50-plussers te paard ...

Moderators: Ladybird, Polly, Hanmar, Princesj, Shanna, Dani, EvelijnS

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 13:44

De aanleuning is echt verbeterd Punz! En ik hou van die heerlijke flapperoortjes van overgave <3

Pluk de dag!

BusyMissy

Re: 50-plussers te paard ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 20:37

Fijn dat je de oplossing hebt gevonden tegen de misselijkheid Isabelle! Kan me voorstellen hoe "bevrijd" jij je nu voelt.

Pluk de dag!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 07:09

Ik rij met losse teugel wanneer ik zelf niet zo lekker in mijn vel zit en wel graag even op mijn paard zit om haar beweging te geven in plaats van te longeren. Merrie is ook erg gevoelig en als mijn eigen state of being dan uit balans is heb ik besloten niet meer serieus te gaan trainen samen.
Want dan lopen we toch altijd wel ergens tegen een stukje miscommunicatie aan wat waarschijnlijk helemaal niet nodig was geweest. Dus dan ala western stap, draf, galop en stukje racen. Regelmatig ook alleen aan touwhalster dan. Zowel paard als ik zijn dan volledig relaxed na zo'n ritje.

Pluk de dag!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 16:18

Heerlijk als ze zo braaf geworden zijn Ibbel!

Vandaag voor het eerst met veulen op pad geweest naar videodag voor de veiling. Had een onervaren hulp bij en in combinatie met een oude slimme merrie gaf dat wat trubbels met laden en brandblaren als gevolg. Ik bleek nét niet genoeg uitgelegd te hebben. Maar verder ging het prima. Hij liet zich vooral de eerste ronde heel mooi zien, maar toen maakte hij een galophupje ertussen, dus dat stukje film zal helaas wel niet gebruikt gaan worden. Hij was zo moe dat hij op de terugweg in de trailer ging liggen slapen. Het was weer een enerverende ervaring voor hem. Maar hij was poepie braaf! Nu weer blij op de wei.

Pluk de dag!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 14:37

Ja filmpje was voor veulenveiling.

Pluk de dag!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 19:55

Wat goed Marilu! Mooi begin weer, gaat goed komen zo!

Ik voel me sinds vorig jaar juist heel vitaal, ben meer gaan werken én meer gaan rijden. Maar daarvoor dus ook moe,moe,moe. Moest mezelf echt een schop geven om op gang te komen. Heeft zo'n 2 jaar geduurd tot ik naar de huisarts ging hiervoor. Ik bleek uiteindelijk een vitamine D tekort te hebben (schijnt heel veel voor te komen bij vrouwen boven de 50) en ik kreeg ook te weinig vit B12 binnen (ik eet geen vlees). En daarnaast ook nog een laag Hb (door extreme vrouwenkwaaltjes).
Nu dus tabletjes vit D als de "r" in de maand is , regelmatig een ijzertablet en 1x per week een B12 tablet. Ik voel me serieus als herboren.
Misschien toch een keer je bloed laten controleren? Want het kan dus ook iets relatief heel simpels zijn.

Pluk de dag!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 19:48

Prachtig! Ik heb gelukkig alleen maar poezen pootjes in mijn betonvloer.

Pluk de dag!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 22:29

Wat gaaf Punz!!

Pluk de dag!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 21:43

Wat een tegenvaller Marilu. Heb je dan ook het idee dat je door je enthousiasme teveel werk vraagt van de paarden dan? Of bedoel je het meer in het algemeen. Hoop in ieder geval dat het meevalt en je weer snel op allebei kunt rijden. Maar vrees net als jij dat dat niet meer zal lukken in deze vakantie. Echt balen! En inderdaad zó sneu als ze iets mankeren....

Mijn paardendagje verdween in een file bij Antwerpen. Drie uur over gedaan om thuis te komen. Toen vielen mijn paardenplannen voor vandaag ook in het water. Nog wel even een klein uurtje gereden. Ik snakte echt naar een beetje zon na al die uren in de auto.

Pluk de dag!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 11:28

Als ze vrolijk oogt heeft het ook niet zo'n spoed toch. Heel veel dingen genezen gelukkig ook vanzelf. Is denk ik al super dat je meteen de DA laat komen om ernaar te laten kijken, dus je hoeft je zeker niet schuldig te voelen hoor!(Ik ben iets meer van het type dat het even een paar dagen aankijkt)
Ik hoop met je mee dat het "maar" een zoolzweer is, dat is over het algemeen goed te behandelen.

