Afvallen 2019

Moderators: EvelijnS, benangelique, Hanmar, Polly, Shanna, khirshanta, Dani

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 11:42

MarlindeRooz schreef:
Ja durf niet zo goed te gaan sporten zonder eten, dan word ik vaak duizelig. Dus ik ga zometeen rond 1 uur wel sporten. :P

Oh, da’s niet prettig nee! Dan idd later sporten of gewoon normaal eten :j

Speel jij ook Township? Meld je hier zodat wij elkaar kunnen helpen :D

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 11:44

Zou ik ook niet doen. Ik word dan heel wiebelig.

Beetje raar eet schema gehad vanmorgen. Werden vannacht gebeld dat mijn schoonmoeder is opgenomen in het ziekenhuis. Vanmorgen om half 5 had mijn vriend snel een broodje voor me gemaakt met hagelslag :=

Nu weer trek en net maar even een smoothie met magere yoghurt en banaan gemaakt + grote beker thee.

Als het goed is kan ik morgen beginnen met fitnessen! Ik heb me ingeschreven, maar mijn werkgever moet het nog even goedkeuren (korting via werkgever). Ik ga morgen naar de sportschool en vraag het even. Ingangsdatum is namelijk wel 3 januari :)

/)./)
(' ; ')
(") (")

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 11:44

Lekker dat bananenbrood! Mijn nieuwjaarsdag is niet zo netjes verlopen, laat wakker, veel gesnaaid en maar een klein rondje gelopen buiten, lang niet actief genoeg geweest. Nu ben ik ook helemaal niet fit dus ga ik dat vandaag ook niet doen. Wel vandaag even boodschapjes doen en netter en gezonder eten. MFP weer invullen en goed mn best doen! Ik ben niet thuis geweest dus heb niet 1 januari kunnen wegen. Dit wordt morgen, en ik ben bang voor het resultaat. Ik denk namelijk dat ik op meer uit kom als waar ik vorig jaar op begon.

Vorig jaar 5 kilo afgevallen tussen januari en mei en daarna weer flink laten versloffen en langzaam aangekomen.
Het stomme is dat ik wel echt het idee heb dat ik goed oplet en netjes eet. Ik maak gezondere keuzes enzo en laag in calorieën, maar ik denk dat er toch iets misgaat want ik viel niets af.

Ik kan ook niet sporten zonder eten. Ik moet sowieso heel regelmatig eten anders ga ik tegen de vlakte. Ik ga ook niet van huis zonder dat ik iets te eten en een flesje water bij me heb.
Laatst bijgewerkt door Britt_Sisi op 02-01-19 11:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 11:45

Ik wordt ook heel snel slap en duizelig als ik niet op tijd/genoeg eet. Heel irritant soms.

------------------------------

Emmaa_

Re: Afvallen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 11:50

Ik kom hier ook maar even om het hoekje kijken. Ben al een paar jaar vaste gast in verschillende dieet- en afvaltopics maar het is er nooit echt van gekomen en daar wil ik dit jaar wel echt verandering in brengen. Ik ben te zwaar, volgens mijn BMI zelfs obesitas, en ik voel me er rot over. Al heel lang ook, maar ik heb de motivatie nooit op kunnen brengen. Begin december kwam de realisatie dat ik op een kantelpunt zit, ik kan nu heel hard gaan werken om mijn gezondheid op peil te krijgen, of ik blijf doorgaan op dezelfde manier als afgelopen jaren en ik kom nog eens 15-20 kilo aan die ik er weer af moet werken. Om nog maar te zwijgen over de gezondheidsrisico's die mijn levensstijl met zich mee brengt.

Ik ben 1.88 en weeg (denk ik) rond de 120 kilo. Het zit goed verdeeld dus ik heb heel lang met een schuin oog in de spiegel gekeken en gedacht 'nah, kan nog wel'. Ik ben wel al jaren ontzettend onzeker over mijn uiterlijk en een paar weken terug kwam dus de realisatie dat ik de rest van mijn leven kan zwelgen in zelfmedelijden over mijn gewicht, of ik geef mezelf gewoon even een flinke trap en ga er gewoon iets aan doen. Mijn eerste doel is om onder de 100 kilo te komen, maar uiteindelijk vind ik het het allerbelangrijkst dat ik me fitter voel, de trap naar ons appartement op kan komen zonder gesloopt te zijn en dat ik niet meer 'bij hoef te komen' van een kwartier fietsen. Ik wil gewoon fitter zijn en om dat te bereiken moet ik eerst flink wat afvallen.

