Gigantisch ontstoken tandvlees? Help?

Moderators: Hanmar, Princesj, Mondy, Mjetterd, Nala, ynskek, Polly, Ladybird

LoveGlove

Gigantisch ontstoken tandvlees? Help?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-19 22:43

Hallo :wave:

De titel zegt het al denk ik. Ik heb ontstoken tandvlees. En nog niet zo’n beetje ook niet.

Ik ben altijd iemand geweest met gevoelige tanden en tandvlees. Sla ik 1 keertje poetsen over, krijg ik meteen een beetje ontstoken tandvlees. Echt gevoelig dus. Maar nu is het dus een ander geval. Ik poets gewoon 2 keer per dag met een zachte borstel. Ik doe niets vreemds. Ik poets ook nooit hard. Dat kan bij mij niet, want daar krijg ik dus meteen ontstoken tandvlees door. Maar een paar weken terug kreeg ik ineens zonder reden ontstoken tandvlees. Dus mijn moeder heeft een tandpasta gekocht. Sensodyne voor gevoelig tandvlees. De tandarts heeft ongeveer een jaartje terug sensodyne voor gevoelige tanden voorgeschreven, omdat ik door mijn gevoeligheid niet normaal kon eten. Dus we bleven bij het merk. Ik heb ook een keer met zoutwater gespoeld. En toen ging het wel weer weg. Een week later kwam het terug. Dat was dus einde van vorige week. Maar het kwam niet alleen terug. Het kwam terug en VEEL erger. Ik kwam zover dat het leek alsof ik Botox had ingespoten. Zo gezwollen was alles. Dus tandarts gebeld en op afspraak geweest. Ik heb paradontax voorgeschreven gekregen, en zo’n vies mondspoelspul wat ik niet langer dan een week mag gebruiken (door de bijwerkingen). Dat gebruik ik dus nu.

Nu ben ik alleen nog ergens achter gekomen net. Mijn tandvlees heeft besloten om zichzelf terug te trekken. Dat hoort bij ontstoken tandvlees, dat weet ik. Maar dat is dus nu pas. Net met het tandenpoetsen bloedde ik ook nogal veel. Ik weet niet of dat nou een goed of slecht teken moet zijn. De hele week voelde het meer alsof mijn tandvlees lichtelijk was verdoofd. En nu heb ik ineens immens veel pijn. De Botox lippen zijn wel bijna helemaal weg. Maar ik weer dus niet helemaal of het een goed of slecht teken is. Als het een slecht teken is bel ik maandag meteen de tandarts weer. Ze had me gezegd te bellen als het erger zou worden.

Wat denken jullie? Weten jullie misschien een bepaalde reden waardoor mijn tandvlees ineens zo ontstoken kan geraken? Mijn moeder en ik hebben zelf 2 opties. 1: stress. Door de stage die ik heb ga ik door veel stress (zware stage), en daar zou het aan kunnen liggen. 2: vitamine B12 tekort. Maar daar hebben we al actie voor ondernomen.

Wat denken jullie hiervan?

Smile though your heart is aching

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-19 23:00

gabyfedde schreef:
Wat gebruik je tussen je tanden en hoe vaak?

Houten tandenstokers meestal een paar keer per week. Mijn tandarts heeft inderdaad gezegd dat ik dat dagelijks moet gaan doen. Heb ik eerlijk gezegd nog niet gedaan, maar dan is wel mijn planning :=
tamary schreef:
Als je aan tekorten denkt, dan is tekort aan vit. C eerder van toepassing, bloedend tandvlees, etc. is typisch voor scheurbuik. Niet iets waar tegenwoordig in een westers land snel aan gedacht wordt, maar zaken als beri beri, pelagria en dus scheurbuik net als wormen trouwens komen meer voor dan gedacht.

Ja dat wist ik. Misschien kan het dat ook zijn. Ik zal eens andere symptomen opzoeken :D

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-19 23:12

Gea99 schreef:
lieflampje schreef:
Zelf zou ik gaan voor de GUM soft picks. Elke dag wel! Hielp bij mij enorm. In het begin is het een bloedbad maar na een week was het bij mij over.
En is het misschien een idee om naar de mondhygieniste te gaan?

