50-plussers te paard ...

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, Shanna, Dani, EvelijnS

Ibbel

Re: 50-plussers te paard ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 20:04

In NL is ongeveer 25% van de jongeren tot 25 te zwaar, dus ik ben daar niet verbaasd over.

IsabelleN

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 20:12

Lijkt idd weinig middenweg, lange benen en ultraslanke taille of echt fors te dik. Was bij een menwedstrijd, daar waren bijna alle deelnemers te zwaar. Wel een dingetje vind ik hoor, die jonge mensen.
Kijk, bij ons kwabt er weleens een vetje, maar ja.... leeftijd enzo :+

Las ik ergens dat het Veluwswolvengezin in de buurt van Emst/Vaassen woont? Hier is flink de ruimte, ze pakken meestal jonge reeen. Maar in het drukke en kleine NL? Lijkt me niet zo'n fijn idee.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 20:17

We gaan de kant van de VS op.
Daar zie je óf extreem slanke (zeg maar, broodmagere/anorexische) health freaks van 's morgens vroeg tot 's avonds laat joggend door het park (of je ziet ze in salad bars mini-porties groenvoer wegwerken), óf je ziet mensen die zó dik zijn dat ze nauwelijks nog kunnen bewegen aan de supersize meals van McD.
De gewone gezonde BMIs zie je daar haast niet meer, en dat gaat hier ook gebeuren ben ik bang.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 20:19

Henry Blake, check!
En nog tig andere boeken en nog meer Dvd's van oa Parelli, Buck, Clinton, Monty, Klaus etc.

Wolven gelukkig hier nog niet gesignaleerd. Mijn paard haat honden dus ben benieuwd wat ze met wolf zou doen.

Bij mij op stal ook het gros wat te zwaar, maar de meeste ook 35+.

Hulp bij trailerlaad problemen, kijk op http://www.horse-assist.nl

IsabelleN

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 20:25

Ja, die slakauwende, quinoa/havermout/soja/muntprutjes sabbelende types zie je veel in de Randstad! Was echt opvallend toen ik daar laatst weer een keertje was. We zochten een bistrootje met een lekkere steak enzo, maar man-man, amper meer te vinden. En die Gooise Rrrrrrr!! Bijna alle jonge vrouwen stikken er bijna in, en ze praten ook zo HARD! Tig tafels verder hoor je ze nog. Echt bizar.
Dan maar rustig in het Oost-Duitse woud met de wolfjes :D

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 20:27

Vergeet de avocado niet :+
Man man man, wat een onzin, die huidige dieethype...

IsabelleN

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 20:42

Ow, die vind ik dan wel weer lekker. Met een kluit creme fraiche en nacho's :D

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 21:21

Vraag bij de slager maar eens om een stuk vlees met een rand vet.Bijna niet te krijgen.Nu een nieuwe slager in het dorp en hij verkoopt gebakken buikspek *\o/*

Britta, OUWE TAAIE.Mijn kerstmutsje.Old but still going samen met onze knuffelruin Nappie.Britt, ik mis je zo.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 21:34

Ik had 'ruzie' met mn dietiste. Ik gebruik als boter alleen roomboter, op brood, in de pan. Dat was zo slecht zei ze, beter becel oid eten. Je kunt nog beter mayonaise op je brood smeren beweerde ze.
Mn mond viel open....
Becel, blehhhh!
En mayo met hagelslag is niet te pruimen :+

Hulp bij trailerlaad problemen, kijk op http://www.horse-assist.nl

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 21:39

Bij ons op stal gaat maandag het tropenrooster in: ze gaan om 05.00u naar buiten en 11.00u weer naar binnen. Ik zal paard 's avonds op de warmste dagen ook maar lekker even afspoelen als het te warm is om te rijden. Wel balen: donderdag de warmste dag voorspeld en dan zou ik nou net weer in de les meerijden omdat mijn man een weekje weg moet |(

Ik vind Becel wel lekker, heb het altijd op brood. Roomboter alleen met bv. biefstukje bakken (ok, en met cake/appeltaart maken maar dat doe ik niet vaak. Echt niet, hoor! :P )

elledani68

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 05:26

Heb ook behoorlijk wat boeken hier liggen maar henry blake die nog niet, ga ik gauw eens op mp zoeken.

En al die dieeten := de ene week mag je niet wat de volgende week wel weer kan >;) . Het is lastig , zeker als je de overgang ingaat of zit, om je gewicht op peil te houden maar een beetje opletten en niet zoveel choco <<) is voor mij een begin.

