Draagdoek

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, Shanna, Dani, EvelijnS

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 08:49

Welke heb je nou weer op 't oog? :))

Alleen foto's in een topic bekijken? Zet &if=1 achter de link.

_Siri

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 10:13

Daar ben ik ook benieuwd naar Haha..

Ik ben wel even uitgekocht (hoop ik). Afgelopen week weer een doek erbij. Inmiddels 4 doeken erbij in de tijd dat ik niet draag :+

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 11:52

Mocht iemand nog interesse hebben in een handgeweven doek, ik heb er twee en een drager (Tula, ook met een handgeweven doek gemaakt) te koop :)

ღ 11/08/2013 V ღ ღ 27/01/2016 A ღ ღ 29/11/2017 R ღ
[HTT] [Volg] Eindelijk ons eigen huis, incl. verbouwing

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 12:18

Oh zo mooi allemaal Yalou!

Ik hou het nu even bij mijn Little frog, vind die doeken echt fijn :)

Heb van de week een aanvraag gegaan voor een consult, was maar €20 en dan komt ze 3 kwartier bij je thuis, dat valt me echt mee! Het is echt een draagconsulente ook dus niet de buurvrouw van de nicht van een vriendin die ook een doek heeft :+
Is denk ik wel handig om iemand eens mee te laten kijken, even mijn knopen finetunen :)

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 12:21

Afbeelding

Ik denk dat ik voorlopig even genoeg heb. Althans volgens mijn man dan :')

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 12:45

Oeh is dat Heartbreak High? Ik heb de rode variant daarvan, fijn is die. En die Tula Moo vind ik ook zo leuk.

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 12:56

Ja heartbreak high idd <3 . Nieuwste aanwinst met dank aan Siri en Britt, die me overgehaald hebben voor deze doek haha.
Maar wel erg blij mee.
Moo nog niet veel gebruikt, maar misschien komt dat nog. Wel al een keer uitgeleend en diegene aan het dragen gekregen dus hij komt wel goed van pas :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 13:06

Sjonge een draagdoek topic :P nooit gezien.
Ik draag ook, dus meld me even.
Bij de eerste begonnen omdat ie geen moment zonder mama kon/wilde en ik ook eens m’n handen war vrij wilde hebben, en nu bij de tweede ook maar gaan dragen. Zodat ik makkelijk met 2 kids op pad kan.

Iemand vroeg tot met welke temperaturen je kan dragen. Ik draag nu ook nog prima. Gebruik dan een dunne geweven doek en doe de beeb alleen een romper aan. Ik heb het niet warm en de baby zweet niet. Nadeel van deze doek is wel dat je hem vaak opnieuw ff moet aansnoeren omdat ie steeds uitzakt doordat ie zo dun is.
Als het wat kouder is buiten gebruik ik m’n rekbare doek maar die vind ik snel te warm in de zomer.

Ik ken trouwens geen speciale knopen en heb geen hippe doeken :P
Wel gelijk nog een vraag over de FWCC. Als ik langer draag krijg ik last van m’n nek/schouders. Doe ik dan iets fout? Volgens mij knoop ik nl gewoon goed. Baby weegt met z’n 9weken pas 3500gr dus daar kan het niet aan liggen :+

[o]

_Siri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 13:08

Dunne volledig katoenen doek snijdt naar mijn idee vrij snel. Daar kreeg in ook last van.
Maar of dat met zo’n kleintje ook al veel verschil uit maakt?

Yalou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 13:17

Ik heb PinkNova Leaves Deep Autumn gezien <3 katoen met baby alpaca.

Maar nu twijfel ik weer een beetje want heb net weer dl in de doek gedragen en ze begint steeds meer te protesteren := Heb nu de gedachte om Heatwave om te laten bouwen naar half buckle of mei tai gezien ze daar niet uit kan strekken, maar ben bang dat zwarte bandjes/gespen te veel afsteken van de doek...

Kaartje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 13:57

Bedankt voor alle antwoorden op de temperatuur en knopen!
Ik heb geen consult gehad maar onze kraamzorg heeft het geleerd aan mijn man. Maar ben misschien wat te onzeker om het alleen te doen (bang dat ik het niet goed doe). Misschien ook maar een draagzak overwegen.

Let op! Dit is mijn mening en dus misschien niet jouw mening. Als we het met elkaar eens zijn kunnen we wel onze mening delen.
Mening: de mening zelfst.naamw. (v.) Uitspraak: ['menɪŋ] Verbuigingen: mening|en (meerv.) wat je vindt, je gedachten over iets

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 14:00

Dat zelf knopen is ook een kwestie van oefenen. Dan wordt je er vanzelf handig in.
_Siri schreef:
Dunne volledig katoenen doek snijdt naar mijn idee vrij snel. Daar kreeg in ook last van.
Maar of dat met zo’n kleintje ook al veel verschil uit maakt?

Maar wel de enige optie met warmte, of zijn er nog andere fijne stoffen waarmee je dan kan dragen? De stof vind ik nl heel fijn, maar er komt zo’n druk op m’n schouders. Het is niet echt snijden, maar de drukverdeling die niet lekker zit.
Anders vraag ik denk ik eens zo’n consulent.