Deze softpicks werden bij mij door de mondhygieniste aan geraden. De borsteltjes maken net iets beter in de hoekjes dan de houten stokertjes.
Verder is bij mij vermoeidheid en verminderde weerstand een reden om weer bloedend tandvlees te krijgen.

Dit dus. Dat probleem heb ik ook wel. Maar dit is dus wel heel extreem.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-19 08:10

ierusju schreef:
Maak ook eens een afspraak bij de mondhygiënist ipv de tandarts.
En dan ook echt de mondhygiënist en niet de preventie assistent.
Hard poetsen zorgt namelijk niet voor ontstoken tandvlees. Wel voor irritatie, maar niet voor ontstoken tandvlees. Laat daar kijken of je ook effectief poetst.
Stress en tandvlees ontsteking staat inderdaad in relatie, net als vitamine c en d. Maar het grootste probleem is toch echt bacteriën die zich ophopen in de tandvleesrand.

Ik heb pas geleden nog controle gehad, en daar zeiden ze dat ik heel goed heb gepoetst. Als klein kind is me een keer aangeleerd hoe ik precies moet poetsen. Toen ik een jaar of 13 was gebeurde dat nog eens omdat ik een beugel had. Ik herinner me dat nog precies, en ik poets dus ook op die manier. En zeker weten zorg ik ervoor dat ik niet te hard poets. Ik duw amper op mijn tandenborstel. Dat is me toen ook verteld. Mijn moeder zegt altijd dat ik ‘aai’, maar als ik harder ga poetsen zegt mijn tandvlees al nee. Daar heb ik eerder last van gehad. Het enige wat misschien effect kan hebben is dat ik makkelijk 10 minuten kan poetsen soms (geen idee waarom, maar uiteindelijk verlies ik vaak de tijd uit mijn oog, en dan ben ik Rus ineens 10 minuten bezig :=). Maar daar is mijn tandvlees nog nooit ontstoken van geraakt. En ik doe het al jaren zo, dus lijkt het me raar als het nu ineens wel reageert. Ik zal eens een keertje een verklikker gebruiken na het tandenpoetsen om te zien hoeveel plak er nog overal zit. Maar ik controleer zo ook altijd, en als er te veel plak zit, ga ik er nog even met een tandenstokertje langs.

Hutcherson schreef:
Mijn moeder, met onwijs slecht en gevoelig gebit heeft standaard corsodyl staan (chloorhexidine) om te spoelen als ze last krijgt van haar tandvlees. Ze laat ook geregeld alles helemaal reinigen.

Dat spul heeft mijn tandarts ook voorgeschreven nu geloof ik. Moet even voor de zekerheid checken, maar ben er vrij zeker van.
Onali schreef:
Ik ben allergisch voor tin fluoride en kreeg daar ook ontstoken tandvlees en gezwollen lippen van.
En dat zit in die sensordyne die jij noemde.

Ik zou dus ook even kijken wat er in je tandpasta zit.

Dat is een hele goede om even te onthouden. Even met mam overleggen.
Suzanne F. schreef:
Ik zou een afspraak bij de mondhygieniste maken om het goed schoon te laten maken. Daar krijg je ook poets en stoker advies. Verder dagelijks hoge dosis vitamine C bijslikken, dat zal ook verschil gaan maken. En verder dagelijks goed poetsen en stokeren volgens het advies wat je krijgt van de mondhygienist.

Ik ga niet zomaar vitaminen slikken als ik niet weet of ik er een tekort aan heb. Vitamine B12 kan heel goed zijn omdat ik vegetariër ben. En ik had eerst Kruidvat pilletjes. Maar ik heb geleerd dat daar dus niet genoeg in zit. Ik ben dus sinds gisteren overgestapt naar andere pilletjes. Als ik andere tekorten zou willen zien, zou ik daar eerst voor naar de huisarts gaan.

Pluttersput schreef:
Ik raad mensen altijd de softpicks aan, liever dan tandenstokers. Met tandenstokers kan je soms sneller je tandvlees beschadigen dan met radertjes.
Parodontax is ook een goede. Heel vies, maar wel inderdaad goed voor je tandvlees.

