Nijmeegse 4 daagse 2019

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, Shanna, Dani, EvelijnS

Heb je al eens meegedaan ?

Nee ben je gek
39 (37%)
Nee maar wil het ooit wel doen
42 (40%)
Ja 1-5
20 (19%)
Ja 5-10
2 (1%)
Ja 10+
2 (1%)

Totaal aantal stemmen: 105

Kobus17

Re: Nijmeegse 4 daagse 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 21:53

Marlou, super dat je iets hebt gevonden wat helpt, hopelijk is dit dé oplossing voor je. :):)

Niets gebeurt toevallig. Je komt niet per ongeluk op een podium te staan met twintigduizend mensen voor je.....-Bono

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 22:05

Oei kobus klinkt pijnlijk!! Hopelijk word de 4daagse inderdaad geen probleem.

Was helemaal vergeten te antwoorden hoe het met de warmte uitslag ging. Opmerkelijk genoeg zat het in mn sokken wat ik me pas realiseerde toen mn broer dat zei. Misschien toch eens mn tk5 sokken met wol nemen ipv de tk2 met coolmex(falke) normaal met warm weer trekt de uitslag helemaal door over mn kuit dus blij dat het nu snel weg was en ook niet verder ging. Wel voor met warmer weer een lekkere luchtige lange slobber broek gekocht(zo’n zwierig dun ding). Hopelijk helpt dat tegen de uitslag een beetje. Alleen worden mn benen dan helemaal niet meer bruin :')
Sokken durf ik het niet zo aan om andere te kopen. ik had compressiesokken vorig jaar maar kreeg daar wat zweterige voeten in dus weer bang dat dat weke zorgt voor blaren. Teensokken ben ik bang dat ik dan mn schoenen niet meer in pas := en ga zo maar door hahahaha. tips mogen natuurlijk voor sokken die niet te strak elastiek hebben en lekker luchtdoorlatend/vochtafvoerend zijn.

You are braver than you believe
Stronger than you seem
And smarter than you think

Kobus17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 22:19

Maylotje, ik heb sokken met veel wol, maar had met de 4daagse ook last van hitte uitslag,maar nu eigenlijk (nog) niet, ik heb vernomen als je het eenmaal hebt, je er eigenlijk ook niet meer vanaf komt en dat het eigenlijk steeds erger wordt. Geen idee of dat klopt maar vond het wel plausibel klinken. Ik hoop voor je dat je andere sokken inderdaad wat verbetering/ verlichting geven.

Ik loop in een 3-kwart sportbroek, lekker licht, snel droog, vind het ideaal, zeker ook als het warm is.

Ik heb recentelijk gelezen dat hitte uitslag een gevolg is van het niet kunnen afvoeren van de afvalstoffen in je voeten, vanwege het feit dat je voeten opgesloten zitten in je schoenen en dan de warmte niet kwijt kunnen.

Niets gebeurt toevallig. Je komt niet per ongeluk op een podium te staan met twintigduizend mensen voor je.....-Bono

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 23:42

Kobus17 schreef:
Maylotje, ik heb sokken met veel wol, maar had met de 4daagse ook last van hitte uitslag,maar nu eigenlijk (nog) niet, ik heb vernomen als je het eenmaal hebt, je er eigenlijk ook niet meer vanaf komt en dat het eigenlijk steeds erger wordt. Geen idee of dat klopt maar vond het wel plausibel klinken. Ik hoop voor je dat je andere sokken inderdaad wat verbetering/ verlichting geven.

Ik loop in een 3-kwart sportbroek, lekker licht, snel droog, vind het ideaal, zeker ook als het warm is.

Ik heb recentelijk gelezen dat hitte uitslag een gevolg is van het niet kunnen afvoeren van de afvalstoffen in je voeten, vanwege het feit dat je voeten opgesloten zitten in je schoenen en dan de warmte niet kwijt kunnen.

Klinkt inderdaad plausibel dat warmte uitslag meer word zodra je het eens gehad hebt. Die wollen sokken trek ik dus maar weer eens uit de kast! Omdat het waarschijnlijk voorlopig even onze laatste 4 daagse word wil ik niet te veel speciale extra nieuwe wandelkleding aanschaffen dus probeer het eerst met deze luchtige wijde lange broek anders kan ik altijd nog kijken voor ook een driekwart wandelbroek ofzo.
Wel Interessant om weer iets extra te lezen over warmteuitslag en hoe andere het ervaren.

