Afvallen 2019

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, ynskek, Mondy, Shanna, Princesj, Dani, EvelijnS

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 19:37

ScarOfWars schreef:
DideH schreef:

Heb even bij lijstjes gespiekt wat je doel is :) Wat is je lengte dan dat je moeder zich zorgen maakt?

En je doet het voor jezelf toch? :D
Hier hebben aan begin mensen ook gezegd van; "je hebt niets om je voor te schamen, waarom zou je af gaan vallen". Maar dan reageer ik met dat ik het voor mezelf doe en dat ik me toch veel fijner voel met wat kilootjes minder.

Ik ben 1.70 en het meeste vet zit bij mijn dijen (die zijn nog steeds redelijk dik).

Ja klopt, is ook zo! Mam en pap vinden het ook super knap dat ik het zo 'goed' doe.
Maar ja, ik merk wel nu dat ik aan het afvallen ben, dat ik mijzelf steeds meer ben gaan waarderen, ik vind bepaalde dingen nu wel mooi aan mijzelf.

Met die lengte is 65kg toch dikke prima?

Precies wat je zegt! Dan kunnen mensen wel zeggen: "je hoeft niet af te vallen, je bent mooi zoals je bent", maar als je dan in de spiegel kijkt en jezelf niet mooi vindt, dan schiet het ook niet op. Ontweek de spiegel eerst ook een beetje omdat ik inmiddels een beetje begon te walgen van bepaalde delen van mezelf. Maar nu kijk ik tenminste weer tevreden naar mijn spiegelbeeld!

Blijkbaar uit zich dat ook in mijn hele doen en laten, want er zijn nu ook mensen die zeggen: "Joh, ik wil even zeggen dat je er goed uit ziet, je straalt helemaal!" :)

Mensen zeggen altijd dat ik eigenwijs ben. Daar ben ik het niet mee eens.

[BB-ITP] Asielkat Milo; Living the life

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 20:04

Adamootje schreef:
DideH schreef:
Krijgen jullie ook complimentjes van mensen om jullie heen dat ze kunnen zien dat je al een boel kwijt bent? :)

Jawel, maar ik hoor veel vaker de opmerking: "kijk je uit?!" Een paar vriendinnen van me zeiden laatst dat ze me beter eruit vonden zien toen ik een paar kg overgewicht had (zij hebben zelf flink wat overgewicht). Vind ik zelf niet, ik zit nu veel beter in mijn vel nu ik ruim 16 kg kwijt ben en ik zie er beter uit.

Hier gaat het afvallen wel goed. In principe hoef ik qua gewicht niet persé af te vallen, 20% vetpercentage is mijn doel.

Gisteren trouwens heerlijk los gegaan met snacken op de verjaardag van een vriendin. :j

Misschien een beetje vluchtgedrag van die vriendinnen zodat ze het zelf niet onder ogen hoeven te komen dat er best wat af mag?
-16kg wauw! Mag je trots op zijn!

Die pas op hoor ik inderdaad ook wel eens. Maar ondergrens (tot ondergewicht) van bmi is dacht is 54 kilo en daar zit ik nog lange niet (is ook niet het plan), dus niets spannends aan met 62 kilo momenteel. Eet ook gewoon nog een durum doner of een pizza op zijn tijd, dus doe niets geks :)
Weet niet of dat inderdaad iets is dat ze er zelf niet aan willen geloven ofzo.

DideH

Re: Afvallen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 04:41

Ik maak wel eens volkorenwraps met gerookte kip, paprika en een heel klein beetje dressing voor de smaak. Die neem ik dan in aluminiumfolie mee per stuk. Kun je niet zoiets doen?

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 10:49

Ik heb eigenlijk nog nooit huttekäse op. Waar is dat het beste mee te vergelijken?

