16 jaar en nooit kinderen

Moderators: EvelijnS, benangelique, Hanmar, Polly, Shanna, khirshanta, Dani

Hutcherson

Re: 16 jaar en nooit kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 02:27

Jeetje, heftig om dit zo jong al te weten en te moeten horen. Gelukkig niet het einde van de wereld! Maar voor nu wel even een gat in jouw wereld. Er zijn zoveel dingen mogelijk gelukkig op medisch gebied.
Weet je hoe je baarmoeder functioneert? Als deze gewoon goed werkt en gezond is zou je gewoon zwanger kunnen zijn en een kindje kunnen krijgen uit de zaadcellen van je toekomstige (of wellicht al bekende) man/vriend.
Wellicht kunnen ze toch nog rijping stimuleren van de eigen eicellen met hormoonkuren en deze cellen oogsten en in het lab via ivf (dat heet officieel isci geloof ik) laten samensmelten en dan terug plaatsen. Ook draagmoederschap kan. Adoptie is opzich niet mogelijk in Nederland (in ieder geval, dan moet je voldoende geld hebben en een buitenlands kindje willen adopteren).

Ga je hart luchten bij een professional die jou handvaten kan geven om verder te gaan en dit verlies te verwerken. Het is een soort rouwproces en daar kom je op jouw manier doorheen.

Second star to the right, straight on till morning.

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 06:47

Jeetje... Ik kan me voorstellen dat dit ontzettend heftig en confronterend is om te weten te komen.
Maar je bent 16: er is nog een heleboel tijd en er kan nog zoveel veranderen! Zowel in de medische wetenschap als in jouw eigen belevingswereld.
Nu ben je jong en mag je eerst jezelf ontdekken. Misschien wil je nog mooie reizen maken, studeren, de liefde ontdekken. Het is -in mijn ogen- de mooiste tijd van je leven en daar mag je van genieten.
Voor later zijn er nog zoveel opties die al genoemd zijn, of mss sta je er tegen die tijd wel heel anders in...
Ik wens je veel kracht toe, en zorg goed voor jezelf!

kerstmuts :j Nu met aanklikbaar onderschrift:
Fjord. Feel the difference!

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 09:40

Wat een heftig nieuws... En je zit in de puberteit en dan nu al zo'n heftig onderwerp. Snap dat je van slag bent. Dit nieuws moet je gewoon verwerken.
Ik kan niet voor je moeder spreken, maar wellicht is het voor haar ook een klap en wil ze dat je zoveel mogelijk doorgaat waar je mee bezig was (dus school), om je af te leiden. Maar kan mij goed voorstellen dat je even tijd voor jezelf nodig hebt om alles op een rijtje te zetten en te verwerken. Geef de hormonen de tijd. En wat de anderen zeggen: je hebt nog een hele toekomst voor je. Wie weet wat er nog op je pad komt, ook medisch gezien.

Een mooi portret van je paard, hond, of iets anders?
Ik maak ook muurschilderingen, kan kindjes schminken en meer... check mijn site: www.flippo-art.nl

SplashIsLief
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 10:12

Wat een verdrietig nieuws! Ik wens je heel veel sterkte en een dikke knuffel :(:)

n_love_qwert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 10:24

Heel veel sterkte meis! Y;( Het komt wel goed!

R.I.P. Nancy |(
U r amazing sweatie :(

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 10:35

Lieve meid, wat een nieuws om op je 16e te verwerken te krijgen.

Ik zie iedereen hier dingen posten over opties om toch vooral kinderen te kunnen krijgen, wat natuurlijk heel fijn is, dat die er zijn.

Toch wil ik je ook een andere kant tonen, die van de wereld waarin (zelf) een kind krijgen, niet persé het hoogste goed ter wereld is.

Je kunt ook een heel erg fijn en waardevol leven leiden, zónder kinderen.

Ik ben ontzettend gelukkig kindvrij met mijn man en beestjes, al is het in mijn geval geheel vrijwillig.

Ik hoop dat je dit nieuws niet je leven laat verpesten, het kan namelijk zo mooi zijn, het zal alleen een andere manier van denken vergen dan die je je waarschijnlijk had voorgesteld. Het leven is wat je er zelf van maakt, niet wat ieder ander je opdringt of dat de maatschappij je voor jouw gevoel opdringt. Of dat nu uiteindelijk met of zonder kinderen is, die keus is aan jou, en niemand anders!

Ik wens je veel sterkte en liefde!

linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 10:41

Hele dikke knuffel.
Wat een verdrietig nieuws.

En dan die klote hormonen.

Heb je hulp nodig voor de verwerking ga dan echt naar je huisarts!
Je mag mij ook altijd een pb sturen.
Laat het allemaal even bezinken.

Ik kan de website van freya.nl aanraden.

Ik las hierboven over eiceldonatie.

Wij hebben een dochter via eiceldonatie.
Er is een heel groot tekort aan eiceldonoren dat moet ik er wel bij zeggen.
Maar wie weet hoe het hiermee staat over een paar jaar.

Heb je daar vragen over mag je mij altijd een pb sturen.

Ik heb een tijdje geleden een topic hierover geopend.

[MWS] Eiceldonatie

Denk alsjeblieft niet negatief over jezelf!
Je bent sterk en een topper +:)+

Verder kijk wat er later op je pad komt.
Het voelt nu alsof de grond onder je voeten vandaan is verdwenen.
Einde van de wereld.

Naast eiceldonatie zijn er nog meer opties.
Wil je later wel kinderen zoja dan is er ook nog adoptie en pleegzorg enz.

Denk eerst maar eens aan jezelf!!

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 10:53

Prairy schreef:
Lieve meid, wat een nieuws om op je 16e te verwerken te krijgen.

Ik zie iedereen hier dingen posten over opties om toch vooral kinderen te kunnen krijgen, wat natuurlijk heel fijn is, dat die er zijn.

Toch wil ik je ook een andere kant tonen, die van de wereld waarin (zelf) een kind krijgen, niet persé het hoogste goed ter wereld is.

Je kunt ook een heel erg fijn en waardevol leven leiden, zónder kinderen.

Ik ben ontzettend gelukkig kindvrij met mijn man en beestjes, al is het in mijn geval geheel vrijwillig.

Ik hoop dat je dit nieuws niet je leven laat verpesten, het kan namelijk zo mooi zijn, het zal alleen een andere manier van denken vergen dan die je je waarschijnlijk had voorgesteld. Het leven is wat je er zelf van maakt, niet wat ieder ander je opdringt of dat de maatschappij je voor jouw gevoel opdringt. Of dat nu uiteindelijk met of zonder kinderen is, die keus is aan jou, en niemand anders!

Ik wens je veel sterkte en liefde!

Akkoord maar als ts nu vooral moeite heeft met de diagnose ivm "mogelijk geen kinderen" dan is het waarschijnlijk omdat ze in haar toekomst ergens toch wel kinderen ziet en er toch al wel een kinderwens is...

Natuurlijk hoeft/moet er niemand kinderen te krijgen en is een kinderloos leven minstens even waardevol maar als ts dat later wel wil dan zijn er opties.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 11:08

Dat zeg ik toch ook? :?

Ik zeg daarnaast alleen dat er ook een leuk leven mogelijk is als je ze niet krijgt, dat is alles.

Hanmar
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 19:50

Ik verplaats je topic even naar MWS.

Heel veel sterkte gewenst :(:)

“I am a brain, Watson. The rest of me is a mere appendix.”
― Sherlock Holmes (Arthur Conan Doyle)

Snowie17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-18 19:53

Dankjewel allemaal voor de lieve reacties ❤️

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 20:10

Ts wat een rot nieuws.
Aarzel niet om hulp te zoeken van een psycholoog.
Sterkte.