[o]

_Siri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 14:07

Linnen is echt superfijn met die warmte!
En vind ik persoonlijk ook veel fijner. Maar het makkelijkste is toch altijd om wat doeken te proberen..

Yalou, zijn er geen andere opties voor kleuren gespen dan?

Yalou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 14:19

Ik vind katoen/linnen inderdaad ook erg fijn voor de warmte! En een dunne katoen/wollen doek ook.

Voor de banden zijn wel lichtere kleuren maar de gespen niet, maar heb inmiddels een aantal voorbeelden gezien van lichte doeken met donkere gespen en dat staat prima, dus Heatwave word waarschijnlijk nog een half buckle :D

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 15:45

verootjoo schreef:
De stof vind ik nl heel fijn, maar er komt zo’n druk op m’n schouders. Het is niet echt snijden, maar de drukverdeling die niet lekker zit.
Anders vraag ik denk ik eens zo’n consulent.

Mijn consulent zei dat je met een dunne doek net zoveel kunt dragen als met een dikkere (zij draagt haar 6-jarige er nog regelmatig mee) maar dat er meer aankomt op de knooptechniek. Dat je a.h.w. sneller "vergeven" wordt bij een dikkere doek als je knoop niet 100% is. Dus misschien idd een consult overwegen.

Dat gezegd hebbende: ik heb naar aanleiding van mijn draagconsult mijn eerste ringsling besteld. Er staat ook "ringsling" op de verpakking. Maar geen ring te zien, die horen er toch al in te zitten neem ik aan? :+

En als ik beweeg, beweeg jij met me mee

Yalou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 15:53

Ja dat klopt niet helemaal vogeltje := de ringen horen er aan vast te zitten. Heb je een linkje van wat je gekocht hebt?

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 16:00

Vero, spreid je de banen goed uit over je schouder en rug? Dat helpt om de druk beter te verdelen. Als je achter je rug reikt kun je de banen zo een beetje vastpakken en wat meer verdelen.

Met mijn dunste doek kon ik B dragen tot een kilo of 8, daarna vond ik hem echt niet meer fijn. Maar nu voor T kan het weer prima. Toch pak ik sneller mijn andere doekjes, want ik merk dat ik toch verwend ben geraakt met andere blends :P
Die zijn ook dun, maar anders geweven en andere blend, waardoor ze heel anders dragen en aanvoelen.

Een ringsling zonder ringen is wel wat gek ja :=

Lekker dan Manon, krijgen wij weer de schuld :roll: *\%/*

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 16:01

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 16:03

Ja dat is ook zo, deze had als RS moeten komen. Ik zou ze even een berichtje sturen :j

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 16:06

Britt schreef:
Met mijn dunste doek kon ik B dragen tot een kilo of 8, daarna vond ik hem echt niet meer fijn. Maar nu voor T kan het weer prima. Toch pak ik sneller mijn andere doekjes, want ik merk dat ik toch verwend ben geraakt met andere blends :P
Die zijn ook dun, maar anders geweven en andere blend, waardoor ze heel anders dragen en aanvoelen.

Oeh, heb je tips voor fijne dunne doeken voor een beginner? <<)

Ik wil ook nog een geweven draagdoek voor mijn newborn, naast de ringsling. Mij is de hoppediz ultralight aangeraden, maar die komt maar in een paar saaie kleurtjes vind ik :o

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 18:53

Dat ligt een beetje aan je budget.. Ik heb mezelf een beetje laten verpesten en ben inmiddels toch wel erg fan van Woven Wings. Die hebben oersterke dunne doeken, zowel de quad blends (+- 250 gsm, met katoen, merino, zijde en linnen) als de linnen blends. Maar ik vind mijn bourette/merino blend (+-255 gsm) met T ook heerlijk!
En bovenstaande doeken zijn ook top met mijn peuter van 15 kg. En dat terwijl ik voor die tijd eigenlijk altijd liever voor dikke doeken (+300/320 gsm) ging :Y)

Ik zit dus niet meer zo in de lagere prijscategorie doeken, dus heb daar niet zoveel tips voor -O-
Al worden oa Oscha doeken vaak als heel fijn ervaren en vind ik zelf Maisaa ook toppertjes!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 15:00

Ik heb een nieuwe draagdoek liefde.
Zocht een hele veelzijdige doek. Met zijde en kasjmier. Niet te dik. Voor elk seizoen. Mooi van kleur. Niet standaard. En onder de €500,-

Uitgekomen bij de Monogamy Zeus.
Wilde eigenlijk de Artipoppe Argus Rosepetal maar die was lastig te vinden en geen zijde er in.

Afbeelding
Afbeelding

Julia <3 17/08/2016
Sophie <3 31/12/2018

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 15:10

Wauw, wat gaaf Lautje! Heel anders dan wat je had ook, grappig. Van rustig en klassiek naar opvallend en printje.

Yalou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 15:15

Heel mooi Lautje. Ik heb deze doek eens met glitter gezien in het echt. Was super mooi!

Ik heb ook een nieuwe. PN Polaris May <3
Afbeelding

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 15:20

Ja heel anders idd. Maar met een wat groter kindje ook wel weer leuk. En nog steeds redelijk rustige kleuren.

Heb wel lang getwijfeld, maar ik vond hem mooi. Hoop dat hij gaat bevallen.

Julia <3 17/08/2016
Sophie <3 31/12/2018