Gigantisch ontstoken tandvlees? Help?

Moderators: EvelijnS, Dani, Shanna, benangelique, Hanmar, Polly

piendumaitre

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 18:58

Dat is de discussie niet. Of ze 1 of 2 pakken het zal geen vergiftiging geven.

Ik ben rug Klant en pak ook bij pijn gelijk 2x 500. Dan zet het gelijk zode ad dijk.
Het is precies zoals artikel zegt. Kortstondig 4000 maximaal, want bij zeer zware pijn beter om ibrufen erbij te slikken.

Vroeger deed ik net als jij. Dus had maanden zoveel pijn (altijd zeer slechte rug gehad ) en daar ben ik helemaal van terug gekomen. Maar dat is een verhaal dat hier niet hoort want heeft te maken met echte landurige pijn, pijnbestrijding en hoe je daar het beste mee om kunt gaan om een fijn leven te hebben. Helaas ben ik een aardige ervaringsdeskundige die zeer dankbaar is dat er paracetamol bestaat.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-19 19:04

piendumaitre schreef:
Dat is de discussie niet. Of ze 1 of 2 pakken het zal geen vergiftiging geven.

Ik ben rug Klant en pak ook bij pijn gelijk 2x 500. Dan zet het gelijk zode ad dijk.
Het is precies zoals artikel zegt. Kortstondig 4000 maximaal, want bij zeer zware pijn beter om ibrufen erbij te slikken.

Vroeger deed ik net als jij. Dus had maanden zoveel pijn (altijd zeer slechte rug gehad ) en daar ben ik helemaal van terug gekomen. Maar dat is een verhaal dat hier niet hoort want heeft te maken met echte landurige pijn, pijnbestrijding en hoe je daar het beste mee om kunt gaan om een fijn leven te hebben. Helaas ben ik een aardige ervaringsdeskundige die zeer dankbaar is dat er paracetamol bestaat.

Oh maar langdurige pijn is ook iets waar ik niet zomaar mee ga rondlopen. Dan ga ik naar de dokter toe :')

Als ik gewoon een keer hoofdpijn heb pak ik een paracetamol pas zo gauw het echt niet meer verdraagbaar is. Een goede kant ervan is dat ik leer omgaan met mijn pijn, aangezien bij mij de pijngrens namelijk maar heel laag ligt. Ik zeg ook helemaal niet dat een paracetamol helemaal fout is. Het zijn geweldige dingen om de pijn mee te verlichten. Hoewel je daar alleen niet (iig 9 van de 10 keer niet) de oorzaak van de pijn mee kan weghalen. Ik ben gewoon van mening dat je zoiets het beste zo min mogelijk moet aanraken. Alleen als je het echt nodig hebt moet je het pakken.

Smile though your heart is aching

purny

Re: Gigantisch ontstoken tandvlees? Help?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 19:08

Ja maar hoe weet jij hoeveel pijn je ouders hebben? Dat kan je toch niet zo zien?
Wie weet hebben je ouders gewoon heel veel last.

Kerstmuts
F10+2
Onderlinge B+3 [o]
Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 19:10

Je kan beter soms iets direct nemen dan te wachten tot het niet meer gaat met alle gevolgen van dien.
Als ik niet iets direct neem of kan nemen, mond mijn hoofdpijn bv uit in migraine in erge graad waar ik dan iets sterker voor moet nemen dan een dafalgan.

Vind dat je wel veel uitvluchten en je schuilt achter zaken waar je geen zaken mee hebt.
Laatst bijgewerkt door dromertje2 op 02-07-19 19:16, in het totaal 1 keer bewerkt

piendumaitre

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 19:11

En de dokter die van de hoed tot de rand weet zegt pak paracetamol zodat je kwaliteit van leven houdt op die momenten. Niet alles valt op te lossen en moet je mee leven. Dat is de realiteit voor heel veel mensen helaas.

Wat jij doet is ok. Begrijp me goed.

Wat je ouders doen ook. Leven en laten leven.

Ik reageerde omdat ik vond dat je te veroordelend was jegens je ouders en de inname van paracetamol te zwaar maakte.

Ook eens met vorige 2 sprekers. Ik heb hetzelfde als dromertje. Als ik niet gelijk iets pak ben ik de Sjaak en dan echt.

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 19:17

Maar willen jouw ouders geen electrische tandenborstel dan? Want dan zou je kunnen vragen of je ouder willen meebetalen en heb je een oplossing voor het overige borsteltje

IK BEN REINIER! [o]
Birthdays are good for your health. Studies show that people who have more birthdays live longer.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 19:21

Goed dat je naar de tandarts ben geweest.
Willen je ouders geen elektrische tandenborstel cadeau geven of voorschieten?

