50-plussers te paard ...

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, ynskek, Mondy, Shanna, Princesj, Dani, EvelijnS

BusyMissy

Re: 50-plussers te paard ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 14:46

Bedankt Rex_Rolfo, dit had ik nog niet gecheckt. Is dan ook nog een optie.

Bah Isabelle, zo vervelend ook als je niet weet waar het vandaan komt. Maar maagpijn kan je zeker wel zweet aanvallen geven.
Hoop dat je verder zonder ongemakken kunt genieten dit weekend.

Pluk de dag!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 00:28

Oh jee Cissy, daar word je niet blij van! Alles opgeruimd inmiddels? Wel fijn dat ze dan een schoonmaakploeg laten komen, stel je voor dat je het ook nog eens zelf op had moeten ruimen.
Maar wat een domme doos op dat kantoor, alsof je zoveel water tegen kunt houden met alleen je wc deksel...

Pluk de dag!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 20:25

Klinkt als een perfect weekend Pien! Vind je het niet vervelend dat je nu zoveel verder weg woont? En dat je niet "even" een keer bij kunt springen wanneer je dochter of zoon dat nodig hebben? Dat zijn nu dus de dingen die door mijn hoofd gaan als ik denk aan verhuizen naar Frankrijk. Ik ben nog geen oma, dus geen idee wat dat met mijn gevoel doet, maar ik wil dat eigenlijk wel meenemen in mijn overwegingen. Hoe doe jij dat? Ben daar serieus heel benieuwd naar.

Pluk de dag!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 11:43

Zo te lezen hebben jullie duidelijk voor jullie de juiste keuzes gemaakt! Fijn dat het (ondanks de wat mindere dingetjes, die je inderdaad altijd wel ergens zult hebben) zo ontzettend positief voelt.

Je hebt inderdaad een ontzettend stoere dochter, ze lijkt alles goed geregeld te hebben. Ik duim met je mee dat alles vlot mag gaan!

Pluk de dag!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 14:47

Inderdaad lekkere foto's weer. Kun je niet buitenrijden wanneer het weer wat minder is hiphopje? Of wil je het dan niet? Wij proberen toch ook in de wintermaanden zo vaak mogelijk te gaan. Alleen als het echt regent of glad is gaan we niet.

Ik heb mezelf gisteren echt een schop moeten geven. Ik ben aan het uitproberen of ik het nog leuk vind om weer te gaan starten in de dressuur. Heb met mezelf afgesproken dat ik het wel écht leuk moet vinden en dat ik niet meer ga voor verwachtingen en de bijbehorende spanningen die dan op een gegeven moment toch weer de kop op steken. Wil proberen om met mijn oudere leerpaard de hogere kneepjes van de dressuur onder de knie te krijgen en dat ik het dan over kan brengen op mijn jongere (fok)merrie met een wat gespannen karakter, zodat ik daar misschien ooit het sportpredikaat bij kan rijden. Ze moet dan Z2 met winst gaan lopen.
Bovenstaande is dus mijn doel voor de (hele?)lange termijn.
Gisteren was ik gaar, moe, beetje verkouden en moest pas om 21:30u starten. Manlief zou lezen en wilde wel mee, dus toch maar gaan poetsen, vlechten etc.
Zat echt te twijfelen of ik af zou melden, maar paardje moet toch echt mee om wat wedstrijdervaring op te doen want ze vindt het allemaal heel spannend. Maar ik vind het dus moeilijk om te gaan starten wanneer ik weet dat ik geen kans maak om in de prijzen te vallen. Dat was vroeger het doel waar ik voor reed en ik merk dat ik het moeilijk vind om dat los te laten en gewoon te rijden voor het stukje wat ik getraind heb. Nu dus gegaan voor de ervaring van het paard. Ze was echt een heel stuk relaxter, heb nu de hele proef uit kunnen rijden (vorige keer af moeten groeten vanwege de stakingen). Én ik heb een perfecte contragalop gereden. Ik was zo trots! Het stukje waar ik echt op had geoefend ging dus heel goed. De rest liet wel nog veel te wensen over door een onrustige aanleuning maar dat komt dan ook wel goed na voldoende oefening.
Heb echt een drempel genomen, voelde me tevreden na de wedstrijd. Nu vooraf nog hetzelfde gevoel zien te krijgen ;)

