Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Moderators: EvelijnS, benangelique, Hanmar, Polly, Shanna, khirshanta, Dani

LoesVDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 09:31

Nayomie schreef:
Fijn dat het meevalt qua pijn!

Mijn operatie is alweer 3.5 jaar geleden maar ik vrees dat dit nog een staartje krijgt. Er was een fout gemaakt, hebben niet gezegd wat waardoor de operatie een uur langer duurde. Maar volgens mij ben ik er achter wat er fout is gegaan. Volgens mij hebben ze met een slagader geprutst. :=

Oeps... en wat zijn daar nu de gevolgen van?

Voor het zadelmak maken en inrijden van uw paard kunt u contact met mij opnemen!

[o]

Nayomie
Lid Nieuwsredactie

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 09:34

Een slagader loopt nu los in mijn lip en heeft een opening gevonden. Dus die springt ongewenst open en duurt het lang voor die weer dicht is.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 13:39

8)7 hoe krijgen ze dat nou weer voor elkaar...

JackieLuca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 15:12

Nayomie schreef:
Een slagader loopt nu los in mijn lip en heeft een opening gevonden. Dus die springt ongewenst open en duurt het lang voor die weer dicht is.

Wat heftig :O , gaan ze daar nog wat aan doen?

hier gelukkig alles prima gegaan, krijg alleen mijn kiezen nog niet op elkaar, neem aan dat dat nog goedkomt

Nayomie
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 15:17

Ik weet niet zeker óf het daar 100% van komt, dus geen paniek voor mensen die hem nog moeten doen of net hebben gedaan. :D Het is alleen wel na de operatie zo dat ik er meer last van heb gekregen. En die slagader komt vanuit de kaak en daar hebben ze veel lopen verbouwen.
Ik ben door de dermatoloog verwezen naar een speciale afdeling die onderzoeken doet naar afwijkingen in bloedvaten.

JackieLuca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 07:07

Nog even eeb vraagje, rechts doet meer zeer dan links en het elastiek is ook wijder rechts, moet ik nu even bellen of is dit normaal

LoesVDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 07:21

JackieLuca schreef:
Nog even eeb vraagje, rechts doet meer zeer dan links en het elastiek is ook wijder rechts, moet ik nu even bellen of is dit normaal

Verschil in pijn is normaal. Verschil in elastiek zegt me zo even weinig.. Maar mijn elastieken hebben de eerste weken op verschillende brackets gezeten omdat er tijdens de operatie een stel waren afgebroken. :+
Heb je geen nieuwe elastiekjes?

Voor het zadelmak maken en inrijden van uw paard kunt u contact met mij opnemen!

[o]

JackieLuca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 10:23

LoesVDB schreef:
JackieLuca schreef:

Verschil in pijn is normaal. Verschil in elastiek zegt me zo even weinig.. Maar mijn elastieken hebben de eerste weken op verschillende brackets gezeten omdat er tijdens de operatie een stel waren afgebroken. :+
Heb je geen nieuwe elastiekjes?

Nee nog niet, donderdag 1ste controle. Maar na even in de spiegel goed gekeken te hebben zag ik dat de rechter waarschijnlijk met tandenpoetsen ook over een andere haak is gaan zitten, dus die losgehaald en nu zitten ze weer goed

LoesVDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 11:59

Oh mooi :j

[o]

JackieLuca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 18:31

Sorry voor alle vragen maar ben zo bang dat er wat mis gaat :o

Maar merk dat ik rechts veel meer pijn heb , en het trekt ook door richting mijn oor. Is Dit normaal?

_Jeann

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 18:54

Ooh ja, richting je oor. Super vervelend maar dat kan ik me nog heel goed herinneren.
Daar had ik ook wel een aantal weken last van als ik 'm het goed herinner..

LoesVDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 19:48

JackieLuca schreef:
Sorry voor alle vragen maar ben zo bang dat er wat mis gaat :o

Maar merk dat ik rechts veel meer pijn heb , en het trekt ook door richting mijn oor. Is Dit normaal?

Ja hoor. Zie links en rechts als twee aparte operaties. Ze genezen allebei op hun eigen manier/tempo.

[o]

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 16:18

Ik kom mij ook even melden! Ik heb een verwijzing gekregen voor de kaakchirurg van mijn orthodontist. 3 jaar geleden een beugel laten plaatsen om de boventanden mooi op een rij te krijgen, helaas daardoor mijn overbeet verergerd van 3mm naar 7mm, ik erger me daar vreselijk aan. Binnenkort naar de kaakchirurg voor oriënterend consult maar ik denk wel dat ik voor de operatie wil gaan. Ik loop al 3 jaar (onbewust) met mijn onderkaak naar voren, mijn gewrichten worden daar niet beter op en knakken ook steeds meer.
De orthodontist vertelde me dat de operatie eigenlijk altijd wel vergoed wordt, de beugels niet. Hoe was dat bij jullie?
En zouden jullie het weer laten doen?

Je paard laten scheren? Stuur mij een pb!
https://www.facebook.com/paardenscheerservice/

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 17:57

Ik zou het zo weer doen hoor, geen centje pijn gehad.
Alleen omdat ik een vrij gecompliceerde ok had zaten er ijzerdraden om mijn bovenkaak naar een oogkas en die deden met verwijderen erg zeer maar daar heb jij geen last van.
De staafmixer was daarna mijn beste vriend!
Bij mij werd alles vergoed omdat het door een aandoening kwam dus daar kan ik je niet mee helpen.