Een afspraak bij de mondhygiëniste zou je ook kunnen doen, even alles laten nakijken. Als je tandsteen onder je tandvlees hebt zitten kan je reageren tot je een ons weegt, dan krijg je het bijna niet rustig.

Succes, zoiets is heel vervelend :(:)

Ik heb tandsteen. Maar het grappige daarvan is dat de aan de bovenkant van mijn mond het tandvlees het heftigste ontstoken is. Onder kwam pas een heel stuk later, en dat is waar de tandsteen zit. Ik heb trouwens wel een afspraak gemaakt om die tandsteen te laten verwijderen.

_Nelleke_ schreef:
Wat eet en drink je zoal? Het kan ook liggen aan bepaalde voedingsmiddelen.

Op een normale dag eet ik in de ochtend muesli. Als lunch meestal boterhammen met geitenkaas, een ei en vaak zoiets als kleine komkommertjes en tomaatjes, of andere groente en/of fruit. En in de avond meestal soep, aardappelen met groenten, en af en toe vegetarisch vlees. Ligt eraan wat mijn moeder maakt. Tussendoor eet ik vaak fruit (ik houd me meestal aan ongeveer 1 stuk fruit per dag minimaal). En ik eet vaak ook wat ongezondere dingen tussendoor. Kwa drinken drink ik meestal smorgens tee en smiddags sojamelk. De rest van de dag drink ik bijna altijd water. Met dit hete weer drink ook diksap. En ik wil een keertje een fles kopen waar je fruitstukken in zo’n kokertje kan doen, zodat je water een smaakje krijgt. En natuurlijk ook voor de vitaminen. Ik drink trouwens wel een paar keer per week ook gewone koeienmelk. En de meeste producten die ik gebruik zijn biologisch. Veel snackjes die ik heb als tussendoortjes koop ik ook bij de natuurwinkel. Op zaterdagen laat ik mezelf meestal gaan en eet ik veel meer ongezond :=.

En de mondhygiëniste is zekersteweten een optie. Hoewel bij mij de tandarts en de mondhygiëniste geloof ik dezelfde persoon is. Maar dat weet ik niet zeker. Dus dat zou ik moeten navragen :D

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-19 08:11

moyra schreef:
Dagelijks flossen en/of soft pics gebruiken is een must.
Zou daarmee beginnen en zoals aangeraden door meerdere naar de mondhygiënist.

Ontstoken tandvlees kan echt heel veel pijn doen :(:)
Sterkte

Dat doet het ook. Gisteravond zat ik op het randje van huilen tijdens het tandenpoetsen. Zoveel pijn deed het.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-19 08:43

Suzanne F. schreef:
Vitamine C is onschuldig en helpt enorm bij tandvleesproblemen. Je hoeft geen tekorten te hebben om baat te hebben bij een extra dosering Vit. C bij tandvleesproblemen.
Maar prima joh, doe ermee wat je wilt. Ik wilde je alleen maar helpen. Dan neem je het toch niet.

Wow het is niet dat ik helemaal niet je advies wil volgen. Ik eist zelf niet dat extra vitamine C slikken geen kwaad kan. Dan kan het nog best zijn dat ik het ga doen.
bigone schreef:
Vit C kun je gewoon tijdelijk extra nemen , het teveel plas je weer uit dus geen risico aan verbonden.
Voor de rest snap ik dat je eerst bloed gaat prikken.
Maar wat mij verbaasd is het feit dat je er al lang last van hebt maar de acties nog moeten volgen. Daar maak je toch veel eerder werk van want dit is pijnlijk genoeg en los daarvan staat je de gezondheid van je tanden op de tocht doordat je tandvlees nu terugtrekt. Zou morgen meteen overal aan de bel trekken.

Mam en ik hebben echt de tandarts gebeld toen het niet meer normaal was voor mij. Ik heb wel vaker last van ontstoken tandvlees. Dat los ik meestal gewoon op door vaker met een tandenstokertje erlangs te gaan. Dan is het zo weer over. Dus er gingen niet meteen echt alarmbellen af toen mijn tandvlees ontstoken raakte, totdat ik Dus op het punt zat dat het een stuk erger is dan normaal gesproken.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-19 08:55

Nathalie__ schreef:
Wat vervelend! Ik heb een keer al het tandvlees in de mond ontstoken gehad, maar daarbij ook flink ziek. Via de tandarts nog bij een kaakchirurg in het ziekenhuis geweest, die dacht aan een virus die op de mond is geslagen. Meer dan goed poetsen en stokeren kon ik niet. Kon ook wel huilen van de pijn. Verder geen advies dus, misschien ook niet hetzelfde, maar in elk geval beterschap, het is erg vervelend!