[o]

xmcw

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 20:15

jeetje wat heftig voor je zeg... Heel veel sterkte gewenst.. :(:)
Ik vind het zó knap van je dat je dit gewoon op internet zet! Je moest eens weten hoeveel jonge meiden je hier mee helpt en gaat helpen wanneer zij dit lezen..
Ik hoop dat je de hormonen snel gaat merken, je bent een topper! :j

Snowie17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-18 20:18

xmcw schreef:
jeetje wat heftig voor je zeg... Heel veel sterkte gewenst.. :(:)
Ik vind het zó knap van je dat je dit gewoon op internet zet! Je moest eens weten hoeveel jonge meiden je hier mee helpt en gaat helpen wanneer zij dit lezen..
Ik hoop dat je de hormonen snel gaat merken, je bent een topper! :j

Dankje :o

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 20:40

Dit is zeker balen. Maar er zijn natuurlijk nog mogelijkheden zoals adoptie. En wie weet komt de wetenschap zo ver dat het wel lukt.

En dan te bedenken dat anderen ongevraagd zwanger worden, dat is eigenlijk best oneerlijk dan.

Hopelijk werken de hormonen snel.

Nobody is perfect, I am nobody. Er is maar 1 waarheid en dat is de mijne. Only believe in your own truth. I am always right. There is no redundancy for stupidity.

Snowie17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-18 07:31

germie schreef:
Dit is zeker balen. Maar er zijn natuurlijk nog mogelijkheden zoals adoptie. En wie weet komt de wetenschap zo ver dat het wel lukt.

En dan te bedenken dat anderen ongevraagd zwanger worden, dat is eigenlijk best oneerlijk dan.

Hopelijk werken de hormonen snel.

Ik vond het ook ontzettend oneerlijk :(

Snowie17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-18 17:04

weetje wat ook gewoon zo vervelend is, je voelt je gewoon kapot als vrouw, want ik bekijk het dan zo dat onze taak als vrouwen is om kinderen te krijgen (ik weet wel dat het in de maatschappij anders is) en ik kan dat niet. ik ben wel naar school geweest de afgelopen dagen, gisteren was het heftig en vandaag ging het al iets beter.

Giolli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 17:57

Blijft het topic nu open?

Snowie, dat is onze taak helemaal niet (meer) gelukkig. Natuurlijk hoort het bij ons, maar er zijn zo veel andere manieren. :*

Snowie17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-18 17:59

Giolli schreef:
Blijft het topic nu open?

Snowie, dat is onze taak helemaal niet (meer) gelukkig. Natuurlijk hoort het bij ons, maar er zijn zo veel andere manieren. :*

ja het topic blijft weer open.

ja dat is waar... :j maar het voelt gewoon anders

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 18:21

Ik snap wat je bedoeld Snowie. We zijn er eigenlijk voor geboren om kinderen op de wereld te kunnen zetten en mannen om ze in ons te planten zeg maar. Ik kan je gevoel heel goed begrijpen. Ik zou het er zelf heel lastig mee hebben net zoals jij maar je houd je goed sterk. Indd naar school gaan, probeer leuke dingen te doen met vriendinnen. Wanneer je eraan toe bent komt het allemaal later wel ❤️

• Sjaan ‘ vermist sinds februari 2013
• Quinto
• Be a warrior not a worrier

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 18:28

Lieve ts, ik ben in mijn pubertijd ziek geworden en was ook lang iel.
Met 25 ging ik aan hormonen, en ik ben ontzettend ondanks mijn leeftijd lichamelijk nog erg veranderd.
Als je de foto's wil zien van voor en na, dan mag je pb'en.
Overigens gebruik ik oestrogeen, testosteron, progesteron: van alles.
Bij mij werkt mijn lichaam totaal niet zonder hormonen.
Als je bemoedigende foto's wil zien..
Schroom niet te berichten hoor.
Je kinderwens kan ik niet mee helpen, maar ik kan wel laten zien dat een leven op de juiste hormonen perfect kan.
En dat gaat echt wel wat doen met je lichaam, vertrouw daar op!