Ik bedenk mij net dat ook het moment waarop je poets belangrijk is.
Gaan poetsen binnen een (half)uur nadat je fruit of sinaasappelsap hebt gedronken of gegeten is niet goed.
Door de zuren wordt het oppervlak van tanden en kiezen zachter en kan je het glazuur wegpoetsen.

https://www.tandartskh.nl/mondgezondhei ... die/fruit/

[o]

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-19 19:56

luuntje schreef:
Goed dat je naar de tandarts ben geweest.
Willen je ouders geen elektrische tandenborstel cadeau geven of voorschieten?

Ik bedenk mij net dat ook het moment waarop je poets belangrijk is.
Gaan poetsen binnen een (half)uur nadat je fruit of sinaasappelsap hebt gedronken of gegeten is niet goed.
Door de zuren wordt het oppervlak van tanden en kiezen zachter en kan je het glazuur wegpoetsen.

https://www.tandartskh.nl/mondgezondhei ... die/fruit/

Dat half uur tussen eten en poetsen weet ik. Daar ben ik me heel erg bewust van. Daar ga ik ook echt heel bewust mee om. Gewoon een half uur vóór én na het tandenpoetsen moet je niets eten of drinken (water kan dan natuurlijk wel). Dan heeft het tandenpoetsen opzich gewoon ook geen zin.

Ik heb een tandenborstel gevonden die elektrisch is, een poetsdruksensor heeft en ook nog eens speciale standen heeft voor gevoelige tanden en gevoelig tandvlees. Iets wat ik beide heb. Moet dan alleen een aparte opzetborstel gaan kopen, want deze heeft een medium borstel. Daarbij is hij maar 30 euries. Dus die ga ik nu zo kopen.

Ik heb wel nog een vraagje. Is er een tandpasta die voor beide gevoelig tandvlees en gevoelige tanden is? Want als die bestaat, koop ik die nadat ik de tandpasta die ik nu heb, op heb gemaakt :)

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-19 19:58

ierusju schreef:
Maar willen jouw ouders geen electrische tandenborstel dan? Want dan zou je kunnen vragen of je ouder willen meebetalen en heb je een oplossing voor het overige borsteltje

Ze hebben er zelf een....

Maar sinds dat ik 18 ben moet ik zelf met geld leren omgaan. Daarom moet ik alles zelf betalen. Als het echt moet kunnen ze me nu nog helpen. Want ik woon nog thuis. Mijn laptop is bijvoorbeeld laatst helemaal gecrasht, waardoor ik nu een nieuwe heb. Die betalen ze wel bij. Want ja, dat is even een onverwachte hele grote uitgave. Maar dit soort dingen wil ik het liefst zoveel mogelijk zelf betalen en zelf doen. Zo leer ik het beste met geld om te gaan. Nu kan ik het nog ‘veilig’ leren :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 20:00

Als ze er zelf een hebben kan je toch ook gewoon alleen zelf opzetborsteltjes kopen?

[o]

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 20:11

verootjoo schreef:
Als ze er zelf een hebben kan je toch ook gewoon alleen zelf opzetborsteltjes kopen?

Idd. Kwestie van borsteltjes omruilen en omspoelen

Kerstmuts
F10+2
Onderlinge B+3 [o]
Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen.

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 20:12

LoveGlove schreef:
Ik heb wel nog een vraagje. Is er een tandpasta die voor beide gevoelig tandvlees en gevoelige tanden is? Want als die bestaat, koop ik die nadat ik de tandpasta die ik nu heb, op heb gemaakt :)

Ik zou gewoon met Parodontax blijven poetsen :j

Instagram: icehorse_drifandi
Drífandi frá Ponjée <3

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-19 20:18

purny schreef:
verootjoo schreef:

Idd. Kwestie van borsteltjes omruilen en omspoelen

Klopt. Maar ik heb een soort aparte badkamer boven. Ik moet beneden douchen, waar de echte badkamer is. Maar make up en haar en tanden poetsen etc etc doe ik zelf boven. Dan heb ik liever ook een eigen tandenborstel. En ik ben ook iemand die zo ver nog niet had nagedacht _O-
Die van mijn ouders heeft trouwens ook geen poetsdruksensor. Daar heb ik dus nog steeds niet alles aan. De tandarts wil dat ik er een heb met poetsdruksensor

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 20:20

Hoe moeilijk kan je zijn zeg...
Gewoon even naar beneden lopen en de tandenborstel pakken...