[o]

LoesVDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 22:26

Bij mij werd ook alles vergoed van de operatie. Beugel idd niet. Hier wel erg veel pijn gehad terwijl ik absoluut niet kleinzerig ben. Is me echt alles behalve meegevallen.. Maar ik zou het denk ik wel weer over doen. Ben super blij met het resultaat!

[o]

JackieLuca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 01:33

Ik heb nu 3 weken geleden de operatie gehad, en is me heel erg meegevallen. 1ste week wel last gehad, vooral vanwege de zwelling en alles was heel stijf, maar met genoeg pijnstillers wel te doen. Daarna geen pijnstillers meer geslikt en ook totaal geen pijn gehad. Dus dat ligt ook echt per persoon anders. Bij mij werd de operatie en de beugel vergoed, ben verzekerd bij zilveren kruis.

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 08:42

Oké, bedankt voor jullie verhalen! @JackieLuca, had je een speciaal pakket aanstaan voor je het traject bent gestart? Ik ben verzekerd bij Zekur, maar dat valt wel onder Zilveren Kruis

Lalidan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 09:36

Bij mij moest er een aanvraag gedaan worden bij de zorgverzekeraar, 1 voor de operatie en 1 voor het beugeltraject. Omdat het bij mij ook om een medisch probleem gaat, wordt het vergoed. Dus daar hangt het vooral vanaf (en dan hoe makkelijk/moeilijk je verzekering met het afgeven van dat soort machtigingen is).

Als het alleen is dat jij je er aan ergert, betwijfel ik of je er voor in aanmerking komt, maar proberen kan altijd natuurlijk.

It’s like we triggered something deep inside, that leapt at us with vengeful eyes. And suddenly the chase was on, but we had no place left to run. Once that devils deal was done, the hunter and the prey were one. And the circuitry had all been blown, the self-destructive seeds were sown. It’s bouncing through me, left and right, and there’s too much in my head tonight, lightning triple thunder, I think I'm slipping under, this introspective plunder....

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 09:39

Ik zat toen ook bij Zilveren Kruis en moet zeggen dat de aanvraag van de KC gelijk goedgekeurd werd. Ik had dan wel geen beugel, wilde ik niet dus kreeg een ander traject.

[o]

JackieLuca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 09:53

horsiegek schreef:
Oké, bedankt voor jullie verhalen! @JackieLuca, had je een speciaal pakket aanstaan voor je het traject bent gestart? Ik ben verzekerd bij Zekur, maar dat valt wel onder Zilveren Kruis

Aanvullend*** en Aanvullend tand**

Ik had trouwens nog geen medische klachten, vond het zelf gewoon niet mooi, dus soms vergoeden ze dat ook :)

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 10:23

Nu is het vooral ergeren, maar ook de gewrichten knakken veel. Verwachting is wel dat ik later in mijn gehemelte ga bijten als het zo blijft. Als ik nu wel eens per ongeluk mijn gehemelte heb verbrand door in een te heet stuk pizza te bijten, bijt ik een aantal dagen in mijn gehemelte.

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 10:40

JackieLuca schreef:
horsiegek schreef:

Aanvullend*** en Aanvullend tand**

Ik had trouwens nog geen medische klachten, vond het zelf gewoon niet mooi, dus soms vergoeden ze dat ook :)

Ik ben meteen in mijn voorwaarden gaan kijken. Ik zie dat er in gevallen van orthodontie in bijzondere gevallen wel mogelijkheden zouden zijn, daar staat namelijk:
De vergoeding is voor mensen die:
- een zeer ernstige ontwikkelings- of groeistoornis hebben en
- zonder beugel geen goed werkende kaak meer hebben of krijgen en
- onder behandeling zijn van een andere arts, bijvoorbeeld een plastisch chirurg of anesthesist

Aangezien ik bij een KC onder behandeling kom te staan lijkt me dit er ook onder te vallen, daarbij staat mijn kaak nu niet goed. Ik heb nu dus wel goede hoop dat het vergoed zou kunnen worden.

Ik heb meteen naar de orthopraktijk gemaild met de vraag of ze een machtiging willen aanvragen, dat moet de zorgverlener namelijk doen. Ben benieuwd!

xWouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 10:50

Ik kom weer even binnenvallen. Ik heb ook bij het zilveren kruis gezeten maar helaas vergoeden zij het niet! De kaakoperatie opzich wel, maar niet de beugel. Bij het CZ met het juiste pakket krijg je het wel grootendeels vergoed.

Ciska - Mon Amie J | L1

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 10:57

xWouter schreef:
Ik kom weer even binnenvallen. Ik heb ook bij het zilveren kruis gezeten maar helaas vergoeden zij het niet! De kaakoperatie opzich wel, maar niet de beugel. Bij het CZ met het juiste pakket krijg je het wel grootendeels vergoed.

Bij JackyLuca wel, zij is 3 weken geleden geopereerd. Ben benieuwd waar zij dan het onderscheid in maken...

xWouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 11:35

Ah zie ik nu staan ja. Dan heeft ze echt geluk gehad :+

Ik heb meerdere malen zwart op wit staan dat het absoluut niet vergoed wordt namelijk, ben er meerdere malen mee naar ze toe geweest maar helaas werd het telkens afgewezen..

Ciska - Mon Amie J | L1