Pluk de dag!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 15:46

Vanochtend de regenjassen aan en toch maar het bos in. Wat een wind stond er. Tussen de bomen was het gelukkig goed te doen. Het was zo nat dat de zandpaden gewoon sopten. Het was heel stil, geen mountainbikers, geen andere fietsers, alleen een enkele wandelaar. En wat was ze relaxed! Heb zelfs een heel stuk gegallopeerd over de zandvlakte. Ik begin goede hoop te krijgen dat ze deze zomer paardrijvakantie klaar is. Dus als jullie nog leuke adresjes weten hiervoor? Ik zou graag naar de Veluwe willen dan.Afbeelding

Pluk de dag!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 23:07

Heb geen voorkeur voor een bepaald deel van de Veluwe, als je er maar lekker paard kunt rijden. We zijn niet op zoek naar luxe. Normaal gaan we kamperen, maar vind het nu vooral ook belangrijk dat de paarden goed staan (en ook daar hoef ik geen luxe) en ook naar buiten kunnen, al is het maar in een paddock. Wil in Nederland niet met de tent en caravan kan nu niet mee omdat we dan de trailer bij hebben. Maar een eenvoudig huisje of kamer is prima. Hou niet van hotels.
Zou voor max 2 weken zijn dan, beetje afhankelijk ook van de kosten. En als het mogelijk is zou ik graag onze hond(en) meenemen.

Pluk de dag!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 00:25

Waratje, volgens mij is dat precies de plek waar ik 6 jaar geleden gereserveerd had. Toen moesten we het helaas afzeggen omdat ik een paar weken van tevoren mijn heup gebroken had.
Alleen waren er toen volgens mij nog niet zoveel mogelijkheden om daar te overnachten. Ziet er nog steeds leuk uit.

Pluk de dag!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 10:48

Ik ga al jullie voorstellen voor de vakantie eens bekijken. Bedankt voor de ideeën!

Nou ja, dat is toch wel een vreemde reactie Isabelle, waarom zou je daar nou boos om worden? Ik vind het wel hilarisch :')

Ik hoop wel dat je snel geholpen gaat worden, zo is het ook maar niks.

Pluk de dag!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 14:26

Wat een heerlijk avontuur Pien! En wat een stoer paard is Chico dan al. Zo een is goud waard!

Pluk de dag!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 13:07

Klinkt fantastisch Isabelle, mooi iets om naar uit te kijken! Wil je een foto van hem delen (met zijn hoofd door het luik :D )? Gefeliciteerd met de nieuwe aankoop.

Vraagje. Ben nu sinds 4 december de monnikspeper bij aan het voeren maar merk werkelijk nul verschil.
Heb zelfs bijna het idee dat het geïrriteerde gedrag versterkt wordt. Het is maar goed dat d'r streken tegenwoordig geen indruk meer op me maken, vorig jaar zou ik er nog afgestapt zijn...
Iemand die weet hoe lang het duurt voordat dit effect heeft? Moet ik misschien eerst een hele cyclus afwachten?

Pluk de dag!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 12:15

;( Gisterochtend is 1 van mijn nieuwe stalkatjes doodgereden precies voor mijn wei. Er wordt in de buurt een rotonde aangelegd waardoor het nu megadruk is in de straat langs mijn wei. Ik had zo gehoopt dat de katjes het zouden redden totdat de weg klaar was. Maar helaas. Ik had 2 broertjes uit 1 nest en ze waren zó leuk samen. Konden heerlijk om elkaar heen gekruld in het zonnetje in de schuilstal of in hun mandje liggen. Ik vind het zo enorm sneu voor zijn broertje. Die is ook echt van slag en was vanochtend ook ineens foetsie. Ik hoop dat die nog terug komt. Ben er echt een beetje door van slag.Afbeelding

Pluk de dag!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 16:16

Op een bepaalde manier vind ik het wel mooi dat de wolf weer terug komt, maar wanneer het dan om de veiligheid van je eigen dieren gaat voelt dat ineens heel anders.
En dan ook de kosten die er mee gemoeid gaan om stroom en zo aan te leggen om je terrein veilig te maken. Is daar ook iets van een subsidie voor Isabelle?

Was het druk bij het stalontbijt Punz? Of zijn er met de kerst minder aanschuivers dan op gewone zondagen?

Hoop dat je een lekkere rit hebt gehad Pien. Wij krijgen ook vrienden uit Engeland over maar die komen vrijdag pas. Wij gaan met de hele familie eten bij mijn oudste broer, altijd heel gezellig weer met iedereen samen te zijn.
Leuk plaatje, ik zat daarnet ook vast met mijn laarzen in de blub, kwam net niet over het randje.

Fijne dagen allemaal, geniet van alles wat je lief hebt!

