[VOLG] Ons eerste huisje

Moderators: ynskek, Mondy, Ladybird, Shanna, Hanmar, Princesj, Dani, Polly

theadora99

[VOLG] Ons eerste huisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-20 23:01

Hoi allemaal,
27 augustus 2018 heb ik me laten overhalen om mee te doen aan Weerwolven op Bokt. 13 oktober in datzelfde jaar deed Isabel (ook haar naam op bokt) haar eerste potje. Nadat ik de rol had waarbij ik haar dood moest maken (sorry) zijn we eigenlijk aan de praat geraakt en hebben we 20 december 2018 onze eerste date gehad *\o/* Ondertussen zijn we al ruim een jaar samen en hoewel we nog helemaal geen plannen hadden om te gaan samenwonen, vond ik het leuk om af en toe te reageren op lotingwoningen van de woningbouw hier.

Jullie zien hem vast al aankomen, waar ik elke keer op 790 van de 800 eindigde, eindigde ik nu op 5. En toen op 3. En 2. En toen kreeg ik de mail: Wanneer willen jullie komen kijken? Toen werd het toch wel even serieus. We hebben heel veel nagedacht, gepraat, gerekend (redden we het financieel?) en nog meer gepraat, met andere mensen (familie en vrienden) overlegd etc. Dat dit topic er is zegt denk ik wel genoeg: we hebben gekozen ervoor te gaan en hebben vandaag de sleutels ontvangen. Dan nu de eerste test: het huis is niet in geweldige staat en we willen er graag iets heel leuks van maken voor we er definitief ingaan.

Spoiler:
Kleine disclaimer: Isabel en ik hebben vorig jaar de hele zomervakantie samen doorgebracht, en nu is ze sinds eind februari eigenlijk ook altijd bij mijn moeder. We gaan dus niet van 1x per week afspreken naar 24/7 oid. En zelfs als we dat wel deden was dat nog onze keuze :')

Goed, dan nu klaar met het gepraat en wat foto's! We zijn erachter gekomen dat het al sinds mei 2019 leeg staat. Ze hebben oa een aanbouw geplaatst. De plattegrond klopt niet helemaal:

Afbeelding
- wij hebben geen aparte kamer op de zolder
- er zit een aanbouw bij de achterdeur
- er zit een kast in slaapkamer 3, en de kast in slaapkamer 1 zit op een hele andere plek.
- slaapkamer 2 heeft helemaal geen kast?
- beneden hebben we alleen de deur bij de keuken, de deur linksboven hebben we niet (wel een raam)

Om een beter beeld te krijgen nog wat extra foto's. Beneden ligt zeil en dat willen we budgetwijs even zo houden, het is opzich nog prima. Boven ligt niets en hing er heel lelijk geel behang aan de muren := De meeste foto's hier zijn van de woningbouw (en dus uit mei 2019)
Woonkamer vanaf de voorzijde:
Afbeelding

Woonkamer vanaf de achterzijde:
Afbeelding

De tuin in mei 2019:
Afbeelding

De tuin nu:
Afbeelding

De keuken (best prima keuken!):
Afbeelding

Slaapkamer 1 van de plattegrond (heeft een hele brede inbouwkast, ik geloof 225 cm breed en denk zo'n 40 cm diep), dit wordt onze walk-in closet/logeerkamer
Afbeelding

Slaapkamer 2 (dit wordt onze slaapkamer):
Afbeelding

Slaapkamer 3 (dit wordt kantoortje, ik ga in het onderwijs werken na mijn studie en dan vind ik een plekje voor mezelf en mn bureau fijn):
Afbeelding

De trap:
Afbeelding

De zolder:
Afbeelding

De aanbouw waar de wasmachine komt:
Afbeelding

Wat willen we gaan doen:
- het behang eraf halen (geel behang en bloemetjesbehang, bah)
- kozijnen en ramen afplakken
- mijn zwager heeft een verfspuit en wil voor ons boven alles in elk geval komen spuiten.
- vloer leggen boven
- beneden alles verven
- trap schuren, schilderen en voorlopig iets op doen van halve maantjes oid.
- op den duur de deuren en keukenkastjes schuren en schilderen

Meelezen, vragen en tips mogen altijd, dit is mijn eerste keer uit huis en voor Isabel de tweede keer, dus we zijn ook nog een beetje aan het zoeken hoe we het precies willen. Voor nu hebben we allebei een heleboel meubels en heel wat dingen voor de uitzet, dus de inrichting komt waarschijnlijk wel goed! Ikea is voorlopig prima en mochten we, als we allebei een vaste baan hebben, dingen willen veranderen kan dat altijd nog.

