50-plussers te paard ...

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, ynskek, Mondy, Shanna, Princesj, Dani, EvelijnS

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 12:39

Ik zie dat echt voor me, boterham hagelslag met mayo _/-\o_
Ik worstel toch ook wel met de kilo's door de hormoonwisselingen. Ik ben niet heel erg dik maar op het moment zit alles te strak om mijn buik en mijn leukste broeken kan ik dus echt niet meer aan. Eet al jaren bijna geen suiker meer en dat bevalt heel goed, voel me daar veel fitter bij. Maar merk dat ik me de laatste tijd regelmatig schuldig maakt aan tussendoortjes die ik echt niet nodig heb. Dus die nieuwe gewoonte moet er echt weer af.
Maar ik wijt het echt aan de hormoonstormen in mijn lijf....en anders is het prettig om daaraan de schuld te geven :=

Hier in Brabant zitten (nog) geen wolven. Is toch moeilijk lijkt me om daar een goed natuurlijk evenwicht voor te creëren in Nederland. Ik vind het mooie dieren, maar weet niet of ik er echt blij van zou worden als ze om de hoek leven.

Ik heb heel veel boeken maar ken
Henry Blake dus helemaal niet?
Zag dat ze bij bol.com wel te bestellen zijn.

Hier zijn vooral de begin en midden dertigers (veel)te zwaar.

Pluk de dag!

BusyMissy

Re: 50-plussers te paard ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 22:52

Onze vereniging heeft vandaag ook nog een dressuurwedstrijd gehad. Was wel om 13uur afgelopen. Het rijden ging nog best wel, zag wel wat rode koppies. Maar de paarden konden het nog goed aan. Wachten op de trailer was daarentegen wel (te) heet.

Mooie prestatie Rex!
Met wat voor paard start je?

Pluk de dag!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 17:15

Rex_Rolfo schreef:
Een bruine met vier benen en een hoofd :+

Een jonge die ik op de langere termijn op wil leiden naar het Z. Mijn vorige topper heeft mij naar het Z gebracht, nu wil ik het paard naar het Z brengen. Al zou je ook kunnen zeggen dat onze instructrice ons beide zover wil krijgen, want daar zit de kennis en de ervaring. Zolang ik doe wat zij zegt gaat dat allemaal wel lukken.

Ah die heb ik precies zo één :D (en dan ook nog met mooie bles)

Superleuke uitdaging! En het eerste begin is nu binnen! Komt vast goed.

Bij ons bij de vereniging ligt de meeste schaduw precies over een sloot (ook lekker koel natuurlijk),
maar de meeste mensen liepen ook met paard of pony aan de hand totdat de uitslag bekend was.

Pluk de dag!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 22:52

Laten ze dat staan dan zo'n partytent? Die zou hier in no-time in stukken liggen. Ik moet hier alles olifantbestendig maken.

Pluk de dag!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 19:04

Iedereen druk denk ik. Hier ook pas 1 daas gespot. Gelukkig weinig last ook van de rupsen, wel wat bultjes (wei ligt aan de Eikendijk) maar niks ectreems.
Denk dat je goed doet aan een osteopaat Marilu, stijfheid is toch nooit prettig voor een dier.
Ik begin nog iedere week blijer te worden met mijn paardje. Buitenrijden gaat echt fijn nu, alleen mensen in de verte op de vlakte zijn nog spannend.
Vorige week ook heel braaf met springen, zelfs een oxer gesprongen (en die vind ik écht eng) ik was megatrots op haar.
En afgelopen maandag liep ze echt te sjouwen op de dressuurles, man wat kan dat dier lekker lopen wanneer ze de spanning los laat.
Dinsdagavond op wedstrijd, eerste proef geprobeerd met het gevoel van maandag te rijden. Ging best goed, wel hier en daar wat spanning.
Tweede proef waren we het kwijt. Achteraf bedenk ik me dat ik zelf niet meer genoeg focus had, ik wist namelijk precies wat er aan de kant gebeurde en daar had ik op dat moment natuurlijk niet mee bezig moeten zijn. Ik had 2 mega verzet- uitbarstingen, kon nog maar net blijven zitten, maar ze voelde alleen maar boos aan, niet het bange of de blinde paniek die ze eerder kon hebben. Na zo'n moment loopt ze ook gewoon braaf het proefje verder door. Er blijft niks meer "hangen" het vloeit allemaal meteen weer af.
We zijn er nog niet, maar hier kan ik wel wat mee. Ga volgende keer ook wat hoger starten zodat ze wat meer te doen heeft om haar aandacht bij te houden. Ik krijg steeds meer het gevoel dat ik een "gewoon" paard onder m'n kont heb. Het voelt zo fijn dat we elkaar beginnen te snappen en te respecteren. De puzzelstukjes vallen op hun plaats.