Ik woon tegenover een basisschool, ik heb nog liever wolven in mijn achtertuin. Ik zie hier best veel dikkere jonge kinderen lopen verbaas me er af en toe over.

Marilu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-19 09:31

Over voeding en over wat gezond is, verschijnt alle dagen wel weer wat nieuws in de media. De ene dag zijn koolhydraten de boosdoeners, de dag erna de vetten, enz ...
Het 'gezond' verstand gebruiken zal nog altijd het beste zijn, denk ik :D En wat voor de ene mens geen probleem vormt, is het voor de andere dan weer wel. Zo at mijn vader alle dagen (vet) spek en heeft hij nooit last gehad van verhoogde cholesterol.
Sowieso is veel genetisch bepaald volgens mij, bv aanleg tot bepaalde ziektes, zoals kanker.

Nog even over de jonge generatie gesproken en meer bepaald hun taalgebruik : hier in België wordt er tegenwoordig zo bekakt gesproken door de jeugd, vind ik. Dialect lijkt niet meer te mogen, maar er is dan zo'n, wat ze noemen 'tussentaal' voor in de plaats gekomen en dat vind ik maar helemaal niets. Bovendien praten ze allemaal met diezelfde kraaiachtige klanken ...
Ach, wat word ik toch oud en knorrig ... a grumpy old woman :P

Gisteren voor het eerst dit jaar terug les gehad, met beide paarden, elk door een andere lesgever. Dat zou mijn 'prestaties' toch weer ten goede moeten komen, want als je les hebt, doe je toch altijd net dat ietsje meer je best, dan wanneer je alleen rondhobbelt ;)

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 10:42

Marilu schreef:
Over voeding en over wat gezond is, verschijnt alle dagen wel weer wat nieuws in de media. De ene dag zijn koolhydraten de boosdoeners, de dag erna de vetten, enz ...

Het is net als het weer: als jouw favoriete eten "slecht" is moet je gewoon een jaartje wachten, dan is het weer prima :+

Ikzelf noem geraffineerde suikers als hoofdschuldige. Zitten veel in fabriekseten en tussendoortjes (vermijd de suiker en je hebt ook niet meer snoepje zus of cakeje zo tussendoor) en je stofwisseling raakt er van in de war (zie stijging in diabetes). Koken met zo veel mogelijk natuurlijke ingrediënten ipv voorbewerkte producten en snoeptomaatjes of kleine paprikaatjes oid als tussendoortje. Glaasje water ipv cola enz.

Bij mij werkt het :o

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 11:26

Mjah, alles met mate en vooral heeel matig met suiker :j En gewoon lekker naar de paarden, dan beweeg je ook weer lekker zonder dat je het door hebt *\o/*

Wees consequent, maar niet altijd....
If nothing goes right, go left!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 12:39

Ik zie dat echt voor me, boterham hagelslag met mayo _/-\o_
Ik worstel toch ook wel met de kilo's door de hormoonwisselingen. Ik ben niet heel erg dik maar op het moment zit alles te strak om mijn buik en mijn leukste broeken kan ik dus echt niet meer aan. Eet al jaren bijna geen suiker meer en dat bevalt heel goed, voel me daar veel fitter bij. Maar merk dat ik me de laatste tijd regelmatig schuldig maakt aan tussendoortjes die ik echt niet nodig heb. Dus die nieuwe gewoonte moet er echt weer af.
Maar ik wijt het echt aan de hormoonstormen in mijn lijf....en anders is het prettig om daaraan de schuld te geven :=

Hier in Brabant zitten (nog) geen wolven. Is toch moeilijk lijkt me om daar een goed natuurlijk evenwicht voor te creëren in Nederland. Ik vind het mooie dieren, maar weet niet of ik er echt blij van zou worden als ze om de hoek leven.

Ik heb heel veel boeken maar ken
Henry Blake dus helemaal niet?
Zag dat ze bij bol.com wel te bestellen zijn.

Hier zijn vooral de begin en midden dertigers (veel)te zwaar.

