Welke whey poeder

Moderators: EvelijnS, benangelique, Hanmar, Polly, Shanna, khirshanta, Dani

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

LiannePuthzy

Welke whey poeder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-19 21:32

Ik wil whey aan gaan schaffen, alleen er zijn zo veel verschillende merken en websites die het verkopen. Welke whey kan je het best kopen? Ik heb nu die van prozis in gedachte, deze valt kwa prijs ook wel mee vind ik in vergelijking met bijvoorbeeld die van de body&fit shop
Ik sport ongeveer 3x a 4x per week
En welke shake beker is fijn om te gebruiken

Kerstmuts [o]

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 10:41

Ik heb altijd Optimum Nutrition Whey Gold Standard. Liefst in banaan *\o/* Vind de smaak super en krijg er een goede spieropbouw mee.

Qua shakebeker zijn ze allemaal goed (zolang ze maar niet van de Action komen), maar ik raad wel een ietwat doorzichtige aan. Die metalen bekers zijn fancy, maar je ziet dus niet hoeveel water/melk je erin doet :+

Calisthenics, baby! 8-)

Matheno

Re: Welke whey poeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 10:57

De meeste komen ongeveer op hetzelfde neer. Zou persoonlijk eerst een aantal proefzakjes bestellen. Vind aardbei altijd erg lekker, maar whey met aardbei smaak maakt me ontzettend misselijk. ;-)

Life is what happens to you while you’re busy making other plans
--
[MD] Edje heeft een nieuw baasje! *Updates vanaf pag 13*

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-19 17:25

Matheno schreef:
De meeste komen ongeveer op hetzelfde neer. Zou persoonlijk eerst een aantal proefzakjes bestellen. Vind aardbei altijd erg lekker, maar whey met aardbei smaak maakt me ontzettend misselijk. ;-)

Dankjewel voor de tip, was eerst inderdaad van plan om 1 smaak te kopen die ik normaal lekker vind (wentelteefjes) maar ik zal nu eerst proefzakjes bestellen

Kerstmuts [o]

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-19 20:25

Ik weer in iedergeval wel nu dat ik geen vanille wil :') heeft iemand trouwens nog een smaak als aanrader

Kerstmuts [o]

Emmaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 20:36

Hoe specifieker de smaak die je kiest, hoe chemischer hij waarschijnlijk smaakt. Ik vind banaan als een van de weinigen te hachelen, en zelfs die moet ik echt in 1 keer naar binnen gieten omdat ik anders heel misselijk word.

Don't look back in anger.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 21:02

Ik vind whey poeder niet te drinken. Zit zo’n weeïge smaak aan (its al in the name :D) en ik word er nogal winderig van :o
Ik gebruik momenteel de eiwitpoeder van Orange Fit, aarbeien smaak.

[o] :¨·.·¨:
`·.Lucifer B+9 Eindstand
Vegas L1+2 Eindstand, 24 mei 2013...

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 21:17

Er zit toch wel verschil tussen isolaat, concentraat en hydrolisaat. Ze hebben allemaal zo hun voordelen en nadelen. Op Google valt er veel over te vinden. Ik vind het (zelfs voor mezelf) moeilijk om te zeggen wat nou echt het beste is, dus durf je zo niks aan te raden, maar misschien vind je het interessant om je in te lezen over de verschillende soorten.

Kerstmuts

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 21:30

Ik zou geen whey nemen, echt niet heel goed voor je. Wij gebruiken de eiwitshake van Orangefit, plantaardig en goed te drinken!

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-19 21:33

anne_bento schreef:
Ik zou geen whey nemen, echt niet heel goed voor je. Wij gebruiken de eiwitshake van Orangefit, plantaardig en goed te drinken!

Wat is de reden dat whey niet goed voor je is?

Kerstmuts [o]

Crazy_boon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 21:52

Ik gebuik zelf whey isolate van myprotein, hogere protein gehalte per portie tegenover gewone whey poeder. IK ben heel tevreden, in combinatie met de juiste training, zie je echt wel duidelijk verschil. Ik eet ook een heel eiwitrijke dieet, deze kan ook helpen.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 22:05

LiannePuthzy schreef:
anne_bento schreef:

Wat is de reden dat whey niet goed voor je is?