Ik wil het op een gezonde manier doen die bij mij past. Dat betekent gezond en voedzaam eten, lekker koken maar wel met oog op de calorieën. Ik ben dus weer flink aan het tracken en wegen. Mijn BMR is 1900 dus minder dan dat wil ik niet eten. Daarnaast ben ik vanmorgen gelijk al even gaan sporten en wil ik dat de komende tijd minstens een keer per week doen. Ik wil het sporten opbouwen omdat ik weet dat mijn motivatie keldert als ik een te fanatiek doel voor mezelf stel en het uiteindelijk niet red.

Heel verhaal, conclusie is dat ik af en toe mee kom kletsen.

Don't look back in anger.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 12:10

Welkom Emma! Zo te zien weet je heel goed wat je valkuilen zijn en heb je weer motivatie gevonden om aan de slag te gaan, hierdoor ben je iig al een grote stap vooruit. De rest gaat ook echt wel goedkomen, een begin is er iig :)

Speel jij ook Township? Meld je hier zodat wij elkaar kunnen helpen :D

Eefsel2109

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 12:17

Waar iedereen met goede moed begint is bij mij de moed er even uit. Ben natuurlijk al sinds september bezig en met de feestdagen minder strak gedaan, maar vind t lastig om weer terug strak te doen |o

Blijf altijd jezelf, het origineel is altijd meer waard dan een kopie. [o]
Evelien Kruis Fotografie
BB-ITP Duitse doggen in Duitsland :)

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 13:07

Afbeelding

Ben benieuwd of dat bananenbrood ook zo goed smaakt als dat hij ruikt!

Mensen zeggen altijd dat ik eigenwijs ben. Daar ben ik het niet mee eens.
[ITP] Sprookjes zonsondergang bij Paard in Nood Spanje..

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 13:07

Hier gisteren restand 3 Oliebollen gegeten en 2 appelbeignets :o
Nu alle lekkers op en weer strak in het gareel komen..
Gaat vanochtend heel netjes. Ontbijt kwark met muesli en net een yoghurtbiscuit, straks 2 broodjes met rundrrrookvlees.
Weegschaal was vanmorgen redelijk vriendelijk voor mij..
Nog 2,5 kilo eraf en dan zit ik weer op mijn streefgewicht *\o/*

Véline dressuur B+1

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 13:09

Ik wil mij hier ook melden... Afgelopen twee jaar ben ik zo'n 18 kg afgevallen en nu wil ik eigenlijk nog een klein stukje verder... Maar ik heb niet echt een doel meer. Behalve misschien dan mijn BMI in gezond gewicht krijgen want dat is nog steeds overgewicht.

Wat het beste voor mij werkt is gewoon voeding bijhouden. Sporten doe ik sowieso al veel maar na twee jaar voeding bijhouden ben je dat ook wel eens zat dus de afgelopen maand niet echt gedaan maar wel stabiel gebleven in gewicht waar ik heel trots op ben. Ik merk wel dat ik ineens weer zin heb om er mee aan de slag te gaan. Dus ben benieuwd:)

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 13:13

Ik meld me ook weer...

Afgelopen oktober/november 6 kilo kwijt geraakt maar het de afgelopen maand alles er weer aan gegeten+gedronken :o De weegschaal is leeg dus ik heb de schade nog niet op de weegschaal gezien maar zie het helaas wel in de spiegel en voel het aan mijn kleding.

Vanaf vandaag tot carnaval weer aan de slag met MFP en netjes m'n calorieën tellen. Ik voelde me zoveel lekkerder met die kilo's eraf.

Dat recept van bananenbrood ziet er makkelijk uit! Die ga ik ook eens maken. Wellicht ook lekker als ontbijt! Ik heb altijd moeite met lunch. Ik eet nu altijd crackers met smeerkaas (25+) maar die kwamen op een gegeven moment ook m'n neus uit. Ik ga eens op zoek naar recepten voor lekkere salades :)

♥ Zwieb
B+11- L1+10 - L2+9

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 13:22

DideH schreef:
[ [url=m/wajR3g.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ben benieuwd of dat bananenbrood ook zo goed smaakt als dat hij ruikt!

