Kind loopt ineens mank

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, Shanna, Dani, EvelijnS

Arethe

Kind loopt ineens mank

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-19 13:57

Ik hoop dat jullie wat tips of andere invalshoeken hebben.

Als eerste, we zijn bij de huisarts geweest en staan onder controle. Alleen hoor ik graag of iemand misschien nog een andere invalshoek heeft waar we overheen kijken.

Vanochtend haalde ik mijn dochter (2,5) uit bed en liep zij ineens mank. Dit mank lopen varieert van voorzichtig belasten als zij zich nergens aan kan vast houden tot erdoor heen zakken. Dit lijkt niet erg veel pijn te doen maar zij is vrij hard en gaat bij kapotte knieën etc ook gewoon door. Wel geeft ze een kreetje en soms een wat huilen erbij maar dit is snel over.

Wij zijn langs huisarts geweest. Voet, knie en been mag overal aangeraakt worden, is niet dik, blauw of pijnlijk. Geen splinters etc. Ook voetbotjes, tenen etc kan zij bewegen zonder iets aan te geven. Druk tegen ze handen kan ze ook geven met beide benen en onafhankelijk.

Ik heb haar soms met iets gelokt op moment dat zij verdiept was in spel of boekje en ook op dat moment was het aanwezig. Zij heeft niemand in de omgeving mank zien lopen en is ook geen kindje wat dit doet voor aandacht. Wat het lastig maakt is dat zij zo jong is en dus niet goed kan aangeven hoe en wat.

Advies van huisarts is nu paracetamol en als dit niet helpt röntgen foto maken. Na haar slaapje hebben wij nog even contact. Ik kan dit zelf niet plaatsen en vind het maar vreemd.

Kleine opmerking is wel dat wij gisteren in de speeltuin zijn geweest en ze fanatiek van hoge glijbanen is gegaan. Ik weet dat dit soms tot ongelukjes kan lijden als voetjes blijven hangen maar zou ze er dan niet eerder last van gehad moeten hebben?

Iemand een idee waar wij nog niet aan gedacht hebben en wat ik straks kan voorleggen of bespreken?

:)ddd Live a life you will remember. :)ddd

karuna
Drukke kabouter

Re: Kind loopt ineens mank

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 14:00

Is ook haar rug gekeken? Wie weet dat de boel wat opgezwollen is en zenuwen wat pijnlijk zijn? Als ze helemaal niets kunnen vinden zou dat kunnen?

Hoe loopt ze met pijnstilling?

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo, genoeg is genoeg.
Y; Dag oude man

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-19 14:03

Pijnstilling heeft ze net gehad en was nu slaaptijd. Dus dat moet ik bekijken als ze wakker is en dan contact met huisarts.

Rug heb ik ook niets aan kunnen zien. Billen zat een kleine (oude) blauwe plek op maar gaf ze ook geen reactie op.

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 14:04

Groeipijn?

Chapeau2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 14:04

Heupje ook goed gevoeld en gedraaid?.Een kindje van een vriendin heeft daar ooit eens plots ontsteking gehad. Ontstond ook uit het niets leek wel.

Alles wat je aandacht geeft groeit..

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-19 14:08

eva1969 schreef:
Groeipijn?

Zou kunnen maar vind dit wel een heftige reactie erop. Ze zakt echt letterlijk door haar been heen.

Chapeau2002 schreef:
Heupje ook goed gevoeld en gedraaid?.Een kindje van een vriendin heeft daar ooit eens plots ontsteking gehad. Ontstond ook uit het niets leek wel.

Heb haar beentjes gedraaid (rondjes) en ze kon goed kracht zetten met haar benen onafhankelijk. Heb daar net over gelezen en las dat je haar dan even op de buik moest leggen. Dat doe ik straks eens na het slaapje.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 14:12

Misschien contact opnemen met een kinder-fysiotherapeut?

Heb geen spijt van de dingen die je doet, maar van de dingen die je niet gedaan hebt.
It's easier to leave than to be left behind- R.E.M. -leaving New York
Irma, my star in heaven 23-05-1990 - 27-05-2019

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 14:18

Klinkt als een "heup verkoudheid" (sorry ga even de Nederlandse term zoeken, in het Frans rhume de hanche) had mijn zoontje ook ineens heel plots op zijn derde, na een week rustig aan doen was het weer over.

Edit:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Coxitis_fugax

ღ 11/08/2013 V ღ ღ 27/01/2016 A ღ ღ 29/11/2017 R ღ
[HTT] [Volg] Eindelijk ons eigen huis, incl. verbouwing

SusanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 14:19

Mijn neefje heeft ook gehad dat hij ineens niet meer wilde lopen. Bij hem was het zijn heup, als bovenstaand, geen idee hoe het heet maar was snel over gelukkig. Goed dat je er verder naar laat kijken.

Hocus Pocus (Cabrio van de Heffinck x Ramiro Z)

Kilian * Chaplin du Keske Z * Cato * we zullen jullie nooit vergeten

m8eld

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 14:29

Mijn dochter heeft dit gehad. Liep vorig jaar ineens ook een beetje mank. We zouden ermee naar de huisarts maar toen was het ineens over. Paar weken geleden deed ze het weer. Ook was dit na een paar dagen over. Heel raar. Vraag me nog af wat t was want arts op het cb maakte er ook niet veel van. Ze had nergens pijn.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 14:32

Mogelijk spierpijn van het flinke spelen?
Kan je zelf ook flink last van hebben..

