Draagdoek

Moderators: Ladybird, Polly, Hanmar, Princesj, Shanna, Dani, EvelijnS

_lautje_

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 16:02

Dat zeker Fee. Maar ook leuke dingen. Als ik in Blijdorp loop komen toch best veel andere moeders naar mij toe om te vragen wat voor blend het is en compliment dat het zo’n mooie doek is.
Maar ook echt mensen dat als ik ergens sta te knopen die gewoon uitgebreid gaan turen en zeggen jeetje wat een gedoe dat je er zin in hebt.

Hier ook geen borstvoeding meer geprobeerd na de eerste. Mijn huid was er toen niet geschikt voor en zal dat nooit worden.
En achteraf maar goed ook want ze kon en kan een fles al amper handelen qua kracht. Borstvoeding had ze niet gekund de eerste weken/maanden.

Julia <3 17/08/2016
Sophie <3 31/12/2018

_Siri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 16:05

Hier ook zowel wagen als doek of drager. Geen bv (oke, dat kwam ook door de sondevoeding), geen wasbare luiers of dingen in die richting.

Hier in de omgeving dragen weinig mensen, dus mensen kijken soms ook heel gek. Anderzijds vind ik het altijd grappig om te zien dat mensen op ontzettend drukke plekken lopen met een kinderwagen, waar je nergens tussendoor komt. Dan ben ik toch heel blij met het dragen :P

Ik ben ook veel gaan dragen omdat ze de wagen absoluut niet accepteerde. Nu inmiddels wel, maar dragen we haar ook tegen bescherming van te veel prikkels en gewoon omdat het zo fijn is.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 16:10

Begint ze al een beetje te lopen Siri? En lukt dragen nu nog met dikke buik?

Julia <3 17/08/2016
Sophie <3 31/12/2018

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 16:24

Hier dragen, BV (lang) en weinig wagen. Maar dat kwam ook puur door de situatie, met refluxbaby en KV weigeraar :=
We zullen zien hoe het de volgende keer gaat!

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 16:37

Hier dragen, lang bv, samen slapen, geen wandelwagen maar wel gewone luiers i.p.v. wasbare. Wasbaar wilde mijn man niet.

Toen ik acht jaar geleden begon met dragen in een doek werd je echt gek aangekeken tijdens het dragen of knopen. Ik heb nu juist het idee dat het al veel meer ingeburgerd raakt en er minder gekeken wordt.

ღ Mama van D.ღ
ღ Mama van S.ღ
ღ Mama van A. ღ
ღ Mama van A.ღ

Yalou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 17:06

Ik vind het toch wel gekke opmerkingen als ik eerlijk ben. Mutserige moeders, alternatieve moeders.. Alleen omdat er gedragen word, borstvoeding gegeven word en wasbare luiers worden gedragen.. :+ Hoe bedoel je vooroordeel.
Hoe worden moeders die dat allemaal niet doen dan genoemd? Gewone moeders?

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 17:06

Ik word nog steeds bekeken met dragen of knopen vooral met draagjas er over haha.

Geen BV omdat het niet ging door mijn gesteldheid, geen wasbare luiers, ook niet samen slapen, soms wel, niet laten huilen, niet een bepaalde stroming.

Waarom überhaupt denken ik hokjes.
Ik vind dragen gewoon handig, ik zie in dierentuin vaak ouders hun kind op de arm en de buggy duwen, nou ikk heb daar een doek of drager voor haha, veel te zwaar op m'n arm.

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 18:28

Ik kom ook eventjes binnen vallen. Ik ben uitgerekend eind juni en ben opzoek naar een draagdoek/zak wat dus niet al te warm is en newborn's ook in kunnen. Vorige keer hebben wij de Bondolino draagzak gebruikt, maar vond niet echt dat hij daar lekker in zat met z'n beentjes (die zaten ook in de zak, omdat ik het idee had dat hij niet in M-vorm kon in die zak)
Mijn voorkeur gaat eigenlijk uit naar een zak en ik kijk elke keer al naar een Tula free to grow, maar ik weet niet of die te warm is voor dat seizoen. Draagdoek heb ik geen ervaring mee ..

_Siri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 18:47

_lautje_ schreef:
Begint ze al een beetje te lopen Siri? En lukt dragen nu nog met dikke buik?

Nee die loopt voorlopig nog niet. Gelukkig is ze niet heel zwaar om te tillen :P

Dragen doe ik nu niet door bekkeninstabiliteit, maar mijn man draagt haar ook dus als we ergens heen gaan waar het druk is mag ze bij hem :D

_Siri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 18:50

Xivura schreef:
Ik kom ook eventjes binnen vallen. Ik ben uitgerekend eind juni en ben opzoek naar een draagdoek/zak wat dus niet al te warm is en newborn's ook in kunnen. Vorige keer hebben wij de Bondolino draagzak gebruikt, maar vond niet echt dat hij daar lekker in zat met z'n beentjes (die zaten ook in de zak, omdat ik het idee had dat hij niet in M-vorm kon in die zak)
Mijn voorkeur gaat eigenlijk uit naar een zak en ik kijk elke keer al naar een Tula free to grow, maar ik weet niet of die te warm is voor dat seizoen. Draagdoek heb ik geen ervaring mee ..

Ik vond de tula ftg wel erg warm. Je hebt ook de tula ftg coast. Die schijnen wel geschikt te zijn voor warm weer..