Ziet er goed uit :9.

-------

Mijn lunch vandaag zijn crackers met Huttenkase en rosbief :).

*Burp*

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 13:23

Ik ben net klaar met mijn maaltijdsalade gerookte bacon&kip :9

<3 Wiebe & Sneakers <3

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 13:24

Hmm klinkt lekker nine1987. Maak je die zelf?

♥ Zwieb
B+11- L1+10 - L2+9

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 13:24

Dat bananenbrood ziet er lekker uit! Ben benieuwd of die ook lekker is.

Hier net 2 volkorenboterhammen met 2 gebakken eieren gegeten als lunch.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 13:34

Voor mensen die een keer licht willen lunchen; rijstwafels met huttenkase en een kloddertje jam.

Erg lekker, vullend en weinig calorieën :).

*Burp*

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 13:34

vaaleriee schreef:
Hmm klinkt lekker nine1987. Maak je die zelf?

Ik haal het zelf uit de verpakking en ik meng het zelf, telt dat ook? :D

Maar thuis maak ik wel vaker zelf maaltijdsalades..

Gemengde salade
Komkommer
Tomaat
Paprika
Ui
Maïs
Gekookt ei
Gebakken spekjes
Mozarella

Heel lekker en door de kaas en 't ei vult 't heel goed.. :9

<3 Wiebe & Sneakers <3

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 13:40

Zou met de kaas en het spek wel opletten, caloriebommetjes :).

*Burp*

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 13:41

Ja maar als ik dat afweeg tegenover een andere maaltijd (aardapoel/groente/vlees) zit ik met m'n salade nog altijd lager.. :)

<3 Wiebe & Sneakers <3

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 13:42

Is die maaltijdsalade ook meteen je hoofdmaal dan? Want dan is t geen issue idd.

*Burp*

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 14:04

Haha bij elkaar gooien is zelf maken toch! Thanks voor het delen van jullie recepten nine1987 en San87. :)

♥ Zwieb
B+11- L1+10 - L2+9

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 14:25

_San87_ schreef:
Is die maaltijdsalade ook meteen je hoofdmaal dan? Want dan is t geen issue idd.

Ja :j

<3 Wiebe & Sneakers <3

Sjors__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 14:28

Dreamy schreef:
MarlindeRooz schreef:
Ik kan ook heel goed niks eten tot 11, maar dan vind ik het lastig want ik wil zo gaan sporten en dan eet ik niks. :=

Dus eet zo maar 2 crackers oid?

Je kunt ook gewoon op nuchtere maag proberen te sporten :j mij lukt dat bijv. prima. Je mag dan wel oa zwarte koffie/thee/water drinken en als ik dan een half bakje zwarte koffie neem als pre workout dan ga ik verder op een lege maag als een malle :)) Maar dat moet je even uitproberen.
Ik ga het intermittend fasting ook weer oppakken, heb namelijk een nieuwe baan met kantoortijden *\o/* (goed begin van het nieuwe jaar).

Ik heb dumbells besteld voor thuis, wil op de dagen dat ik het niet red om naar de sportschool te gaan wel wat met gewichten blijven doen! :D We (mijn vriend en ik) kijken ook nog even voor een fitnessbank erbij! Ben trouwens erg benieuwd naar die work outs van Jillian, is dat goed te doen??
Ik woon in een appartement en heb al eerder Insanity gedaan, maar daar hadden de onderburen ondanks de sportmat toch wat last van :o (dat was veel springen ook)

Gefeliciteerd met je nieuwe baan!

Ik sport inderdaad ook altijd op een lege maag. Wel goed drinken van te voren

Hoe blijven jullie genoeg bewegen bij een kantoorbaan? Ik betrap mijzelf erop dat ik vaak de hele dag zit en alleen een paar meter loop naar het koffiezetapparaat. Heb wel een fijne Activity tracker die mij ook een melding geeft als ik te lang zit maar haal de 10.000 stappen zelden.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 14:29

Poeh! Net een smoothie op, maar zit me toch vol := :')

Groot IKEA glas vol met 1 banaan, handje lijnzaad en scheut magere yoghurt. Dat even op de smoothie stand in de blender :)

/)./)
(' ; ')
(") (")

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 14:32

Sjors, ik wandel altijd een rondje buiten in de pauze.