Ik kan zeggen, door de hele ontsteking voel ik me ook niet helemaal fit. Dan heb er je er nog de hitte bij die ook niet meewerkt. Ik heb meestal niet heel veel last van de hitte, maar ik kan wel merken dat het effect heeft op me nu, ook vanwege mijn ontstoken tandvlees.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-19 09:08

luuntje schreef:
Ontstoken tandvlees doet zeer.
Verder geen blaren en aften in je mond?

Ik heb heel snel wondjes in mijn mond.
Ik poets elke ochtend met aquafresh en ‘s avonds eerst met tandenstokers aan de slag en dan poetsen met parodontax.
Bij een lage weerstand nemen de wondjes weer toe in mijn mond. En krijg ik ook een koortslip.
Maar het is nu goed te doen.

Geen Aften of blaren. Wel is alles een beetje kapot gegaan nu. Ofja, niet mijn tandvlees. Meer de binnenkant van mijn lippen.
har166 schreef:
Hi ts, wat een vervelende situatie op dit moment.

Allereerst: sorry, ik heb echt vreselijk gelachen om je boktnaam, weet je waar dat een bijnaam voor is in het Engels? _O-

Maar ontopic, is een electrische tandenborstel niets? Ik heb er eentje die trilt en je heel zachtjes langs de tanden moet halen, daardoor komt er ook geen 'gerasp' langs het tandvlees. Het is dus niet zo'n ronddraaiend geval.

Nee. Ik heb die naam gekozen omdat ik Michael Jackson fan ben (met zijn handschoen). :')

Mijn ervaringen met elektrische tandenborstels is niet goed. Maar ik kan het nog wel eens proberen.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-19 09:45

Lous schreef:
Wat voor tandenborstel gebruik je?
Ik heb zeer gevoelig tandvlees en aangeraden werd de zachtste (Soft) te gebruiken.
Ik gebruik een elektrische tandenborstel met Sensitive opzetborstels en dat voelt zeer fijn.
In combinatie met Sensodyne. Ik heb zeer sterke tanden, maar wel erg gevoelig.

Ik gebruik ook soft. Wel een handtandenborstel. Bij elektrische tandenborstels word ik of te lui, of ik doe alsnog zelf al het werk. Dat werkt natuurlijk niet.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-19 10:31

Mondy schreef:
Zonder t vervelend te bedoelen krijg ik wel een beetje t idee dat je veel tips (zelfs van mondhygiëniste hier) een beetje laat gaan ?
Waarom niet meteen maandag bellen met mondhygiënist om een afspraak te maken ?
Niet om bang te maken maar mijne gaf aan dat bijv paradontitis niet weg kan gaan, hooguit gestopt.
Zeker met zoveel pijn: afspraak maken, elektrisch poetsen en elke dag !! met ragertjes en tandenstokers tussen de tanden.

Jawel ik doe er wel wat mee hoor. Het is alleen nog geen maandag :D

Maar waarom elektrisch? Ik wil het wel proberen, maar nogmaals, ik heb de meeste controle als ik gewoon met een handtandenborstel poets.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-19 12:27

Har166: oké dat wist ik dus niet :')
Ierusje: dit is hoe ik poets:
Aan de buitenkant van mijn tanden poets ik zo dat ik de tandenborstel zeg maar een beetje schuin omhoog/omlaag houdt (eraf hangend of ik boven of beneden poets). Half op de tanden en half op het tandvlees. Ik poets dan op de vlakken van mijn kiezen. En dan aan de binnenkant van mijn tanden poets ik de kiezen op dezelfde manier als bij de buitenkant. Mijn snijtanden en hoektanden poets ik zo dat ik de borstel verticaal houdt i.p.v. horizontaal. Ook weer schuin omhoog/omlaag. Dat is hoe het mij is aangeleerd door beide een tandarts en orthodontist/mondhygiëniste (weet even niet zeker welke van de 2 het was).
Gabyfedde: oh ja maar ik had jou post wel zeker gelezen. Dat ik niet reageer betekend bij mij niet perse dat ik er niets mee doe hoor. Ik wil gewoon niet de hele tijd in herhaling vallen, wat waarschijnlijk wel gebeurde als ik wel had gereageerd.