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 19:02

Xivura schreef:

Houd er wel rekening mee dat de tula ftg pas echt goed zit vanaf een goede 62. Dus voor échte kleintjes is deze ook niet geschikt

***In het karakter van een dier, herken je de eigenaar***

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 19:09

DiantaM schreef:
Xivura schreef:

Houd er wel rekening mee dat de tula ftg pas echt goed zit vanaf een goede 62. Dus voor échte kleintjes is deze ook niet geschikt

Oh meen je? Ik dacht dat ze daar met 3 kilo al goed in konden zitten ..

De coast vind ik weer een stuk minder mooi .. :o

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 19:28

Je kunt ook kijken naar een mei tai ofzo. Van doekenstof, dus luchtiger (door de open zijkanten sowieso luchtiger dan een geeone doek) en zacht

Mama van Floris sinds 27 augustus 2011, Hidde 30 september 2013 en Karlijn 7 augustus 2019

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 19:31

Bij echte newborns is een doek echt het fijnst. Verder heb ik een Isara the one, die kan daadwerkelijk klein genoeg voor een squish en is van draagdoekenstof. Mijn peuter met maat 104 past er ook nog in :)

Buiten het dragen ben ik geen natuurlijke of geitenwollensokken moeder. Geef flesvoeding, laat soms best een paar minuten huilen, pampers om de billetjes. Maar dragen vind ik wel heel fijn

T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3
GA JIJ TROUWEN IN 2020?
http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: Bruiloften, Newborn, Cake-smash, Bohemian en workshops!

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 20:46

Ik heb een marsupi summer gekocht voor het begin. Die schijnt wel te kunnen bij hele kleintjes, is vooral voor m'n vriend. Ik draag met doeken.

Daarna stappen we wrs over op een half buckle

MarcoBorsato

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 22:53

Ik ben geen moeder met abonnement op Kiind, maar ik vind dragen gewoon heel fijn en bv lekker makkelijk. En mijn Pietje prematuur ook want die hapt aan als een volleerde baby. Ik ben vooral een luie moeder, mijn methode is zo min mogelijk effort.

Ik heb ook 2 wagens, duowagen en een vintage kinderwagen uit de jaren 60 want mama likes opties.

quera. Voor altijd en langer

Het is de waarheid

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 06:19

Zo ben ik ook MB, samen slapen omdat het vooral heel makkelijk is. Nog borstvoeding omdat het vooral heel makkelijk is.
Ik lees overigens wel veel Kiind artikelen omdat ik er een hele goede kern in vind zitten. Maar het gaat me vaak te ver.

***In het karakter van een dier, herken je de eigenaar***

Yalou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 07:12

Kijk dit snoetje nou op mijn rug <3

Afbeelding

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 07:23

<3 <3 <3

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 07:27

Ik ben ook geen Kiind-moeder, wel al 10 maanden bv, veel dragen en ook lang samen geslapen. Maar vooral uit gemakzucht ja. := Alternatief was een krijsende baby. Nu kan hij ook in de buggy dus wissel ik af, net wat handiger is.

Yalou, mooie foto! <3

Alleen foto's in een topic bekijken? Zet &if=1 achter de link.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 11:02

Net Sophie weer in de doel gehad toen ik even dorp in was en terrasje ging pakken met de meiden. Maar ze deed eigenlijk zelfde als de dame van Aranel...
Kan dit dus komen doordat ik zo’n dunne doek heb?
Ze duwt zij continu tegen mij af en gaat dan scheef en losser zitten.

En wat voor knoop is nog meer fijn voor een baby van 5 maanden van 5,5kg?

Julia <3 17/08/2016
Sophie <3 31/12/2018

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 11:05

Ja, zeker omdat die van jou ook nog een hoog cashmere gehalte heeft. Je zou Robins hipcarry eens kunnen proberen, die vinden de meeste kindjes wel fijn omdat ze dan meer kunnen zien :j

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 11:13

Vanaf de leeftijd van een maand of vijf zie je vaak dat kindjes meer om zich heen willen gaan kijken en wat afzetten zodat ze meer kunnen zien. Op de heup dragen of op de rug in de ruck kan dan helpen.

Verder helpt het als je bij het aanspannen niet schuin omhoog aanspant maar echt opzij. Dan zit de doek niet zo in je oksels en kun je strakker aanspannen. Na het aanspannen van beide doekbanen nog een of twee keer hupsen terwijl je voor de laatste keer aanspant helpt ook.

ღ Mama van D.ღ
ღ Mama van S.ღ
ღ Mama van A. ღ
ღ Mama van A.ღ

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 11:27

_lautje_ schreef:
Net Sophie weer in de doel gehad toen ik even dorp in was en terrasje ging pakken met de meiden. Maar ze deed eigenlijk zelfde als de dame van Aranel...
Kan dit dus komen doordat ik zo’n dunne doek heb?
Ze duwt zij continu tegen mij af en gaat dan scheef en losser zitten.

En wat voor knoop is nog meer fijn voor een baby van 5 maanden van 5,5kg?

Ik heb de ruck wel eens geprobeerd, die ging ook goed met mijn loswurm baby :) dan heeft ze wat meer te kijken.

Goede tip Esplendido!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 11:39

Daar kan ik wat mee idd!! Bedankt!

Ja het 50/50 katoen kasjmier. Wellicht toch eens kijken voor iets zwaardere doek.

Julia <3 17/08/2016
Sophie <3 31/12/2018