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 09:25

Sall schreef:
xApple |70|76,5|74,4
marschwood |78|91,6|85.3|
Denise_Storm|65|75,1|73,5
Kiddokids |70|91,5|86,2
Dieuwke_ |75|95|93,9
Zilfstar doel |80|84,7|83,3
DideH |61|70,5|61,9
ScarOfWars |65|85|73.6
xJennifx. |65|87|83.7
Sall | 53|63.8|60.9
Ocean_Child |65|78,5|74,8
Renee16 |56|65|63
its_daantjee |78|92|89
_evelien_ |72|79|76,1
xelodi |75|98|92,5
Adamootje |68|72.4|68.4
MarlindeRooz |73|90,4|88|85,6
Puppetje|75|88,5|86,5|84,9
Eefsel2109|68|75,2|74,6|73,9|73,0
Ladymadonna 70|79,6|80,5
Neverland 60|69.8|67,5
Simoonzel 62|71,4|66,4
Mer1980 97,8|91,2|85,7

Hier ook eindelijk onder de 62kg, nog maar 900 gram te gaan! *\o/*

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 10:56

12,6; wauw! Jij ook lekker bezig! :)

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 11:18

Jaa precies! Je krijgt zo'n motivatie van de succesverhalen en als je het even niet meer ziet zitten, dan sleept de rest je er weer doorheen! :D

Denk dat dit wel een van de grootste redenen is dat ik het nog volhoud :j
Als je hier dan weer een reactie hier ziet dan denk je: ohja, dat was ik aan het doen, volhouden! *\o/*

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 20:33

Volhouden Marshwood! +:)+

Mag ik hier even een blij momentje delen? :) Had voor mezelf als doel gesteld dat mijn wedstrijdshirt weer beter moest zitten. Was net wat wedstrijdfotos aan het vergelijken. Werd er eigenlijk stiekem wel blij en een beetje trots van :o

Afbeelding
Afbeelding

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 18:02

Thanks guys :D Krijg nu zelfs collegas die het zelfde probleem hebben als ik (aangekomen sinds werken), die nu vragen: what did you do and how did you do it?! %)

Wel leuk om te horen!
Jij ook lekker bezig Mlies!

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 10:29

Same here :j Ga niet 2x heel kort achter elkaar eten.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 11:35

Lekker bezig scar!! *\o/*

Durfde hier net bijna niet op de weegschaal te gaan staan. Heb namelijk qua eten echt een superslechte (1,5) week achter de rug. Vorige week donderdag foodtruckfestival, zaterdag pizza + hoop drankjes, zondag foodtruck + ijsjes gegeten. Deze week dinsdag & woensdag veel te veel wraptaart gegeten omdat het zo lekker was.
Donderdag uiteten en gister nog hele kaasplank naar binnen lopen harken na 3 pannenkoeken :o

Dacht: zal wel kilo of 2 bij zijn. Nee hoor. Slechts 200 gram :oo :oo

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 11:44

Ja precies, het was wel een "oooh chill!" momentje. Heb vanavond wel een verjaardagsbarbecue van een vriendin, dus ik ga mezelf nu wel even afmatten in de sportschool :p

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 08:09

Goed bezig Lous!
Volhouden Petrichor! Volgens mij hebben meerdere hier dat al gehad dat ze een tijdje een beetje op een plateau rondhangen qua gewicht.

Meh, hele week goed opgelet met eten, dacht; ga nu eindelijk die laatste 500-900 gram eens halen. Ben ik gewoon dik een kilo zwaarder dan vorige week... -O- :?

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 11:20

Es_ther schreef:
Moet je ongesteld worden?
Gesport? Spierpijn?

Een keer iets heel zouts gegeten ofzo?

En vrouwen schommelen gewoon best erg he.

Moet wel dit weekend ongesteld worden, maar daar heb ik normaliter niet zoveel last van dat ik dan echt veel zwaarder ben. Hopen dat t er morgen weer beter voor staat!

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 20:00

Wauw! Goed bezig Evelien!