Kerstmuts
F10+2
Onderlinge B+3 [o]

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-19 20:41

purny schreef:

Ik zeg toch al eerder dat ik enorm kieskeurig ben en ook nog eens heel eigenwijs. Oh ja en perfectionistisch. Dan krijg je zo'n moeilijk persoon als ik. :')

LoveGlove

purny schreef:

Ik zeg toch al eerder dat ik enorm kieskeurig ben en ook nog eens heel eigenwijs. Oh ja en perfectionistisch. Dan krijg je zo'n moeilijk persoon als ik. :')

LoveGlove

purny schreef:

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-19 20:42

Woowwww daar ging iets mis. Sorry :') :')

SusanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 21:28

purny schreef:

Nee want dat is niet een goede tandenborstel. Zit geen timer op. Ik geef het op hoor ts. Wil graag meedenken maar als het alleen op jouw manier kan heeft dat weinig zin.

Hocus Pocus (Cabrio van de Heffinck x Ramiro Z)

Kilian * Chaplin du Keske Z * Cato * we zullen jullie nooit vergeten

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-19 21:33

Ja sorry ben echt heel eigenwijs. Ik snap je frustatie wel hoor.

Miekje1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 21:45

Dan doet deze mondhygiënist ook nog een duit in het zakje want ik vind je tandarts een zéér tegenstrijdig advies geven, je moet een elektrische tandenborstel aanschaffen met poetsdruksensor en vervolgens zegt hij met een harde opzetborstel??? Die is niet goed.
Je hébt al poetstrauma's, driehoekig terug getrokken tandvlees, goed te zien op de foto's die je eerder plaatste.
Een harde tandenborstel is nooit goed, zowel handmatig als elektrisch, gewoon echt niét gebruiken, je poetst je tandvlees er mee aan gort. Daarnaast halen harde borstelharen onvoldoende plaque weg omdat ze veel te stug zijn..

Dus elektrische tandenborstel: jaaaa! Maar dan gewoon met de standaard rechttoe rechtaan opzetborstel, mooi voordeel is dat die ook nog eens het goedkoopst zijn.

Over schoonmaken tussen je tanden en kiezen zal ik niet beginnen, daar is genoeg over gezegd en niemand kan beoordelen wat er het best voor jou is, tenzij ze je mond hebben bekeken. Reinigen tussen tanden en kiezen is maatwerk. Jammer dat je tandarts daar niets over heeft gezegd.

En nu ga ik weer op mijn handen zitten.

Uit mijn oog, maar niet uit mijn hart- Dag Lau

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 21:49

Miekje1979 schreef:

Denk dat we dat allemaal maar moeten doen want alle goedbedoelde adviezen gaan toch TSers ene oor in en andere oor weer uit :+

Instagram: icehorse_drifandi
Drífandi frá Ponjée <3

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 21:50

Ik denk dat gewoon stoppen met reageren nog het beste is.. :)

Fie <3

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-19 22:16

Drico schreef:
Miekje1979 schreef:

Denk dat we dat allemaal maar moeten doen want alle goedbedoelde adviezen gaan toch TSers ene oor in en andere oor weer uit :+

Dat is ook weer niet waar. Ik volg opzich alle adviezen op. 1: ik heb de tandarts/mondhygiëniste gebeld. Dat hebben jullie geadviseerd
2: ik ga een elektrische tandenborstel kopen. Ja dat deed ik pas na de tandarts. Ik wilde ook weten wat hij vond. Hij zei hetzelfde. Nou dan doe ik het al helemaal.

Ik blijf met tandenstokertjes poetsen. En ja ik wil vitaminen bijslikken als dat nodig is. Maar dan ga ik eerst bloed prikken.

Dat zijn denk ik de dingen die het meest besproken zijn. Luister, ja ik geef 103819292 redenen om het niet te doen. En ik reageer niet op de helft. Maar niet reageren betekend HELEMAAL niet dat ik er niets mee doe. Vooral bij mij. Niet reageren is juist meestal een goed teken bij mij. Als ik reageer heb ik meestal war tegen te sputteren. Kijk zelf maar terug. En ja, verder ben ik gewoon enorm eigenwijs. En mag ik zeggen dat ik daar zelfs (deels dan) trots op ben. Juist doordat ik zo eigenwijs ben heb ik heel veel dingen bereikt die ik wilde bereiken in mijn leven. Helaas heeft eigenwijs zijn ook nadelen. En dat zie je hier dus terugkomen.

Yadano78

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 22:19

Weet niet of het genoemd is maar Vitis tandpasta wil nog wel eens erg goed werken..