En ik weet dat elektrisch poetsen bewezen beter is. Maar dan moet het me aangeleerd worden :')

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-19 17:28

ierusju schreef:
Janneke2 schreef:
...doet een mondhygiënist meer dan alleen die invasieve zaken?

Ontstoken slijmvlies kan met goed beleid wel genezen en ik zie op zich het nut wel in van voedselresten verwijderen.
(Dus waarom paradontitis niet...?)

Ik snap niet helemaal wat je vraag is?
Parodontitis is een afweer van je lichaam waarbij je kaakbot wordt afgebroken. En bot dat is afgebroken komt niet meer terug, de afbraak kan alleen stop worden gezet.

Parodontis is toch zeg maar het ergste van het ergste bij ontstoken tandvlees?

LoveGlove

Re: Gigantisch ontstoken tandvlees? Help?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-19 22:00

Ik heb weer gecheckt. Nu zitten er op verschillende plekken op mijn tandvlees rode plekken. Vooral rond de rand van de tand. Wat is dit? Die doen namelijk het meest pijn :\

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-19 02:19

ierusju schreef:
LoveGlove schreef:
Ik heb weer gecheckt. Nu zitten er op verschillende plekken op mijn tandvlees rode plekken. Vooral rond de rand van de tand. Wat is dit? Die doen namelijk het meest pijn :

[ [url=m/VgxrH3.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ziet het er een beetje zo uit?

Janneke2 schreef:
En tandvlees is slijmvlies en ik vind het wel wat raar dat er ""alleen maar"" gereinigd wordt en geragd enzo, maar dat ik niets lees over actie beleid om het slijmvlies te herstellen.
Daar help je het onderliggende bot ook niet mee....

Even een beetje kort door de bocht: ontstoken tandvlees is een reactie van het lichaam op iets lichaamsvreemds: de bacteriën in de tandplaque. De reactie hierop is de ontsteking van het tandvlees. Dit is omkeerbaar. Wanneer de oorzaak wordt weggenomen, gaat ook de onsteking weg. Er is verder geen schade aan het slijmvlies of de tanden en onderliggend bot.
Een bepaald aantal mensen ontwikkelt echter parodontitis. Dit is als het ware je eigen afweersysteem die werkt tegen de indringers. Maar niet alleen de indringers worden aangevallen, maar ook je eigen bot. Hierbij breekt het bot dus af. En afgebroken bot komt niet meer terug. Dit is over het algemeen wel te stoppen wanneer alles word gereinigd en de mondhygiëne aanzienlijk verbetert.
Niet iedereen die ontstoken tandveels heeft, ontwikkelt parodontitis, maar ontstoken tandvlees gaat wel altijd aan parodontitis vooraf.

Ja een beetje zoals die bovenste foto. Maar dan zonder alle tandplak ertussen. Ik poets mijn tanden echt niet zoo slecht. Het enigste is bij mij dat het niet boven alle tanden zit, en dat er ook plekjes zitten die echt op het tandvlees zitten en niet bij de randen van mijn tanden. De meeste wel, maar nier alles. Bij mij zien het er meer uit als een soort wondjes. En ze bloeden ook als ik mijn tanden poets.

Het probleem straks is wel dat ik 3 dagen stage heb van half 8 sochtends tot 6 uur savonds. Dus ondanks dat juli echt roepen: dit is een gigantisch noodgeval! (Dat is het denk ik) maak ik wel een afspraak voor donderdag. Ik laat sowieso mijn moeder morgen nog eens bellen.