Stronger than you seem

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-19 00:23

Voor warmte of hittwuitslag kan je het best sudocreme erop smeren.
Dan heb je er de volgende dag geen last er meer van.
Ook helpt het om het licht in te smeren als preventie voor je gaat lopen op de dag zelf

~Always~ Volwaardige tijger [o] #krabt.nl
https://www.facebook.com/AndreaMongolDerby/

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 19:24

AfricanLady schreef:
Voor warmte of hittwuitslag kan je het best sudocreme erop smeren.
Dan heb je er de volgende dag geen last er meer van.
Ook helpt het om het licht in te smeren als preventie voor je gaat lopen op de dag zelf

Oh das een goeie tip! Sudocreme heb ik wel in huis. Vandaag maar een kleine 14km gelopen. We liepen niet echt lekker dus maar een kort rondje gedaan. Hopelijk even een kleine dip door de drukke week. Van de week wel in de avond nog ff een stukkie lopen.

Stronger than you seem

Kobus17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 20:36

Vannacht weer waardeloos geslapen, vandaag 2x gewandeld, vanochtend eerst 8.5km en vanmiddag nog 3.5km, wilde vanavond nog een keer 3.5km maar dat heb ik eveb gelaten voor wat het is. Morgenavond moet ik weer naar de fysio. Heb overigens nu wel het gevoel dat er iets klemt in mijn rug, heb echt veel uitstraling naar mijn rechterbeen,dat doet eigenlijk meer pijn als mn rug _-:( . Ik hoop dat ze het toch snel kan oplossen anders zie ik het somber in, loop dan wel kleinere afstanden maar zou ook echt in het weekend kilometers moeten maken.

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 20:51

Kobus17 schreef:
Vannacht weer waardeloos geslapen, vandaag 2x gewandeld, vanochtend eerst 8.5km en vanmiddag nog 3.5km, wilde vanavond nog een keer 3.5km maar dat heb ik eveb gelaten voor wat het is. Morgenavond moet ik weer naar de fysio. Heb overigens nu wel het gevoel dat er iets klemt in mijn rug, heb echt veel uitstraling naar mijn rechterbeen,dat doet eigenlijk meer pijn als mn rug _-:( . Ik hoop dat ze het toch snel kan oplossen anders zie ik het somber in, loop dan wel kleinere afstanden maar zou ook echt in het weekend kilometers moeten maken.

Dat klinkt heel naar!! Ik hoop dat de fysio dat gene wat klem zit los weet te krijgen en het wonderen verricht! Ik duim voor je

Stronger than you seem

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 20:57

Jeetje Kobus, dat klinkt echt waardeloos.... Hoop dat fysio je kan helpen, je pijnvrij brengt en je nog wat kilometers kan gaan maken....

[VVDD] Wat een zonnig ritje naar het strand had moeten worden.....

Een foto- en videoverslag van mijn paardrijvakantie bij Domaine Equestre Centaure: [RIJ-ITP] Onvergetelijke paardrijvakantie in Frankrijk

HayDay: Gamecenternaam = Danseresje84

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-19 21:10

Kobus17 schreef:

Ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt

Hier nog steeds rust.
Ik beslis een week voor de vierdaagse of ik mee ga doen.
Wil dan een kleine 20 a 25km gaan lopen om te kijken hoe mijn been zich houd.
De kilometers heb ik wel in de benen dus nu puur afwachten of mijn scheenbeen zich goed houd

~Always~ Volwaardige tijger [o] #krabt.nl
https://www.facebook.com/AndreaMongolDerby/

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 21:34

AfricanLady schreef:
Kobus17 schreef:

Ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt

Hier nog steeds rust.
De kilometers heb ik wel in de benen dus nu puur afwachten of mijn scheenbeen zich goed houd

Oei dat is ook nog zoiets inderdaad. Duimen draaien voor jullie beide!

