Koptelefoons mogen bij ons ook gewoon. Ik draag het zelf niet, en spreek ook gerust mensen met koptelefoon aan als ik wil weten hoe lang ze nog nodig hebben.

Bij ons mogen heren niet mouwloos, dames geen korte tops oid. Niks wat aanstootgevend of lust opwekkend is haha

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 13:18

Vandaag had ik een follow up. Ik zat met mijn nieuwe schema echt in een positieve en fanatieke flow en dat was te zien. Al neem ik de weegschaal wel met een korrel zout, maar toch..

Verder complimenten gehad van de trainer, dat ik echt veel sterker ben geworden. Dat hij dat ook goed ziet bij zijn les etc. Ik merk het ook wel aan mijzelf, en vond het fijn om dat ook eens bevestigd te krijgen. Bij het uitleggen van 3 oefeningen kreeg ik ook van de stagiaire nog mooie complimenten. Dat doet mijn zelfvertrouwen goed.

Ik ben ook wel blij met mijn vorderingen en wil een keertje alle uitslagen in een grafiekje zetten om wat vergelijkingsmateriaal te hebben en om inzicht te krijgen of ik inzicht kan krijgen in mindere periodes.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 17:31

Eske_B schreef:
ItsMe2 schreef:
Sporten jullie omdat jullie het leuk vinden? Of omdat het echt noodzakelijk is vanwege ziekte/aandoening?

Beide, permanente blessure waarbij sterke spieren helpen en omdat ik ervan ontspan, m'n hoofd leeg maak :)

Hier hetzelfde.

Begonnen met spinning, omdat dat voor mij een onbelaste sport was. Na een go van de fysio, na een half jaar mocht ik ook krachtsport gaan doen om de spieren sterker te houden.

Maar ik vind het nu ook echt leuk. Het grenzen verleggen, de strijd aan met jezelf, de variatie en ik vindt het ook heerlijk om even een moment voor mezelf te hebben. Anders zou echt alles in het teken van de kinderen en werk staan.

Mijn sportmaatjes haken altijd na verloop van tijd, de laatste is verhuisd maar ik moet eerlijk bekennen dat ik het heerlijk vindt alleen. Ik ben nu veel fanatieker!

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 20:21

Nee helaas Lau, omgeving Utrecht wel, maar in Den Haag ben ik echt niet bekend. Misschien één van de andere meiden.

Gisteren na 3u slaap nog heerlijk 2u getraind. Vandaag aan het nieuwe schema begonnen. Het bestaat uit 3 delen. Voor elke dag eentje, maar ik kan er echt nog niks mee.

Ik heb daar altijd zo'n moeite mee. Ik heb de stagiaire maar gemaild of ze vrijdag toch nog wat dingen kan laten zien, zodat ik het kan uitschrijven. En ik hoop dat ze het kladje van mijn trainer nog heeft, dat vindt ik toch handiger uitgeschreven.

Woensdag schema 2 en als ik er niet uit kom, maak ik een combi met schema 3 van de dingen die ik wel herken.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 21:09

Relaxed, wat heftig zeg. Gelukkig is de cyste eruit. Neem de tijd om goed te herstellen, niks overhaasten, genieten van je vakantie! En in het nieuwe jaar, een nieuw sportief leven, met veel lucht..

En slim om in de ochtend te gaan, ik doe dat ook en op maandag middag, direct vanuit kantoor, dan heb ik ook gewoon een avond met het gezin

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 21:29

MarlindeRooz schreef:
Nee, wil weer iemand vinden die mij niet alleen maar kwark etc laat eten haha. Dus wil wat onderzoek doen eerst.

Ik heb toevallig onlangs van de diëtist op de sportschool een voedingslijst meegenomen voor mijn collega. Onderverdeeld in 3-en. Bij voorkeur, middenweg en bij uitzondering.

Ik kwam er ineens achter dat sommige voedingsmiddelen in uitzondering voorkwamen, waar ik ze als voorkeur had geschaard. Mocht je het lijstje willen hebben als houvast kan ik het je wel doorsturen..

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 21:31

Ik heb meerdere merken sportlegging maar Bjorn borg en Ivy park vindt ik heel fijn en in hoog model

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 20:39

Ik ga het lijstje van de diëtiste nog sturen, maar een foto ervan was niet goed leesbaar, inscannen ben ik op het werk vergeten te doen. Maandag stuur ik het door!

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 15:24

Hier staat het sporten op een laag pitje. Ik ben vandaag een uur geweest en de automatische piloot oefeningen gedaan.

Leef momenteel in een rollercoaster, mijn vader ligt sinds dinsdag in kritieke toestand in het zkh.

Op zich wel fijn om er even uit te zijn maar merkte ook dat er totaal geen energie in zat.. Ook niet gek na 3 dagen op mandarijnen, banaan, noten en kwark..

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 00:23

Bedankt meiden, er is een sprankje hoop. Hij heeft vandaag 2x z'n ogen op een kiertje gehad en beweegt zijn armen en benen. Volgens de verpleging reflexen, maar toch voelt het of hij echt op ons reageert.

