Gezichtsverzorgingsrituelen

Moderators: Polly, Hanmar, EvelijnS, Shanna, Dani, benangelique, Ladybird

Locanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 12:09

Ochtend:
- water
- dagcrème, net welke ik voorhanden heb

Avond:
- oogmake-up met iets vettigs (zoals een tube hand-crème)
- verder een face wash

Ik vermoed dat hier -statistisch gezien- meer bokkers reageren die daadwerkelijk vanalles doen, dan die gewoon 2 x dgs een plens water in hun gezicht gooien. Dus zal een vertekend beeld geven, ik denk wel dat je huid deels een weerspiegeling is van je innerlijke fitheid.

Because the line between wrong and right, is the width of a thread from a spider's web. The piano keys are black and white, but they sound like a million colors in your mind.

http://www.lucies-paardenadvies.nl De basis in balans.Bewust trainen omg NH en midden Nl.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 12:21

Citaat:
Ik vermoed dat hier -statistisch gezien- meer bokkers reageren die daadwerkelijk vanalles doen, dan die gewoon 2 x dgs een plens water in hun gezicht gooien. Dus zal een vertekend beeld geven, ik denk wel dat je huid deels een weerspiegeling is van je innerlijke fitheid.

Dit denk ik ook :j.
Ik gebruik niet standaard elke dag bepaalde reinigingsproducten. Als ik het idee heb dat het nodig is, gebruik ik een foaming cleanser van Clinique en een hydraterende crème van Nuxe. Na lang zoeken is dit een combinatie die mijn huid goed verdraagt en voor mijn gevoel ook werkelijk wat doet voor mijn huid. Ik gebruik de crème vaker dan de foaming cleanser. Op de dagen dat ik dit niet gebruik, is het alleen een washandje met water

mariettek

Re: Gezichtsverzorgingsrituelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 12:26

Ochtend: Zwitsal crème smeren na douchen
Avond: Zwitsal crème smeren

Goedkoop en effectief

"Nooit gedacht dat ik een Tattoo zou hebben... en het is helemaal zeker, hij gaat nooit meer weg!!" ;)
"Niets is zo prachtig als een Aria!" KLIK! Wie weet waar Elliot van manege Schildknecht is? *KLIK*

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 12:45

Ochtend: gezicht wassen met water en afdrogen.
Avond: make up (mascara en oogpotlood) douche ik er af en dan afdrogen.

Van allerlei cremes smeren en met make up remover gaan klooien krijg ik nog meer puistjes dan dat i kal heb :Y)
Ik probeer wel als ik zeep op mn gezicht krijg, neutraal spul te gebruiken

[KS-ITP] Eerder dan verwacht geboren
As long as we're together, kerstmuts has no end.♥ [o]

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 12:46

Ik gebruik elke dag make up.. zeker foundation,puur omdat mijn huid heel vlekkerig is vanwege mijn ziekte!
Het liefst zou ik geen make up dragen en het ook gewoon met een plens water willen kunnen afspoelen, maar helaas....
Ik durf gewoon niet zonder make up , dus daarom verzorg ik mijn huid goed met reiniging en crèmes.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 12:55

moonsparkle schreef:
Ik kijk in de spiegel, haal slaapzand weg en ga de deur uit :')

Haha, ik ook :')

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 13:10

Ik heb een heel ritueel 's ochtends en 's avonds :o

Gaat altijd volgens de vaste volgorde:
make-up remover -> micellair water -> cleanser ->(evt masker, max 3x pw) -> toner -> serums&olie -> facial mist -> moisturizer -> oogcreme&lipverzorging, en evt inmasseren huidproducten en verkoelen met een facial roller.

Makeupremover en micellar water dus alleen als ik makeup op heb, anders begin ik met de cleanser. Heb een hele berg producten staan van mild tot wat heftiger. Wat ik exact gebruik verschilt van dag tot dag, voel een beetje aan wat ik nodig heb. Ong 1 a 2x pw doe ik een dagje even helemaal niks aan verzorging, lekker dagje rust. Meestal als ik er zelf toch al even te lui voor ben :))

