Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, ynskek, Mondy, Shanna, Princesj, Dani, EvelijnS

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 09:08

Goor is natuurlijk een heel ander geval.
Dat is ook totaal niet te vergelijken met een dakbeschot wat niet in aanraking is met buitenlucht of wat dan ook.

Edit: neemt niet weg dat de Rijksoverheid dit helemaal niet handig heeft aangepakt. Veel mensen hebben voor veel geld daken vervangen omdat die platen aan de buitenzijde vervangen moesten worden en die zijn idd not-amused. Aan de andere kant is het wel waardeverhogend en de schade relatief beperkt, maar dat merk je niet in je portemonnee natuurlijk zolang je niet verkoopt.
We zien het veel in dagelijks werk.

manzano

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 09:31

Oh dat had ik niet.

Maar is op zich niet raar. Als het misgaat zijn de kosten hoger, dus dat zal je in een premie terug zien. Is hetzelfde bij een rieten kap. Dat is ook veel duurder om te verzekeren.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 19:35

Tiggs schreef:
manzano schreef:
De volmacht hoeft sowieso niet geregeld te worden bij de notaris die transport regelt. Dat kan dus bij een lokale notaris en die stuurt dat door naar de notaris in kwestie. Worden wel regelmatig kosten voor gerekend. Niet altijd.

Asbest ligt voor mij aan het type (hechtgebonden of niet) en de manier waarop of dat een probleem is.
De hele regeling van verplicht verwijderen is zelfs aan de buitenzijde voorlopig van de baan.

Toevoeging: tenzij het een aankoop is met hypotheek. Volmacht voor een hypotheekakte kun je (als hypotheekgever) alleen bij notariële akte verlenen.

Maar het ging om een verkoper die geen zin had om naar de verre notaris van de koper te gaan.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 18:44

Je kan altijd beter een bod doen met die voorwaarde dan geen bod denk ik dan maar.....

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 22:06

Doe mij dan maar een jacuzzi :D

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 14:09

Aanbod loopt ook terug. Is verschillende berichtgeving over.
Markt loopt ook vast daardoor, want iedereen zit op elkaar te wachten en zo gebeurt er dus niks.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 17:46

Weinig aanbod en grote vraag doet meestal niet veel goed voor de prijzen (vanuit kopers perspectief dan :+

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 19:30

Fitzroy schreef:
Precies. Zou dit nog bij jouw overwegingen meetellen bij huizen die net niet aan je voorwaarden voldoen?

Ik ben er nog niet uit.... Ik heb sinds maart al niks meer gezien dat voldoet dus begin wel te neigen naar compromissen. Maar heb dat met dit huis ook gedaan en baal er na 8 jaar nog steeds van en dat wil ik ook echt niet.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 20:10

Fitzroy schreef:
Oke, duidelijk. Jij zegt dus: geen compromissen sluiten, want daar ga je later last van krijgen ?
Ik vind het zo moeilijk. Ik ben in staat me op te geven voor het programma met Martijn Krabbé :o Laten zij maar wat voor me kopen ....

Dan zou ik toch maar zelf voor compromissen sluiten haha.

Zonder gekheid; compromissen zijn niet perse erg, maar ligt er wel aan welke en je moet er goed over na denken.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 13:07

Moet het huis nog wel in dezelfde staat zijn..... Bij ons zit het toch wel een ton ernaast.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 23:27

Ik merk er ook niks van. Komt echt niks te koop wat aanspreekt.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 16:37

Heerlijk Fitzroy dat alles rond is!

Leuke klus vooruitzichten ook bij de rest.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 10:24

Ir1ne schreef:
Ben er ook bang voor... maar komt allemaal goed!
Als de paddock en stallen maar klaar zijn. in de zomer was geen bak geen probleem geweest, maar ik heb hem straks wel echt nodig.... en we laten hem direct goed aanleggen :)

Iig erg relaxed dat je dat allemaal mag aanleggen. Dat is vaak een crime in veel gemeentes waardoor veel afvalt.

Wij hebben de wasmachine in een slaapkamer boven gemaakt. Aansluitingen doorleggen was een fluitje van een cent.
Maar kan me voorstellen dat als de rest ook niet klopt dat het dan allemaal wel meeweegt.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 10:56

Hobbyhorse schreef:
Is het niet zo dat het meestal geen probleem is een paddock aan te leggen als het maar op je erfgedeelte ligt?

Anders heb ik dat toch niet goed begrepen. Lichtmasten is sowieso een ander verhaal.

Nee zo simpel is het helaas niet.
Als je een archeologie bestemming erbij hebt mag je niet eens afgraven.
En soms als je 1 bak hebt mag een paddock ook niet meer.

Het verschilt per gemeente en zelfs binnen de gemeente per bestemmingsplan.

Alleen maar goed dus dat je het hebt gecheckt bij de gemeente en dat het dus mag.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 12:29

Ja klopt!! Je hebt soms percelen waar je niks mee mag. Zo jammer is dat soms.
Maar snap ergens ook wel weer dat ze niet een wildgroei willen aan pakken en lampen overal. Zeker niet in het toch wat krapper bebouwde westen van het land.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 14:55

Kan je niet gewoon de sleutel voor een paar uur lenen als het toch leeg staat? Kan ook heel vaak (uiteraard met toestemming van verkoper)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 16:10

Bizarre situatie zeg. Gelukkig dat het alsnog doorgaat. Ben wel benieuwd wie je dan gebeld heeft en hoe ze aan je naam en nummer komen.
Edit: laat maar, zie nu plattegrond