Ik ben transgender

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, Shanna, Dani, EvelijnS

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-18 15:51

Sanet schreef:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd. Wordt alles gewoon vergoed door de zorgverzekering? En tot hoe ver dan? Of moet je daar zelf flink voor betalen.

Ik kan beide kanten beredeneren, medisch (puur lichamelijk, niet psychisch) is er geen ingrijpen nodig, je bent gezond en er is geen reden om van jou een man te maken..

Vrij veel dingen worden vergoed vanuit de basisverzekering, zie bijvoorbeeld: Deze link. Mentale gezondheid is natuurlijk ook gewoon gezondheid. :j

“The really important thing to be was yourself, just as hard as you could.”
― Terry Pratchett & Neil Gaiman, Good Omens: The Nice and Accurate Prophecies of Agnes Nutter, Witch

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-18 16:12

Sanet schreef:
Wat ik probeer te zeggen is dat veel andere mentale gezondheid “aandoeningen” (hoe wil je het noemen??) geen chirurgische ingrepen vereisen.
En dat ik ook vermoed dat men niet zo happig is om gewone gezonde lichaamsdelen te verwijderen.

Aandoeningen is in dit geval prima, dan blijven we namelijk bij dezelfde begrijpbare lingo. :P

Het cruciale verschil van genderdysforie tegenover aandoeningen die geen chirurgische ingrepen eisen is dat genderdysforie deels samenhangt met het hebben van geslachtsdelen die je niet 'hoort' te hebben volgens je brein.

terpentijn schreef:
Zodra TS vanuit een of andere Gender Stichting of psycholoog (je wordt ten eerste grondig onderzocht, dat gaat zeker niet alleen door een of ander formulier... zo'n formulier is alleen maar een aanmelding, zeg maar, wordt verklaard als zijnde werkelijk transgender, dan staan alle wegen pas écht open en kun je een indicatie krijgen voor hormoontherapie. Dan nog moet je voor wat voor operatie dan ook eerst een jaar compleet als iemand van het gewenste geslacht leven (geholpen door hormoontherapie). Als dat weer achter de rug is, krijg je een indicatie voor operatieve aanpassing. Dat wordt 100% vergoed MITS gecertificeerde doktoren daarvoor de indicatie afgeven. Het is niet zomaar iets...!

Het officiële traject is inderdaad dusdanig uitgebreid dat ook niet zo maar iemand hier voor aanraking komt. :j Daarom heb ik nog steeds een angst dat ik ergens een rood licht tegenkom. :o

Daarnaast noem je nu het afhalen van 'gezonde' lichaamsdelen, maar ik wil er nog even bij zeggen dat het hebben van borsten op dit moment helemaal niet gezond is voor mijn lichaam wegens het nu moeten dragen van een binder. Natuurlijk, het 'hoeft' niet, maar ik ga never nooit niet over straat (of richting de brievenbus) zonder. Het is natuurlijk jammer dat er vrouwen zijn die maar wat graag sommige van mijn bouwsteentjes zouden hebben, maar daar kan ik ook niets aan doen. Deze onderdelen horen nou eenmaal niet bij mijn toekomstige gezonde, gelukkige lichaam. :)

― Terry Pratchett & Neil Gaiman, Good Omens: The Nice and Accurate Prophecies of Agnes Nutter, Witch

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-18 15:37

Ik heb morgenmiddag een afspraak in het UMCG. Mijn moeder gaat mee. :D Vandaar ook de radiostilte, ik heb namelijk niet super veel te vermelden tot die tijd. :P

Wel ben ik begonnen met hardlopen (en vind ik het verrassend leuk :+). Zit nu ook echt lekker in mijn vel daardoor, en het kan nooit kwaad. :j

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-18 17:24

Vandaag een fijne afspraak gehad! Mijn moeder was mee en eigenlijk was dit gesprek meer voor haar. :j Moest wel lachen toen hij vroeg: "Had je dat verwacht?" alsof iemand van halverwege 50 uit een klein dorpje uit Overijssel, wonend op het Drentse platteland ooit heeft gehoord van het begrip 'transgender'. :+

Mijn moeder was wel superlief en ze had niet eens super veel behoefte aan vragen stellen, want ze wist alles al. :D

In Augustus heb ik nog één afspraak met deze meneer en dan word ik doorverwezen. :j Voor het genderteam in Groningen is de afdeling algemene psychiatrie een beetje de slagboom. Als zij denken dat je niet in aanmerking komt kunnen ze de slagboom dichthouden, zo niet zetten ze hem open zodat je verder kan. :)

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-18 14:13

theadora99 schreef:
Ik volg dit topic al een tijdje, ik heb je nu ook even gevolgd op Twitter om daar mee te lezen hahaha. Fijn dat alles tot nu toe goed lijkt te gaan!