Pluk de dag!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 15:28

Ook ik ben van mening dat het gewoon zou moeten kunnen Marilu, je jonge paard gaat zich echt wel aanpassen en dan ben je daarna hopelijk ook van het zogen af. Het is geen natuurlijke situatie zoals het nu is en je paardje zal veel leren waardoor je er hierna zelf ook veel meer mee kunt. Wel belangrijk dat het een trainer is die je paard niet ineens overvraagt na een lange tijd niks doen, spieren en pezen moeten toch de tijd krijgen om sterker te worden en dan vind ik 1 maand erg kort.
Verder deel ik de mening van Isabelle.Het blijft je hobby, van je hobby moet je blij worden. Word jij hier blij van? Ik denk dat daar het antwoord ligt.
Succes met je beslissing!

Ik duim voor een voorspoedige bevalling van je dochter Pien. Snap dat het heel spannend is. Gaat ze in het ziekenhuis bevallen?

Pluk de dag!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 00:11

Ja helaas herkenbaar. Ik kan in de ochtend mijn vingers niet strekken, heupen, knieën, schouder, ellebogen, polsen, alles doet dan pijn en is stijf. Nadat ik naar de badkamer gestrompeld ben en ik heb mijn oefeningen gedaan dan gaat het allemaal weer. Een uur later sta ik dan probleemloos de stallen te mesten. Bij mij is het artrose. Veel gedoseerd bewegen en niet te lang in dezelfde houding blijven zitten en staan is hier de remedie. En zodra de artritis de kop opsteekt een weekje aan de ontstekingsremmers. Gaat al 20 jaar "goed" op deze manier. Het wordt ieder geval niet echt erger, of ik raak eraan gewend haha.

Maar zeker verstandig om even naar de huisarts te gaan om te laten onderzoeken wat bij jou de oorzaak is.

Pluk de dag!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 12:44

Heel verhaal getypt, verkeerde knop, kwijt... In het kort opnieuw:
Glucosamine helpt bij mij niet helaas. Op mijn 35ste ook naar huis gestuurd met "het is geen reuma". Wel ontstekingscellen in het bloed wat dus van artritis afkomstig bleek. Ik wist niet dat er zulke klinieken bestonden Ibbel.

Bewegen (en dan niet té intensief) helpt bij mij het beste. Iedere dag paardrijden is ideaal, ook voor mijn hoofd.

Qua oefeningen doe ik vooral core-training, planking op allerlei manieren (alleen lukt dat niet altijd wanneer ik pijnlijke schouders of polsen heb), veel zwaaien, draaien, rek- en strekoefeningen voor mijn rug en (meest verschrikkelijke) buikspieroefeningen. Tot 2 jaar geleden ging ik vaak hardlopen maar ben gestopt wegens een steeds terugkerende knieblessure die ook met fysio en orthopeed niet opgelost raakt. Nu probeer ik op de (race) fiets te stappen, maar heb daar nog niet mijn ding in gevonden dus fiets hangt nog veel te vaak in de schuur. Heb echt een mega fijne fiets, daar ligt het niet aan. Overgekocht van Jeroen Blijlevens, maar ik wist op dat moment niet wie hij was dus dat gaf wat awkward momenten :=

Is dan ook 1 van mijn voornemens voor het nieuwe jaar om wat vaker die fiets te pakken en ik wil bovenstaande oefeningen gewoon altijd gaan doen en niet pas wanneer ik weer last krijg, denk dat dat nog beter helpt.

Wanneer krijg je ook alweer je operatie Isabelle? Ergens in januari toch?
Fijn dat je hengst dan ook meteen onder het mes gaat. Kunnen jullie mooi weer samen aan de gang daarna.
Vind ook dat een paard lekker naar buiten moet kunnen en als zijn hormonen dan in de weg zitten is dit de enige diervriendelijke oplossing. Heb ooit 6 jaar een hengst gehad, kon goed op de wei met andere jonge hengsten en bleef braaf achter een draadje naast de kudde, maar toen zijn mannen maatjes gingen verhuizen en hij dus alleen stond vond ik dat niet fair meer voor hem. Hij werd toen met rijden ook moeilijker, dus heb hem toen hij bijna 7 was laten castreren.
Helaas kreeg hij daar zo'n enorme hormoonklap van dat hij bijna een jaar heeft moeten herstellen. Daarna is het voor mij nooit meer hetzelfde paard geworden. Ik laat ze nu dan ook nooit meer langer hengst dan ca. 2,5-3 jaar wanneer ze geen (dek-) potentie hebben. Heb het idee dat ik ze daar toch meer plezier mee doe en dan kunnen ze weer lekker in de groep.

