Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Moderators: EvelijnS, Dani, Shanna, benangelique, Hanmar, Polly

MarliesV

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 11:44

Gelijkgestemden :D

Dus allemaal braaf er af blijven en die kleine momentjes van zucht gewoon negeren en door!

Life is short....SMILE while you still have teeth!

Tinkerloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 19:37

Hier 1 jaar gestopt.
Geen momentjes meer gehad dat ik verlangde naar een peuk.
Meteen vanaf dat ik gestopt ben niet meer.
En ik heb toch stevig gerookt.
(Jaaaaaaren,en 30 per dag)
Kan me er niks meer bij voorstellen.
Snap niet dat ik dat ooit gedaan heb.

[o]

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 20:28

Netjes!!! Iedereen die gestopt is: super.
Tinkerloos, wat smerig achteraf gezien hè? Ik ben ook zo blij dat ik ervan af ben. Echt!!! Gewoon niet meer geleefd worden door die peuken.

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 10:16

Tinkerloos schreef:
Hier 1 jaar gestopt.
Geen momentjes meer gehad dat ik verlangde naar een peuk.
Meteen vanaf dat ik gestopt ben niet meer.
En ik heb toch stevig gerookt.
(Jaaaaaaren,en 30 per dag)
Kan me er niks meer bij voorstellen.
Snap niet dat ik dat ooit gedaan heb.

Gefeliciteerd met je één jaar gestopt *\o/* knap joh!
En iedereen die gestopt is natuurlijk, hartstikke knap!

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 12:40

Ik ben al zo enorm vaak weer de fout ingegaan. Ik heb al een aantal zaken op orde . Niet meer dagelijks drinken,(door de weeks nu exht niet meer in het weekend twee drankjes) niet meer blowen (30 jaar gedaan) 18 jaar prozac gebruik gestopt maar deze laatste stap wil maar niet. Voel mij zo een zwakkeling

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 13:43

Maar Will65, dat je daarmee allemaal gestopt bent, getuigt toch al van onwijs veel wilskracht en doorzettingsvermogen?!
Als je een zwakkeling was geweest, had je die eigenschappen niet gehad hoor!

Roken is onwijs moeilijk om mee te stoppen. Het is niet alleen erg verslavend, het is ook nog eens zo te kopen én je wordt er continu mee geconfronteerd zodra je de deur uitgaat.

En ik snap heel erg goed dat het stoppen met roken niet zomaar gaat. Vaak kost het meerdere pogingen eer je bij het 'doen' komt ipv een poging tot. En dat is helemaal oké!

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 13:45

Willl65 schreef:
Ik ben al zo enorm vaak weer de fout ingegaan. Ik heb al een aantal zaken op orde . Niet meer dagelijks drinken,(door de weeks nu exht niet meer in het weekend twee drankjes) niet meer blowen (30 jaar gedaan) 18 jaar prozac gebruik gestopt maar deze laatste stap wil maar niet. Voel mij zo een zwakkeling

Wauw, wat heb je al veel overwonnen! Volgens mij ben je de sterkste vrouw in dit topic!

Life is what happens to you while you’re busy making other plans
--
[MD] Edje heeft een nieuw baasje! *Updates vanaf pag 13*

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 15:56

Dank jullie voor de lieve woorden. Maar ik ben al eens 10 jaar gestopt met roken en toch weer begonnen. Vorig jaar een half jaar en toch weer begonnen . De anti depri heb ik ook vorig jaar afgerond en zonder hulp was een hel maar niets in mij had zoiets van ik neem weer , dagelijks drinken en blowen dit jaar gestopt en lukt ook gemakkelijk maar dit.... ik heb besloten volgende week bij apotheek maar kauwgom of nicotine pleisters te halen. Ik wil die laatste stap echt zetten maar iets verzet zich zo hard momenteel in mij. Niet ok.
Dikke respect voor jullie die echt gestopt zijn!

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 17:33

Eerlijk gezegd zou ik niet snappen wrm ik zou moeten stoppen.
Nu rook ik sws niet vaak (lees; geen paar pakken per dag), maar als ik het doe geniet k er wel van. Tis net als alcohol, ik ben geen alcoholist, maar een wijntje op feestjes kan geen kwaad.
Nee, geef mij maar gewoon een peuk, al dat antirook-gedoe komt me de neus uit. Kan allemaal wat minder overdreven.