De wiskundige

♡♡♡♡♡

Giolli
Zeg maar Ber!

Re: [VOLG] Ons eerste huisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 23:07

Nogmaals, veel geluk samen! En ik volg natuurlijk. :D

There will be an answer, let it be
De meest schattige filmpjes vind je hier.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 23:08

Wat leuk, gefeliciteerd!

Wordt de woning ook zo opgeleverd?!

Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-20 23:09

KimD schreef:
Wat leuk, gefeliciteerd!

De meeste foto's behalve de recente van de tuin zijn van de woningbouw en exact hoe het er nu uitziet :=

De wiskundige

♡♡♡♡♡

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 23:12

Wat een leuk huis, zeker met die openhaard! En wat een luxe keuken voor een sociale huurwoning :wow:

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 23:25

Wat een leuk huis!
Maar poeh wat een werk zeg heel veel succes :D

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 23:32

theadora99 schreef:
KimD schreef:
Wat leuk, gefeliciteerd!

De meeste foto's behalve de recente van de tuin zijn van de woningbouw en exact hoe het er nu uitziet :=

Dat vind ik ook best bijzonder. :')
Ben benieuwd wat jullie ermee gaan doen!

Facebook; Vihaan Aditi

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 23:35

Gefeliciteerd met jullie woning!

Daar hebben jullie een mooie hobby aan de komende tijd.

Heb je een verklaring waarom het zo lang leeg heeft gestaan in deze tijden van socialehuurwoningnood?

Ik weet niet of het overal zo is, maar bij meerdere plaatselijke woningbouwverenigingen hier wordt een ouder huurhuis dat leeg komt en aan onderhoud toe is, eerst onder handen genomen door de woningbouwvereniging, jhet zou in een heel andere staat worden verhuurd dan jullie huis. Dat zou in jullie huis op z'n plaats zijn, denk ik. Ook mag er na zoveel jaar een nieuwe keuken/badkamer in. Jullie keuken is oud. Heb je daarnaar geïnformeerd, naar wat de woningbouwvereniging op zich kan/wil/moet nemen?

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-20 23:58

Boras schreef:
Gefeliciteerd met jullie woning!

Daar hebben jullie een mooie hobby aan de komende tijd.

Heb je een verklaring waarom het zo lang leeg heeft gestaan in deze tijden van socialehuurwoningnood?

Ik weet niet of het overal zo is, maar bij meerdere plaatselijke woningbouwverenigingen hier wordt een ouder huurhuis dat leeg komt en aan onderhoud toe is, eerst onder handen genomen door de woningbouwvereniging, jhet zou in een heel andere staat worden verhuurd dan jullie huis. Dat zou in jullie huis op z'n plaats zijn, denk ik. Ook mag er na zoveel jaar een nieuwe keuken/badkamer in. Jullie keuken is oud. Heb je daarnaar geïnformeerd, naar wat de woningbouwvereniging op zich kan/wil/moet nemen?

Er is best wel wat onderhoud gepleegd (isolatie, nieuwe ramen, dubbel glas, zonnepanelen. We hebben nu ook energielabel A, de buren geloof ik E). Keuken kan vervangen worden maar dan krijgen we een standaard keukenblokje van de woningbouw (een stuk kleiner) en deze konden we overnemen incl inbouwkoelkast dus dat kwam wel mooi uit. De exacte reden voor leegstand weet ik niet, dat ontdekten we toen we de post van Vitens “aan de bewoners” open maakten. Daarnaast doen ze bij ons bij de woningbouw niets aan vloeren/muren en is de badkamer heel nieuw (ik vermoed zelfs dat deze tijdens de leegstand is geplaatst en dus nog niet gebruikt is maar anders zeker kort daarvoor).

