Afvallen 2019

Moderators: EvelijnS, benangelique, Hanmar, Polly, Shanna, khirshanta, Dani

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 18:53

Wat goed MamaMiesje! Die op tijd naar bed strategie is herkenbaar..

Een blauwe bol zou bij mij niet werken. Meer iets roze en glitterigs of vuurwerk ofzo.
Mijn tante heeft een stappenteller. Als je voldoende stappen hebt gezet op een dag, is dat ding heel enthousiast en krijg je allerlei toeters en bellen. Nu laat ze dus soms maar gewoon mijn nichtje/neefje er mee rondrennen, dan krijgt ze tenminste het applaus :').

Mijn weekend ging niet zoals ik wilde, vooral eigenlijk door mijn lieve slanke ik-kan-alles-eten-verloofde. Eerst moest hij gisteren voor het boodschappen doen naar de snackbar, want hij had nog niet geluncht, dus moest ik mee... toen ben ik gezwicht voor een frikadel. En vandaag begon hij uitgebreid chips te eten, terwijl dat echt het enige is waar ik écht geen rem mee heb. 'Eentje kan wel'.... grrr.

Morgen maar weer beter mijn best doen. Scheelt dat ik vandaag wel 5 kalverhokken heb uitgemest en de paardenstallen netjes heb gemaakt.

You breathe oxygen? Oh my! We have so much in common! :')

CupCakes_

Re: Afvallen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 18:55

Voor degene die koolhydraatarm /beperkt doen, welke waardes hebben jullie ingevuld bij mfp?

Uit het oog, maar nooit uit het hart lieve Beer :+:
Perfectly Imperfect

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 18:57

Tip voor de snaaiers, gewoon kcal overhouden aan het einde van de dag (of je dag berekenen en invullen en je ook echt aan die ingevulde porties/voeding houden, dan kan het op elk moment van de dag) zodat je ruimte hebt voor een bakje met wat (ook afgewogen) lekkers. Zonder jezelf daarna rot te voelen of je proces in de weg te zitten :)

Speel jij ook Township? Meld je hier zodat wij elkaar kunnen helpen :D

xJennifx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 19:11

Dreamy schreef:
Tip voor de snaaiers, gewoon kcal overhouden aan het einde van de dag (of je dag berekenen en invullen en je ook echt aan die ingevulde porties/voeding houden, dan kan het op elk moment van de dag) zodat je ruimte hebt voor een bakje met wat (ook afgewogen) lekkers. Zonder jezelf daarna rot te voelen of je proces in de weg te zitten :)

Dat is inderdaad wel een goede tip! De verleidingen komen ook meestal pas na de lunch bij mij :o

Hier nu bezoek en ze zitten allemaal aan de toastjes en boterkoek en roze koeken. :') ben gezwicht voor een klein toastje met kaas maar alsnog trek. Maar meestal wordt het dan wel laat voor het normale eten.

Dicha v. Johnson
M1+9

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 19:52

Dreamy schreef:

Dat is inderdaad wel een goede tip! :) Kwam gister toevallig zo uit dat ik caloriën over had doordat ik 13km over het strand/duinen gewandeld had, dus toen ik s avonds op de bank bij vrienden van mij nog een kaasje meesnackte hoefde ik me niet zo schuldig te voelen :) Dat is wel echter fijner dan dat je denk: shiiiit ga ik weer...

Ontbijt voor morgen net afgewogen klaar gezet :) 351 kcl. Dan s middags een lichte lunch en dan ben ik voor vanavond en morgen bananenpannenkoeken aan het bakken :D

Mensen zeggen altijd dat ik eigenwijs ben. Daar ben ik het niet mee eens.
[ITP] Sprookjes zonsondergang bij Paard in Nood Spanje..

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 20:17

x_Rebecca schreef:
Mijn weekend ging niet zoals ik wilde, vooral eigenlijk door mijn lieve slanke ik-kan-alles-eten-verloofde.

Don't you hate those feckers… >;) -O- _O-
Ik ben ook getrouwd met zo'n figuur: besluit bij wijze van spreken een week geen mayo en biertjes te nemen en valt dan 5 kilo af ofzo...Rotzakken... :x :=

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 20:17

Bedankt allemaal voor de felicitaties! Heb me aardig ingehouden , schade is beperkt denk ik.. :+
Straks mijn schoonzus + zwager nog..
Vanmiddag wel van mijn eigen gemaakte kwarktaart genoten.. klein puntje van gesneden; )

Véline dressuur B+1

xJennifx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 20:46

Je moet ook wel genieten op je eigen verjaardag natuurlijk! :D

Hier een goede dag mooi op m'n calorie doel en best gezond:)

Dicha v. Johnson
M1+9

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 21:09

Hier door het sporten vandaag nog 800 calorieën over :=. Net een smoothie gemaakt met volle yoghurt, banaan en lijnzaad en zit echt propvol. Maar zo laten dan of echt nog iets eten?

/)./)
(' ; ')
(") (")

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 21:14

Ik zou alle kcal die je zogenaamd “over” hebt door sporten gewoon zo laten. Mijn app telt soms stappen die ik niet zet en als ik wel die kcal zou eten zou ik dus aankomen, omdat het niet accuraat is. Ik zou alles wat je extra hebt verbrand dus gewoon zien als mooi meegenomen & je gewoon aan een vast kcaldoel per dag houden :j

Maar dit is slechts advies vanuit mij :D zelf doen waar je je prettig bij voelt!