Pluk de dag!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 10:22

Dat is echt jammer Marilu, geen nieuws waar je op gehoopt had.. Buut helpt in ieder geval ook goed tegen de pijn dus daar zal ze dan nu ook geen last van hebben. Balen dat je nu weer zo'n lang traject in moet, maar anderzijds wel een opluchting dat de dierenarts zegt dat het wel weer helemaal in orde gaat komen.
En daarna komt dan altijd weer de uitdaging om het goed te blijven houden.
Fijn dat je de tijd kunt en wilt nemen hiervoor. Geef haar maar een dikke knuffel!

Pluk de dag!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 20:56

Heb je dan ook dat je 's ochtends eraan denkt dat er iemand in de familie jarig is (en waar er dus verwacht wordt dat je komt zonder dat je daar speciaal voor uitgenodigd wordt) en dat je dan 's avonds in bed ligt met het gevoel, sh*t ik ben iets vergeten.... en je je dán pas weer herinnert dat je naar die verjaardag had moeten gaan? :=
En meestal is het dan te laat om met goed fatsoen nog even te bellen om te feliciteren

Pluk de dag!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 11:02

Klinkt hoopvol Justkid, hoop dat behandeling helpt. Heb er zelf geen ervaring mee, maar begrijp van een paar bevriende Friese paarden eigenaren uit mijn omgeving dat het best moeilijk (blijvend) te bestrijden is en dat het vaak in het najaar toch weer terugkomt.
Maar als je er dan voortaan op voorbereid bent kun je in ieder geval snel met een eventueel benodigde nieuwe behandeling starten.

Pluk de dag!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 16:13

Goed nieuws Marilu! Opluchting!

Pluk de dag!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 07:00

Prachtige foto met die druppels! En mooie oefening voor de waterbak. Punzel is geen echte merrie dan hoor ;) Want mijn merriemutsen proberen op alle mogelijke manieren de plassen te ontwijken.

Pluk de dag!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 11:10

Werkt zó leuk een hindernis, of een balk in de bak Punz! Het paard van mijn man is niet altijd dol enthousiast om dressuur oefeningen te doen, maar gooi een paar balkjes of een kruisje in de bak wat je dan af en toe meeneemt en je krijgt zijn onverdeelde aandacht.

Ik heb dit weekend mijn Totilas veulen verkocht. Hij krijgt een mooi plekje met veel mogelijkheden voor de toekomst. Ik probeer altijd om er niet teveel aan te hechten, maar wanneer ze zo braaf zijn is dat best moeilijk. Zal wel even slikken worden wanneer hij echt vertrekt.

Pluk de dag!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 14:22

Ik zou wel willen dat ik met pensioen zou kúnnen gaan omdat ik de financiën niet meer nodig zou hebben, maar ik heb nog geen behoefte om te stoppen met werken. Scheelt wel dat wij eigen baas zijn, dus geen vervelende leidinggevende ;) , maar we draaien hierdoor ook wel heel veel uren samen.
Beetje minder zou af en toe wel fijn zijn, maar voel me echt nog niet toe aan stoppen.
Als ik wel met pensioen zou gaan zou ik graag eerst wat meer reizen (wil héél graag nog andere continenten bezoeken en proeven aan andere culturen) en daarna weer wat meer met de paarden(fokkerij) bezig zijn. En ik denk dat ik mediation/coaching van mensen dan wel weer op zal gaan pakken.

Pluk de dag!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 10:27

Het is inderdaad een prachtig gezicht, hier op Bokt loopt er ieder jaar wel een topic over met prachtige filmpjes. Maar is ook niks voor mij. Ik hou enorm van buiten rijden maar niet in een grote groep. En ik zou al helemaal niet gaan met een paard wat niet gewend is om mee op pad te gaan (dan geeft alleen de trailer rit al stress lijkt me) en ook geen grote groepen kent. Het strand zelf zal minder problemen geven, dat is groot genoeg om daar te gaan rijden waar het wel gaat. Maar die enorme kudde waar je in mee gaat zou mij schrik geven.
Ik hoop dat alles goed gaat en dat ze er een mooie ervaring aan over houden, maar een verantwoorde beslissing vind ik het niet. Heb al teveel rare dingen zien gebeuren door dit soort ondoordachte beslissingen.
Maar misschien zijn deze 2 Friezen wel mega braaf en wordt het alleen maar leuk en zie ik spoken waar ze niet zijn.

