Hoofdpijn na zwangerschap

Moderators: Polly, Hanmar, EvelijnS, Shanna, Dani, benangelique, Ladybird

Gwenvd

Hoofdpijn na zwangerschap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-19 09:08

Wie heeft dit ook gehad en wie heeft een idee wat ik ermee kan?

Mijn zoontje is nu 2 maanden, helaas heb ik voor de 2e keer erg last van het ontzwangeren. De hormonen komen mijn oren uit sinds ik 3 weken terug ongesteld werd.

Ik heb non-stop hoofdpijn, boven mijn rechteroog. Pijnstillers helpen matig, het ene moment beter dan het andere. Als het te erg is kan ik niet meer nadenken of functionere (niet handig met 2 kinderen).

Ook slaap ik vreselijk slecht, niet door de baby hoor maar door die hormonen. Uren lig ik wakker terwijl ik doodmoe ben. Vannacht ben ik in huilen uitgebarsten omdat ik het zo niet meer trek. Ik weet nog van de vorige keer dat het echt uitzitten is, ineens is het over maar ik voel me echt heel alleen in dit stuk. Niemand om me heen herkend dit en begrijpt hoe zwaar het is met non-stop hoofdpijn.

De huisarts geeft aan een spiegel op te bouwen met pijnstillers, dat doe ik nu ook maar het komt er geregeld gewoon doorheen 2 uur voor ik nieuwe pijnstillers kan nemen. Ik neem nu PCM en alsnog te erg is een advil of ibuprofen.

Ik word heel chagrijnig ervan, ben kattig tegen mijn man en oudste zoontje terwijl zijn het njet verdienen. Ze zijn heel lief en kunnen er ook niks aan doen. De baby kan ik soms helemaal niet hebben, die zit echt aan me vast geplakt anders huilt hij snel en daar kan ik helemaal niet tegen. Al moet ik zeggen dat de laatste dagen hij wat langer kan spelen.

Ik hoop dat iemand het herkend zodat ik me niet zo alleen meer voel :(

enny

Re: Hoofdpijn na zwangerschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 09:12

Een vriendin van mij had hier ook heel erg last van, dat heeft de kraamtijd na haar eerste kindje aardig verpest om het maar zo te zeggen. Zelfs ct-scan gehad om te kijken of er niet toch iets mis was.. Uiteindelijk bleken het toch de hormonen te zijn en was het snel over toen ze stopte met de borstvoeding. Tweede kindje zelfde verhaal en toen vrij snel gestopt met borstvoeding. Maar ik kan uit je verhaal niet opmaken of jij dat ook nog geeft?

Mijn grote trots Dionysos (v. Spielberg) 27/5/2008 - 25/7/2013

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-19 09:14

Nee geen borstvoeding meer. Daar ben ik ook snel mee gestopt. Het begon pas toen ik bijna ongesteld werd.

Toen ik ooit aan de pil was had ik hetzelfde.

kiomiamigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 09:18

Ik was ook een hoofdpijn klant net als mijn dochter, beide zijn we bij Kerntherapiecentrum Petten geweest en behandeld door craniosacraaltherapeut Jacco Wonink. Na 3 behandelingen zijn we hoofdpijn vrij, het is echt een verademing en dus een aanrader.

Www.boerderijcoaching.nl Als gezins- en kindercoach ondersteun ik ouders daar waar ze vastlopen in problemen met hun kinderen. Denk aan slaapproblemen, angsten, mentale of sociale strubbelingen, puberteit etc.

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 09:23

Komt er migraine voor binnen jou familie? (de klasieke, hormoon gerelateerd)

Voor CranioSacraal therapie voor je paard/pony zie: http://www.EquiCranio.nl = EquiCranio ook te volgen op facebook
Voor coaching met inzet van paarden: http://www.Equi4You.nl = Equi4You ook te volgen op facebook
Voor informatie zie de website of facebook, heb je nog meer vragen stuur gerust een mail of pb.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 09:25

Gekke vraag, heb je een ruggeprik gehad bij je bevalling?

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn
Op 3-7-15 is onze prachtige zoon geboren! Op 4-01-2018 is onze dochter geboren

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-19 09:30

Kiomiamigo: dank ga ik opzoeken

Taffje: ja mijn moeder heeft wel hoofdpijn gehad maar ook jong haar baarmoeder verloren door een vleesboom.