Vroeger, toen ik alleen maar met water even spoelde, was mijn huid vreselijk. Heel veel en vaak puistjes, grote poriën, mee eters, heel veel textuur. Zo ontzettend en smerig vet dat je kaassoufleetjes op m'n gezicht kon frituren bij wijze van spreke. En rode vlekken vooral op mn wangen en voorhoofd, werd zo vaak aan me gevraagd of ik het warm had en allerlei andere opmerkingen die behoorlijk rot binnen konden komen
.
Nu is mn huid rustig, glowy maar niet vet, redelijk egaal van kleur, natuurlijke textuur. Nauwelijks meer een puistje en als die er is is het met 2 dagen helemaal weg, niks meer van te zien.
Merk echt nu pas wat dat jarenlang met m'n zelfvertrouwen heeft gedaan, voelt echt als een bevrijding dat m'n gezicht er nu 'normaal' uitziet. Voel ook niet meer behoefte om er elke dag een berg foundation op te plempen, beetje concealer en CC cream is nu genoeg. Als ik al de behoefte voel om dat te doen. En al kost het me nu een halfuur per dag en een bak meer geld, ik vind het het waard en het is een heerlijk momentje voor mezelf.

"Nobody exists on purpose
Nobody belongs anywhere
Everybody's gonna die
Come watch TV?"
~ Rick and Morty

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 18:53

Locanda schreef:
Ochtend:
ik denk wel dat je huid deels een weerspiegeling is van je innerlijke fitheid.

Ik wou dat mijn innerlijke fitheid half zo goed was als de conditie van mijn huid! :D

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 19:33

Ochtend:
- gezicht wassen met water
- Annemarie Börlind huidserum smeren

Avond:
- als ik make up op heb gehad met micellair water eraf halen
- gezicht wassen met Kiehls Midnight Cleansing Oil
- gezicht smeren met Kiehls Midnight Recovery Serum

En bij vermoeide/dikke ogen doe ik vaak een verkoelende ooggel op. Maar dat komt niet zo vaak voor.

Eerst probeerde ik 1 tot 2 keer per week een maskertje te gebruiken maar ik ben daar te lui voor geworden :')

JM :#

AylaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 19:35

Ik heb een hele vettige huid dus probeer zo min mogenlijk er op te smeren.
Ochtend en avond wassen met zeep en water en vervolgens een grote klodder aloevera gel! Ook direct minder puistjes toen ik hiermee begon.
Gebruik geen makeup dus dat hoef ik er gelukkig niet af te halen.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 19:43

Leuk om alle verschillen te zien!

Ochtend:
Wassen met milde reinigingsmousse van Nivea
Revitalift serum van L’Oreal
Revitalift dagcreme van L’Oreal

Avond:
Oogmakeupremoverpads lotion van Kruidvat
Micellair water van Garnier
Nachtcrème L’Oreal Triple Active
EOS lippenbalsem

Het is een fabeltje dat je van crème een vette huid krijgt. Juist door je huid steeds uit te drogen door enkel water te gebruiken zal je huid langzaamaan steeds vetter worden. Je huid gaat namelijk compenseren voor het feit dat hij steeds droog is.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 19:55

''s avonds reinig ik met micelair water en doe ik er een soort Russische apothekerscreme op en smorgens ook even met micellair water.

Dat is het. Meer is gewoon te intensief en word ik slordig

What does the fox say?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 20:00

Vanillia schreef:
Het is een fabeltje dat je van crème een vette huid krijgt. Juist door je huid steeds uit te drogen door enkel water te gebruiken zal je huid langzaamaan steeds vetter worden. Je huid gaat namelijk compenseren voor het feit dat hij steeds droog is.

Dat heb ik dus echt gemerkt. Ik wilde nooit te veel doen, want vet... Maar juist nu ik wel een passende verzorginf gebruik is het zo veel beter geworden. Niet meer vet en geen drogere plekjes van te agressieve reinigers.

S ochtends reinigen met milde reiniger, wisselt wat voor. Daarna serums en creme. S avonds make up er af, daarna reinigen, dan weer serums en creme. Soms iets meer Als ik er zin in heb en huid heeft het nodig.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 20:14

AylaL schreef:
Ochtend en avond wassen met zeep en water en vervolgens een grote klodder aloevera gel! Ook direct minder puistjes toen ik hiermee begon.

Welke aloe Vera gel gebruik je ?

❤ Summer ❤
F14+4 & B+9

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 20:26

Wat een rituele allemaal... ik haal ‘s avonds in de douche mijn make up er af. En ‘s ochtends doe ik het weer op (oogpotlood en mascara alleen). Verder geen crèmes of gekke dingen. Alleen als mijn huid heel droog is.