Bij de meeste whey producten zit enorm veel toegevoegde bende.
Je ziet/hoort ook vaak dat mensen wat klachten krijgen zoals uitslag of opgeblazen gevoel door de lactose, soja, tarwe en gluten.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 22:30

Qua eiwitten kan je net zo goed kwark eten :) veel goedkoper

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-19 22:47

MarjanB schreef:

Ik vind (soja) kwark, skyr ect nog viezer als die vanille whey doe ik vandaag had geprobeerd :') en ik ga haast over mijn nek van de structuur van kwark en skyr

Kerstmuts [o]

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 18:10

MarjanB schreef:

Kwark heeft juist veel minder eiwitten naar verhouding met een whey shake. Helemaal als je mixt met melk :7
Eiwitten per 100 gram:
Kwark 9 gram
Whey 78 gram
Melk vol 3,7 gram

Als je "puur" wilt eten, neem dan vlees of vis voor de eiwitten. Kipfilet, biefstuk, scampi's, laag in kcal en hoog in eiwitten.

Zoals gezegd, ben ik fan van banaan. De aardbei ging nog wel, double chocolate is ook wel lekker (zeker warm! Chocomelk!)

Calisthenics, baby! 8-)

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 18:42

Even totaal wat anders want ik ontwijk melkproducten dus neem vegan eiwitpoeder van Body en Fit. Dat is Pea Protein, heeft geen smaak dus ik doe dat door m'n smoothie met bevroren fruit en Amandelmelk :j Volgens mij zit daar geen toevoegingen in.
Overigens heb ik lang whey gebruikt en nooit last van bovengenoemde effecten gehad :j

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 18:48

Rebel_Jits schreef:
MarjanB schreef:

Kwark heeft juist veel minder eiwitten naar verhouding met een whey shake. Helemaal als je mixt met melk :7
Eiwitten per 100 gram:
Kwark 9 gram
Whey 78 gram
Melk vol 3,7 gram

Als je "puur" wilt eten, neem dan vlees of vis voor de eiwitten. Kipfilet, biefstuk, scampi's, laag in kcal en hoog in eiwitten.

Zoals gezegd, ben ik fan van banaan. De aardbei ging nog wel, double chocolate is ook wel lekker (zeker warm! Chocomelk!)

Ja alleen neem je maar een schepje van de whey en meestal.met gemak 300-500gram kwark :+

Kom maar op met die kerstmuts op mijn hoofd!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 19:05

Whey Isolate bevat geen lactose. Met gewone Whey had ik aardig wat last van een onrustige huid, nu nergens meer last van.

Ik bestel deze altijd bij de Body en Fit, en doe deze s’ochtends door de kwark.
Favoriet is cookies and Cream.

It’s all about glitter, rainbows and Unicorns!

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 19:08

Lous schreef:
Whey Isolate bevat geen lactose. Met gewone Whey had ik aardig wat last van een onrustige huid, nu nergens meer last van.

Ik bestel deze altijd bij de Body en Fit, en doe deze s’ochtends door de kwark.
Favoriet is cookies and Cream.

Das wel goed om te weten :j Hoewel de vegan vormen me ook erg goed bevallen.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 21:29

Ik gebruik zelf het liefst shakes van XXLNutrition of soms Bodylab. Die van XXL vind ik wat dikker qua structuur (echt meer een milkshake idee).
Voor de vegans: naturall.eu was super lekker (op een beurs geproefd) maar is mij echt te duur :(

Lang niet alle asieldieren zijn beschadigd voor het leven. Op zoek naar kat/hond/knaagdier/vogel? Kijk eerst even hier! https://ikzoekbaas.dierenbescherming.nl/
Weet wat je doet, wanneer je een shet ontmoet :D

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 21:51

Ik heb iets van body en fit. De smaak chocolade is niet te vreten. Vanille en aardbei gaan wel.
Vermengd met water is het minder lekker dan met melk.

Nobody is perfect, I am nobody. Er is maar 1 waarheid en dat is de mijne. Only believe in your own truth. I am always right. There is no redundancy for stupidity.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-19 18:01

Dank jullie voor de info! Ik denk dat ik gewoon ga beginnen met een aantal verschillende smaken te bestellen in mini zakjes

Kerstmuts [o]

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 18:22

Crazy_boon schreef:
Ik gebuik zelf whey isolate van myprotein, hogere protein gehalte per portie tegenover gewone whey poeder. IK ben heel tevreden, in combinatie met de juiste training, zie je echt wel duidelijk verschil. Ik eet ook een heel eiwitrijke dieet, deze kan ook helpen.

Deze hebben wij ook, heb al veel merken gehad, deze is tot nu het best.
Ik doe het door mijn kwark in de ochtend.

Dankjewel Koos en Lub voor de mooie jaren.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie