Draagdoek

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, ynskek, Mondy, Shanna, Princesj, Dani, EvelijnS

Liselot

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 16:31

Toen ik met T veel droeg had ik een stash van zo'n 8 doeken en 2 zakken. Merkte dat het best wel verslavend was :o
Heb er nu 2 liggen en mag er van mezelf nog eentje bij als ik weet wat het geslacht van de nieuwe aanwinst is, maar daar wil ik het dan ook bij houden

T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3
GA JIJ TROUWEN IN 2020?
http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: Bruiloften, Newborn, Cake-smash, Bohemian en workshops!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 16:32

Het is ook verslavend, vind ik ook! Maar wat je niet hebt kun je niet uitgeven, toch :=
Ik heb ook veel doeken hoor, maar ze werden allemaal regelmatig gebruikt en ook nu gaan ze nog op reis om niet stil te liggen. Binnenkort worden ze allemaal weer flink gebruikt, als het goed is :D

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 17:32

Ik heb nu dan 1 doek en dan wel gelijk serieus geld uitgegeven. Maar had zoiets van ik draag liever met 1 hele fijne dan meerdere net niet.

Verbaas mij er idd ook over. Heel veel doeken hebben en kopen en al snel moeten ze weg om een rekening te betalen. Dan gaat er toch iets fout lijkt mij.

Net heerlijk met uk in de doek buiten gespeeld en gewandeld met peuter. Dat is wel ideaal hoor.
Ben nog steeds meer dan blij met mijn artipoppe. Hij is zo super zacht en makkelijk te knopen.

Julia <3 17/08/2016
Sophie <3 31/12/2018

Yalou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 18:26

Ik ben zo’n persoon := als ik even een tegenvaller heb (bijv nu met de APK die duurder is uitgevallen dan verwacht) verkoop ik wat doeken omdat ik anders ga stressen _O-
Maar nu heb ik al iets anders verkocht om dat op te vangen en heb ik in mijn hoofd dat ik weer een andere doek wil >;) Ik hou er gewoon van om doeken te hebben en uit te proberen.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 20:35

Oh ja dat begrijp ik ook nooit zo goed. Maar iedereen houdt zijn financiën anders op orde blijkt maar weer.

Ik moet ook een en ander verkopen. Ik heb nu 2 AP liggen en 1 wrapahula. En ik gebruik alleen de tula op dit moment.

***In het karakter van een dier, herken je de eigenaar***

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 07:33

Ik heb jarenlang een stapel gehad met veel HE doeken. Dat ging om doeken die per stuk meer dan €500,- en veel zelfs boven de €1000,- waard waren. Sommige vrouwen verzamelen schoenen, ik verzamelde doeken. Ik vond het geweldig om echt exclusieve doeken te hebben in allerlei blends en kleuren. Helaas zijn mijn draagdagen bijna voorbij en ben ik langzaam maar zeker de meeste doeken aan het verkopen nu. Gelukkig heb ik nooit doeken hoeven verkopen om rekeningen te betalen. Dan gaat er in mijn ogen inderdaad wat mis.

ღ Mama van D.ღ
ღ Mama van S.ღ
ღ Mama van A. ღ
ღ Mama van A.ღ

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 09:01

Zijn die doeken dan ook echt fijner Esplendido? Of kocht je ze vooral voor het speciale? Ik bedoelde het trouwens niet als kritiek hoor, meer dat ik echt keuzestress zou krijgen van 10+ doeken, haha. De lol van zo'n verzameling snap ik wel. :j

Alleen foto's in een topic bekijken? Zet &if=1 achter de link.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 09:32

Ik heb er nu 4, 1 staat te koop.

Deze 3 hebbeb allemaal een andere blend en eigenschappen. Maar ben vooral fan van 1.

Heb onlangs wel een super mooi newborn doekje gekocht. Met merino en katoen en heel dun. Maar voelt wel lekker wollig.

Op FB zie ik wel dat mensen er meerdere per dag gebruiken. Voor mij is 10 doeken niet weg gelegd. Ik ben niet zo handig met opvouwen en qua financieen niet zo betaalbaar.. Tenzij ik allemaal budget koop maar die gebruik ik weer niet graag. Nu ik me weer wat fitter voel hoop ik weer te gaan dragen. B wil nog wel graag. Hij loopt buiten sowieso niet graag zelf, wil getild of in de buggy

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 11:14

Voor mij gaat er niets boven een handgeweven doek. Die vind ik echt fijner dan machine geweven. Voorheen had ik een hele stapel AP en ik heb daarvoor meerdere merken machine geweven doeken gehad. Maar zelfs mijn duurste AP kon niet op tegen mijn handgeweven doeken qua comfort. Komt vooral doordat bij machine geweven doeken de warp bijna altijd katoen is en alleen in de weft gevarieerd wordt met andere luxere garens. Mijn favoriete doeken hebben eigenlijk allemaal een zijden warp. En dat maakt echt verschil in draagcomfort. Een handgeweven doek met zijden warp is heel sterk zonder dat hij meteen dik hoeft te zijn. Een handgeweven doek komt ook gewoon zacht uit de doos. Heeft minder indragen nodig dan de meeste machinegeweren doeken.