Hier gaat de airbnb ineens moeilijk lopen doen |( -:(- aangegeven dat we op vrijdag in de avond willen uitchecken en aangegeven waarom nog meerdere keren gevraagd of dat echt goed was ja geen probleem etc etc tot vandaag. Ze willen het aan een ander verhuren in de avond en hebben tijd nodig voor schoonmaak etc. of we om 16:00 kunnen uitchecken. Nou nee dus. En dan konden we anders onze koffers vast klaar zetten avond er voor en dan wel in hun prive badkamer douchen. Ja uuhm ik vraag het niet voor niks voor ik boek anders boek ik voor die €30 een nacht extra zodat ik rustig aan kan doen.

Stronger than you seem

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 23:08

De buttons zijn gemaakt en naar mij opgestuurd! Ik ben benieuwd :D
Zodra ze binnen zijn gaan ze uiteraard op de bus!

Stronger than you seem

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 09:45

maylotje schreef:

Wat leuk! Je vult ze wel met geluk toch, voor je ze opstuurt? Volgens mijn ben ik niet de enige die dat kan gebruiken. O:)

Ik hoop dat je eruit komt met je airbnb. Zit die in Nijmegen zelf?

AfricanLady schreef:
Hier nog steeds rust.

Bij mij heeft 2xdd bepaalde rekoefeningen doen voor mijn kuiten me van de scheenbeenklachten afgeholpen. Weet niet of jij die ook als huiswerk hebt, maar anders deel ik ze graag met je.

Ik ben nog niet verder gekomen dan 30km. Kon pas opbouwen toen scheenbenen herstelden, 2x fijn kunnen trainen en toen had ik een bil/liesblessure. Dus daar heb ik nu ook oefeningen voor. Het begint steeds meer op een dagelijkse total body workout te lijken hier,maar alles voor de vierdaagse.
Een week van tevoren ga ik besluiten of ik mijn inschrijving wijzig naar 40 of toch de 50 ga doen.

Sterkte met je rug Kobus17!! Heeft de fysiotherapeut iets voor je kunnen betekenen?

Over warmteuitslag/asfaltbrand: de kruidvat verkoopt van eigen merk zonnebultjescreme (oid,heb dit jaar nog niet in het schap gekeken). Werkt heel fijn bij dergelijke uitslag. Mijn tube gaat meestal de halve kleedkamer rond tijdens de vierdaagse.

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 15:14

Astorga schreef:
maylotje schreef:

Wat leuk! Je vult ze wel met geluk toch, voor je ze opstuurt? Volgens mijn ben ik niet de enige die dat kan gebruiken. O:)

Ik hoop dat je eruit komt met je airbnb. Zit die in Nijmegen zelf?

AfricanLady schreef:
Hier nog steeds rust.

Bij mij heeft 2xdd bepaalde rekoefeningen doen voor mijn kuiten me van de scheenbeenklachten afgeholpen. Weet niet of jij die ook als huiswerk hebt, maar anders deel ik ze graag met je.

Ik ben nog niet verder gekomen dan 30km. Kon pas opbouwen toen scheenbenen herstelden, 2x fijn kunnen trainen en toen had ik een bil/liesblessure. Dus daar heb ik nu ook oefeningen voor. Het begint steeds meer op een dagelijkse total body workout te lijken hier,maar alles voor de vierdaagse.
Een week van tevoren ga ik besluiten of ik mijn inschrijving wijzig naar 40 of toch de 50 ga doen.

Sterkte met je rug Kobus17!! Heeft de fysiotherapeut iets voor je kunnen betekenen?

Over warmteuitslag/asfaltbrand: de kruidvat verkoopt van eigen merk zonnebultjescreme (oid,heb dit jaar nog niet in het schap gekeken). Werkt heel fijn bij dergelijke uitslag. Mijn tube gaat meestal de halve kleedkamer rond tijdens de vierdaagse.

Ik zal voor iedereen een dosis geluk met de buttons meesturen! Ik zit nu nog in spanning af te wachten tot ze er zijn.

Tot op heden nog geen bericht meer van mn airBnB gehad die zou even wat voorleggen aan de volgende gast. Het is op ong. 1,5 km van de wedren en was een zeer schappelijke prijs dus hoop dat het opgelost word en we gewoon een fijn verblijf gaan hebben daar. Ik had het express extra nadrukkelijk aangegeven voor we boekten en was toen geen probleem. Anders had ik een nacht extra geboekt.