Pluk de dag!

elledani68

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 14:03

Vandaag naar de dames geweest, pfffff beide dames dwars. Ze staan beide in het land, dat land grenst niet aan de stal je moet dus een stukje over de weg. Met Phoenix geen probleem maar Vinatera is een ander verhaal. We blijven dus altijd daar.
Phoenix krijgt eten en poetsbeurt op een stukje wat afgezet in naast het land gaat altijd prima maar madame was klaar met eten en dacht toedeloe, als ze te rustig is maakt ik me zorgen want wat is er mis maar als ze dit weer doet krijg ik er ook hoofdpijn van maar goed ken haar dus er zal wel weer een hengstigheidje aankomen :=
Vinatera is een ander verhaal, jong beestje dus moet alles nog leren en daar willen we heel graag mee beginnen maar is een beetje onmogelijk. Er staat nu een nieuwe bonte ruin bij haar, ik vind het een lief dier zij daarintegen helemaal niet, ze flipt als hij dicht bij haar in de buurt komt snurken , blazen noem maar op. Hierdoor kunnen we weinig , shawny houd de ruin vast en ik ben met dametje bezig maar werkt zo niet en over de weg nu met haar is echt geen optie zo frusterend.
Ja wat doe je dan? Doen we wat om haar toch het abc te leren of laten we het maar even voor wat het is , we willen haar zo ontzettend graag een hele goede start met haar maken. Wat zouden jullie doen? En mocht iemand en stalling weten vwaar alletwee terecht kunnen dan hoor ik het zo graag.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 14:34

Volgens mij hebben zowel JK als ik al minimaal twee keer Lelymare genoemd :D Heb je daar al geinformeerd en was daar geen plek?

elledani68

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 15:04

Ja ben ik mee bezig geweest maar wil nu echt plek voor alle twee en volgens mij was dit alleen opfok
.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 15:16

Er is iemand met een topic op Bokt die op de Veluwe zit en paarden aan huis heeft. Zij zoekt er nog 1 of 2 bij. Volgens mij had ze het over opfok maar misschien is er ook iets anders mogelijk?

"Under a cherry tree there are no strangers"
Dalai Lama, Ahoy Rotterdam, 16 september 2018

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 15:39

Lelymare is ook een gewone pensionstalling. JK heeft daar jarenlang gestaan met Kid toen ze nog in de polder woonde.

elledani68

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 15:59

Oke dat had ik niet begrepen ik nog eens informeren voor beide. Ik ga die andere ook eens opzoeken dank jullie wel

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 21:34

Lelymare is geen pensionstalling :n ik stond daar voor de gezelligheid maar ze neemt geen pensionklanten aan. Wel opfok, revalidatie en vakantie stalling.
Ik had niet begrepen dat je voor twee paarden plek zocht.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 21:47

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 07:02

justkid schreef:
Lelymare is geen pensionstalling :n ik stond daar voor de gezelligheid maar ze neemt geen pensionklanten aan. Wel opfok, revalidatie en vakantie stalling.
Ik had niet begrepen dat je voor twee paarden plek zocht.

Gut joh, dan heb ik dat altijd verkeerd begrepen :D

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 07:52

Diëten doe ik niet. Ook hier meer spekjes als voorheen. Ben ooit gestopt met de suikers en 10 kilo kwijtgeraakt. Het lukt me gewoon niet meer nu. Let wel op dat ik niet te veel snoep. Maar kom op,je leeft maar een keer en die chocola bestaat niet voor niets. vrouwen worden er gelukkig van dat is bewezen :D

Hier gaat vandaag ook het tropenrooster in op stal. Ze rond 11 naar binnen en na de ergste hitte weer naar buiten en slapen dus lekker buiten. Gibbs heeft deze week lekker vrij. Ik kanxzelf ook helemaal niet goed tegen deze temperaturen ;(

Gistermiddag nog een heerlijke buitenrit gemaakt met mijn nieuwe vliegendeken. We zijn de eerste helft om het bos gereden dus gewoon langs de doorgaande weg. Langs de camping restaurant, allemaal nieuwe dingen dus. Motoren die veel te hard gingen, tractor s met rare grote dingen erachter, golfkarretjes en golfende mensjes. We zijn dwars door de golfbaan gereden hihi loopt gewoon een zandweg doorheen, was wel stoer. Mooie foto bij de ruïne laten maken door een duitser die toevallig langskwam op de fiets. En nee, hij ging er niet vandoor met ons mobieltje :') Terug door het bos over illegale paadjes stijl en hoog en bukkend vanwege laaghangende takken en klimmend over wortelstronken. I LOVE IT +:)+

Dus hier komt weer een rozewolkfoto

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door hiphopje op 23-06-19 07:56, in het totaal 3 keer bewerkt