50-plussers te paard ...

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, ynskek, Mondy, Shanna, Princesj, Dani, EvelijnS

Ibbel

Re: 50-plussers te paard ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 07:55

Ik hou niet van chocola, dat scheelt :+
Maar ik let wel een beetje op mijn gewicht, ik heb maar kleine Arabiertjes, en dan vind ik wel dat ik onder de 65 kilo moet blijven. Er ligt ook nog een Westernzadel op ten slotte...

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 09:21

Leuk.Dan voel je je wel super stoer.Ben jij links of rechts?

Britta, OUWE TAAIE.Mijn kerstmutsje.Old but still going samen met onze knuffelruin Nappie.Britt, ik mis je zo.

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 09:28

Leuke foto, hiphopje! Echt in stijl, oude ruïne en ridderpaarden :D

Ik baal echt van het warme weer de komende week. Heb gisteren net zo lekker gereden, denk vandaag even longeren, daarna kan ik een paar dagen niet ivm werk maar zou dus donderdag de les rijden omdat mijn man een paar dagen weg is. Zal wel niet doorgaan....
Afkloppen, paard loopt de laatste tijd weer veel fijner, buikspieren lijken toch wat sterker te worden.

Hij was gisteren wel braaf. Iemand ging ineens de longeercirkel vlakbij spuiten en dat vindt hij toch wel spannend. Dook een beetje over de schouder weg in de hoek en ik reageerde net te laat (iets met stijf lijf....), ging een beetje schuiven en raakte beugel kwijt dus riep impulsief HO! En ja, meneer besluit dan maar even te wachten tot ik mezelf weer recht gehesen heb :D

En chocola is voor mij geen probleem, dropjes en zoutjes daarentegen.... Dan wel weer een voordeel dat we een reus van 1.76m hebben, die maalt niet om een kilo'tje extra bij mij (ik zelf wel |( ).

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 09:29

Die links of rechtsvraag, was die voor mij? Ik ben rechts, hoewel ik ook heel veel dingen juist links doe.

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 09:34

Ibbel schreef:
Die links of rechtsvraag, was die voor mij? Ik ben rechts, hoewel ik ook heel veel dingen juist links doe.

Ik denk dat het om de foto van hiphopje gaat, Ibbel :P

Marilu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-19 11:47

Net nog even met de twee dames heel even wat los gereden. Echt wel heel even, want het is al snikheet. Ik zit nu binnen en het zweet druipt nu pas van me af ... Dat wordt een plakkerig weekje, want de hitte moet eigenlijk nog komen.
Hopelijk begeeft de airco op werk het niet of ze kunnen me 's avonds opdweilen. De vapeurs zijn de laatste tijd ook weer behoorlijk intens, dus, dan wordt het dubbel op.

Ik let ook wel op de lijn. Niet dat ik op dieet ben, maar ik wil op mijn gewicht blijven en dat betekent dus onvermijdelijk toch ook maat houden met alles.
Als kind ben ik een tijd mollig geweest en werd daar destijds wel eens mee uitgelachen door leeftijdgenootjes. En dat is iets dat je toch ook wel levenslang meedraagt, dat uitgelachen zijn. Bij mij toch. Dus, eigenlijk ben ik al sinds mijn jeugd bezig met mijn gewicht.
Mijn gewicht is op peil gebleven, hopelijk blijft dat zo (!), maar mijn model is wel sterk veranderd. Mijn benen zijn vermagerd en het vet is gestegen naar mijn taille : een menopauzemodel noem ik het ;)

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 12:03

Britta31 schreef:

Ik zit op de zebra

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 12:54

hiphopje schreef:
Britta31 schreef:

Ik zit op de zebra

Hij wilde eens wat anders dan vlekken? :+
Vanochtend ook nog even een rustig ritje door het bos gedaan. Ging prima, maar de hei was al niet meer aantrekkelijk met zoveel zon. Denk dat er de komende dagen niet veel van komt, helaas. Het lijkt gelukkig wel mee te vallen met de dazen dit jaar (afkloppen)

Wees consequent, maar niet altijd....
If nothing goes right, go left!