Oh gut. :') Mijn twitter is echt een helse plaats, dus respect. _O-

piendumaitre schreef:
Fijn dat het goed gegaan is enne Hiraeth onderschat nooit moeders zo blijkt maar weer. De liefde van moeder tot haar kind is vaak enorm en helpt met moeilijke issues rondom "de kuikens " ;)

(en andere mensen die mijn moeder zo lief vinden :D)

Ze is echt geweldig. Soms vergeet ik dat ik zo veel geluk heb omdat ik het natuurlijk gewoon ben geraakt, maar in situaties als deze kom je er dan achter hoe je het getroffen hebt. Ik had ook helemaal niet verwacht dat ze research had gedaan, maar blijkbaar had ze al gezocht op google en youtube en was ze dus al behoorlijk op de hoogte. <3

Bedankt voor de berichtjes! Het is jammer dat ik niet vaker kan updaten, maar uiteindelijk komen we er wel. :D

Trouwens, Rytir: wat een super lief berichtje! :D

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-18 12:53

Ladybird schreef:
Nu ben ik nieuwsgierig xD wat is je twitter dan?

Ik stuur wel even een PB voor het hier helemaal off-topic gaat. :o

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-18 14:28

Bedankt voor je bijdrage Pepperrr en leuk dat je volgt! :D

moonfish13 schreef:
Zelf heb ik door ziekte wat issues hormonaal.
Ik heb in een jaar tijd meerdere hormonen toegevoegd aan mijn medicijnen, zoals testosteron, oestrogeen, groeihormoon.
En zeker testosteron en oestrogeen heb ik ónwijs aan moeten wennen.
Eigenlijk aan allemaal wel, maar het was een wereld vol verwondering en rare emoties om dingen die ineens op zijn plek vielen. :)
Het is bést heftig, en eigenlijk niet te omschrijven wat dat met je doet.
En dan ging het hier niet eens over een transitie, ik voel me echt een meisje en laat dat ook graag zo. :D

Oh gut, ik ben stiekem toch wel bang dat ik ineens echt een busje wandelend kruid wordt met testosteron. Ik heb soms al een beetje een kort lontje namelijk. _O- We zullen zien tegen die tijd! Hopelijk snel. :):)

moonfish13 schreef:
In het ziekenhuis heeft mijn moeder ook wel eens gelachen hoor, de genderpoli zit hier bij endocrinologie.
Mijn moeder zat in de wachtkamer, en zo kwam er een verpleegkundige aanhobbelen met de vraag of ze voor de genderpoli kwam.
Dat leverde het antwoord op: ‘ik laat het graag zoals het is, is dat goed?’ :P
Tja dat leverde wel even hilariteit op, in positieve zin. :D

_O- _O-

julhan99 schreef:
Hey Hireath, zo fijn om te lezen dat je aan je moeder zo'n fijne steun hebt. Samen kom je een heel eind! Ik vind haar nu al geweldig. Ik ben oprecht blij voor jullie.

Wij hebben ook al heel wat afgelachen samen. Door alle verwarring heen, maken we er gewoon maar wat leuks van. Humor is het beste medicijn soms. Wij zitten in de "nieuwe-naam-fase". Of althans, ik zit in de nieuwe-naam-fase want mijn kind was er allang over uit dat er een nieuwe naam moest komen.

Al ploeterend door de baby namen boekjes overviel mij een lichte paniek over de vreselijke namen die je gerechtigd bent je kind te geven ;) . De keuze is reuze in namen die ik persoonlijk vreselijk vind dus met lood in mijn schoenen heb ik gevraagd of mijn kuiken al een keuze had kunnen maken uit het namen-menu.

