Draagdoek

Moderators: Ladybird, Polly, Hanmar, Princesj, Shanna, Dani, EvelijnS

xlisza

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 10:54

Gave doek Lautje, die heb ik ook gezien van AP, erg mooi. Heb alleen zelf toch n andere gekozen destijds.

<3

Typhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 11:33

Iemand van jullie misschien nog een mooie rs te koop ?

Kyara Beau-Odette STER,IBOP,D-OC
(Gaultier VDL x Cartano)
Olette Kyara-Beau (Comthago)

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 13:15

Nope!

Lautje, mooie AP doek. Ben niet zo van dat motief maar ik vind het wel mooie kleuren.

Wij zijn net terug van vakantie en heb mijn RS bijzonder veel gebruikt. Heb een AP zebra met katoen en linnen en dat ding is zooooo fijn. Echt veel plezier van.

***In het karakter van een dier, herken je de eigenaar***

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 21:46

:wave:

Las hier bij vlagen mee maar beter voor mijn bankrekening om niet te doen... Nu ben ik toch even op zoek naar andere ervaringen. :D

Op mijn buik wordt echt te zwaar met de "standaard" knoop (front wrap cross carry). Ook niet stevig genoeg meer, enkele laag in 215gr bamboe/katoen. Draag hem nu ook wel eens op de rug maar daar is hij nog te onrustig voor. Hij kijkt me sowieso liever aan dan op de rug merk ik, topfase die verlatingsangst.

Hebben jullie tips voor een stevigere knoop (hij is 8,5kg nu) en tips voor een doek die meer stevigheid biedt?

R a m a e l ♡ 29.11.2018

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 07:22

Denk dat de meeste doeken steviger zijn. Die van jou is best dun en bamboe is dacht ik minder fijn bij zwaardere kindjes. Ik draag J nog regelmatig in de FWCC met verschillende doeken. Die zijn tussen de 260 en 280 grams en een 100% katoen, katoen/repreve, katoen/linnen en katoen/merino/cashmere. Draagt allemaal nog fijn. :j

Yaro is heel betaalbaar en heeft fijne doeken. En als je ietsje meer wil uitgeven kan je ook kijken naar Maisaa of Woven Clauds. En tweedehands via de FB groepen heb je helemaal veel keuze.

Voor knopen is de FCC (front cross carry) misschien wat voor je, die is dubbellaags maar mag al als je kindje genoeg nekstabiliteit heeft. En voor de afwisseling ook de Robins hip carry, dat is een heupknoop.

Alleen foto's in een topic bekijken? Zet &if=1 achter de link.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 07:31

Ik draag met de repreve doeken nog makkelijk 14 kilo in de fcww :) kind wordt alleen wat lang voorop

https://www.doneeractie.nl/laatste-wens-roby/-39594

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn
Op 3-7-15 is onze prachtige zoon geboren! Op 4-01-2018 is onze dochter geboren

_Siri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 08:07

Zou idd kijken voor een dikkere doek.
Ik draag onze dochter ook nog in de fwcc (2 jaar, 10,5kg). Zelf geef ik de voorkeur aan iets met linnen of wol.

Katoen/bamboe vond ik ook al snel zwaar worden en doorzakken.

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 08:32

marrlinde schreef:
:wave:

Las hier bij vlagen mee maar beter voor mijn bankrekening om niet te doen... Nu ben ik toch even op zoek naar andere ervaringen. :D

Op mijn buik wordt echt te zwaar met de "standaard" knoop (front wrap cross carry). Ook niet stevig genoeg meer, enkele laag in 215gr bamboe/katoen. Draag hem nu ook wel eens op de rug maar daar is hij nog te onrustig voor. Hij kijkt me sowieso liever aan dan op de rug merk ik, topfase die verlatingsangst.

Hebben jullie tips voor een stevigere knoop (hij is 8,5kg nu) en tips voor een doek die meer stevigheid biedt?

Ken je de front doublet hammock? Zat net een filmpje te kijken en dat zag er stevig uit :)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 09:09

Afbeelding
Heerlijke doek! Julia kon er ook heel fijn in met een Robins Hip Carry. Vond ze ook echt leuk en gezellig.
Met Sophie moet ik nog even oefenen met die knoop. Had m afgekeken van de tutorial van Lenny’s Lamb omdat ze deels voorknoopte wat mij ideaal leek voor naar de psz brengen ofzo. Kan ik thuis voorkknopen en dan daar Sophie er snel instoppen. Handiger dan sjouwen met maxi cosi.

Julia <3 17/08/2016
Sophie <3 31/12/2018

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 11:08

_lautje_ schreef:
[ [url=m/faeOZZ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Heerlijke doek! Julia kon er ook heel fijn in met een Robins Hip Carry. Vond ze ook echt leuk en gezellig.
Met Sophie moet ik nog even oefenen met die knoop. Had m afgekeken van de tutorial van Lenny’s Lamb omdat ze deels voorknoopte wat mij ideaal leek voor naar de psz brengen ofzo. Kan ik thuis voorkknopen en dan daar Sophie er snel instoppen. Handiger dan sjouwen met maxi cosi.

