Afvallen 2019

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, ynskek, Mondy, Shanna, Princesj, Dani, EvelijnS

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 15:12

xJitskee schreef:
Jaa shoppen is veel leuker!!! Wat zie je er geweldig uit Dide, ik ben een beetje jaloers :o :')

Ik heb wel nieuwe kleren gekocht, nu zeker 4 tot 5 maten kleiner, dus in oude kleding was ook echt geen gezicht meer. Ik heb niet al te veel gekocht en ook niet al te duur, want ik kan (hopelijk) straks nog een keer :))

Woooow 5 maten zelfs al! Respect! +:)+

Het is zeker een confidence boost Scars! Dat gevoel gaan jullie straks ook meemaken! :D

Thanks voor de lieve reacties! :)

Mensen zeggen altijd dat ik eigenwijs ben. Daar ben ik het niet mee eens.

[BB-ITP] Asielkat Milo; Living the life

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 21:16

leenbeesje schreef:
Wat zijn jullie allemaal goed bezig!

Dideh, wauw wat zie jij er goed uit!

Hier in de vakantie niet zo streng opgelet, was 2 kg bij, maar na 2 dagen opletten waren ze er terug af.

Ik had vandaag weer een meetbeurt bij de Infraligne, het gaat best lekker, gemiddeld 7cm kwijt op alle bovenlichaamplaatsen die gemeten worden (borst/taille/maag/buik/heupen) en in totaal met benen en armen bij nu 50 cm kwijt op 2 maanden *\o/*

Woooow lekker bezig! :wow: +:)+

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 18:17

22KG is echt supernetjes! +:)+ :wow: Dat plateau hebben wij hier volgens mij allemaal regelmatig last van :j
Zat op een plateau rond 600-900 gram van mijn streefgewicht, maar heb er door vakantie/zomerstop sporten nu helaas weer 2 kg bij laten komen, die moeten er weer af en die laatste 900 gram moet er dan ook maar eens af!

Ik heb het sporten na 2 weekjes rond en gezond eten op vakantie weer opgepakt. *\o/*
Maandag trimparcours gedaan van 1,6km met allemaal oefeingen tussendoor en nog dik half uur gebasketballt met een paar teamgenoten en kom net terug van een rondje hardlopen van net geen 5km, terwijl ik vandaag al 11km had gelopen in 2 musea :):)

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 19:37

Dat vind ik qua sporten trouwens we een goede stok achter de deur: teamsport. Ik speel bij mijn vereniging in het eerste, dus dan moet ik wel minimaal 3x per week sporten omdat ik die verplichting ben aangegaan. Liefst ook nog een keer krachttraining ernaast in de sportschool omdat ik vrij snel rugklachten heb, maar dat laat mijn werk niet altijd toe.

Weet niet of dat voor de mensen die het lastig vinden om 3x per week te gaan iets is; een teamsport?

Edit: Ja als je het in die dingen gaat vergelijken denk je echt: wooow. Ik zal ook een keer in pakken suiker te denken toen ik een keer in de supermarkt liep :’)
Best bizar dat dat zich gewoon ergens op je lichaam kan ‘verstoppen’ ofzo

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 19:44

xJitskee schreef:
Teamsporten lijkt me op zich wel leuk, maar vaste tijden zijn voor mij lastig vanwege onregelmatig werken en studie. Dus dat vind ik dus zo lastig. En ik heb niks met balsporten; ik ben super onhandig en vind het ook niks aan. :+ Ik heb wel een tijdje yoga gedaan, maar die tijden kwamen voor mij echt niet uit met werken. En het voelt niet echt als sporten :o

Ik ben wel aan het kijken naar een personal trainer om eens in de week mee te sporten, dat wil ik dan samen met mijn moeder gedaan, zo hebben we beiden een stok achter de deur.

Ah ja, dat is ook een goede! Dan krijg je iig op je flikker als je geen zin hebt en daarom af zou melden :=

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 21:44

xJitskee schreef:
Teamsporten lijkt me op zich wel leuk, maar vaste tijden zijn voor mij lastig vanwege onregelmatig werken en studie. Dus dat vind ik dus zo lastig. En ik heb niks met balsporten; ik ben super onhandig en vind het ook niks aan. :+ Ik heb wel een tijdje yoga gedaan, maar die tijden kwamen voor mij echt niet uit met werken. En het voelt niet echt als sporten :o

Ik ben wel aan het kijken naar een personal trainer om eens in de week mee te sporten, dat wil ik dan samen met mijn moeder gedaan, zo hebben we beiden een stok achter de deur.