Pluk de dag!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 12:01

Spannend Cissy!

Wat een ellende als je in de zomermaanden zoveel last hebt van insecten justkid, dat maakt de lol van het buitenrijden meteen een heel stuk minder.

Ik heb afgelopen week mijn andere merrie opgehaald bij de kliniek. Ik had haar dit voorjaar laten dekken en ze was meteen van de eerste poging drachtig, maar helaas bij de tweede check geen leven meer in het embryo. Na 2 gemiste ovulaties (die steeds sneller kwamen dan verwacht) nu eindelijk weer kunnen insemineren. vind het nu ineens heel spannend, wordt al wat later in het jaar nu en weet niet of ik hierna nog een poging waag. Maar heel hard hopen dat er nu iets inzit en ook blijft zitten!

Verder vandaag voor het eerst lenzen gehaald. Ik vrees op wat typefouten hier, want lezen gaat nog niet optimaal. Ik was een bril zo beu, de paarden stoten regelmatig dat ding van mijn neus en dan heb ik weer een gekneusd neusbotje en een beschadigde bril.
Hebben jullie daar ook last van? Of allemaal nog gezegend met goede ogen? Of zijn jullie paarden niet zo lomp als die van mij...

Pluk de dag!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 11:18

Wat herkenbaar! Ik print de proeven ook in groot lettertype!
Heb nu mijn eerste (varifocale)lenzen op proef. De sterkte is nog niet optimaal. Kan alleen met "lange armen" lezen en veraf is nog wazig, maar verder vind ik het nu al erg prettig.
Ik zette dus ook steeds mijn bril af, maar was hem dan dus ook steeds kwijt, heel irritant.

Mijn paardje wordt nog steeds met de week braver, volgens mij zijn er heel veel kwartjes aan het vallen.
Zo fijn! Nog 1 week werken en dan lekker vakantie, ben er echt aan toe. Start in de ochtend een beetje als een zombie op, duurt dan echt een uurtje voordat ik weer helemaal normaal (voor zover dat kan haha) functioneer. Voel me in de ochtend altijd het oudst...

Pluk de dag!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 22:41

Ik vind een varifocusbril ook fijn. Sinds die kan ik én de proefjes lezen én de proef bekijken zonder mijn bril af te hoeven zetten. Maar inderdaad geen groot verschil voor veraf en dichtbij. Kan me voorstellen dat dat veel verschil maakt.

Wij hebben een paar flinke buien gehad, maar onder de bovenlaag is het nog steeds stoffig, er mag best nog meer vallen hier.

Pluk de dag!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 17:16

Waarom zijn paarden met wit nou altijd van die enorme vuillakken? Staat hem goed zo'n extra hooinet ;)

Pluk de dag!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 11:02

Hij is knap Cissy.
Ik heb gisteren 2 wilde stalkatten gereserveerd. Ze worden nu iedere dag in een bench gevoerd, in de hoop dat we ze dan straks kunnen vangen.
Ik ga ze na mijn vakantie, over 3 weken ophalen. Zijn voor bij mij op stal dus hoeven niet supertam te worden, maar wel handig als je ze kunt pakken wanneer dat een keer nodig is.

Pluk de dag!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 23:45

Ik ben bang dat je springles in het water gaat vallen Punz en dat is eigenlijk wel jammer. Want vaak als je het iedereen ziet doen, dan krijg je zelf ook het gevoel dat jij dat dan ook wel kunt. En natuurlijk kun je dit!

Zelf hoop.ik wel op een flinke bak tegen. De wei snakt naar water en anders is over 2 weken alles op hier. Het onweer zelf hoeft voor mij niet zo nodig, blijf dat toch een beetje eng vinden, maar ja als dat water oplevert... Alleen lijkt het erop dat het hier in het zuiden wel mee gaat vallen.

Lekker justkid, geniet ervan!
Ik heb vandaag eigenlijk ook vakantie, maar het is hier de laatste week zo druk geweest dat ik nog een dagje terug moet voordat ik echt op vakantie kan.

Pluk de dag!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 22:09

Goed gedaan Punz! Heerlijk, ik wil ook wel een 50+ ponykamp. In weekendvorm dan wel,langer vrij gaat hier niet lukken. Ergens te regelen dit?

Wat fijn dat je weer met de tinker op pad kon Cissy, Hoop dat het goed blijft gaan met het speciale beslag.

Vandaag met manlief ook weer het bos in geweest. Wat een heerlijk weer vandaag! Mijn paard was zelfs braver dan die van mijn man. Zelfs helemaal alleen vanaf stal vertrokken. Zijn paard staat bij onze dochter op stal en normaal wandelen we elkaar ( naast het paard) tegemoet. Zo trots op mijn merrie! Gaat helemaal goed komen met ons, ga nu vol vertrouwen op pad. Zo fijn!

Pluk de dag!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 14:27

Hier paarden ook op het heetst van de dag naar binnen.
Wat een heerlijk idee zeg, water in de bak zetten!

Pluk de dag!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 09:57

Ik vind zoiets ook altijd zo sneu. De zwaluwen zijn hier dit jaar niet blijven zitten op het oude nest, volgens mij was het te droog om het nog fatsoenlijk te maken. Vorig jaar 3 gezonde baby's overgebleven. De winterkoninkjes hadden toen meer pech, toen deze uit gingen vliegen is mijn stalkat onder het nest gaan liggen in de stal en heeft ze allemaal gevangen en opgepeuzeld. Het gekwetter daarna van de ouders was ook hartverscheurend toen..

Pluk de dag!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 15:55

Is je vorige stalhouder gestopt Cissy? Kan me voorstellen dat dat onrust oplevert. Wel een fijne nieuwe plek gevonden?
Ik ben (meestal) zo blij dat ik mijn eigen stuk met stallen kan huren. Ben ik alleen afhankelijk van mijzelf. En natuurlijk moet je dan ook echt álles zelf regelen, maar ik vind daar dus echt mijn rust in. Alleen vakantie is niet altijd even gemakkelijk te regelen. Maar dochterlief runt een pensionstal met haar vriend en in de zomervakantie vangen we het werk voor elkaar op.
Dat is wel heel fijn en vertrouwd.
Bijna vakantie Cissy,geniet ervan!

Pluk de dag!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 08:06

Spannend Hiphopje, blijft een onzeker iets als je paard een peesblessure heeft gehad. Ik heb vorig jaar een fokmerrie met een peesblessure gekocht en het afgelopen jaar besteed aan revalidatie en dat is heel goed verlopen. Heb haar dit jaar niet drachtig gekregen en wil nu gaan starten met haar, maar blijf het spannend vinden of het dan ook nog goed blijft gaan. Neig ook steeds naar opnieuw scannen (zelfs nu ze al maanden goed loopt), maar ga nu maar gewoon uitproberen of het goed gaat en dan volgend jaar weer verder met de fokkerij.

Sterkte Marilu, alles met schade aan je botvlies doet zo'n verschrikkelijke pijn! Dikke knuf.
De 3 eerste dagen zijn het ergste, dus hoop dat de pijn nu heel snel gaat verminderen.

Hm, heb mijn trailer nog nooit gewassen aan de buitenkant. Misschien toch eens doen. Ziet er goed uit!

Ik heb al sinds mijn dertigste lage rugklachten, maar toen houding therapie gekregen en sindsdien blijft het goed als ik maar blijf paardrijden. Heb juist het idee dat alles daardoor soepel blijft. Nu onderweg terug naar huis van 2 weken vakantie (niet paard gereden) en ben nu aanzienlijk stijver dan anders,maar daar zal de lange autorit ook geen goed aan gedaan hebben.

Heb in ieder geval weer zin om naar huis te gaan en het rijden weer rustig aan op te gaan pakken. Wil dit najaar ook mijn andere paard regelmatig gaan starten dus hopelijk heel wat heerlijke paardenrug uurtjes voor de boeg.