Marjo
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 09:20

Ik vind het eigenlijk best wel jammer om te lezen dat jij het zo bij de vrouw vindt horen om zelf kinderen te krijgen. Alsof het je enige doel als vrouw is.

Dat is namelijk absoluut niet zo. Zoals hierboven al genoemd is, kun je ook zonder kinderen zeer gelukkig worden. Kinderen krijgen was misschien vroeger je "plicht" als vrouw maar de maatschappij veranderd en het wordt steeds normaler om kindvrij te blijven.

Probeer het voor nu een plekje te geven. Ik weet zeker dat als jij een leuke vriend tegenkomt en jullie willen allebei voor een kindje gaan, dat het je lukt. Ofwel geadopteerd of op een andere manier. Maar weet ook dat het echt geen schande is om niet voor kinderen te kiezen.

Sterkte :(:)

Joey : [about Rachel's assistant, Tag] If he doesn't like you, then this is all just a moo point.
    Rachel : Huh. A moo point?
    Joey : Yeah, it's like a cow's opinion, you know, it just doesn't matter. It's "moo".
    Rachel : Have I been living with him for too long, or did that all just make sense?

_Nero

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 09:42

Lieve TS,

Blijf er vooral met iemand over praten, en hou niet alle gevoelens en gedachten bij je. (Ik vind het heel knap dat je een topic hebt geopend!)
Ik heb na 6 jaar dit voor mezelf te houden er voor het eerst met iemand over gepraat, en hoe moeilijk het ook is ik ben blij dat ik hier niet meer alleen in sta en het niet meer mijn geheim is. Ik hoop dat je er met je moeder of iemand in de omgeving over kan praten, en anders raad ik je ook aan om met je huisarts of als je je hier niet prettig bij voelt een psycholoog of misschien vertrouwenspersoon op school over te praten. Het hoeft niet gelijk, maar als je er klaar voor bent.

Heel veel sterkte, en mocht je een rot dag hebben, of gewoon over koetjes en kalfjes willen praten mag je me altijd een PB sturen.

Snowie17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-18 10:32

Hoi bokkers,
eerst wil ik jullie bedanken voor jullie lieve en meelevende reacties.
27 juni heb ik weer een onderzoek met de geneticus, ze gaan me testen op turner en daar heb ik heel eerlijk helemaal geen zin in, ik ben daar al twee keer op getest maar nu gaan ze kijken of er een klein stukje van het chromosoom mist. Ik vind het wel heel heftig en ik weet niet zo goed hoe ik hiermee om moet gaan. Verder ben ik emotionel nog niet echt stabiel en ben ik super moe. Groetjes M

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 10:52

Ik was op jou leeftijd ook niet echt stabiel hoor. Schrale troost missschien maar dat hoort wel een beetje bij 16 jaar. Verder is het natuurlijk super oliebol/poedersuiker/stom dat dit je overkomt. Maar de medische techniek gaat zo razend snel op dit moment en je hebt nog wel wat tijd. Omdat je nog lekker jong bent. Zelf heb ik een aandoening aan mijn hart van mijn vader over geërfd. Ik was super jong toen mijn vader werd geopereerd. En ondanks dat hij heel gezond was, was hij toch ook altijd hartpatiënt. En toen de tijd was het een enorme gecompliceerde ingreep. Zelf heb ik mij nooit willen laten opereren. Ik heb mijn leven altijd wat aangepast aan het “gebrek” omdat ik er altijd van overtuigd ben geweest dat het in de toekomst een stuk eenvoudiger zou zijn zonder dat je altijd “patiënt” blijft. Recent heb ik met mijn arts afgesproken dat ik toch nog een aantal jaren wil wachten. Juist omdat de technologische revolutie nu zo hard gaat. Heel verhaal maar met de huidige ontwikkelingen zijn zulke diagnoses lang niet meer zo definitief.