Pluk de dag!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 12:17

Hier knalt het helaas de hele dag door. Gisteren waren we met de paarden in de Loonse en Drunense duinen aan het rijden en toen leek het wel of er in de verte bommen ontploften. Echt niet normaal hoe hard die knallen zijn.
Vandaag is het iets rustiger, maar morgen zal het hek wel weer van de dam zijn. Heb 1 paard (de oudste) die extreem reageert op nabij vuurwerk en die loopt zichzelf en de omheining dan aan stukken. Niet leuk.
Ze gaan dus vroeg op stal morgen.

Beterschap Pien!

Bedankt voor jullie adviezen. Ik ben niet bang voor huisarts of ziekenhuis maar stel het er naartoe gaan altijd wel uit. Geen tijd, het valt nog wel mee, het gaat nu best wel ok, dat soort dingen (smoesjes?).
Ik vind het niet zo gauw nodig...herkenbaar???

Pluk de dag!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 15:09

Hopelijk gewoon weer een goede start voor het nieuwe jaar zo Cissy!

Hilarisch Isabelle _O-, dan moet het toch wel een heel bijzonder dier zijn dat ze nu zo staat te popelen.
Deel je haar ervaring met ons straks?

Pluk de dag!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 02:08

Alle goeds gewenst voor het nieuwe jaar! **\O/**

Pluk de dag!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 12:12

Alles rustig verlopen bij jullie? Mijn weidebuurman belde mij gisteren op. Hij ging zijn paarden controleren en zag 3 jongens gericht vuurpijlen afsteken naar mijn paarden.Beesten helemaal over de flos, renden in paniek over de weide.

Hij is uit zijn auto gesprongen en kreeg 1 van hen te pakken, op dat moment reed toevallig de politie langs. Zij hebben die ene jongen meegenomen en zijn toen achter de andere 2 aangegaan. Stelletje niet nadenkende wezens lopen er dan toch rond. Alles lijkt op het eerste oog goed afgelopen,morgen de oudjes even checken of ze zich niet kreupel gerend hebben.
Nog iemand goede voornemens gemaakt?

Pluk de dag!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 18:37

piendumaitre schreef:
Bah vuurpijlen afschieten op dieren.....

Hier onder mijn mooie prinsje, hij was heeeeeel schoon want ik heb heerlijk gereden

[ [url=m/HPYoBJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hoort ie niet helemaal zwart te zijn?

Pluk de dag!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 15:33

Welkom Joey! Leuk kleurtje heeft je paard!

Je hebt echt heel wat bereikt afgelopen jaar Punz, op deze weg lekker verder!

Ik moest vandaag ook even aan je dochter denken Pien,alles nog rustig? En hoe gaat het met jou?

Grappig om te lezen hoe vlug een paard dan aan 1 persoon hecht in het eerste vertrouwen Isabelle. Wel fijn (voor jou dan) dat hij dat doet.
Spannend dat wachten.

Pluk de dag!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 14:40

Gefeliciteerd Pien! Wat fijn dat alles zo goed is verlopen!

Pluk de dag!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 12:23

Blijft een bijzonder iets, moederliefde. Het ontstaat gewoon spontaan en natuurlijk, daar hoef je (althans in een normale situatie) niets bijzonders voor te doen. Ik vind dat bij dieren ook zo mooi om te zien, dat moederinstinct. Dat eerste hummetje van een merrie naar haar pasgeboren veulen, daar kan ik echt week van worden. Toch wel vergelijkbaar met het moment wanneer je je pasgeborene voor het eerst in je armen sluit.

Hier zijn ze ook alle 4 het huis uit. 2 wonen dichtbij, 2 veraf.
Ik kan ze best goed loslaten, als ik maar zie dat ze gelukkig zijn met wat ze doen. Maar vind het heerlijk als ze een keer allemaal tegelijk thuis zijn.(En daarna weer fijn om het huis voor mezelf te hebben ;) )

Ik heb ook heerlijk gelest vanochtend vroeg. Echt bijzonder fijn gereden. Ik ga weer wel af en toe starten, just for fun. Gewoon om te kijken waar ik echt sta in mijn training. Geen ambities meer maar wil wel héél graag bijleren.

Pluk de dag!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 19:22

Welkom assebassie! Je bent een mooi voorbeeld voor ons. Ik zal me ook zeer gezegend voelen wanneer ik met 72 jaar nog fijn kan paardrijden. Maar de zeventigers van nu zijn de vijftigers van vroeger toch?
Ik heb een aantal zwagers en schoonzussen in die leeftijd maar die vind ik ook veel vitaler dan mijn buren van vroeger op hun vijftigste. Dat waren toen al echt oudere mensen. Volgens mij verschuift dat wel.

Pluk de dag!