Pluk de dag!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 14:32

Dat is inderdaad ook hoe ik de meeste Friezen ken, veel rustiger inderdaad dan die hittepetitten van KWPN-ers.

Hier ook een ander op mijn paard gezet Martie, mijn dochter. Leek net of ze nooit anders gedaan had, ze reed er zo mee weg en volgens mij met een mooier contact dan ik samen met deze merrie heb (en voor mij voelt het toch ook echt fijn tegenwoordig). Was gaaf om te zien hoe ze elkaar aanvoelden, heel bijzonder. Dit was de merrie die zo ontzettend bang en paniekerig was toen ik haar net had gekocht. Wat een verschil als je daar zo even weer bewust bij stil staat.

Ben zelf met deze merrie afgelopen weekend voor het eerst weer over de duinvlakte in het bos gereden.
Vorig jaar raakte ze daar nog volledig in paniek wanneer ze in de verte mensen of honden zag.
Nu was het wel spannend, maar ze bleef de geplande weg lopen èn met 4 benen op de grond dus ik was mega trots op haar! Niet durven hopen dat dit paardje nog zó fijn zou kunnen worden.

We gaan maar gewoon zo door met het uitbreiden van de mogelijkheden. Hopen volgende zomer de paarden mee op vakantie te nemen, maar dat kan alleen als ze ook nieuwe situaties wat makkelijker gaat verwerken. Maar ben hoopvol nu, stapje voor stapje weer verder en kijken wat ze aankan.

Pluk de dag!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 18:26

Die moest ik even opzoeken,hatha yoga, maar begrijp dat dat de "normale" yoga is? Lijkt me heerlijk als je uiteindelijk zoveel beheersing kunt krijgen over je lichaam. Veel plezier!

Pluk de dag!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 12:36

Wat is iedereen toch lekker bezig. Heerlijk om te lezen. Ik wil graag nog een oortjes foto plaatsen. Voor jullie geen verschil, maar voor mij een mijlpaal omdat ik voor het eerst alleen het bos in ben geweest. Heb 1 keer af moeten stappen voor de boswachter die een groep van ruim 20 man iets aan het uitleggen was over een paddenstoel, zo'n grote groep kon ze niet verwerken. Gelukkig kreeg ze een aai van een paar mensen. Op de terugweg kwamen we ze weer tegen en toen ging ze er probleemloos langs.
Ben zo trots als een pauw, ze vond het spannend maar was zó stoer.Afbeelding
Weer een nieuwe overwinning voor ons.

Ik heb geen ervaring met rainlegs. Heb een lange rijregenjas waarbij de onderkant met 2 bandjes om je benen blijven zitten. Echt ideaal vind ik.

Pluk de dag!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 16:23

Ja is echt genieten Punz.

Geen last met opstappen hiphopje, zitten flinke splitten in. De jas is goed winddicht dus al snel lekker warm. Met echt koud weer heb ik er alleen een wollen trui onder, extra jas vind ik niet prettig zitten. Ik heb die jas al meer dan 10 jaar nu, bij Krämer verkopen ze nu iets vergelijkbaars onder art.nr. 650649-L-BR

Pluk de dag!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 03:38

Goedemorgen Jet!

Pluk de dag!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 16:52

Wat tof dat ze weer helemaal blij is justkid! Voelt altijd zo fijn wanneer je dieren lekker in hun vel zitten (vind ik tenminste, jullie ook?)
Ik kan echt van slag zijn als er iets met ze is. Maakt niet uit of het een van de honden, katten of paarden is dan.

Pluk de dag!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 20:27

Gelukkig meestal wel op te lossen met een keer hengstig spuiten Musa. Maar blijft wel vervelend. Je moet het toch allemaal maar weer in orde maken.
Ik heb het een keer andersom gehad, hengstige merrie van iemand anders (paar straten verderop) die bij mijn jonge hengst in de wei gesprongen was.
Ben het altijd vreemd blijven vinden dat de eigenaresse het maar gewoon vond dat ze "zomaar" een veulen kreeg uit mijn hengst. Was ook een erg vreemde situatie toen.

Pluk de dag!