Edit: ik heb even op internet rondgekeken. Ik ben heel bang dat ik toch richting de periodontitis ga. Ik zag bij gingitis (sorry als ik het fout schrijf) dat je tandvlees vooral heeeel erg dik is. Dat heb ik dus gehad. Maar nu heeft mijn tandvlees zich dus teruggetrokken. Mijn twee bovenhoektanden staan ook niet helemaal meer 100% vast (is niet raar voor mij dat het precies die tanden zijn. Die twee stonden voorheen te ver omhoog. De enigste reden dat ik een beugel had. Die twee tanden zijn het gevoeligste voor los staan, aangezien die het meeste moesten veranderen van plaats). Andere tanden staan wel gewoon goed vast. Van wat ik heb gezien is, zogauw je tandvlees terug trekt, heb je eigenlijk al met periodontitis te maken. Maar het is internet, dus ik kan het fout hebben. Ik heb ook echt niet al die vieze tandplak overal zitten zoals op de foto’s. Mijn tanden zijn opzich gewoon mooi schoon en vrij van (onnodig veel) tandplak.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-19 07:41

Nimber schreef:
Je kan beter paradontax gebruiken voor ontstoken tandvlees. Is de manier van poetsen wel correct? En poets je niet te voorzichtig en te zacht zodat er van alles blijft zitten? Een mondhygieniste of preventieassistente kan je uitgebreide poetsinstructie geven. Er zijn tabletjes te koop waarbij je bij jezelf een kleurtest kan uitvoeren. Zo kun je zien of je echt goed poetst.

De softpicks raden wij dan weer juist af. Het gebeurd toch regelmatig dat de rubbertjes afbreken en juist ontstekingen veroorzaken.
Houtenstokers of ragers zijn het beste. Maar ook dat moet je de juiste maat hebben. Vraag dat aan de tandarts of mondhygieniste na. Als zij bepalen dat je mondhygiëne op en top is. Kunnen ze eventueel verder kijken met een bacterie kweek of er niet iets anders aan de hand is en eventueel een AB voorschrijven.

Elektrische borstels maken veel beter schoon dan handborstels en hebben een timer. Zo weet je echt dat je lang genoeg poetst. Electrisch poetsen heeft wel een andere techniek dan met de hand poetsen.

Volgens de tandarts poets ik goed. Alleen helemaal achterin mag beter :D
Ik let zelf heel goed op hoeveel tandplak er zit. Meestal zit er bijna niets eigenlijk. Wat er wel zit haal ik dan met een tandenstoker weg.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-19 09:20

Steeph schreef:
Ik mag hopen dat je (mond)gezondheid voor die drie stagedagen gaan... Die dagen kun je een andere keer nog wel inhalen. Als je echt naar parodontitis gaat krijg je dat bot niet terug. :n

Nee daarom vraag ik Het de mensen hier die er verstand van hebben. Mijn moeder zei vanmorgen nog: oh het is minder of niet?

Ehhh nee? Het wordt zelfs erger? Ik ga haar nu even appen of ze toch even de tandarts wil bellen.

Edit: mijn moeder is er momenteel voor dat stage voor alles gaat. Al zou ik een gebroken been hebben gaat stage nog voor bij wijze van spreken. Komt omdat ik al heel veel uren tekort kom (daar heb ik wel een goede reden voor), en ze wil gewoon dat ik zoveel mogelijk uren maak. Dat snap ik, maar die uren kan ik altijd nog inhalen. Maakt niet uit wat. Dus daar moet ze zich niet zo druk om maken vind ik :\

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-19 11:45

Janine1990 schreef:
Je bent 18, waarom kan je zelf de tandarts niet bellen? :?

Omdat ik nu aan het stagelopen ben. Heb geen tijd. Maar mijn moeder heeft voor morgenvroeg half 9 een afspraak gepland :)

Lithya schreef:
LoveGlove schreef:
Edit: mijn moeder is er momenteel voor dat stage voor alles gaat. Al zou ik een gebroken been hebben gaat stage nog voor bij wijze van spreken. Komt omdat ik al heel veel uren tekort kom (daar heb ik wel een goede reden voor), en ze wil gewoon dat ik zoveel mogelijk uren maak. Dat snap ik, maar die uren kan ik altijd nog inhalen. Maakt niet uit wat. Dus daar moet ze zich niet zo druk om maken vind ik :

Nee niet altijd. Meestal rond de 5 minuten. En nu poets ik sowieso een 10 minuten. Dat doet teveel pijn. Maar soms verlies ik de tijd uit het oog, en wordt het 10 minuten :')

Wat voor soort bedrijf ga je stage lopen?