Ja hoor! geen probleem...en by the way op school noemen ze me al zo. :# Na een kwartiertje aan de AED tegen hartritmestoornissen, durfde ik ook te vragen wat die naam dan wel was (dapper hé - ik begrijp ineens die struisvogels en hun manier om de waarheid te ontlopen). Stel je voor dat ik het niet mooi zou vinden, stel je voor dat het strijd zou worden, stel je voor...stel je voor... Mijn hoofd maakte overuren in 10 seconden.

Nou....de naam is prachtig! Precies wat ik zelf zou kiezen (het kind heeft mijn smaak - kan niet anders). <3 Past helemaal bij ..euh.. hem haha. Ja ja, want het gekke is, "zij" gaat ook fysiek meer op een "hij" lijken als je je "zij-bril" gaat afzetten en de "hij-bril" op zet. Ineens wordt het een beetje raar om haar te zeggen in plaats van hem.

Pfff...de nieuwe-naam-fase is voorbij maar ik voel een hij-zij-hem-haar-verwarring-fase aankomen.

<3 <3
Mijn moeder is al super lief, maar jouw 'kuiken' (sorry, ik vind die benaming zo zoet :D) heeft het ook súper getroffen! Blijf vooral delen, je bent een super aanwinst voor het topic namelijk!

piendumaitre schreef:
Wat ik namelijk ook nog dacht:" de pubertijd vind ik voor de jongeren en hun omgeving al lastig genoeg. Dan krijgen deze jongeren en hun ouders ook nog het hele transgender vraagstuk op hun bordje. Pfffffffff ga er maar aanstaan".

Het hele transgender vraagstuk inclusief nog een puberteit. :j :P

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-18 14:57

Magrathea schreef:
Gisteren een item over genderdysforie bij Nieuwsuur :)
https://nos.nl/uitzending/34930-nieuwsuur.html
Dat ben jij toch niet stiekem, TS? :D

Even kijken.... Nee, stiekem niet. :D Bedankt voor het delen, mooi dat er aandacht aan geschonken wordt. :j

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-18 23:16

Dankjewel! Hopelijk is dit levensjaar hét jaar van veranderingen. :D

Hiraeth

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-18 18:44

Oi! Geen sluipreclame voor crocs hier, hè? :D

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-18 11:31

Oh Julhan99, ik krijg bijna tranen in mijn ogen. Wat schrijf je onwijs mooi! Ik ben nu onderweg naar het vliegveld dus vandaar dat ik niets quote en wat korter blijf, maar je berichtjes raken me keer op keer (op een goede manier!!!)

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-18 15:36

_O-

Nee, ik ga 'even' naar een concert. Donderdagavond ben ik er weer. :+

Trouwens, mijn favoriete artiest (waar ik nu heen ga) weet dat ik transgender ben en noemt me netjes 'lad' nu. Om toch even on topic te blijven. :')

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-18 15:41

Manchester! :D In een zaaltje voor zo'n 1000 man. *\o/*

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-18 19:59

Sorry, ik heb hier al een tijdje niet gereageerd omdat alles een beetje stil ligt. Ik zou nog één gesprek moeten hebben voor ik doorverwezen zou worden en die is dus nog niet geweest. -O-

Maar goed, ik vroeg me eigenlijk af wat jullie vinden van dit topic: [NM] Vagina mag niet meer als woord, moet voorgat worden?. Ik hoef niet per sé de hele discussie hier in dit topic te hebben, maar ik krijg een beetje de kriebels van sommige reacties en überhaupt al het oorspronkelijke artikel. :o

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-18 21:54

Shadow0 en Killyenn hebben iets meer geduld dan ik heb ook. :D

Ik bel deze week even die kant op om zeker te zijn dat ze me niet vergeten zijn, maar ik had al iets over vakantie gehoord dus ik denk dat ik gewoon pech heb.

Wat betreft het topic: ik ben onverschillig over andere namen voor dingen, dat kan me niet super veel uitmaken. Als het iemand gelukkiger maakt, be my guest. Ik erger me alleen dat sommige media precies weten wat er nu een heet onderwerp is en wat veel ergernissen naar boven brengt. Mensen willen gewoon soms eens lekker boos worden en ik baal er beetje van als er dan een uitspraak van iemand die voor ons Nederlanders niet echt relevant is naar voren komt in een heel artikel. Ik vind het gewoon vervelend dat dit nu een soort pispaaltjesonderwerp is.

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-18 21:52

Ik heb wel eens een keer gelezen over iemand die 'm dus inderdaad had achtergelaten in de WC. _O- Ik heb er zelf trouwens ook geen eentje, maar ik gebruik wel eens een sok als ik echt een boost nodig heb. :')

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-18 14:04

julhan99 schreef:
Maar een transitie van je kind is een 180 graden draai met daarna een looping, gevolgd door een dubbele kurketrekker, een vrije val, blind achteruit en in volle vaart weer vooruit. Hijgend en naar adem happend stap je soms even uit die achtbaan om even, heel even, op het perron uit te huilen. Jouw meisje staat daar op dat perron en die laat je achter als je weer in de achtbaan stapt samen met je zoon.

Soms is die achtbaan eng en soms gillend leuk of gierend spannend maar een achtbaan is. Maar ook daar komt een eind aan. Dan stap je aan de andere kant, op het andere perron uit. Samen met je zoon. Op naar de volgende attractie. En heel even kijk ik nog wel eens om, samen of alleen dat maakt niet uit. Het meisje is er nog maar weer een perronnetje verder op. Er naar kijken is minder heftig. Nog even en dan zwaaien we gewoon weer vrolijk naar elkaar maar nu nog even niet.

Ik vind dit echt super mooi geschreven. Ik las deze post toen ik in college zat en moest bijna een traantje wegpinken omdat ik denk dat mijn moeder het inderdaad dus ook zo voelt.

Overigens, ik vind het helemaal niet erg als dit topic een soort 'eigen' leven krijgt, toevoegingen zijn dus ook zeker welkom! Ik ben zelf net weer met m'n studie begonnen en ik moet weer wat wennen aan dit ritme, dus ik reageer nu even wat minder en lees wat meer. :o

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-18 13:39

Lienie_F schreef:
Ik was aan het kijken naar 'Lost in transition' en daar vertelde "een partner van" dat haar grootste angst is dat haar vrouw op een openbaar toilet wordt aangevallen.
Dit programma werd natuurlijk opgenomen in de VS, maar ss dat een angst die in Nederland ook speelt?

Staat er hier niet eerder in het topic een verhaal over? Of heb ik daar een PB overgekregen. Ik weet het niet meer. WC's zijn besproken in ieder geval. :')

Jongens, ik heb trouwens een update!

Ik werd gebeld door een anoniem nummer.
"Ja, we proberen nog steeds die en die te bereiken, maar we willen je in ieder geval even zeggen dat je nog steeds op de wachtrij staat voor het genderteam."

Dode mus? Of ben ik juist blij met een teken van leven? Ik weet het even niet meer. :')

(Ik ben nu wel superdruk bezig met mijn studie en het behouden van mijn sociale leven dus ik vind het eigenlijk ook niet super erg dat ik daar tussendoor geen ziekenhuisafspraken hoef te proppen. Want ja. HOE DAN? Een dag heeft maar 24 uur.)

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-18 18:31

Nouja. Ik heb ergens wel geduld omdat ik me al zoet kan houden met het idee dat het 'beter' wordt. Dus ondertussen zet ik gewoon permanente plakplaatjes en verander ik m'n haar en geniet ik van mannenmode (en loop ik er vervolgens alsnog als een zwerver bij). *\o/* Maar ik kan me dus ook voorstellen dat mensen die hier echt psychisch door de sleur van gaan niet ook nog die hele wachtlijst er bij kunnen hebben.

Ik heb trouwens een update! Voor ik mensen blij maak: niet van het UMCG.

Ik studeer journalistiek en doe dit jaar over. Ik zit dus nu in een nieuwe klas. Supertoffe mensen, ik zit er lekker tussen, we helpen elkaar goed met producties e.d. Máár, ik ben nog niet 'out'. Eerst vond ik dat niet heel erg, maar nu merk ik dat ik toch steeds vaker me begin te ergeren aan 'vrouwelijke' woorden en dan een beetje chagrijnig wordt. Voor hen is dat dus zonder reden, en dat verdienen zij ook niet.