Je kunt het Leen! Summer ready body! :D

Keek net in de spiegel, toch wel een beetje trots dat ik inmiddels dit soort jurkjes gewoon kan dragen :D

Afbeelding

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 20:09

Flying_Angel schreef:
Wow! Dide, prachtig! En je haar zo lang! <3 ik ken je alleen maar van korfbalfoto’s!

Hihi ja en dan te bedenken dat ik er afgelopen jaar zelfs nog centimeter of 15 af heb gehaald :') Met sporten heb ik het inderdaad altijd met 6000 elastiekjes in een knotje :=

Nu is het plan fit de zomer door! Ben al lekker aan het fitnessen geslagen, wil nu niet off-season terugvallen naar zwaarder gewicht!

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 17:01

Wow leen! Dat is echt heel veel! Keep up the good work!

10,5 is ook supergoed emori!

Lekker bezig dames! *\o/*

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 13:31

ScarOfWars schreef:
Wat is het hier stilletjes!

Hoe gaat het met iedereen?
Hier gaat het moeizaam, komt mede doordat ik aan het stress eten ben, hoera voor stress!

Hopelijk gaat het bij jullie beter! :)

Niets ergs hoop ik waardoor je stress hebt?

Ik heb momenteel een beetje een terugval door de vakantie. Op de een of andere manier is er dan een stemmetje dat zegt; nu heb je vakantie, dus mag je dit lekkers allemaal wel eten.
Beetje zonde, want daardoor dus ipv laatste 900 gram tot doel eraf, weer 2 kg erbij -O-

Hoe doen jullie dat zo tijdens de zomervakantie? Kunnen jullie die ijsjes en borrelhapjes e.d. weer gewoon laten staan?

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 13:49

Adamootje schreef:
leenbeesje schreef:
Fijn dat je zo dicht bij je 'ideale' gewicht komt Evelien *\o/*

Bedankt voor de steun allemaal... ik moet eigenlijk ook niet klagen want ben al best veel kwijt sinds 24 april (14kg) maar de weg is nog lang.... even schop onder de kont... ik kan het deze keer echt!

Leenbeesje, wat goed! Keep up the good work!

Petrichor, dat is echt heel netjes, hoor! Goed gedaan!

Dideh, zorg dat je altijd gezonde snacks in huis/ bij je hebt. Verder gewoon geen ongezonde snacks in huis halen.

Scarofwars, rustig aan doen hoor! :(:)

Ik wil zelf niet meer afvallen, maar ik ben wel begonnen met het volgen van een dieet (hoort bij het fitnesstraject dat ik volg. Elitefit is de sportschool waar ik me heb ingeschreven). In de eerste twee weken mag je in principe alleen groente, noten en vlees. Dat vind ik erg zwaar. Ben ook flink ziek geweest in de eerste week (ketogriep) en gisteren had ik personeelsfeest en veel verleidingen om me heen (gebak, drank, ijs, etc..). Vanaf morgen mag ik ook beperkt zuivel en fruit en dus mijn koolhydraten verhogen. Dat maakt het allemaal al een stukje makkelijker. De week erop mag ik zoete aardappel, rijst en quinoa toevoegen. De komende tijd blijf ik wel zo goed als ik kan glutenvrij en suikervrij eten. Ben erg benieuwd hoe ik me over een paar weken voel. Overigens blijft mijn calorieinname hetzelfde als voor het dieet. Ik wil namelijk gewoon op gewicht blijven.

Jeetje, dat klinkt als een pittig traject! Knap van je! :oo

@Petrichor: Jij ook goed bezig!

@Scars Even rustig aan doen dan! Hyperventileren is niet echt een goed teken...

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 13:59

ScarOfWars schreef:
Ik weet het, maar helaas kan ik momenteel niks aan de stressbron doen, dus het is even lastig.

