Gezichtsverzorgingsrituelen

Moderators: Hanmar, Princesj, Mondy, Mjetterd, Nala, ynskek, Polly, Ladybird

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 01:31

Ook iemand ervaring met Microdermabrasie??

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 21:56

Banyu schreef:

Met dit wel!

Ik heb vroeger acne gehad en had wat littekentjes op mijn wangen. Na de behandeling waren deze zo goed als weg. Mijn huid was wel heel erg gevoelig een poosje.

If you could kick the person in the pants responsible for most of your trouble, you wouldn’t sit for a month.
--
[PP] Edje heeft een nieuw baasje! *Updates vanaf pag 13*

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 22:08

Banyu schreef:

Ik weet niet of dit hetzelfde is als de “Derma-pen”.
Maar dat dit bij mij in elk geval pijn, na de behandeling lang last van gehad (meer dan 24 uur) en het resultaat was zeer weinig.
Het was mij het geld in combinatie met het resultaat niet waard. Ik zal dan ook nooit voor een tweede behandeling gaan.

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 22:19

ItsMe2 schreef:
Banyu schreef:

Ik weet niet of dit hetzelfde is als de “Derma-pen”.
Maar dat dit bij mij in elk geval pijn, na de behandeling lang last van gehad (meer dan 24 uur) en het resultaat was zeer weinig.
Het was mij het geld in combinatie met het resultaat niet waard. Ik zal dan ook nooit voor een tweede behandeling gaan.

Is niet hetzelfde. Wat jij beschrijft is microneedling en heeft een ander doel, is ook alleen goed effectief wanneer je het in meerdere sessies doet. Pijn is zeer goed te beperken. Klinkt alsof je verwachtingspatroon niet goed in kaart is gebracht door je behandelaar. Jammer, want microneedling is een prachtige interventie.

Microdermabrasie is het effectief, fysiek verwijderen van de bovenste huidlagen van de huid. Zie het als schuurpapier voor de huid. :D Dit kan oppervlakkige littekens, verstoppingen, dofheid en oppervlakkige pigmentatie ten goede komen. Resultaten zijn goed, maar moeten onderhouden worden. Chemische peelings geven vergelijkbare resultaten, maar vaak met extra kwaliteiten die microdermabrasie niet heeft.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 23:14

Matheno schreef:
Banyu schreef:

Met dit wel!

Ik heb vroeger acne gehad en had wat littekentjes op mijn wangen. Na de behandeling waren deze zo goed als weg. Mijn huid was wel heel erg gevoelig een poosje.

Ah top. Ik krijg die behandelingen sowieso vergoed. Volgende week donderdag de eerste, dus ben benieuwd hoe of wat en hoeveel behandelingen ik nodig heb. :)

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 11:05

Ik heb eens een bio kruiden peeling gehad en kreeg daarna een uitslag in mijn gezicht wat uiteindelijk een bacterie en/of schimmel is geweest (ik ben er voor naar de dokter geweest omdat het niet over ging). Dus ik ben heeeel erg terughoudend met dat soort behandelingen tegenwoordig := nou moet ik wel zeggen dat ik een bizar gevoelige/moeilijke huid heb.

De verandering die je zoekt zit altijd in jezelf. 

MyWishMax

Re: Gezichtsverzorgingsrituelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 11:08

Ik wil liever chemische peelingen en geen 'natuurlijke', omdat die vaak toch wel irriterend kunnen zijn. Ik heb nu 2 peelings gehad, chemische, en geen enkele reactie, terwijl ik wel gereageerd heb op natuurlijke. Wij zijn nu elke behandeling aan het opbouwen qua sterkte.

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 19 PR 212

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 12:01

Het ‘chemisch’ in chemische peelings slaat op de reactie die het met de huid aan gaat; een chemisch proces. Veel zuren gebruikt in deze peelings vinden hun oorsprong in natuurlijke ingrediënten (denk aan suiker, melk, amandelen, bast van de berk).

Hoe je huid reageert op een chemische peeling hangt van veel factoren af. Ben benieuwd naar je vorderingen Mywishmax. :D

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 12:05

Er is nog wel een verschil tussen die dingen. Zal straks even uitgebreid typen. Ik heb het namelijk over producten die van zichzelf roepen met natuurlijke ingrediënten te werken en daardoor minder irriterend. Natuurlijk betekent niet beter.

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 19 PR 212

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 12:11

Dat ben ik met je eens. Natuurlijk is ook een hardnekkige marketingterm, niet alleen in de cosmetica maar ook binnen de voedingsindustrie.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 16:42

Wie weet een goed product voor mij.
Met de mondkapjes nu merk ik dat ik mijn huid iets beter moet reinigen, vooral rondom mijn kin/kaak lijn want ik krijg puistjes/acné. Ik gebruik normaal de sensitive face wash van dr. van der Hoog en de reiniger van Squalan maar dat voldoet niet. Ik heb een hele gevoelige en vocht arme huid, dus ik wil wel iets wat reinigt en mijn poriën opent (en zeker geen puisten veroorzaakt), maar wel iets dat niet mijn huid van slag maakt.
Tips?

De verandering die je zoekt zit altijd in jezelf. 

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 18:05

Ik gebruik normaal een primer van MAC. Heeft iemand toevallig ervaring met deze primer? Afbeelding