Speel jij ook Township? Meld je hier zodat wij elkaar kunnen helpen :D

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 21:14

Dreamy schreef:

Dat is een goede tip inderdaad! Ik bewaar nu ook zoveel mogelijk van mijn voedsel voor de periode van 4 tot 6 uur, daar heb ik het meeste last van :')

Coconut schreef:
Hier door het sporten vandaag nog 800 calorieën over :=. Net een smoothie gemaakt met volle yoghurt, banaan en lijnzaad en zit echt propvol. Maar zo laten dan of echt nog iets eten?

Ik eet die kcal die ik verbrand met bewegen er niet weer bij. Ik hou me gewoon aan mijn kcaldoel van het eten en wat ik beweeg is een leuke extra.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 21:25

Okey! Bedankt voor jullie antwoorden :)

/)./)
(' ; ')
(") (")

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 21:29

Ik zoek voor morgen eigenlijk tips. Maandagen zijn qua eten eigenlijk altijd ruk en dan in het kader van veel te weinig eten.

Ik werk de hele dag, om dan naar huis te racen, snel om te kleden en sportspullen te pakken, om dan om 7u al te moeten trainen. Dan kom ik vaak niet verder dan 2 boterhammen in de auto als avondeten en dat terwijl ik daar dan nog flink fanatiek op moet trainen.

Tegen de tijd dat ik thuis ben (21.15-21.30) heeft het dan niet echt meer zin om te gaan eten en houd ik het dan meestal bij een eiwitshake om toch niet iets binnen te krijgen.

Hoe zouden jullie zo'n dag inrichten?

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 21:31

Poeh, lastig!

Kun je op je werk niet in de lunchpauze wat meer eten? Pasta salade o.i.d.? Dat zou ik in dit geval doen als dat mogelijk is.

Deze week moet ik ook weer werken. Morgen ook een hectische dag, werken van 07.30 uur tot 16.30 uur, dan snel naar huis, eten en naar het ziekenhuis (schoonmoeder ligt in het ziekenhuis).
Dinsdag idem dito en woensdag heb ik zelfs nog een cursus tot half 6. Ook rare dagen en even afwachten wanneer ik kan sporten :=

/)./)
(' ; ')
(") (")

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 21:32

Ik eet en op werk smiddags warm. Ik vries veel in dus heb vaak wel wat wat mee kan. Dan kan ik s avonds gewoon die boterham eten.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)
I guess I wish you well, a little bit of heaven and a little bit of hell...

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 21:33

Ik zou ook kiezen voor een soort van avondmaaltijd tijdens de lunch op werk (pasta met groente en kip?).

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 21:34

Dat zou ik dan doen inderdaad en misschien na het sporten een bak kwark, dat vult ook lekker en is goed voor de eiwitten :).

/)./)
(' ; ')
(") (")

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 21:42

Hmm avondeten als lunch is inderdaad wel een goede, maar dan zit ik wel met de beperking van koude dingen. Zit altijd bij klanten, dus geen beschikking over magnetron o.i.d.

Ook heel slecht: houden eigenlijk bijna nooit pauze en eten achter laptop terwijl we doorwerken. Dus moet dan ook dingen hebben die dan handig te eten zijn (als iemand naast pastasalade nog tips heeft? :D ).

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 21:45

CupCakes_ schreef:
Voor degene die koolhydraatarm /beperkt doen, welke waardes hebben jullie ingevuld bij mfp?

Ik gebruik fitatu en heb alles toen berekend op www.gobento.nl

[o] <3 Amy 02-07-2012 & Levi 21-10-2016 <3

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 22:23

Afbeelding
Tussendoortjes voor de komende werkdagen :9

3 geprakte banaantjes
2 eieren
60 gr meel (pannenkoekenmeel in dit geval, ik had niks anders := )
Zakje baksoda
Naar smaak zoetstof, kaneel en speculaas/koekkruiden
Eetlepel cacao

15 minuutjes op 175 graden.

2 WeightWatchers punten per stuk :9

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 22:34

MamaMiesje schreef:
[ [url=m/h6Bh4k.jpg]Afbeelding[/url] ]

3 geprakte banaantjes
2 eieren
Zakje baksoda
Eetlepel cacao

Naar hoeveel calorieën vertaalt dat :o ? Klinkt erg lekker.

*Burp*

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 22:36

Ik heb geen idee :')

Edit:

Calculator gebruikt : +/- 110 kcal :)

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 23:09

DideH schreef:
Hmm avondeten als lunch is inderdaad wel een goede, maar dan zit ik wel met de beperking van koude dingen. Zit altijd bij klanten, dus geen beschikking over magnetron o.i.d.

Ook heel slecht: houden eigenlijk bijna nooit pauze en eten achter laptop terwijl we doorwerken. Dus moet dan ook dingen hebben die dan handig te eten zijn (als iemand naast pastasalade nog tips heeft? :D ).

Wraps? Daar kun je ook tussen stoppen wat je wilt, strak in folie oprollen, dan knoeit het niet zo en ook goed koud te eten.

Edit: Groente omelet nam ik ook wel vaak mee als lunch.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 23:12

MamaMiesje schreef:
[ [url=m/h6Bh4k.jpg]Afbeelding[/url] ]

3 geprakte banaantjes
2 eieren
Zakje baksoda
Eetlepel cacao

Ziet er goed uit! Heb je dan voor elke dag een? Zijn ze een beetje fatsoenlijk te bewaren?

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 23:13

Ik doe ze in de diepvries en haal er dan 's morgens eentje uit :)