Geen balsport trouwens? Ik vind persoonlijk onderstaande balsport wel leuk :+

Afbeelding

DideH

Re: Afvallen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 08:54

Lekker Sall thats the spirit!

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 16:10

Sall schreef:
Ik ben bang dat alles wat ik de afgelopen er af heb gekregen er de afgelopen dagen weer aan zit -O-

Maar goed het was gezellig en leuk en ik weet dat het eraf kan :+
Vanaf nu weer het normale leven én aan de bak/in beweging komen

Had je een paar feestjes? :=

Sporten bij vereniging is weer begonnen, dus heb nu gelukkig weer een stok achter de deur m.b.t. sporten :')
Heb nu net trainingsweekend achter de rug voor de selectie. Vrijdag 1,5u trainen. Gister 1,5u conditie/looptraining, uurtje pauze en daarna nog 1,5u sportgerichte training. Vandaag als toetje nog een uurtje een groepsles spinning met de selectie. Phoooo dat was zwaar.
Hoop dat er na dit weekend weer wat af is, al heb ik mezelf gister na die 3 uur training wel op een friet super getrakteerd :+

Zijn er nog meer mensen die de draad weer aan het oppakken zijn?
Merk op mijn werk dat er wat mensen bezig zijn om de vakantiekilo's eraf te krijgen, dus daar haak ik even op aan om het laatste stuk er ook nog af te krijgen :+

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 17:06

Sall schreef:
Fijn coconut!

DideH we waren v woe t/m vanmorgen in zuid Frankrijk m vrienden
Incl wijnen en eten en niet te veel bewegen

Augustus is sowieso een ‘pittige’ maand. Aankomend weekend naar Londen en het weekend daarop een vrienden uitje n Texel

Jij bent fanatiek bezig!! Respect!
Ik was mijn hardlopen ook weer aan het oppakken, dus daar ga ik morgen weer mee verder aangevuld met workouts en op Mn eten letten

Oei... ja dat klinkt inderdaad wel als bourgondisch leven, maar dat moet ook wel eens kunnen toch? Het leven moet wel leuk blijven! :D

@coconut: snap ik opzich wel hoor! Het is wel een belangrijke dag! Wanneer is het zover als ik vragen mag? :)

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 17:11

Komt al snel dichterbij! Gaaf zeg! :D

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 17:14

Coconut schreef:
Jaaa!!! Heel erg leuk en ook spannend :D

Lijkt me ook wel een motiverend doel om naar toe te werken qua afvallen! :D

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 08:15

Even frustratie spuwen hoor...
Pieeeeep, ik ben echt al twee weken weer netjes aan het opletten met wat ik eet en weer veel meer aan het sporten, maar er gaat maar niets af |o |o

Blijf maar tussen de 64.5-65 hangen, waar het in de spiegel wel lijkt alsof er wat af is :?

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 10:09

Vind het wel een beetje demotiverend, gezien ik voor de vakantie op hetzelfde sportniveau zat en toen wel richting 61 ging -O-
Maar we houden vol!

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 18:40

Welkom Pepper! Als je dat 4 jaar geleden woog kun je er ook naar terug, you got this!

Wij zijn een beetje met ups en downs actief hier, maar wanneer er mensen praten wordt er altijd wel meegepraat, dus hopelijk kunnen we je een beetje supporten!

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 21:39

Er is hier vast iemand die dit snapt :+
Ik heb sinds afgelopen week een nieuw speeltje (activity tracker) en heb hem gedurende (na het eerste loop/speedladdergedeelte) aangezet. Maar ik snap niet zo goed wat de overzichten nu zeggen en of ik enigsinds goed bezig ben t.o.v. fitheidsdoel :roll:

Afbeelding
Afbeelding

Hiervoor hadden we dus denk ik al 25 minuten loopwerk gedaan voordat ik begon met meten.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 10:39

Sall schreef:
DideH schreef:
Er is hier vast iemand die dit snapt :+
Ik heb sinds afgelopen week een nieuw speeltje (activity tracker) en heb hem gedurende (na het eerste loop/speedladdergedeelte) aangezet. Maar ik snap niet zo goed wat de overzichten nu zeggen en of ik enigsinds goed bezig ben t.o.v. fitheidsdoel :roll:

[ [url=m/5MlvId.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/w0Rce7.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hiervoor hadden we dus denk ik al 25 minuten loopwerk gedaan voordat ik begon met meten.