MAAR voor degene die willen stoppen; VEEL SUCZAS!! *\o/*

"De eerlijkste Bokker ooit"

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 20:50

Carol_Beer schreef:
Nu rook ik sws niet vaak (lees; geen paar pakken per dag), maar als ik het doe geniet k er wel van. Tis net als alcohol, ik ben geen alcoholist, maar een wijntje op feestjes kan geen kwaad.
Nee, geef mij maar gewoon een peuk, al dat antirook-gedoe komt me de neus uit. Kan allemaal wat minder overdreven.

Maar waarom reageer je dan in dit topic?

Hier zitten mensen die oprecht willen stoppen of gestopt zijn. Lijkt me dus enigszins ongepast. :=

AstorgaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 22:58

Willl65 schreef:
Dank jullie voor de lieve woorden. Maar ik ben al eens 10 jaar gestopt met roken en toch weer begonnen. Vorig jaar een half jaar en toch weer begonnen . De anti depri heb ik ook vorig jaar afgerond en zonder hulp was een hel maar niets in mij had zoiets van ik neem weer , dagelijks drinken en blowen dit jaar gestopt en lukt ook gemakkelijk maar dit.... ik heb besloten volgende week bij apotheek maar kauwgom of nicotine pleisters te halen. Ik wil die laatste stap echt zetten maar iets verzet zich zo hard momenteel in mij. Niet ok.
Dikke respect voor jullie die echt gestopt zijn!

Het is niet gek dat je stoppogingen nog niet definitief stoppen waren. De meeste rokers hebben meerdere pogingen nodig, gemiddeld 7 tot het echt lukt om te stoppen.
Misschien ook iets om met de huisarts te praten over stoppen als je dit zo graag wilt. Volgens mij zich stopbegeleiding ook in het basispakket, voor het geval je meer nodig hebt.

Tinkerloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 08:45

Carol_Beer schreef:

Ik zou ook niet weten waarom jij zou moeten stoppen. Lekker blijven roken zou ik zeggen!

Dit is het stoppen met roken topic,dus hoezo kan het allemaal wat minder overdreven?

[o]

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 22:00

Inmiddels zit ik op ruim 5 maanden!

Ik heb gezegd dat ik nooit en te nimmer nog een sigaret op moet steken, dan ben ik terug bij af.

Maar het gaat gewoon super! Ik mis het ook bijna niet meer. :D

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 11:02

Wat goed Tallie!
Heel goed ook dat je weet van jezelf dat ''die ene sigaret'' die zogenaamd niet uitmaakt, alles uit gaat maken :D Dat is iets wat ik mezelf ook voor hou.

De 22e ben ik een half jaar gestopt, maar ik mis het toch nog regelmatig. Beide buren roken allebei graag een sigaretje in de tuin, als ik dan de ramen open heb dan ruik ik het binnen. Die confrontatie iedere keer vind ik toch behoorlijk lastig.
Ik vind het ook niet stinken namelijk, maar vooral heel lekker ruiken. := Maar als ik dan een mens ruik die gerookt heeft, vind ik die persoon wel stinken, dus het is een beetje van ''oh wat lekker'' naar ''oh wat walgelijk''.

Toch de vlagen waarin ik echt trek heb om zelf een sigaret op te steken zijn minimaal. Ik ben er ook nog maar weinig mee bezig. Soms kijk ik op mijn stoppen met roken app, om te kijken hoeveel centjes ik bespaard heb of hoeveel sigaretten ik niet gerookt heb, maar dit is nog maar af en toe. Eerst keek ik tig keer per dag op die app :')

Wat ook wel meewerkt is dat mijn (bijna <3 ) man niet rookt. Al mijn vrienden en familie verder wel, op 2 familie leden na. Maar goed dat wij in een andere stad wonen. ;)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 17:30

PureSG, echt he!! Als je het van jezelf weet, kan je er rekening mee houden. :)

Ik ben rond de 19e deze maand ook 6 maanden gestopt. Ik weet niet 100% meer welke datum het was, alleen dat het in de week van de 19e februari is geweest.

En als ik dan ook bedenk hoeveel geld ik heb bespaard! *\o/*

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 20:46

Wat knap allemaal!

Ik ben nu 4.5 mnd rookvrij en vanaf dat ik de 3 mnd voorbij ben, gaat het me goed af. De eerste 3 mnd had ik het toch wel vaak best moeilijk. Maar ben erg blij dat ik heb doorgezet.

Kerstmuts