Keet: eerste bevalling ingeleid en toen ruggenprik gehad. Dit keer zonder iets bevalllen. Pijnstilling of medicatie bedoel ik.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 09:34

Je zou kunnen overleggen of je weer met de pil kan beginnen, dat zou best wel eens kunnen helpen.

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 09:35

Gwenvd schreef:
Keet: eerste bevalling ingeleid en toen ruggenprik gehad. Dit keer zonder iets bevalllen. Pijnstilling of medicatie bedoel ik.

Oke. Soms bij een ruggeprik sluit het prikgaatje niet goed en dat kan enorme hoofdpijn veroorzaken. Maar dat zal nu niet het geval zijn dan

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn
Op 3-7-15 is onze prachtige zoon geboren! Op 4-01-2018 is onze dochter geboren

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 09:46

Heb je al bloed laten prikken? Door te bevallen verlies je vaak behoorlijk wat bloed en bij je eerste menstruatie terug wat, Dior bloedarmoede kan je enorme hoofdpijn krijgen.

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-19 09:48

Ah oké dat wist ik niet.

Zonnebloem, ja zou dat kunnen helpen? Ik had me eigenlijk voorgenomen geen hormoon meer in mijn kijf te stoppen. Wil me ook laten steriliseren tzt

Nee nog geen bloed laten prikken, ook niet heel veel bloed verloren maar kan altijd weer laten prikken.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 09:48

Dit klinkt niet als een gewone hoofdpijn maar als migraine. Die medicijnen werken anders dan paracetamol. Vraag eens of je bv sumatriptan kan krijgen bij je huisarts. Dat werkt bij mij ook erg goed als ik flinke pijn achter 1 oog heb.

'What if I fall?'
'Oh but my darling, what if you fly?'

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-19 09:54

Ja? Ik dacht dat he dan ook lichtflitsen enzo moest zien.
Ik ga morgen wel maar t spreekuur.

Etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 10:07

Gwenvd schreef:
Ja? Ik dacht dat he dan ook lichtflitsen enzo moest zien.
Ik ga morgen wel maar t spreekuur.

Nee hoor dat hoeft zeker niet, ik heb ook last van migraine en ik zie geen lichtflitsen oid. Wel ben ik bij een aanval gevoelig voor licht. Ik heb zelf (nog) geen kinderen dus geen ervaring met hormonen rond de zwangerschap maar ik kan me voorstellen dat dat wel migraine triggert, ik heb het zelf ook bijna alleen als ik ongesteld ben.
Bij mij is iedere aanval anders, variërend van een zeurend pijntje tot niet meer kunnen functioneren. Sumatriptan is inderdaad een goede om te proberen ik gebruik het ook en meestal helpt het goed icm een paar uur slapen.
Ik hoop dat je ontdekt wat voor jou werkt

Edit: pijn achter 1 of beide ogen is typisch voor migraine, al kan het bij iedereen anders zijn

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 10:40

Ik heb na de bevalling ook erg last van hoofpijn/migraine gehad. Heb hierdoor ook al zo 2-3 weken gemist op het werk. Het kon gewoon niet.
Gelukkig op een puntje wa het gewoon over, maar heeft bij mij wel erg lang geduurt.

[UK] [ART][WIP] Handgemaakt western hoofdstel

Volg mij op mijn reis door de wereld van het leerbewerken https://mymealeather.home.blog/

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 10:48

je kunt in je bekken ook heel erg last hebben en dat kan hoofdpijn ook triggeren. Ik zou zelf iig naar een osteopaat gaan en idd het liefst eentje die ook cranio sacrale therapie kan. Voor een check dat het niet ergens in je lijf zit

[MW] Zou jij Bloed/Beenmerg donor willen worden?

let op! ik heb balneae Anatidaephobia dus als jij ze ergens ziet... waarschuw me!

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-19 10:52

Veriye, hoe lang heeft het geduurd?
Sillyb ik heb toevallig morgen een afspraak bij een bekkenbedemfysio. Misschien weet zij ook iets?