Ik loop al 8 weken stage. Bij een heeeel hoog niveau sportpaardenbedrijf (vaker Nederlands kampioen geweest etc).
luuntje schreef:
Poets je altijd 10 minuten?
Dat is best heel lang.

Ik kan niet dagelijks 3x per dag mijn tanden poetsen omdat tandvlees en rest van mond dan stuk gaat.
Te lang poetsen gaat de boel ook stuk.

Afspraak bij mondhygieniste een poetsles is wel handig.

deze week is de laatste

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-19 11:45

Wowww ik heb alle quotes door elkaar gehaald _O-

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-19 12:34

Janine1990 schreef:
Maar je hebt wel tijd om te Bokken... :Y)

Sorry, slechter excuus is er natuurlijk niet te verzinnen. :roll:

Pauze misschien? En sowieso vind ik zo’n telefoongesprekken eng :+

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-19 13:29

Janine1990 schreef:
Nou dat moet je ook gewoon leren, je gaat later in je leven nog veel engere telefoongesprekken voeren. Ik spreek uit ervaring. Een keer flink gejankt, mezelf een schop onder m'n kont gegeven en het was zomaar klaar.
Daarbij kan je ook in je pauze gewoon bellen.

Ja klopt, maar nu heeft mam het gedaan. Ze is er ook eentje die nog steeds mijn botherhammen smeert. En ook die van mijn vader. Ben een verwende snotneus eigenlijk op dat gebied. Zal het vast ook wel aan liggen :')

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-19 15:14

gabyfedde schreef:
Je hebt de juiste adviezen gekregen van professionals, zonde dat je -als volwassene!!!- over je heen laat lopen door je moeder.

Hoe bedoel je? Dat valt reuze mee. Ik ben enorm eigenwijs. Maar ik ben daarin goed gebalanceerd. Ik doe zomaar niet iets wat ik niet mag. Alsnog zal ik mijn eigen weg kiezen als ik het er niet mee eens ben. Maar wel op een manier dat ik niet de regels overtreed. Sowieso vind ik het wel lastig om helemaal zelfstandig te worden. Voor bepaalde dingen waar ik geen toestemming voor hoef te vragen, doe ik dat nog steeds. Ofja, ik zeg het verkeerd. Ik wil gewoon zeker weten dat, zolang ik thuis ben, ik geen regels overtreed. Daarom doe ik dat. Zelfstandig zijn zou ik denk ik wel kunnen. Sowieso is mijn hele situatie met familie heel erg lastig. Dus ik voelde me even beledigd :\

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-19 21:30

Ik heb even een foto gemaakt van mijn tanden. Ik denk niet bepaald dat het erg genoeg is om er een spoiler over te zetten. De echte plekjes waar ik het over had zitten meer echt bij mijn kiezen dan snijtanden en hoektanden. Die zie je hier dus niet goed op. Het gaat me meer om hoe (de mensen die hier verstand van hebben) goed ik poets volgends jullie. Volgends de tandarts poets ik gewoon goed.

Afbeelding

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-19 07:33

zonnebloem18 schreef:
Heb je die plekjes alleen op je tandvlees of ook aan de binnenkant van je wangen, lippen en mond? Het lijkt een beetje op een beginnende aft. Die kunnen ook erg pijnlijk zijn.

Nee alleen op mijn tandvlees. De binnenkant van mijn lippen zijn wel een beetje kapot en nogal dik. Maar niet met rode plekjes. Ik heb daarop gecontroleerd.

Nou, ik zit in de wachtkamer. Ben benieuwd wat eruit gaat komen

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-19 07:58

Nou ben terug. Ik poets niet slecht, maar toch wel te hard. En elektrisch heb ik ook als advies gekregen. Dus moet even kijken of ik die binnenkort kan kopen. Vooral aangezien de tandartsafspraken misschien ook geld gaan kosten, en ik dat allemaal zelf moet betalen. Dus even kijken of ik die tandenborstel ook kan kopen (moet ik ook zelf betalen). Het tandvlees is momenteel niet echt ontstoken, maar meer heel erg geïrriteerd.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-19 08:48