Maar we zijn ook allebei nieuw hierin haha, nooit over nagedacht om te vragen hoe lang het leeg stond etc.

De wiskundige

♡♡♡♡♡

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-20 00:00

KimD schreef:
theadora99 schreef:

Dat vind ik ook best bijzonder. :')
Ben benieuwd wat jullie ermee gaan doen!

Is hier redelijk standaard! Toen mijn moeder en ik in ons huidige huis gingen wonen hadden ze bijv wel de vloerbedekking weggehaald maar hebben we zelf alle nietjes er nog uit moeten trekken en allerlei dingen moeten oplossen (losliggende elektradraden, een gat in de vloer midden in de keuken etc). Dus ik was niet zo verbaasd eigenlijk, vond dit huis nog best netjes :=

De wiskundige

♡♡♡♡♡

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 09:51

Ik ben zo blij voor jullie <3 heel veel plezier met alles! Ik vind het echt een leuk huisje!

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 15:41

Vandaag met de overburen gekletst. We weten nu waarom het zo lang leeg heeft gestaan: het is een proefwoning geweest. Een soort van modelwoning of iets dergelijks. Ze hebben hier isolatie etc getest.

We zijn nu hard bezig in de tuin, en ook met het verwijderen van het behang.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 16:45

Ben heel benieuwd wat jullie ervan weten te maken! Die haard is in ieder geval heel gaaf, maar van de keuken krijg ik de rillingen (Maar ik heb zelf dan ook het tegenovergestelde, heel strak).

Life's a bitch so you can't win.
M. Python

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 17:56

De keuken is idd ook niet onze smaak, maar we zijn gezegend met deze keuken. Als ze hem vernieuwen is ie de helft kleiner..
Misschien over een aantal jaar zelf kijken wat we eraan kunnen veranderen. Voor nu blijft het zo en krijgt het een laagje frisse verf.

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 19:17

Vandaag schoonmoeders en een vriendin aan het werk gezet in de tuin. We zijn zelf samen het behang in de slaapkamers eraf gaan halen. Duurde even, want er zaten een hele hoop lagen op. Kwam dit muurtje onder vandaan... Zometeen maar even een mailtje doen :=
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 19:37

Huh, wat steekt er uit dat gat?

Life's a bitch so you can't win.
M. Python

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 19:45

Ik herhaal mezelf nogmaals, het is bijzonder. :+

Wel gaaf dat jullie een kachel hebben trouwens. <3

Facebook; Vihaan Aditi

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-20 19:47

Tiggs schreef:
Huh, wat steekt er uit dat gat?

Geen idee. Zat ducttape en 2 lagen behang overheen, we hebben 2 van zulke gaten. Ik vermoed zelf stroomaansluitingen? Maar het lijkt me niet al te best dus we willen de woningbouw er in elk geval even over mailen.

De wiskundige

♡♡♡♡♡

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-20 19:48

KimD schreef:
Ik herhaal mezelf nogmaals, het is bijzonder. :+

Wel gaaf dat jullie een kachel hebben trouwens. <3

Ja daar ben ik echt voor gevallen hoor :=

De wiskundige

♡♡♡♡♡

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 21:14

Er zat vandaag weer een leuk cadeautje verstopt achter het behang. Afbeelding

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 21:39

Wel leuk huisje, ben benieuwd hoe het gaat worden.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 21:52

Wat is het?

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-20 22:13

Hannanas schreef:
Wat is het?

Een vonkende energiedraad :')

De wiskundige

♡♡♡♡♡

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 22:24

:wow: heftig ! Dat wordt de hele woning strippen op het gebied van elektra? Als er al van die grapjes aan de oppervlakte ligggen. Eng hoor!

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 22:26

Hannanas schreef:
:wow: heftig ! Dat wordt de hele woning strippen op het gebied van elektra? Als er al van die grapjes aan de oppervlakte ligggen. Eng hoor!

Gelukkig moet de woningbouw dat oplossen :+ :')