Dit zegt mij niet zo veel.
Behalve dat je hartslag enorm hoog zat
En dat je dit af moet wisselen met voldoende rust en andere vorm van bewegen?

Althans zo vul ik het in.

Krijg je er geen LOI cursus bij?

"Activity trackers voor dummies" :')
Die hartslag was niet zo gek gezien hetgeen wat we aan het doen waren (veel sprintwerk en continue blijven gaan in interval).
Misschien moet ik eens googlen wat de rest allemaal betekent :+

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 14:21

Lekker bezig Magda!

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 10:23

Ik snap er echt geen pieeeeeeep meer van. Dacht nadat ik op zelfde gewicht bleef hangen: ik weeg me gewoon even 2 weken niet, maar let wel goed op mijn eten en beweeg genoeg.

Nu na 2 weken voor het eerst weer gewogen, ben ik gewoon zwaarder |o |o En dat terwijl ik écht heel goed opgelet heb.
Ik had echt het gevoel dat er wel weer wat af was qua spiegelbeeld. %)

Sorry, frustratiepost

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 11:40

Sall schreef:
Dat is k** DideH!
Meet je ook?
Want als je zo intensief sport kan je zwaarder worden door spieropbouw
En hoe zit het m zout in je eten? En je maandcyclus?

Ik meet niet nee, misschien wel een goede, want ik zou zweren dat bijv. mijn heupen zijn afgenomen qua omvang. Maar eens op zoek naar een meetlint.

Ben wel bijna weer aan de beurt qua monthly party, maar dat scheelt normaal gesproken nooit zo veel bij mij!

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 15:03

Dacht dat er in de supermarkt wel een meetlint zou liggen zodat ik kan beginnen met meten, maar helaas!
Heb wel zo'n klus meetlint, maar die is dus niet "soepel".

Lekker bezig guys! We can beat this monster! ~~}>

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 10:02

Lekker bezig San en Esther!

Ik ben eindelijk ook weer op de way down! *\o/* Was vorige week ineens 66,5 en nu 64,3 *\o/*
Ben nog niet waar ik voor de zomer was (61,9-62,4), maar we gaan er weer voor!

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 12:29

Ziet er goed uit San! :D

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 07:05

Ik ben ook kleine dingen gaan schrappen. Haalde eerst elk weekend een zak chips in huis, waarvan ik later dacht: waarom doe ik dat eigenlijk?

En ik ben echt 1 persoons porties gaan eten. Ik woon alleen en kook dus voor 1 persoon, maar kookte vaak te veel en dan at ik hetgene wat er teveel was ook maar op, omdat het zonde was om weg te gooien en te weinig was voor nog 1 portie.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 11:34

BarbaraNova schreef:
Mmm het meeste doe ik dus al, ik drink echt zelden frisdrank, eigenlijk alleen koffie (vaak al zonder suiker) en kruidenthee, ik eet ook nooit zoet op mijn crackers, brood eet ik niet want krijg ik last van mijn darmen. Koekjes of chips is soms een koekje of een handje in het weekend....Daardoor weet ik niet waar ik moet beginnen.....al bloed wezen prikken enz maar komt weinig tot niets uit...veel water drinken is het enige wat ik niet doe, maar daarnaast drink ik dus wel veel kruidenthee (6 grote mokken per dag). Enige wat ik heel moeilijk vindt om te minderen met mijn prakkie in de avond, maar dat is ook maar 1 bord en niet een hele grote hoeveelheid....soms wel een toetje in de vorm van yoghurt of vla (2 x per week). Ik eet met warm weer wel eens een keer een ijsje of iets maar ik kom er maar niet achter waarom ik niet afval...erg frustrerend! Eet vaak minder dan mijn dochter van 7. Sinds ik bevallen ben van haar is het gewoon drama met mijn gewicht.

Wat voor kruidenthee drink je? Ben een keer geschrokken van de hoeveelheid suiker in de kruidenthee van... zonnatura geloof ik

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 11:51

Misschien idd eens bij gaan houden in bijv de app van myfitnesspall inderdaad :j
Kwam er toen achter dat ik toch eigenlijk meer at dan ik dacht en dat sommige dingen waarvan ik dacht dat ze redelijk gezond waren, echt calorie-bommen zijn :j