Pluk de dag!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 12:16

Had het ook gemist. Gefeliciteerd Cissy! Hele fijne dag gewenst!

Pluk de dag!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 18:41

_/-\o_

Pluk de dag!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 11:06

Klinkt toch als een lekkere vakantie Mattie! Ben niet bekend in jouw omgeving, dus kan je niet helpen met een bijrijdpaard.

Weet je al iets meer hiphopje?
Spannend zo allemaal.

Ik heb dit weekend mijn nieuwe muizenvangers laten vangen op een boerderij. Mijn oude stalkat is een paar maanden terug overleden en de muizen beginnen dit nu door te krijgen.
De kittens zijn wild dus ik hou ze eerst een paar weken thuis totdat ze doorhebben dat ze van mij eten krijgen en ik geen kwaadaardig monster ben :+
Afbeelding

Pluk de dag!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 12:29

Ik had wel Enschede gelezen hoor, alleen niet gezien dat jij daar niet ook in de buurt woont.
Woon zelf ook in brabant, dus helaas totaal niet bekend daar.

Pluk de dag!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 21:40

Dan toch goed nieuws hiphopje! Kun je met een fijn gevoel vakantie houden verder.Heerlijk dat hij gewoon verder kan met jou!

Ik kan me er geen voorstelling van maken SimplySusan, hoeveel herrie goudvissen maken :')
Maar dit ziet eruit als een lekker stel. Die van mij zijn 12 weken nu en door de stress nog erg voorzichtig, maar dat gaat vast beter worden. Ze blazen nog wel als ik in de kamer kom maar kan ze daarna al wel oppakken.
Heerlijk dat jonge spul!

Pluk de dag!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 14:35

Bedankt alvast hiphopje, daar ga ik zondag lekker van genieten!

Pluk de dag!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 17:27

Bedankt hiphopje! Hier heeft het wel geholpen. Was vanaf 12 uur zo ongeveer droog. Megatrots op mijn paardje. Voor het eerst zonder hulpteugel het bos in. En alleen onder de man het eerste stuk naar mijn mederuiter gereden die op een andere stal staat. Normaal loop ik er dan naast. En dit op de terugweg ook gedaan. Ze was zó braaf!
En ook hier komt de heide al mooi in bloei. Echt genoten vandaag.Afbeelding

Pluk de dag!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 11:48

IsabelleN schreef:
Prachtig hoor, die paarse heide! Heerlijk dat jullie zo genieten van de buitenritten. Na een dressuurproef hoor je dat toch veel minder! :+

Hier al weken misselijk, maaggedoe. Paardrijden + misselijk is geen fijne combi. Heb nog geen goede dosering van de maagzuurremmers gevonden, nog ff verder proberen. Einde klaagzang :o

Ik kan toch ook echt genieten als ik een dressuurproef gereden heb hoor :D Alleen heb ik daar nog niet het superbraaf knopje gevonden haha. Als ik die proef nou aan een lang teugeltje zou mogen rijden...?

Weet je waardoor de misselijkheid komt Isabelle?

Dat was hier ook het dingetje Marilu. Paard met wat aparte reacties op dingen waardoor ik haar niet volledig vertrouwde en ik dus ook niet volledig de leiding nam of durfde nemen op cruciale momenten.
Nu na lang trainen is die knop eindelijk om.
Nu volgt dus de uitdaging om op wedstrijden ditzelfde gevoel uit te kunnen dragen.
Ga volgende week op de rijvereniging een avond workshop sportpsychologie volgen over dit onderwerp.
Hoop daar nog wat nuttige tips te krijgen. Er zijn nog een paar plaatsen vrij, dus als er nog iemand meer interesse heeft? Rijvereniging is in Waalwijk.

Pluk de dag!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 20:29

Ik ben nog redelijk blond en daar komt nu steeds meer grijs doorheen, vind het wel mooi eigenlijk. En als je dan nu om je heen kijkt zie je heel veel jonge meiden die hun haar grijs geverfd hebben dus wat zullen we dan moeilijk doen? Grijs is blijkbaar helemaal "in".
En is ook niks voor mij, iedere zes weken naar de kapper, vind 2x per jaar al veel.

Pluk de dag!