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 12:58

Hier niet.We zitten wel naast het bos.We zijn ook al om 07.00 in het bos voor een rit.

Britta, OUWE TAAIE.Mijn kerstmutsje.Old but still going samen met onze knuffelruin Nappie.Britt, ik mis je zo.

elledani68

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 13:59

Leuke foto hiphopje en je hebt een geweldig leuk ritje gedaan, hoop dat toch ook nog ooit eens te doen.

Martie fijn dat de noodrem zo goed werkt.

Marilu, kinderen onder elkaar zijn echt niet leuk. Ik moest op jonge leeftijd een bril ook dat is een reden om mikpunt te worden en was dit dus ook meteen. Nog heb ik een hekel aan mijn bril ga liever blind over straat dan dat ik mijn bril opzet dat draag je toch altijd met je mee. En wat een dieet betreft, ik zij nog tegen mijn dochter dat het makkelijker is om het eraf te houden dan eraf te krijgen ;) niet dat het altijd even makkelijk is met de vreetbuien die ik af en toe heb.

Vanmorgen moesten we wat ophalen dus een tijdje op de weg gezeten, temperatuur stond al gauw op 28 graden zie je toch nog langs de weg dat er een concours is, geen ervaring daarmee gelasten ze dat niet af met extreem warm weer?

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 14:46

Ook leuk met dit weer.Opvliegers :(

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 16:40

elledani68 schreef:
temperatuur stond al gauw op 28 graden zie je toch nog langs de weg dat er een concours is, geen ervaring daarmee gelasten ze dat niet af met extreem warm weer?

Ik mocht elf uur starten, was goed te doen. Regelmatig stappen tijdens het losrijden, niets aan de hand. Beide proeven winst dus m'n jonge is nu officieel L1.

#mijnrozewolk :+

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 16:46

Ook jij mag op een roze wolk hoor Rex! (Of een lichtblauwe)
Top gedaan!

Mijn paard is met bijrijder vanochtend vroeg rondje buiten geweest en nu met zebrajurk aan in de wei. Morgen gaan ze overdag op stal en ventilator aan. Vanochtend mn stal al klaargemaakt voor verblijf morgen. Snachts weer lekker buiten.
Ik kan slecht tegen de hitte. Binnen is het nu 24 en buiten 32 (thuis in de schaduw).

Hulp bij trailerlaad problemen, kijk op http://www.horse-assist.nl

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 16:49

Ik kan er ook slecht tegen, maar ik heb het hooi er af liggen. Tja, dat doe je nu eenmaal altijd als het heet is, maar dat wordt dus wel even afzien komende week. De trekker doet het werk wel, maar die &%$# baaltjes van het land halen is wel handwerk...

elledani68

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 19:24

Gefeliciteerd rex, wat heerlijk al die roze wolken.

Als ik wat gedaan heb en ga zitten heb ik het nog warmer dan het eigenlijk is, dat gevoel als fietsen met een briesje maar dat als je afstapt je smelt van de warmte.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 22:23

Gefeliciteerd Rex!
En hiphopje: Ik snap jouw roze wolk!! Heerlijk!!

Hier vandaag bestuurslid/ medeorganisator van het Open Nederlands Connemara Kampioenschap ( klinkt sjieker dan het is: is vooral ook een uit de hand gelopen onderlinge wedstrijd) en het was inderdaad wel even puzzelen.

Het programma is gisteren en vandaag wel gewoon doorgegaan, maar we hebben gezorgd voor sproeipunten, overal water / schaduw stukken onder de bomen etc etc en daarmee leek het toch gewoon goed te doen.

Wel over getwijfeld hoor, en veel warmer had het ook niet moeten worden, dan hadden we de boel toch af moeten blazen.

