50-plussers te paard ...

Moderators: EvelijnS, Polly, Ladybird, Hanmar, Shanna, Princesj, Dani

BusyMissy

Re: 50-plussers te paard ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 00:07

Uhm, doe iets niet goed volgens mij :+ Ben afgelopen jaar juist meer gaan werken nu alle kinderen uit huis zijn, 6 dagen per week....
Planning is om nog 2 jaar goed door te buffelen en dan kijken hoe we de toekomst in kunnen gaan delen. Ik start wel iedere ochtend met mijn paarden en begin om 11 uur te werken, dus heb er vaak s ochtends al een rondje paard opzitten. En zondag meestal naar het bos. Hou wel ook strak vast aan mijn hobby tijd en heb sinds kort een hulp in huis, dus het voelt allemaal best lekker.

Ik moest ook wel een beetje lachen om de tractor, maar juist zo'n kleinere kiept makkelijk om. Ach je wordt er vanzelf steeds handiger in zo moet je maar denken, komt goed!

Pluk de dag!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 14:58

Heel verhelderend zo Ibbel! En zo te zien redelijk "eenvoudig" op te lossen. Toch mooi dat dit allemaal mogelijk is tegenwoordig.

Fijn dat je weer een beetje opknapt Mando, lekker bijtanken in het zonnetje dit weekend.

Ik vrees dat mijn paarden het vandaag warm hebben. Had een vroege afspraak en daardoor geen tijd over om alle dekens eraf te halen. Maar er staat hier nog best een briesje dus hoop dat het meevalt voor ze. De veulens lagen heerlijk te zonnen in de schuilstal, zo lief! Afbeelding

Pluk de dag!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 10:43

Wat balen Isabelle! Hoop dat het uiteindelijk meevalt. Hier lopen ze ook bij elkaar en gaan regelmatig snoeihard door de wei en door de bocht. Hou (vooral met nat weer) af en toe mijn hart vast, want dan is die remweg mét wat langer dan ze dachten. Toch wil ik het ze niet ontnemen, ondanks de risico's. Is een weloverwogen keuze die ik gemaakt heb.

Cissy, ik zou het ook nog een keer laten controleren. Het is net wat Ibbel zegt. Wanneer het botstukje niet geresorbeerd of ingekapseld is heb je zeer veel kans dat de irritatie weer opnieuw begint zodra je wat meer op gaat pakken.

Pluk de dag!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 17:39

Ja dat vinden ze leuk om te doen Ibbel (mijn paarden tenminste wel) vooral mijn vreetmonster merrie die doet alles voor een brokje.

Vandaag onverwacht toch nog mijn bijna 3- jarige zelf gefokte ruin verkocht. Had gisteren eigenlijk net besloten om hem toch maar eerst zelf te gaan rijden, is zo'n megagaaf dier. Maar nu krijgt hij een prachtige plek met alle kansen in de sport en ik ben bang dat ik straks toch geen tijd genoeg blijk te hebben om er 1 extra bij te blijven rijden. Dus heel blij met deze oplossing.

Pluk de dag!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 20:04

Dan staat ze inderdaad beter op de revalidatie. Je gaat het advies van je DA niet opvolgen? Lijkt me ook wel een erg lang schema zo, maar heb geen idee wat wel of niet kan na zo'n operatie. Maar daar hebben ze bij de revalidatie vast meer ervaring mee.

Pluk de dag!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 20:51

Ja dan lijkt verstandig bewegen in mijn ogen ook logischer

Pluk de dag!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 15:31

Hier is het land nog te nat om te bemesten. Ligt bijna een meter lager dan de omgeving dus droogt als laatste op.

Vanochtend mijn 3-jarige opgehaald door zijn nieuwe eigenaresse. Hij gaat een mooie sporttoekomst tegemoet. Ik zal zijn vrolijke snoet gaan missen op stal.
Gelukkig wordt over 3 maanden zijn broer of zusje alweer geboren en beginnen we weer aan een nieuwe ronde. Maar blijft toch altijd even slikken als ze vertrekken.

Pluk de dag!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 19:17

Wat heerlijk die oren <3

Pluk de dag!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 08:19

Hahaha, daar lijkt mij wel een bron van waarheid in te zitten Ibbel :')
En paarden spiegelen toch ook zo goed?

Pluk de dag!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 20:57

Zo spijtig inderdaad dat ze niet ons leven lang meegaan wanneer we die fijne match gevonden hebben. Ik hoop dat jullie nog veel fijne stapritjes mogen maken Mirgino! En echt geen paard meer na deze?

Pluk de dag!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 17:51

Pffff inderdaad een enerverend dagje geweest Cissy. Daarom vervoer ik een veulen altijd naast een ervaren paard. Heb een hele brave ruin en die begeleidt echt alles hier, heeft er zelf plezier in en corrigeert het jonge grut. Echt ideaal, alles tot nu toe zeer ontspannen kunnen vervoeren.