Ik hoop dat full body workout elke dag zn vruchten af gaat werpen en je een top 4daagse gaat hebben.

Die zonneblaasjesgel van kruidvat is helaas uit het assortiment gehaald heb ik begrepen. Ik zocht hem ook al. Word dus zoeken naar een vervanging. Ik vond het ook altijd heerlijk spul!!

Stronger than you seem

EmmaK95

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 17:20

Ben benieuwd naar de buttons maylotje!!

Ik hoop echt dat je mee kan gaan doen AfricanLady, zo zuur als je lichaam nee zegt en je wil zegt ja..

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 18:41

:D pakketje geluksbuttons!
Afbeelding

Stronger than you seem

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 18:54

Ik duim dat iedereen toch kan gaan en op de vrijdag de via Gladiola afloopt.....

[VVDD] Wat een zonnig ritje naar het strand had moeten worden.....

Een foto- en videoverslag van mijn paardrijvakantie bij Domaine Equestre Centaure: [RIJ-ITP] Onvergetelijke paardrijvakantie in Frankrijk

HayDay: Gamecenternaam = Danseresje84

EmmaK95

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 19:15

maylotje schreef:
[ [url=m/hiTzd2.jpg]Afbeelding[/url] ]

Leuk zeg!!

Kobus17

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 20:45

maylotje schreef:

Yeah!! *\o/*

Helaas is mijn rug nog steeds erg pijnlijk. Manlief helpt 's-ochtends mijn sokken en schoenen aan doen, aangezien ik er anders 10 min. Per schoen/sok over doe. 2x per week fysio, zodra ik van de fysio tafel afkom denk ik, ohwja dit voelt goed maar zodra ik ga zitten is het, auwie. Autorijden is een drama, gelukkig hoef ik maar 10km naar mn werk, dat is net te doen. Ik zou eigenlijk donderdag naar een concert gaan, maar dat laat ik gaan, kan niet zolang staan en zeker niet in de auto zitten. Wandelen gaat eigenlijk niet onaardig dat is dan weer zo apart. Maar slapen kan ik alleen als ik 2 paracetamol en 1 ibuprofen in neem vlak voor dat ik in bed stap.

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 20:56

Kobus17 schreef:
maylotje schreef:

Yeah!! *\o/*

Helaas is mijn rug nog steeds erg pijnlijk. Manlief helpt 's-ochtends mijn sokken en schoenen aan doen, aangezien ik er anders 10 min. Per schoen/sok over doe. 2x per week fysio, zodra ik van de fysio tafel afkom denk ik, ohwja dit voelt goed maar zodra ik ga zitten is het, auwie. Autorijden is een drama, gelukkig hoef ik maar 10km naar mn werk, dat is net te doen. Ik zou eigenlijk donderdag naar een concert gaan, maar dat laat ik gaan, kan niet zolang staan en zeker niet in de auto zitten. Wandelen gaat eigenlijk niet onaardig dat is dan weer zo apart. Maar slapen kan ik alleen als ik 2 paracetamol en 1 ibuprofen in neem vlak voor dat ik in bed stap.

Klinkt heel naar en pijnlijk! Ik stop een extra dosis geluk in jou pakketjes en duimen dat het goed komt.

Stronger than you seem

Kobus17

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 21:38

maylotje schreef:
Klinkt heel naar en pijnlijk! Ik stop een extra dosis geluk in jou pakketjes en duimen dat het goed komt.

Dat is lief, dank je wel :j

marloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 21:50

Jeej buttons! Zijn leuk zeg. :D

Hopen dat ze geluk brengen, zodat we allemaal kunnen lopen.

All we have to decide is what to do with the time that is given to us.

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 22:17

Ik ga morgen alles in enveloppen doen en op de bus. Op weg om geluk te gaan brengen die buttons!
Fijn dat iedereen ze leuk vind! :D

Stronger than you seem

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 22:32

Zo er komt iets leuks aan! Morgen gaan ze op de bus.
Afbeelding

Stronger than you seem

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 09:39

Ik kan niet wachten! :D

Laat ik dan maar een rondje trainen om de tijd te overbruggen.;)