Begeleiding bij psychische stoornis van je partner?

Moderators: EvelijnS, benangelique, Hanmar, Polly, Shanna, khirshanta, Dani

Relaxed

Re: Begeleiding bij psychische stoornis van je partner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 09:05

Mijn ex is een autist en ik ben eens bij de huisarts geweest om hierover te praten, doorgestuurd naar de praktijkondersteuner en daar kreeg ik te horen dat ik het moest accepteren, want dat hij niet ging veranderen.. Had ik dus helemaal geen f*ck aan, want ik ging juist heen om handvatten te krijgen en niet eens met de illusie dat ik hem zou kunnen veranderen (zo ver was ik namelijk ook wel..)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 10:44

hier verschillende diagnoses en behandel trajecten gevolgd

bij de eerste foute diagnose vers training gedaan, daar waren ook 2 of 3 bijeenkomsten voor partners/familie etc bij en was 1 van de traject opdrachten dat je een persoon van alles op de hoogte bracht qua hoe, wat en waar met die diagnose

bij een kloppende diagnose adhd en een behandeltraject waren er ook ook bijeenkomsten met partner/familie (1 a 2 personen)
maar ook bij beide trajecten was er ruimte om bijvoorbeeld een partner mee te nemen naar gesprekken

nu nog steeds een halve misdiagnose, waar ik voor wil gaan bellen voor een verwijzing... maar daar moet ik nog even de energie voor bij elkaar schrapen ;)

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

Unseen
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-19 11:19

Iedereen heel erg bedankt voor de persoonlijke verhalen en reacties! Ik kan nu niet op iedereen individueel reageren gezien de drukte, maar ik waardeer jullie verhalen enorm.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 11:57