Iedereen een Connemara!!
http://www.connemara.nl

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 22:52

Onze vereniging heeft vandaag ook nog een dressuurwedstrijd gehad. Was wel om 13uur afgelopen. Het rijden ging nog best wel, zag wel wat rode koppies. Maar de paarden konden het nog goed aan. Wachten op de trailer was daarentegen wel (te) heet.

Mooie prestatie Rex!
Met wat voor paard start je?

Pluk de dag!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 06:36

In de trailer staan was idd te heet.
En dat is dan wel fijn van het evenement als het onze: ter plekke paddocks gecreerd langs de schaduwrijke manege wand en onder de bomen.
De enkeling die daar niet in kon liep met steeds verschillende grooms over het terrein ( als een soort kolossale hond). Beeld werd er super gezellig van!!

Iedereen een Connemara!!

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 08:17

BusyMissy schreef:
Mooie prestatie Rex!
Met wat voor paard start je?

Een bruine met vier benen en een hoofd :+

Een jonge die ik op de langere termijn op wil leiden naar het Z. Mijn vorige topper heeft mij naar het Z gebracht, nu wil ik het paard naar het Z brengen. Al zou je ook kunnen zeggen dat onze instructrice ons beide zover wil krijgen, want daar zit de kennis en de ervaring. Zolang ik doe wat zij zegt gaat dat allemaal wel lukken.

@Punz: goed geregeld met die paddocks, een trailer in de zon was inderdaad echt een bakoven gisteren.

elledani68

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 08:44

Uiteindelijk ben jij toch degene die de wedstrijden moet rijden rex, maar inderdaad een goede instructrice is onmisbaar, ook als je geen wedstrijden rijd

Lijkt me heerlijk lekker relaxt te wandelen met een kolossale hond.

En punz een onderlinge wedstrijd organiseren die voor heel nederland is lijkt me een grote klus

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 09:03

Dat is het zéker. Maar zó leuk!! :j

Iedereen een Connemara!!

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 09:22

Gefeliciteerd Rex *\o/*

Paddocks en wandelen over het wedstrijdterrein is dus heel normaal bij western wedstrijden. Heb wel eens samen met Gibbs op een terrasje gezeten. Hij een emmer water ik een ijsje :D
Was altijd heel erg gezellig op die wedstrijden. Maar ik hou het nu bij buitenritjes, veel stoerder vind ik mezelf dan 8-)

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 17:15

Rex_Rolfo schreef:
Een bruine met vier benen en een hoofd :+

Een jonge die ik op de langere termijn op wil leiden naar het Z. Mijn vorige topper heeft mij naar het Z gebracht, nu wil ik het paard naar het Z brengen. Al zou je ook kunnen zeggen dat onze instructrice ons beide zover wil krijgen, want daar zit de kennis en de ervaring. Zolang ik doe wat zij zegt gaat dat allemaal wel lukken.

Ah die heb ik precies zo één :D (en dan ook nog met mooie bles)

Superleuke uitdaging! En het eerste begin is nu binnen! Komt vast goed.

Bij ons bij de vereniging ligt de meeste schaduw precies over een sloot (ook lekker koel natuurlijk),
maar de meeste mensen liepen ook met paard of pony aan de hand totdat de uitslag bekend was.

Pluk de dag!

Marilu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-19 17:50

Rex_Rolfo, proficiat met de prestaties ! Weer een roze wolk er bij !

Wat de warmte betreft, denk ik dat de paarden er heel wat beter tegen kunnen dan wij :D
Hier hebben ze vooral een hekel aan al de insecten, niet echt aan de warmte ... resultaat is hetzelfde : ze gaan meer in de stal staan en dus eten ze minder gras : goed voor hun lijn, dus 8-)

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 18:03

Paarden kunnen echt slechter tegen warmte dan mensen. Ze kunnen wel - als enige dier - net als mensen over hun hele lichaam zweten, maar ze zweten veel meer zouten uit dan mensen en kunnen dus, ook zonder dat ze ook nog eens moeten werken, gemakkelijk een tekort aan zouten (Na en K) krijgen, met in het extreemste geval hartproblemen.