Mijn dochter heeft het eens aan haar oksel gehad, steeds veel pijn als ik haar tilde maar ik zag niets, later bedacht ik me dat ze steeds aan het klimrek had gehangen met gestrekte armpjes..

Paar dagen aan kijken?

I could stay awake just to hear you breathing
Watch you smile while you are sleeping
While you're far away and dreaming

Chapeau2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 14:33

Jes schreef:
Klinkt als een "heup verkoudheid" (sorry ga even de Nederlandse term zoeken, in het Frans rhume de hanche) had mijn zoontje ook ineens heel plots op zijn derde, na een week rustig aan doen was het weer over.

Edit:

Dit bedoelde ik idd. :j

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 15:03

De dochter van een collega van mij heeft 'acute' Guillain-Barré gehad nadat zij gevallen was. Nu had zij héél veel pijn en lijkt het niet 100% op wat jij hebt omschreven, maar misschien toch iets om in het achterhoofd te houden mocht het erger worden. Het duurde bij mijn collega namelijk ruim 1,5 a 2 weken voor ze erachter waren wat het was, echt heel zielig met zo'n klein hummeltje.

In ieder geval beterschap en sterkte!

[o]

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-19 15:15

Fortitude schreef:
De dochter van een collega van mij heeft 'acute' Guillain-Barré gehad nadat zij gevallen was. Nu had zij héél veel pijn en lijkt het niet 100% op wat jij hebt omschreven, maar misschien toch iets om in het achterhoofd te houden mocht het erger worden. Het duurde bij mijn collega namelijk ruim 1,5 a 2 weken voor ze erachter waren wat het was, echt heel zielig met zo'n klein hummeltje.

In ieder geval beterschap en sterkte!

Bedankt voor je reactie. Ik hou het zeker in de gaten.
Chapeau2002 schreef:
Jes schreef:

Edit:

Dit bedoelde ik idd. :j

Hier begin ik ook wel aan te denken. Ga haar zo wakker maken en dan even met huisarts bellen
Bedankt voor jullie berichtjes.

truus1957

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 15:29

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-19 16:00

Net huisarts gebeld, ze begon ook te klagen over hoofdpijn. Moet zo de Spoedpost bellen.

Dit heeft ze nooit gedaan. Loopt even slecht met pijnstilling als zonder. Is geen kleinzerig meisje en dit is echt niets voor haar. Kan natuurlijk altijd niets zijn maar ik vind het een hele rare situatie.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 16:03

Snap dat je ongerust bent met deze klachten! Hoop dat het meevalt! :(:)

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 16:08

Ik zou even een foto laten maken. Hebben iets vergelijkbaars gehad en dat bleek een scheurtje in het bot te zijn. Was met weekje rust weer goed, maar wel fijn om dan te weten.

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 16:11

Goed dat je gaat bellen.

Mijn zoontje liep ook ineens mank, bleek een infectie in de heup te zijn.

MaiNat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 16:15

Volgens mij is Coxitus Fugax alleen zichtbaar met een echo en dmv bloedonderzoek. Heb ongeveer hetzelfde gehad, alleen de volwassen variant. Heel veel sterkte is wel schrikken en heel pijnlijk!

Fly Kerstmuts
Gebruik NOOIT Fenylbutazone, lees stuk onderaan m'n profiel.
[ITP] Cursus: Dump je baasje en [ITP] Cursus: Hoe overleef je de hongerwinter? en [ITP] Fly van luxepaard naar werkpaard!

SusanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 16:18

O ja dat had mijn neefje :j

Hoofdpijn klinkt niet als iets wat daarbij hoort trouwens. Maar jouw huisarts is ook goed alert zo te lezen. Beterschap en hoop dat het meevalt.

Hocus Pocus (Cabrio van de Heffinck x Ramiro Z)

Kilian * Chaplin du Keske Z * Cato * we zullen jullie nooit vergeten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 16:21

Met die hoofdpijn erbij zou ik ook de onderste steen boven willen hebben, hopelijk weet je snel waar het vandaan komt :(:) Ze is verder niet lamlendig ofzo, koorts of iets dat aangeeft dat er ergens een ontsteking oid zit?

Je hoort bij Hand - Voet - Mond ziekte ook wel eens dat de voetjes al zeer gaan doen voordat de vlekjes zichtbaar zijn maar dit klinkt toch anders.

PAARDVRIENDELIJKE ZADELS EN RUITERSPORTARTIKELEN ONLINE SHOP met veel info www.barefoot-webshop.nl
Barefoot Nederland - alle nieuwtjes op FACEBOOK.
KASSA-koopjes: Slowfeeder hooinetten 20mm te koop *\o/* Klik hier

Chapeau2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 16:30

Hoofdpijn hoort daar idd niet bij. Hopelijk ontdekken ze snel wat er aan de hand is met je kleine meisje :(:) . Beterschap..

Blazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 16:34

Sterkte

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 21:28

Bah met zulke klachten zou ik ook bezorgd zijn. Ik hoop dat je inmiddels al wat weet. Sterkte.

***In het karakter van een dier, herken je de eigenaar***