Maar ik ben al blij dat ik door het afvallen mijzelf (of nouja mijn uiterlijk) steeds meer ben gaan waarderen. :)

Mooi toch! Je mag ook trots zijn op wat je al bereikt hebt! :D

Dat meer waarderen ken ik inderdaad wel! Eerst walgde ik een beetje van mezelf als ik langs een spiegel liep en nu denk ik; ok ok, qua lijntje gaat het nu best lekker!

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 14:02

Adamootje schreef:
Super dat je jezelf al beter bent gaan waarderen.

Petrichor, in de supermarkt kan ik me gelukkig inhouden, maar gisteren gingen we met werk Bossche bollen maken. Daarnaast stond er continu iets te snacken op de tafels. Hel gewoon. Zeker als je ook nog eens moet wachten op avondeten en dus honger hebt. :')

Oeiii Bossche bollen, zo lekker! <3
Heb je je dus wel in kunnen houden?
Diep respect! _/-\o_

Ga vanaf zondag 2 weken op vakantie door italië, frankrijk en spanje. Ga zorgen dat we wel veel te voet gaan doen dat ik overdag wat meer beweging krijg & neem sportspullen mee voor de hotels waar er een fitnessruimte is. Dat eten daar in die landen vind ik ook allemaal veel te lekker! Gezond snacken is daar dan ook wat lastiger.

Nog 3 weken en dan begint het korfbal seizoen ook weer. Denk dat dat wel een boel scheelt. Nu off-season probeer ik nog steeds 3x per week te sporten, maar soms heb ik even een momentje van; nahh het hoeft niet. Dat kan ik dan niet meer zeggen als we weer verddr gaan :+

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 16:21

Ik breek even in op je enkel probleem: kun je niet gaan fietsen of zwemmen? Dat is niet zo belastend? :)

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 10:52

Sall schreef:
Eekhoornerik, ik doe al tijden (sinds het begin van dit topic :o ) halfslachtige pogingen om af te vallen
Nu ben ik pas echt lekker bezig en idd... moet ik afscheid nemen van mijn prachtige pronte boobies. Het is helaas niet mogelijk (bij mij en bij velen) om natuurlijke borsten op formaat te combineren met een slanker lijf.
Maar ik weet van tien kilo geleden dat ik ze in kleiner formaat ook kan waarderen :+

Ik kreeg gisteren een opmerking, die toch door blijft malen.
Al reageer ik er anders op dan dat ik voorgaande tijd zou hebben gedaan.

Een vriendin maakte een opmerking tegen mij: 'Jij bent ook een tijd heel slank geweest toch? Was zeker de stress toen"

Normaal zou dat in mijn hoofd een bevestiging zijn van: zie je wel, ik ben nu dik en zou dat echt invloed hebben op mijn gevoel van eigenwaarde.

En nu denk ik: Waar bemoei je je mee, ik wil mij weer lekker in mijn vel voelen en dat gaat ook lukken. En of dat nou net zo slank als toen is? geen idee en dat vind ik ook totaal niet belangrijk

Dat is wel inderdaad een beetje een nare opmerking! Maar supergoed dat je daar nu zo sterk op reageerde! +:)+

Ik ben gelukkig gezegend met een cup E75/F70 en een fikse booty :o

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 12:57

Supergoed bezig scars & Marsh! :D
Mogen jullie trots op zijn!

Voor mij is het weer tijd om terug in het gareel te gaan na 2 weken veel te lekker te hebben gegeten in het buitenland en het gesnoep in de auto van locatie naar locatie puur uit verveling.

Whos with me?
We are gonna destroy those last kilos! :Y)

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 14:23

We zijn ook gewoon supergoed bezig met zn allen! :D

Hebben jullie dat ook dat shoppen ineens zoveel leuker is nu dat een maatje minder is? *\o/*
Heb van de week in Barcelona echt suuuupergoedkoop 2 dingen kunnen scoren omdat dat de laatste waren en enkel nog maatje XS/S en die gewoon pastte :wow:

Toch wel een beetje trots :o

Afbeelding

Nu nog laatste stukje tot laatste buikvetjes/heupvetjes weg zijn!