Tekenbeet?

Moderators: Polly, Hanmar, EvelijnS, Shanna, Dani, benangelique, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Nottinghill

Tekenbeet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-19 14:01

Hi!
Ik heb sinds een paar dagen een rode plek in mijn knie holte. Aangezien ik ook gewoon muggenbulten heb dacht ik er niet zo veel van.
Hij jeukt echter heel erg en ik vind het wel erg rood.
Aangezien ik bijna dagelijks in het bos en over velden wandel met onze honden, waar toch veel teken zitten, wilde ik even de mening van anderen.
Wat denken jullie?
Afbeelding

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 14:03

Even een cirkeltje om de rand heen tekenen en in de gaten houden of de plek groeit. Het kan zo nog van alles zijn, maar ik zou het wel goed in de gaten houden en naar de huisarts gaan als je je er zorgen om maakt, als de plek groeit of als je gekke klachten krijgt.

Mijn cavia's volgen? Dat kan! Facebook: Guinea Pigs Adventures Dagelijks op instagram: Klik

Poekkie

Re: Tekenbeet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 14:11

Heb je ook een teek gezien of gevoeld? Mijn ervaring met teken is dat ze er toch wel vrij lang over doen om zich vol te zuigen en terug los te laten.

Maar idd... cirkeltje tekenen en in het oog houden.

Paardengek in hart en nieren!

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 14:13

Je kan altijd ook even langsgaan en de dokters assistente om haar mening vragen misschien? Als zij het dan niet zeker weet kan ze de dokter vragen te kijken?

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 14:18

Teken zijn idd niet zo snel weg uit zichzelf. Bij de honden en paarden of schapen zitten ze soms 2 of 3 dagen dus dat merk je wel op.

Maar zoals al genoemd, als je twijfelt voor de zekerheid even omcirkelen en kijken of hij groeit. Al kan het dan uiteraard altijd nog wat anders zijn waar je gevoelig op reageert. Zo kan het bijvoorbeeld ook een horzel geweest zijn.. of een ander insect

je leven is meer waard met een bretons trekpaard! :D

palousa_boy @ [HTT] Ons project in Frankrijk

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 14:20

Lijkt op plekken van de eikenprocessierups

Nottinghill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-19 14:21

Ik heb inderdaad geen teek gezien, dus ik maak me ook niet heel druk. Ik heb er even een rondje omheen getekend en mocht het groter worden dan ga ik wel een keertje langs de dokter. Bedankt!

Als het de processierups was geweest lijkt het mij dat ik meer bultjes zou hebben toch? Van wat ik op internet heb gezien.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 15:05

Kan ook spinnenbeetje zijn.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Nottinghill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-19 08:47

Het idee dat er eventueel een spin op mij heeft gezeten vind ik bijna naarder dan een teek. :')

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 08:51

Nottinghill schreef:
Het idee dat er eventueel een spin op mij heeft gezeten vind ik bijna naarder dan een teek. :')

Haha, hier moet ik wel wat om lachen. De meeste spinnen in NL veroorzaken nauwelijks schade. Ze bijten, kan even zeer doen, kan wat gaan ontsteken en een klein littekentje geven bij ontsteking. Maar geen lyme in elk geval. Ik heb een klein littekentje van een spinnenbeet vorig jaar, maar dat stelt niet veel voor hoor :)
Even in de gaten houden, maar lijkt inderdaad geen tekenbeet. Dat is vaak een gaatje/puntje/bultje, randje 'wit' (huidskleur) daar rondom, daaromheen randje rood.

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 09:15

Is het geen scheerwondje van het benen scheren? Die heb ik nl ook wel eens in de knieholtje :)

Ook een interesse in dieren en hun kleurslagen? Ik blog erover op KleinGrootVee!
Laatste geschreven blog: Thüringer vleugelduif, 11-02

Nottinghill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-19 10:33

Ja, ik ben gewoon echt bang voor spinnen, vandaar :o
Ik heb de huisarts toch even gebeld en die zei dat ik toch maar even langs moet komen, dus ik hoor het vanmiddag. :)

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 10:35

Ik ben benieuwd dan :)

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 10:50

Is het rode groter geworden nadat je het cirkeltje had getekend ?

Nottinghill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-19 11:00

Ik heb gister middag het rondje getekend en hij lijkt aan een kant wat groter zijn geworden. Hij is ook wat donkerder rood geworden, maar ik heb geen idee of dat wat betekend.

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 11:19

Oké succes straks

Nottinghill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-19 11:21

Bedankt! Hopelijk is het niks, het zou me alleen niet verbazen met alle teken die ik uit mijn honden moet trekken.

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 11:22

Ja dat hoop ik ook! Niet vergeten te zeggen tegen de dokter dat je wel heel veel teken van je honden weghaalt..

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 11:30

Ik vind het ook op een plek van de eiken processie rups lijken.
Die worden ook donkerderrood en zijn best groot. Hier een foto van de plekken bij mijn zoon.
Afbeelding

'What if I fall?'
'Oh but my darling, what if you fly?'

Nottinghill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-19 11:33

Oei dat zijn ook nare plekken inderdaad. Ik dacht dat het allemaal kleine plekjes waren. Hoelang blijft dit jeuken? Want bij mij heeft het 2 dagen gejeukt en nu helemaal niet meer. Dat zou inderdaad ook nog best kunnen, en niet raar zijn met de hoeveelheid die er tegenwoordig in Nederland is.

RianneH
Hoofdmoderator Kantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 11:35

Bij mij zien de dazenbeten er ook zo uit, en jeuken als een gek. Heb je het idee gehad gebeten te zijn?

"Een draver, is gaver" :D

Nottinghill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-19 11:47

Ik heb geen beet gevoelt, tenminste, niet dat ik mij kan herinneren. Het begon eigenlijk met jeuk en daarna zat die vlek er opeens. In het begin vond ik het niet heel bijzonder, maar het zit er nu al 4/5 dagen en het is nog steeds niet afgenomen.

Sizzle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 11:49

Het kan ook een vlieg geweest zijn (zo‘n kleine die een gaatje in je huid bijt/zuigt), soms krijg je dan hele vervelende ontstekingen omdat ze zo vies zijn.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 11:49

Sizzle schreef:
Het kan ook een vlieg geweest zijn (zo‘n kleine die een gaatje in je huid bijt/zuigt), soms krijg je dan hele vervelende ontstekingen omdat ze zo vies zijn.

Die zijn ook vreselijk ja! Vorig jaar op een clinic in 3 dagen he-le-maal vol plekken door die vliegen...

Nottinghill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-19 11:52

Er zitten bij mijn paarden wel heel veel van die kleine vliegjes die er eigenlijk ook niet afwillen. Als m'n paard dan met z'n staart slaat blijven ze gewoon zitten. We zijn van stal verhuist en ik heb ze voorheen nooit gezien. Maar nu zitten de paarden steeds onder van die kleine vliegjes.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie