[Info] Haar/haarverf deel 6

Moderators: EvelijnS, benangelique, Hanmar, Polly, Shanna, khirshanta, Dani

Jorex

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 10:17

Mijn haar groeit ondertussen gestaag verder, het is nu eindelijk op een lengte dat ik het ten minste uit mijn gezicht kan stoppen door middel van een mini-staartje of achter mijn oren.
Afbeelding

Het staartje :+
Afbeelding

Alex en Jorie, ondeugend, klein en "altijd" grappig <3 en overladen met [o]

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 11:16

Wauw, gaat de goede kant op!

Vind 't al zoveel beter bij je gezicht staan. :)

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people or a kerstman who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.

Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

BlijNijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 19:02

ProudJustify schreef:
Ik heb dat vorig jaar laten doen, maar alles op 1 lengte werkt niet voor mijn haar dus na een week weer laagjes in laten knippen :+

Mijn haar is te dik en te zwaar en bij alles op 1 lengte zit dat dus echt niet -O-

Ik zou dan inderdaad ook voor laagjes gaan. Bij mij staat alles op een lengte ook niet echt vlot om dezelfde reden. :')

Jorex: Heb even teruggekeken en jouw haar is inderdaad flink aan het groeien!

Shanna
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 15:10

Hebben jullie ervaring met zelf ontkleuren?
Ik wil het weer donker oud-roze.. Het liefste vandaag nog! :+

Edit;
Toch maar naar de kruidvat gegaan, ga zo bezig! :+

Shanna
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 20:52

Resultaat van het ontkleuren;

Afbeelding

Nu de rose-gold er in :7

Afbeelding

BlijNijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 21:45

Waarmee heb je het ontkleurd? Ik wil dat eigenlijk ook graag een keer proberen omdat ik wat meer richting mijn eigen haarkleur terug wil. :)

Ben benieuwd naar het eindresultaat.

Shanna
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 21:53

Knight & Wilson Colour freedom cream bleach.
Ik heb het de maximale duur van 1 uur laten zitten, blonder dan dit krijg ik het ook bij de kapper na 4 uur niet dus wat dat betreft ben ik tevreden!

De rose-gold valt me dan wel weer tegen, is eerder koperkleur wat ik nu zie.. Maar eens even morgen bij daglicht goed bekijken.. -O-

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 01:04

Aan de foto te zien is je haar ook nog best geel, ik vermoed dat dat het koper gemaakt heeft wanneer je er roze overheen deed. Volgende keer kan je er best eerst een paarse toner overheen doen om het gele wat te neutraliseren en dan gaat het resultaat al anders zijn.

“Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Shanna
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 01:13

Kan ik alsnog wel doen natuurlijk, even color-oops o.i.d. er in, toner er in, opnieuw roze er op..

Vorige keer had ik ook gelig haar overigens, maar was het roze dieper/ donkerder van kleur. Kan dus ook aan de roze liggen.. :+
Het is nu een beetje blorange..

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 10:24

Nee dat ligt echt aan die verf, ik had die ook gebruikt op echt wit haar en er bleef alleen een beetje een goud kleur van over. Alleen met echt roze verf als la ticge directions ga je zo'n kleur krijgen.

Kerstmuts

Shanna
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 10:30

Ja ik vermoed ook de verf, toch maar even ontkleurder halen zometeen en dan ook maar een toner en een andere roze.. (leve koopzondag) :Y)

Shanna
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 13:22

Poging 2, plan van aanpak! :Y)
Afbeelding

Eerst ontkleuren, dan tonen met de koelste toner die ik kon vinden bij de kruidvat, en vervolgens eerst de loreal roze proberen, indien die niet roze genoeg is gaat de festival-colors van de action er achteraan (die maakt mn dochter haar donkerblonde lokken altijd wel (lang) roze)..! :Y)

Stap 1 zit er nu in, over een uur uitwassen en de toner er in! :+

Dit is het nu, dus na de vorige mislukte rose-gold..

Afbeelding

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 13:29

Het is nog behoorlijk ginger hé? Absoluut niet lelijk, maar ik denk niet je gewenste resultaat.

"Unable are the loved to die, for love is immortal." - Emily Dickinson

Shanna
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 13:50

Ja het was net 1 tintje donkerder dan dit hoe ik begon, blondeer pakte mij goed uit, en nu dus weer terug naar het begin.. :+
Nou moet ik zeggen dat onze badkamer veel geel en rood-tinten bevat (teak hout/ gelige/ cremige muren) dus de kleur lijkt wat roder/ geler dan in een neutrale ruimte (ook te zien aan de verpakkingsfoto), maar toch..

Daarom nu ontkleuren, tonen, opnieuw kleuren.. hopen dat het dan wel is zoals ik wil..

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 13:52

Hopen dat het lukt! Wel oppassen met te lang die bleek er in. Volgens mij is dat geen toner maar echt bleek. Ik weet uit ervaring dat als je haar te erg beschadigt is het geen kleur meer op wil nemen.
Ik ontkleur het ook altijd zelf, maar afgelopen keer was het zo stuk gegaan daardoor,dat zelfs bij de kapper er niks meer aan te redden viel. Mijn haar nam letterlijk alleen aan de bovenkant nog verf op en alle lengtes bleven gewoon wit-groenig. (van het turquoise dat er nog in zat.) ik heb uiteindelijk echt 15 centimeter van m'n haar moeten knippen. Gaat vast goed hoor, maar vooral zo kort op elkaar bleken kan echt mis gaan, drogisterij verf is vaak ook veel sterker dan nodig. Meestal is dat 9 of 12 procent peroxide, terwijl je vaak met 6 ook al een heel eind komt. Mijn haar was letterlijk verbrand.

Kerstmuts

Shanna
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 13:57

Die bleek ga ik inderdaad om de 5 minuten controleren tot ik het warme er genoeg uit vind, ga het maximaal de helft van de tijd laten zitten omdat het gister al genoeg gebleekt was. Dit schijnt dus ook wel echt ook een toner te zijn omdat je er paars haar van kan krijgen als ik de winkelmedewerker moet geloven :Y)
Inderdaad wel 1 die ook nog iets doorbleekt.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 14:47

Mijn haar en hoofdhuid doen pijn in jouw plaats := Succes, hopelijk lukt het!

“Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Shanna
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 15:26

Ik hou mn uitgroei donker dus mn oofdhuid heeft niks te lijden gelukkig! :+
Ben nu kanarie-geel, maar moet eerst weg, vanavond dus de toner er in en het roze..

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 17:51

:+ ben benieuwd naar je eind resultaat!

Je durft wel, de deur uit met kanariegeel

Shanna
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 18:55

Afbeelding

Het is nu deze kleur (oude foto, de kleur van deze foto was na 4 dagen en een paar honderd euro bij de kapper.. :7 ), nadruk op de ogen leggen en wat de rest denkt zal me een worst wezen! :Y)

Ik ben voorlopig nog niet thuis, dus denk dat ik morgenochtend verder ga met mijn kleuravontuur.. daglicht werkt toch fijner..

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 19:25

Oh maar das niet zo lelijk toch?

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people or a kerstman who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.

Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

Shanna
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 20:49

Het is onnatuurlijk geel, doet mij een beetje denken aan dit nummer;

Maar ik loop niet dik voor schut ofzo.. Het is te doen :+

Shanna
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 12:01

Afbeelding

Zo is het nu.. not sure about it dus er zit ook nog geen masker of conditioner ofzo in.. Als ik het weer wil ontkleuren of extra kleuren is dat niet handig namelijk :+

Foto toont geler dan hij is, ik vind het ook niet perse lelijk ofzo maar het is ook niet wat ik voor ogen had..
Ik twijfel er over of ik er zelf mee verder ga, of dat ik zo naar de kapper ga (moet sowieso nog naar de kapper voor de punten en weer model er in), of dat ik het weer eerst ga ontkleuren zodat ik blond naar de kapper ga.. Of dat ik het zo laat.. :Y)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 13:52

Wauw. Da's uhh... niet specifiek rose blond. :+ Je kunt 't wel hebben hoor. :))

Figaro schreef:

Shanna
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 14:42

Ik weet niet zo goed wat ik er van moet vinden.. :+
En dus ook niet wat ik er mee ga doen... wat denken jullie? :))

Closeup bij daglicht;
Afbeelding