Glamour Girl de mooiste schimmel <3
Rinda, you're a star in heaven 7-6-2017

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 20:55

Wat ik eigenlijk zou moeten doen
'S avonds
- micelair water van garnier
- mascada ed afhalen met oogreinigspul van nivea (die wat je moet schudden is blauw en doorzichtig)
-increme met detox creme van nivea

Ochtend
- wassen met water
- basis dagcreme nivea

Dit is het ritueel wat ik probeer aan te houden. Nu 50/50 dat het me lukt :D

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 21:09

Ochtend:

Reinigingsdoekje aloe vera
Pre cleanse Dermalogica
Cleaner gel Dermalogica
Toner spray Dermalogica
SPF30 prisma protect Dermalogica
Basis voor make-up Rose Gold Elixir

Avond:
Reinigingsdoekje aloe vera
Huidolie of vette nachtcreme en vaseline rond mijn ogen

L1 + 24 PR 209 / L2 + 28 PR 211 / M1 + 21 PR 210 / M2 + 13 PR 204 / Z1 + 14 PR 225 / Z2 + 11 PR 224 / ZZ-L + 5 PR 223 *\o/*

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 21:25

'S avonds:

1. Make-up verwijderen met olie vrije reiniger.
2. Gezicht reinigen met reinigingsgel + konjac spons
3. Toner
4. Vitamine C serum
5. Revitalash
6. Crème

' S Ochtends:

1. Gel
2. Toner
3. Anti-glans crème

Smile .. it confuses people =)

Eindelijk weer een up-to-date profiel!

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 21:26

Niets! In mijn ogen is het niet nodig dus vandaar. Gebruik verder ook geen make up of iets, dat scheelt natuurlijk ook.
Misschien handig er nog even bij te vermelden dat ik enkel 's morgens mijn gezicht was met water.

Selina
ReBokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 21:45

Is het erg dat ik geen eens weet wat een toner en serum is :=

Hier gezicht wassen en dagcrème van Rituals als ik eraan denk en dan vind ik het wel weer best.

Realistische tekeningen in opdracht
Website Instagram

AylaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 22:18

xxxmh schreef:
AylaL schreef:

Welke aloe Vera gel gebruik je ?

Fruit of the earth aloe vera gel, is zonder alcohol :o

benangelique
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 22:29

Ik gebruik geen make up en denk 3x per jaar aan nachtcreme...
S ochtends gezicht wassen met koud water, s avonds gezicht wassen onder de douche en dus met warm water

...

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 23:10

Ochtend:
Onder de douche vaak een facewash van Rituals, soms ook niet.
Daarna watje met micelair water van Garnier.
Serum van rituals op ogen en huid voor vochtarme huid
Dagcreme, hierna make-up.

Avond:
Ogen reinigen met spul van garnier of nivea.
Gezicht met micelair water.
Serum tegen eerste rimpels op huis en ogen.
Nacht crème van biodermal.

Eens in de week scrub van Rituals, hele fijne met kleine korrels.
Af en toe zo’n fruitzuur masker van douglas, poeder wat je zelf aanmaakt met water. En als ik er zin in heb of mijn huid is eraan toe een masker. Dit kan wekelijks zijn tot maandelijks. Varieert nogal vaak.
Soms koop ik ampullen van Rituals, na een zware dag, ziek zijn of feestje doe ik deze na de normale verzorging op.

Huid ziet er netjes en goed uit, dus doe het goed denk ik.

:)ddd Live a life you will remember. :)ddd

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 19:41

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people or a kerstman who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.

Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 19:52

Vanillia schreef:

De mens is daarom vast ontstaan met een potje crème ingebouwd. :j Een gezonde levensstijl (niet alleen qua voeding, water, maar ook beweging en klimaat) zorgt ervoor dat je huid zichzelf prima kan reguleren. Zaken als crèmes en soortgelijke zorgen er juist voor dat die balans zoek is. Daarom blijft men ook 'verslaafd' aan verzorgingsproducten, omdat je huid niet meer zonder kan.
Hetzelfde geld voor shampoo en douchegel/crème en soortgelijke.

De huid wordt niet alleen van buiten droog, vaak is het van binnen dan ook droog. Door meer water te drinken, meer komkommer, tomaat etc. te eten, breng je het weer meer in balans.

Dit houdt overigens niet in dat ik tegen deze producten ben, maar wel tegen foutieve verhalen omtrent deze producten. :)

Mijn project "Paardenneusjes" is te volgen via https://flic.kr/s/aHsmn4wpGo.