Nu is het zo dat onze volgende uitzending op donderdag is..... tijdens coming out day!

Nu wil ik dus een transman/vrouw/iemand op het spectrum interviewen en er een item uit maken, waarbij ik aan het einde de camera even op mij richt van: "Enne, ik ben trouwens trans!" Heel casual, maar dat is genoeg om een reactie op te wekken. :D Ik heb al besproken met onze regisseur dat we een camera op het publiek moeten hebben. }>

Echt héél extra, maar het past wel een beetje bij me. :D

Mochten mensen nog ideeën hebben over hoe ik dit aan kan pakken mag je ze altijd doorsturen of PB-en trouwens. Iemand stelde al confetti e.d. voor maar dat is iets té erg, maar wie weet zit er een gouden idee tussen. :D

Ik ben alleen nog op zoek naar een subject, maar iemand is me daar bij aan het helpen. Al mijn vrienden leven 'stealth' namelijk, en hoewel het eigenlijk niet buiten een klas komt van 20 man is dat een risico die we beiden niet willen aan gaan.

Dus... :D

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-18 20:01

Hilli schreef:
De gitarist van de band waar Leif de Leeuw mee tourt momenteel, misschien? Hij heet Sem Jansen.

Dat is een goede! Ik heb 't nu in een groep staan op FB, maar als ik vastloop kan ik altijd hem benaderen. :j

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-18 18:20

Dankjewel voor je post Tigger! Ook jij bent welkom om aanvullingen te doen in het topic of om me te PB-en wanneer je wil. :j

Het ging best goed! Er waren een paar mensen die er echt niets van snapten en een paar mensen die zeiden: "Joh, dit had ik wel zien aankomen." De docent was ook echt vét trots en vond het supervet, maar dat vond ik awkward worden dus ik zei echt letterlijk: "Ok, en kunnen we het nu over de rest van de uitzending hebben?" :')

Maar altijd fijn om te zien hoe rustig mensen eigenlijk blijven onder dit soort 'raar' nieuws. Geeft toch hoop!

Mochten mensen die hier meelezen het item willen zien kunnen die een PB sturen. Ik heb helaas geen reactie van het publiek er op kunnen krijgen omdat dat technisch niet mogelijk was (te donker), dus het is echt even alleen het stukje dat is 'uitgezonden'. Oh enne, het is echt reteslecht en het was overbelicht en toen heeft een man van techniek me geholpen dus nu zit er een soort seaworld-blauw filter over. :o Heb in ieder geval wel weer veel geleerd, maar ik blijf een radioman. :')

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-18 14:39

Balou_k schreef:
Sorry TS, maar ik gniffel en ik huiver tegelijk.. Je bent echt typisch een vent. :+

Die van mij koopt ook altijd prachtige kleren, dure merken. En loopt er dan alsnog als een ‘zwerver’ bij. Want of hij trekt zijn werkkleding aan, of hij vernield zijn nieuwe vest van €150,- door ermee te gaan klussen. :+

:')

Ik heb wel wat advies opgestoken van Queer Eye, dus misschien is er nog hoop. :D
(hoewel ik dol ben op slapen en vaak genoeg nét iets langer blijf liggen dan handig is en vervolgens dus als een soort ekster de deur uit ga. :'))

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-18 12:15

Ik heb volgende week dinsdag eindelijk mijn intake bij het gender team zelf! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* <3 Ik ben de wachtlijst door!!!! :D

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-18 19:47

vikawiek schreef:
super! *\o/* nog meer goed nieuws hier. Morgen (hopelijk) m'n laatste puberteitsremmers prik, 13 december krijg ik te horen of ik aan de Testosteron mag! *\o/*

Tof man! Laat even weten of je goed of slecht bericht hebt tegen die tijd! :D

_roodvos_ schreef:
Ik moet nog een maandje tot ik de wachtlijst door ben volgens mijn berekening (tenzij het allemaal langer duurt, wat naar mijn idee redelijk waarschijnlijk is :P )

Ik had het geluk dat er een uitvaller was. Ik werd gebeld of ik kon op 27 november en ik heb geeneens in mijn agenda gekeken, ik zei gewoon gelijk: "Ja hoor!" :D

11 januari heb ik mijn volgende afspraak. Het is nu de bedoeling dat ik eerst elke maand een gesprek heb en aan de hand van mijn wensen en de dingen die naar voren komen gaan ze intern overleggen over wat het beste is voor me. Daarnaast moeten ze ook nog bevestigen dat ik er wel echt geschikt voor ben etc. etc.