ღ Mama van D.ღ
ღ Mama van S.ღ
ღ Mama van A. ღ
ღ Mama van A.ღ

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 11:17

Maisaa gaat nu beginnen met een wollen warp, ben benieuwd wat dat gaat zijn.

Ik blijf nog wel erg benieuwd naar handgeweven doeken. De Madalo’s was ik nog niet enorm van onder de indruk, maar goed, dat blijft dan ook 100% katoen.

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 11:18

Britt schreef:
Maisaa gaat nu beginnen met een wollen warp, ben benieuwd wat dat gaat zijn.

Ik blijf nog wel erg benieuwd naar handgeweven doeken. De Madalo’s was ik nog niet enorm van onder de indruk, maar goed, dat blijft dan ook 100% katoen.

Een wollen warp gaat heel veel bounce hebben.

ღ Mama van D.ღ
ღ Mama van S.ღ
ღ Mama van A. ღ
ღ Mama van A.ღ

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 12:45

Wat is een beetje reeel om te bieden voor een AP maat 4 met een vraagprijs van 200? Heb nog geen doeken tweedehands gekocht dus heb geen idee.

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 12:47

Wat is de retail value, staat die erbij?

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 12:49

Nee staat er niet bij, zal s kijken of ik wat kan vinden!

Even opgezocht: 250 retail
Laatst bijgewerkt door Peppertree op 15-02-19 12:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 12:49

Om welke gaat het? Sommige AP's gaan namelijk nog steeds over de kop, waar anderen voor een appel en een ei gaan.

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 12:51

Leopard mania

wishmelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 15:15

Weet iemand een fijne knoop voor heupdragen?
Mijn nieuwschierig kindje ziet niet genoeg als ze op de buik gedragen wordt :Y)

Do or do not.
There is no try!

Yalou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 15:29

Robins Hip Carry lijkt mij zelf wel wat! :) nog nooit geprobeerd want ik draag nu heel veel met ringsling.

wishmelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 15:42

Top zal ik eens bestuderen en strx proberen :)
Ik wil het bewust bij 1 draagdoek en draagzak houden ;)

Do or do not.
There is no try!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 15:43

Pepper, klinkt als een nette vraagprijs, wel redelijk marktconform iig. Je moet bij die doek okk niet te hoog gaan zitten, want dan kun je hem net zo goed nieuw kopen :7

Yep, Robin’s hip Carry :j

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 15:54

Is AP duurder/waardevaster dan Pinknova dan? Want mijn PN had een retail van 300 en daar heb ik minder dan 200 voor betaald.

Robin's Hip Carry is wel fijn ja! Als ze graag meekijkt kan je ook de ruck proberen, die vindt ze dan misschien ook leuk.

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 16:00

Maar zou t een belediging zijn als ik bijvoorbeeld 175 zou bieden?

Ik ga binnenkort maar weer eens de Ruck oefenen. Is met baby nummer een nooit gelukt maar lijkt me wel ontzettend praktisch.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 16:10

Ja AP is veel waardevaster dan PN, al is het ook wel afhankelijk van de blend. Ze hebben ook wel een grotere (internationale) fanbase, dat scheelt ook wel.

Bieden kan altijd toch?

wishmelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 16:11

Dani schreef:
Is AP duurder/waardevaster dan Pinknova dan? Want mijn PN had een retail van 300 en daar heb ik minder dan 200 voor betaald.

Robin's Hip Carry is wel fijn ja! Als ze graag meekijkt kan je ook de ruck proberen, die vindt ze dan misschien ook leuk.

Hoe oud moeten ze zijn voor de ruck?
Ziet er best eng uit, maar valt te proberen als mijn man thuis is, want alleen zie ik dat niet zitten de eerste keren :=

Do or do not.
There is no try!

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 18:11

Volgens mij als ze hun hoofdje zelf goed kunnen dragen, dus niet meer zo zwabberen :))
Mijn dochter is nu 3,5 maand en ik wil haar binnenkort ook eens op mijn rug slingeren, zij verdraait haar nek ook nog eens als ik haar op mijn buik draag :=