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 10:58

Heb je al excedrin of de goedkopere variant APC geprobeerd? Als ik migraine-achtige hoofdpijn heb is dat de enige pijnstiller die enigszins werkt, het is een combi van acetylsalicylzuur/paracetamol/coffeïne.

Veel sterkte, heel rot dat je niet ten volle kan genieten van je baby

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 11:07

Bij mij heeft het wel een maand of 3/4 geduurt.
Grappig dat je het zegt SillyB. Ik had ook nog erg veel last van mijn bekkenbodem, maar wist niet dat het kan samenhangen.

[UK] [ART][WIP] Handgemaakt western hoofdstel

Volg mij op mijn reis door de wereld van het leerbewerken https://mymealeather.home.blog/

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 12:19

Neem je wel genoeg rust? Wat plan je op een dag?
Je zegt dat je het moelijk vind dat je kindje zo aan je hangt maar je kindje is nog zo klein! Neem tijd voor jezelf en je kindjes, heb je een draagdoek overwogen? Gewoon smiddags even lekker rusten.
Misschien trapt je lijf nu wel gewoon keihard op de rem, ga dat nou niet meteen onderdrukken met pijnstillers..

~sterk en betrokken tot het laatst~ 1958-mama-2016
kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

jibberjabber

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 12:29

Ik zou ook even je schildklierwaarden laten testen. Soms krijgen vrouwen, vaak tijdelijk, hypotheriodie na of tijdens de zwangerschap.

http://www.bokt.nl/markt/ad/32393/bijzondere-oornetjes
"Moed betekent niet de afwezigheid van angst. Moed betekent angst voelen en toch je hart volgen!" Verberg nooit je angst in stilte !

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 12:55

Wat een hoop dokteren weer hier op bokt. Allemaal medicijnen die aangeraden worden om maar uit te proberen... weet niet of dat nou zo handig is.
Ik zou het eerder nog een keer bespreken met je huisarts. Hoofdpijn krijg je simpelweg ook wanneer je te weinig slaap krijgt...iets waarvan je zelf aangeeft dat je er last van hebt...
Sterkte iig!

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 13:02

Gwenvd schreef:
Veriye, hoe lang heeft het geduurd?
Sillyb ik heb toevallig morgen een afspraak bij een bekkenbedemfysio. Misschien weet zij ook iets?

de bekken fysio heb ik persoonlijk weinig aan gehad. Pas bij de osteo konden ze me helpen...

Maar niet gek om met de HA te beginnen inderdaad :o

[MW] Zou jij Bloed/Beenmerg donor willen worden?

let op! ik heb balneae Anatidaephobia dus als jij ze ergens ziet... waarschuw me!

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 13:32

Is je bloeddruk wel in orde? Ik had het ook na de geboorte van mijn zoon. Ben ingeleid met veel te hoge bloeddruk. Zakte na de bevalling maar werd daarna toch weer hoger na een pilletje van de huisarts nergens meer last van inmiddels weer aan het afbouwen met de medicijnen

/3 Sierra.Midnight.Calistha.Floortje. D'leh.Serai. /3
:+: Charlotte Kyara 11/8/15 & Olivier Livay 18/2/19 :+:

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-19 13:59

Bedankt voor alle reacties!

Ik zou nooit zomaar wat innemen hoor, altijd in overleg met de ha.

Veriye: pfoe wat lang, hoop echt dat t eerder weg gaat.

Polly: tja ik doe men best maar met een 3 jarige, een paard en een huishouden best lastig. Ik vind t ook niet erg als hij bij me zit of in de draagdoek maar alles is me ju gewoon een beetje teveel. Ik voel me zo opgesloten.
Vanaf vrijdag gat hij wennen op de opvang, dan hoop ik wat meer rust te vinden.

Dieselpaard: zou goed kunnen hoor dat het ook een combi van slaaptekort is. Ik snap ook gewoon niet waarom ik niet slaap. Ik had dat vorige keer dus ook sn het is zo vreselijk frustrerend.

Ik heb Een hele lage bloeddruk, hierdoor snel flauw en licht in men hoofd maar dat is wel aardig onder controle.

Net bij mijn paard geweest met de kids ( heb daar een oppas) nu helemaal uitgeput thuis. Hopelijk kan mijn man even de zorg overnemen dat ik even kan slapen.