Pluk de dag!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 21:55

Ik ken geen Dylan? Een beroerte is een herseninfarct.

Edit: even nagezocht, die was van de serie 90210. Dat heb ik ook wel gekeken, maar niet echt veel herinneringen meer aan.

Pluk de dag!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 13:33

Ook hier draaien de duimen. Hoop dat het meevalt!

Pluk de dag!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 10:05

Niet het nieuws waar je op gehoopt hebt. Balen!

Pluk de dag!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 07:37

Ik denk dan ook aan iets van maagpijn Cissy. Verder nooit gezien zoiets.

Pluk de dag!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 12:39

Prachtige foto's WB, dat moet een bijzondere ervaring geweest zijn!Maar je verhaal van de landing vind ik doodeng. Ik vind vliegen nog steeds een beetje spannend, maar zoiets wordt toch wel echt serieus.

Pluk de dag!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 10:18

Ziet er ook nog gezellig uit met die kleurtjes! Hoe reageert je paard daarop?

Pluk de dag!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 14:17

Lijkt me heerlijk zo'n relaxed paard! De mijne zou daar eerst een paar keer snuivend voor stil gaan staan voordat ze besluit dat het niet bijt en je er dan misschien toch wel overheen kunt, haha.

Pluk de dag!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 17:55

Ik ben met mijn paard dus ook dit soort dingen aan het trainen. Zeil op de grond, slingers en zakken aan een stok, paraplu's, dat gaat allemaal goed intussen. Maar ergens onderdoor, of jouw constructie spatter, dat gaat dus echt (nog) niet. Alles wat echt boven haar hoofd komt blijft enorm spannend.ze is er dan ook van overtuigd dat ze haar hoofd niet omlaag kan doen.
Hoe bouw je zoiets op?

Pluk de dag!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 07:02

Het is dan ook wel echt een hele knappe man Punz! Daar mag je wel een beetje Penny gevoelens van krijgen hoor ;)
Ben benieuwd hoe hij er over een paar jaar uitziet, wanneer zijn hormonen nog wat meer door gaan werken.

Pluk de dag!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 07:08

hiphopje schreef:
@BusyMissy, ik ben een keer bij Irene Smeets geweest een dagje extreme trail. Daar oefen je dit soort dingen. Bij Gibbs werd dus eerst 1 slinger op gehangen, dat durfde meneer dan nog wel. Iedere keer 1 slingertje erbij en uiteindelijk durfde meneer onder de hele slingerboog heen. Maar omdat ik het thuis niet kan oefenen denk ik niet dat hij nu 123 er onderdoor zal lopen. Maar in galop met een grote vlag in mijn hand en door een stapel opengeklapte paraplu's lopen was geen enkel probleem. Was echt leuk om te doen. Heb helaas geen trailer meer, maar zou het best nog een keer willen doen bij Irene.

Maar ik kan natuurlijk ook gewoon hier op stal wat in elkaar knutselen :D

Heb even op de site van Irene Smeets gekeken, dat zijn wel hele leuke trainingen. Zit redelijk bij mij in de buurt. Daar zou ik ook wel een keer naartoe willen. (En heb dan nog een plekje vrij in de trailer ;) ).Traint zij ook andere rassen, of alleen westernpaarden?
Ik heb namelijk een kwpn-er.

Pluk de dag!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 09:05

Dat is mooi! Weet niet waar je woont en of het dan redelijkerwijs te doen is om jou dan een keer mee op te halen daarvoor? Doe maar een pb als je daar zin in hebt.

Pluk de dag!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 17:28

Haha Akires, ja op dat moment voelt het gewoon goed. Helaas daarna niet meer. Enige oplossing: vaker gaan rijden :)

Pluk de dag!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 10:47

Moeilijke tijden zo Mirgino, je weet dat het gaat komen, probeert je er op voor te bereiden en als dan het moment daar is wil je er helemaal niet klaar voor zijn. Blijf naar je paard kijken en luisteren, hij zal jou echt duidelijk maken wanneer het "klaar" is, daar ken je hem duidelijk goed genoeg voor. Maar ook jij moet hier klaar voor zijn. Voor hem zal het niet uitmaken of hij een dag eerder of later naar de eeuwige weides mag, maar jij moet hier mee verder. Dus luister naar je hart en volg je gevoel. Heel veel sterkte deze periode. Hoop dat jullie ook nog wat momenten mogen genieten samen.

Pluk de dag!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 21:30

Welkom SimplySusan! Leuk dat je man wedstrijden rijdt. Dressuur of springen, of iets anders?

Ja IsabelleN, ik heb het virus ook aan mijn dochter doorgegeven. Zij is er zelfs haar beroep van aan het maken. Altijd leuk om samen dingen te overleggen. We helpen elkaar op wedstrijd en gaan samen naar clinics en bijscholingen. Heel gezellig. Mijn man rijdt ook maar zijn interesse gaat minder ver.

Pluk de dag!