Al 2 cyclussen overgeslagen, testen negatief

Moderators: Hanmar, Princesj, Mondy, Mjetterd, Nala, ynskek, Polly, Ladybird

Nicje87

Al 2 cyclussen overgeslagen, testen negatief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-20 15:46

Hoi allemaal,

Om meteen met de deur in huis te vallen...

Ik ben 13 januari voor het laatst ongesteld geworden, maar alle testen zijn negatief. Ik gebruik al langere tijd geen anticonceptie meer dus het kan niet meer "ontpillen" zijn.
Bloedtest bij de huisarts is ook al gedaan en ook daar niet zwanger.
Overgang zou wel heel vroeg zijn, ik ben 32.

Normaal gesproken heb ik een regelmatige cyclus van 28 dagen.

Vrijdag aanstaande heb ik een afspraak voor een inwendige echo. Zijn er andere die eerder zo'n echo hebben gehad? Is dat heel vervelend? Ik moet erna gewoon werken namelijk.

En zijn er meer die 2 cyclussen hebben overgeslagen? Is daar ooit een oorzaak van vastgesteld?

Denk niet in problemen, maar in oplossingen!

_Nelleke_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 15:47

Heb je de laatste tijd veel last gehad van stress? Of ben je ziek geweest? Daardoor kan je menstruatie ook langer uitblijven.

Ik vond de echo helemaal niet pijnlijk of vervelend, je kan daarna prima werken. :)

Op zoek naar een leuke, lieve hond? Kijk ook eens bij AnimalinNeed. Tientallen honden hebben nog geen fijn huis! Bij vragen staat mijn PB-box altijd open!

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 15:48

overgang zou wel kunnen hoor. helaas is het dan een vervroegde overgang maar dat komt helaas wel voor.

Kan je zwanger zijn?
Laatst bijgewerkt door Daks op 11-03-20 15:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Daks mijn alles

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 15:49

Ik ben het een half jaar een keer niet geweest.
Was er zo blij mee dat ik eindelijk geen pijn had dat ik pas in de 7de maand naar de HA ben gegaan.
Wat denk je, werd spontaan ongesteld :')

Sla met enige regelmaat wel eens een maand over. Niks aan de hand, gewoon een onregelmatige eisprong.
Laatst bijgewerkt door Onali op 11-03-20 15:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-20 15:49

_Nelleke_ schreef:
Heb je de laatste tijd veel last gehad van stress? Of ben je ziek geweest? Daardoor kan je menstruatie ook langer uitblijven.

Nee, ook niet. Snap er echt helemaal niks van. Ook gwen over/onder gewicht. De HA vindt het ook heel gek. Stiekem ben ik wel een beetje ongerust erover, maar ik heb het juist losgelaten na alle testen tot ik wederom weer niet ongesteld geworden was..

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 15:52

Nicje87 schreef:
Hoi allemaal,

Om meteen met de deur in huis te vallen...

Ik ben 13 januari voor het laatst ongesteld geworden, maar alle testen zijn negatief. Ik gebruik al langere tijd geen anticonceptie meer dus het kan niet meer "ontpillen" zijn.
Bloedtest bij de huisarts is ook al gedaan en ook daar niet zwanger.
Overgang zou wel heel vroeg zijn, ik ben 32.

Normaal gesproken heb ik een regelmatige cyclus van 28 dagen.

Vrijdag aanstaande heb ik een afspraak voor een inwendige echo. Zijn er andere die eerder zo'n echo hebben gehad? Is dat heel vervelend? Ik moet erna gewoon werken namelijk.

En zijn er meer die 2 cyclussen hebben overgeslagen? Is daar ooit een oorzaak van vastgesteld?

Kan van alles zijn . Stress is de voornaamste oorzaak . Maar te snel afvallen of juist overgewicht kan een reden zijn .

Overgang ja , is heel vroeg maar niet onmogelijk ik ken iemand die al met 28 in de overgang ging . Die moest dus als de kippen beslissen of ze ’nog’ aan kids wilde beginnen terwijl ze eigenlijk eerst haar carrière goed en wel wilde starten .

Uiteindelijk is ze toch voor 1 koter gegaan .

Dat vinden wij alleen maar heel bijzonder!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 15:53

denk niet dat daar iets zinnigs over te zeggen is in jou geval. Goed om even te laten checken.

Een inwendige echo is totaal niet spannend. Ze gaan met een soort dunne dildo naar binnen toe waarmee ze een echo kunnen maken. :+ Je kan daarna gewoon door naar je werk hoor!

Kom maar op met die kerstmuts op mijn hoofd!

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 15:53

Apart dat je zomaar 2 cyclussen overslaat als je normaal wel gewoon een regelmatige cyclus hebt. Snap dat je je dan zorgen maakt.

Ik vond een inwendige echo niet pijnlijk. Heb er aan t begin van de zwangerschap 2x een gehad. Beetje ongemakkelijk misschien, maar t doet geen pijn.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-20 15:54

@Daks Ik zou zwanger kunnen zijn. Alleen geven zowel de gewone testen als bloedtest bij de HA aan dat ik het niet ben.
Wat de overgang betreft lees ik veel dat er vooraf al wat afwijkingen zijn wat betreft de menstruatie. Ik hoop dat dat het niet is, gezien we een kinderwens hebben.

@Onali Voor mijn lichaam is het juist niet normaal om over te slaan. Daarom voelt het zo gek.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 15:54

Ik heb ook al 2 cyclussen over geslagen, wel aan de pil overigens maar geen bloed bij de stopweek. Testen zijn ook negatief, blijf het een beetje gek vinden haha

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 15:55

Meerdere malen een inwendige echo gehad, het stelt niets voor.

Ondergewicht kan ook een reden zijn voor een onregelmatige menstruatie. Of extreem sporten.

Ik zou een vroege overgang uitgesloten willen zien, ik zat op een forum waar dat probleem speelde. Het komt voor. Ze kunnen daar kunnen ze op testen. Bij mij werd destijds een AMH test gedaan om de eicelreserve te testen. Maar goed, een arts weet dat natuurlijk beter.

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Re: Al 2 cyclussen overgeslagen, testen negatief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 15:59

Wanneer is de laatste test gedaan? Het kan zijn dat deze vroeg in een zwangerschap nog niks bijzonders laten zien.

Wellicht nog eens laten testen bij de HA?

FNRS Jury t/m F20, Zilver opleiding, A-proeven, VA en OS
KNHS Jury Bixie-proeven, BB t/m L2 dressuur
Zecchino v. Oscar B+13 | L1+10 | L2+10
Rood hoort op 31 en blauw hoort op 66

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 16:07

Jester_ schreef:
Ik heb ook al 2 cyclussen over geslagen, wel aan de pil overigens maar geen bloed bij de stopweek. Testen zijn ook negatief, blijf het een beetje gek vinden haha

als je de pil slikt heb je geen cyclussen ;)

Kom maar op met die kerstmuts op mijn hoofd!

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-20 16:18

ynskek schreef:
Wanneer is de laatste test gedaan? Het kan zijn dat deze vroeg in een zwangerschap nog niks bijzonders laten zien.

Wellicht nog eens laten testen bij de HA?

De bloedtest was toen ik 2 weken overtijd was. Laatste normale test was gisterochtend. Ik heb toen weer contact opgenomen met de HA en nu die doorverwijzing. Vrijdag is de echo al, bloedtest zal niet sneller zijn om eerst nogmaals te doen.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 16:31

Mijn oud collega heeft negatief getest met een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Wellicht kun je daar nog extra navraag naar doen?

Mijn project "Paardenneusjes" is te zien via https://flic.kr/s/aHsmn4wpGo.

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 16:44

Inwendige echo doet geen zeer.

Ik ben echt para down under -O- maar die echo is goed te doen!

Snap dat je je zorgen maakt, maar hopelijk is er niks geks aan de hand!

[o]F zegt;"Ik heb ook een pony, maar die is in de hemel".
Je wordt gemist kleine witte vriend.
Rust zacht

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 16:50

Inwendige echo is inderdaad goed te doen. Alleen dat ding erin krijgen was bij mij wel een dingetje met vaginisme, maar het doet verder geen pijn ofzo. Maar begrijp ik nu goed dat je wel aan de pil bent, maar in de stopweek dan niet ongesteld bent geworden? Dan zou ik namelijk zelf even stoppen met de pil en als de cyclus weer goed is, weer beginnen. Even resetten

www.goingthisway.nl - heel 2019 met Heinz, de oude brandweerauto, op reis

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 17:06

Ik ben bijna een jaar niet ongesteld geweest, ook negatieve testen en een echo gehad. Was waarschijnlijk stress. Inmiddels wel weer normaal!

Gewoon de echo laten doen, stelt weinig voor :j

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 17:15

Inwendige echo stelt echt helemaal niks voor, maak je geen zorgen!

Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-20 17:17

Ballard_L schreef:
Inwendige echo is inderdaad goed te doen. Alleen dat ding erin krijgen was bij mij wel een dingetje met vaginisme, maar het doet verder geen pijn ofzo. Maar begrijp ik nu goed dat je wel aan de pil bent, maar in de stopweek dan niet ongesteld bent geworden? Dan zou ik namelijk zelf even stoppen met de pil en als de cyclus weer goed is, weer beginnen. Even resetten

Nee, ik gebruik al langere tijd geen anticonceptie meer.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 17:37

Ik heb ook weleens 2 cycli overgeslagen (cyclussen is geen woord :+ ) maar was dus echt niet zwanger. Inwendige echo is niet pijnlijk of eng.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 17:41

Ik zit er momenteel ook op te wachten, normaal 30 dagen cyclus en heb zowiezo diagnose PCOS.
Nu al 41 dagen en vorige keer 36 dagen.
In November gestopt met de pil.

Als de bloedtest ook zegt dat je niet zwanger bent dan kun je er vanuit gaan dat je dat idd niet bent.

De echo is een inwendige echo met zo'n stok, niet prettig maar doet zeker geen pijn.

Vraag meteen eens naar pcos

bigone

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 17:44

Gewoon even afwachten, ga er van uit dat je huisarts ook geen gekke dingen in het bloed heeft gezien zoals vervroegde overgang, als hij daar ook op heeft getest. Kan inderdaad een buitenbaarmoederlijke zwangerschap zijn , mocht je erge buikpijn krijgen voor je voor de echo moet, meteen aan de bel trekken bij de huisarts of de huisartsenpost.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 17:49

Vala schreef:
Ik heb ook weleens 2 cycli overgeslagen (cyclussen is geen woord :+ ) maar was dus echt niet zwanger. Inwendige echo is niet pijnlijk of eng.

Als je de slimmerik wil uithangen, zorg er dan voor dat je betwetert met juiste informatie.
Zowel cycli als cyclussen is in het nederlands correct meervoud van cyclus.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 18:02

Vala schreef:

Cycli is de Latijnse meervoudsvorm en cyclussen is de Nederlandse meervoudsvorm.
Beiden mogen gebruikt worden om het meervoud van cyclus aan te geven.

Bron: https://www.vandale.nl/gratis-woordenbo ... mkZe25Fw2w

Edit: ik zie nu dat Kuggur me voor was :)