Zo kreeg ik de vraag of ik vanwege mijn verleden met gepest zijn niet onderbewust op zoek was naar een groep om bij te horen. Toen heb ik misschien iets te geïrriteerd gezegd dat ik de trans community misschien wel de irritantste community vind op het internet. :o (Het is een groep met logischerwijs best veel frustraties en die worden me vaak iets te erg geuit) Dat was dus duidelijk. :+ Sowieso vind ik al dat gezwets over mijn verleden niet echt relevant, want ik heb het geheugen van een goudvis en ben zeker sinds mijn 16e zo'n ander persoon geworden. Ik ben nu juist de persoon die makkelijk op mensen afstapt en gezellig met vreemde mensen een kroeg in stap in de UK. Maar hoe dan ook, natuurlijk hebben ze een compleet verslag nodig om een beeld te vormen.

Ik was wel het hele gesprek afgeleid door de auto's die langsreden, dus ik heb toch mijn mannelijkheid bewezen op één of andere manier. :')

Ze zei dat het zo'n 5-6 gesprekken duurt voordat ze alles weten. Met één gesprek per maand kan ik het topic dus nog mooi even uitrekken. :+

December wordt trouwens sowieso een super maand. Mijn partner komt langs (hij komt uit de US, volgens mij heb ik 't daar al over gehad) en we gaan o.a naar Berlijn en Innsbrück.

Nog even een losse update, maar ik had in de nacht voor mijn gesprek een soort mini-crisis waarin ik ging nadenken over alternatieve namen die ik kon gebruiken. Ik gebruik nu op twitter Gilles om te kijken of dat me een beetje aanstaat. Mijn eigen naam is best wel neutraal, maar de eerste vraag die ik krijg als ik uit de kast kom is telkens: "Ga je je naam veranderen?" en eh... tja.. Dat geeft me niet veel vertrouwen. Er zijn alleen dus echt gewoon GEEN leuke Germaanse namen met een G. Gewoon. Niet. Geen leuke Nederlandse, Duitse, Engelse en Scandinavische namen waarvan ik denk: "Ja!" Dus eh.. dan maar Frans. :+ Ik weet nog niet of ik dit ga aanhouden, maar ik beschouw twitter altijd als mijn wetenschappelijke steekproef... Dusseh, wie weet bevalt het me wel gewoon. :D

Het heeft wel iets genants als je dus om 2 uur 's nachts op babynamensites zit te kijken. Alsof je een huisdier een naam moet geven, alleen ben je dan zelf het huisdier. :')

(Sorry als het wat warrig is, maar ik heb tentamens en ik probeer ook nog te leren tussentijds en ik wilde jullie ook niet te lang in het duister laten zitten.)

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-18 19:55

eclair98 schreef:
Ik zit ook met regelmaat op baby sites voor namen voor verhalen. Collega's vroegen al of ik zwanger was _O-

Ik vind zelf jongensenmeisjesnamen.nl een fijne website, met veel filters enzo :')

Ik zat 'vroegah' ook veel op babybytes om namen te verzinnen voor mijn personages. Onze hond is zelfs vernoemd naar één van die personages. :')

Ik heb al rond zitten snuffelen naar Deense namen omdat ik nu Deens aan het leren ben en ik het dan lekker pretentieus vind om mezelf een Deense (of Scandinavische) naam te geven. Ik vind bijvoorbeeld Thure echt de mooiste naam die er is, maar die kan ik niet nemen want:
- Dan heb ik dezelfde initialen als het TT-circuit
- Word ik krankjorum van de alliteraties
- Heb ik dezelfde naam als een acteur die ik best tof vind.

Gilles heb ik trouwens gejat van een gozer die meedeed aan de Vlaamse versie van Wie Is De Mol. Dat seizoen was twee of drie jaar geleden op TV en ik zit dus nog steeds met die naam in mijn hoofd. Even testen dus.