Voorzichtig positief.

Ik ga wel proberen om de sportschool op te pakken en wat meer en beter voor mezelf te zorgen. Ook op advies van de verpleging. Welke kant het ook op gaat, er komen nog hele zware tijden aan..

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 00:25

Hopelijk hebben jullie ook met de feestdagen van die mooie openingstijden en extra lesjes zoals bij ons en wordt het een gezellige en sportieve kerst. Fijne dagen allemaal!

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 21:58

Leuk setje Dreamy! Ik ga ook morgen weer Laura.

En voor de dames die al even niet geweest zijn, soms is het niet anders, dat mag je trots zijn dat je het weer oppakt.

Hier in januari ook altijd druk, maar in maart gewoon weer het vaste gezelschap met een paar doorzetters erbij.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 19:21

Even een snelle ego post, heb een pizza in de oven dus weinig tijd. Vrijdag na een les van een uur moest ik wachten tot ik naar huis kon omdat mijn zoontje tennis wedstrijden had. Ik heb toen voor het eerst een eiwitrijke genomen.

Chocolade was op, dus koos ik voor koos en ik vond het verrassend lekker.

Whey poeder heb ik nu 3x gekocht en na 2x proberen weggegooid, krijg dat echt niet weg.

Iemand ervaring met eiwit shakes na de training, welke zijn aanraders?

Kak, lichtelijk verbrande bloemkoolpizza, iets te lang getypt

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 15:03

Eske_B schreef:
Gister voor het eerst in 3 weken weer gesport... dacht dat ik rustig had gedaan, maar wat een spierpijn :')

Ik ben wegens omstandigheden afgelopen 3 weken maar 2x geweest, maar ik heb nu echt moeite met 105 kg legg press, loopband vond ik al pittig. Echt bizar wat een achteruitgang. Heb ik na vakanties eigenlijk nooit echt last van. Misschien omdat ik 3 weken op de bank, in de auto of in het ziekenhuis heb gezeten en niet heb bewogen. Veel stress heb en een emotioneel wrak ben als ik die gevoelens zou toelaten.

Ik ben benieuwd hoe de rest van mijn tijd eruit gaat zien, ik heb nog 5 kwartier, hopelijk kan ik ook nog wat dingen op normaal niveau

En kan ik morgen gewoon uit mijn bed komen...

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 19:48

Sem_ schreef:
Hebben jullie het ook altijd zo koud een tijdje na het sporten? :+

Zo heel afentoe gebeurd het mij dat ik iets te laat uit bed stap, er 3 kids naar school moeten, mét lunchpakket en er dan nog net tijd is om mijn koffie op te drinken en op weg naar school een banaan te eten. Wanneer ik dan een heel pittig lesje heb, waar ik dan een dubbele les van "moet" meedoen terwijl ik te weinig water op heb tussen de lessen door, dan heb ik het ook de hele dag koud.

Of dat nou door het te hard sporten is, te weinig water, of te mager ontbijt, dat weet ik niet. Maar mogelijk ook wel een combi van deze 3, haha!

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 17:35

[quote="Suuszels"]Wat zijn RDLs?

RDL = Romanian Deadlift

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 17:38

Eulogy en suuszels, leuk schema.

Ik heb verschillende schema's, maar ik weet het zo net niet met mijn nieuwste schema's. Ik blijf ook nog oefeningen van mijn oude schema's erbij doen. Soort van gewoonte en het zijn leuke oefeningen.

Maar vanaf morgen hou ik me aan mijn schema.

Heb nu al spierpijn van mijn lesje vanmorgen, ben benieuwd naar morgen.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 22:33

Wat handig schema's met plaatjes. Ik wou dat mijn trainer dat deed. Ik zal het vrijdag eens introduceren..

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 15:31

Wat leuk om ieders trainingsschema eens te zien.

Hierbij de mijne, al staat het momenteel op een laag pitje ivm de revalidatie van mijn vader, kost allemaal zoveel tijd en energie, en dan nog mijn huishouding, werk en kinderen. Maar ik klaag niet. Mijn vader heeft het allemaal overleefd en ik kan het altijd weer fanatiek oppakken wanneer de tijd er is.

Afbeelding

Afbeelding

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 23:26

@Karuna, hier ook handgeschreven boekjes bij de sportschool. Alleen vindt ik het handiger op een A4 dus mijn trainer maakt het schema dan in word en mailt het mij

@Dreamer, pas op dat je lichaam niet uitput. Ik neem weleens een time out van een paar dagen tot een week, daarna ben ik gewoon even sterk of juist sterker. Ik zou het wat rustiger aan doen.

De sportschool selfies laat ik even aan mij voorbij gaan, ik maak nooit sportselfies, wel afterselfies in de kleedkamer als vergelijkingsmateriaal.

Ik heb ook niet altijd spierpijn, ik voel mijn spieren wel, maar geen spierpijn, behalve aan het begin van een nieuw schema, of nieuwe oefening, of te zwaar getraind. Bij de fly heb ik overigens standaard spierpijn de dag erna, oeps toch wel spierpijn haha