Hij staat je prachtig!

Ringsling is dan ook makkelijk hè? Daar ben je ook binnen een paar seconden klaar mee.

***In het karakter van een dier, herken je de eigenaar***

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 13:30

Heeft iemand ervaring met het laten maken van een ringsling?

Wil er ook graag een die peuterproof is... Dan kan ik misschien beter voor een zwaardere doek gaan i.p.v. laten maken van een van mijn katoenen doekjes die ik niet vaak gebruik?

Je nieuwe doek is prachtig Lautje!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 13:50

Mooi Laura!

Een dikkere doek is wel veel lastiger door de ringen te halen en aan te spannen. Ik zou het niet aanraden, zeker niet als je nog niet heel ervaren bent met een RS.
Ik vind mijn RS met linnen erg fijn en laat binnenkort waarschijnlijk mijn PN Landon converteren, omdat die te kort is voor mij voor dagelijks gebruik. Het kost gemiddeld €30, Inc ringen, exc verzendkosten (2x)

Er zijn heel veel dames die doeken ombouwen tot RS’en, ik weet niet in welke regio je zit?

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 21:55

Ik zit in de kop van NH. Katoen/ linnen is dus evengoed wel fijn voor een peuter?

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 22:04

Bedankt voor de tips! Ga er binnenkort even naar kijken.

Ja bamboe is heerlijk, licht en ademend, maar zakt toch wel snel door (op enkele laag in elk geval)...

R a m a e l ♡ 29.11.2018

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 08:04

Denken jullie dat deze doek geschikt is voor het dragen van een kleintje, en voor mij als beginner? Of zou hij wat lastiger te knopen zijn ivm de dikte? Vind hem zo mooi maar mijn draagconsulent zei dat ik er best eentje van max 200gr kon nemen.. :P

https://www.vonvavoom.nl/nl/little-frog ... gdoek.html

En als ik beweeg, beweeg jij met me mee

_Siri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 08:07

Voor een newborn wel behoorlijk dik denk ik. En zeker nieuw zal die nog flink stug zijn..

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 08:10

Een doek van 320gr lijkt me wel erg dik maar máx 200gr lijkt me wel erg dun? Ik zou eerder naar 220-240 grams kijken, denk dat onder de 200 snel niet fijn meer is. Juist als beginner is té dun lastig volgens mij, omdat je dan goed moet knopen zodat het niet gaat snijden op je schouders en nek.

Alleen foto's in een topic bekijken? Zet &if=1 achter de link.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 08:44

Dank jullie wel! Dan zie ik er toch maar vanaf... met pijn in mijn hart :o

MarcoBorsato

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 08:51

Meid nee hoor. Je baby blijft niet voor eeuwig klein en jij niet voor eeuwig beginner. Bestel 'm, laat m reizen of vingerhaak 'm lekker zacht zodat hij af is als je hem kunt gebruiken.

quera. Voor altijd en langer

Het is de waarheid

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 08:54

Ik heb diverse doeken! En ik draag liever met dikke doeken!
Lekker vingerhaken,donutten en eventueel een zachtmaakreisje.
Mijn bijna 4 jarige wilde vorige week nog in de doek. Ging prima

9-10-2015 is A. Geboren <3
29-06-2018 is S. Geboren
<3

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 11:19

Dani schreef:
Een doek van 320gr lijkt me wel erg dik maar máx 200gr lijkt me wel erg dun? Ik zou eerder naar 220-240 grams kijken, denk dat onder de 200 snel niet fijn meer is. Juist als beginner is té dun lastig volgens mij, omdat je dan goed moet knopen zodat het niet gaat snijden op je schouders en nek.

Little frog vind ik gewoonlijk erg dun. Terwijl ze 'gewoon' 200 g/m2 zijn. Zou het er wel op durven te wagen. En eens met wat marcoborsato zegt.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 14:43

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 16:10

Ja doen! Handig als eentje in de was moet. :))

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 18:04

VogeltjeM schreef:
Denken jullie dat deze doek geschikt is voor het dragen van een kleintje, en voor mij als beginner? Of zou hij wat lastiger te knopen zijn ivm de dikte? Vind hem zo mooi maar mijn draagconsulent zei dat ik er best eentje van max 200gr kon nemen.. :P

https://www.vonvavoom.nl/nl/little-frog ... gdoek.html

Ik heb deze gisteren toevallig ook besteld, denk dat hij morgen binnen komt. Hopelijk draagt dat wat steviger!

Mijn andere doek leen ik even een tijdje uit aan vriendin die net bevallen is dus goede reden voor een nieuwe. Dan heb ik een zwart/wit en een regenboog. O:)

R a m a e l ♡ 29.11.2018

Yalou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 14:41

Mijn PinkNova Paradise Heatwave 5 en Maisaa Marblelous Stormborn 7 gaan op verkoopsreis. Nog mensen die willen aansluiten?