Elfia 2019!

Moderators: Ods, MirandaT, Duhelo, Essie73, Muiz

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Vjestagirl

Re: Elfia 2019!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 18:00

Ah ja, ik ga ook weer. Heb me al opgegeven als vrijwilliger dus ik hoop snel t rooster te krijgen

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 22:47

xSagan schreef:
Hoi,

Ik ga dit jaar ook naar Elfia. Ik ga met een vriendin en we gaan eigenlijk al vanaf 16 jaar er heen. Nu 27, dus een leuke vaste prik geworden. Ik word er alleen wel moe van dat ze die kaarten elk jaar anders noemen. Gelukkig kan je nu wel gewoon via iDeal betalen, weet ook nog dat je een paylogic account ofzoiets nodig had.xD

Weet iemand waarom het ineens Late Elf kaarten worden genoemd? Waren ze eerst nog goedkoper dan?
En heel blij dat ik door dit topic even wist dat de voorverkoop bijna afloopt... 36,- voor een kaartje is niet leuk meer....

De voorverkoop stopt nog lang niet, tot op de dag van het evenement kun je nog gewoon online kaartjes kopen. Maar de vroegboekkortingen, ja die stoppen wel op een gegeven moment. En je kunt toch gewoon zien op de site waar je kaartjes voor koopt (weekend, zaterdag, zondag)?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 19:52

Ja, de Elf Fantasy Fair heeft een paar jaar terug een naamsverandering gehad :)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 20:18

Het is op zondag vooral korter. De openingstijden zijn op zaterdag van 10.00 tot 22.00 en op zondag van 10.00 tot 19.00.

Contant geld werkt beter, pinnen kan lang niet overal

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 20:29

C_arola schreef:
Bedankt voor de info! Ik denk dat het ook lastiger parkeren wordt als je wat later gaat? Eind van de ochtend/begin van de middag? :)

Dan is de kans dat je kunt parkeren idd een stuk kleiner, en zul je sowieso een flink eind moeten lopen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 21:33

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 22:31

Twilight schreef:
Vond die bussen heel fijn maar leek alsof er maar 1 vast tijdstip terug waa en dat vond k nii fijn.

Dat klopt, ze vertrekken op 1 tijdstip, maar dat is wel een uur na sluitingstijd van het festival. Dus je hebt alle tijd om lekker te genieten van het festival :).

Is ook wel logisch, we kunnen moeilijk voor iedereen een eigen bus naar huis regelen :P

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 01:53

Hallo Elfjes!

Het is weer bijna tijd om mijn Elfia familie gezelschap te gaan houden.

Vandaag ben ik alvast mijn tentje op gaan zetten. Ik zou eigenlijk woensdag pas gaan en donderdag beginnen, maar "even tentje opzetten" werd "even tentje opzetten en klusje op kantoor doen" en dat liep erin uit dat ik woensdag een dagje met het decoratieteam mee mag draaien. Oftewel: morgen wordt het inpakken, want dinsdag word ik al verwacht :D.

Het terrein is nu nog relatief leeg: de grote paviloententen staan, maar de marktkramen nog niet, en ook de podia staan nog niet. Verder moeten uiteraard alle hekken, tafels, banken, stoelen, decoratie etc. nog overal geplaatst worden. Maar we hebben al wel heerlijk genoten van het lekkere weer en er is al weer flink veel geknuffeld.

Mijn schema voor deze week is nu dus:
Dinsdag: die kant op, tent inrichten
Woensdag: decoratie team
Donderdag & vrijdag: op kantoor werken
Zaterdag & zondag: de opening, het defilé, de kostuumwedstrijd en alles wat te maken heeft met de koningschapsverkiezingen
Maandag & dinsdag: afbouwen met de bouwploeg, dus hekken, tafels & bankjes, stoelen, kilo's, rijplaten etc binnenhalen, controleren en klaarmaken om het op te laten halen door de leverancier
Woensdag: naar huis rijden en slaaaaaaaaaaaaaaapen

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 19:34

Haha ik kreeg vanmorgen om 8 uur een telefoontje, of ik morgen toch ook nog een paar uurtjes op kan helpen bouwen XD. Dus morgen al aan de arbeid!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 20:44

Ik organiseer hem...

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 19:00

Aaaaaaaaaaaaaaah ik heb een foto van jullie gezien, ik vind jullie echt fantastisch! Heb onze videograaf ook al gezegd dat hij moet blijven totdat jullie er zijn!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 11:56

Zo, ik ben ook eindelijk weer thuis. 9 dagen Elfia is LANG.

Ik heb het geweldig naar mijn zin gehad bij mijn 2de familie. Ik heb gelachen tot er tranen over mijn wangen liepen bij de kostuum wedstrijd toen er 4 gigantische mannen in korte elvenjurkjes het podium op kwamen, compleet met glitterbaarden en kisten. Mijn bovenarmen zijn bouwhek-blauw (die kleur ontstaat vanzelf als je honderden hekken versleept en die tegen je arm laat rusten). Ik heb afscheid genomen van Koning Albert en Koningin Victoria, en heb "the wizard council of Pannkoch" als mijn nieuwe royals mogen verwelkomen. Ik heb geleerd dat ik een hele slechte koalabeer ben. Maar ik heb vooral genoten.

Ik heb genoten van de Finding Nemo cosplay (waarvan ik de meeuw zaterdag ochtend nog heb geholpen met haar hoofd) en van Zorro die helaas zonder haar paard op het podium van de kostuum wedstrijd verscheen. Ik heb genoten van een kort dansje bij het hoofdpodium.

En nu even naar de realiteit: ja, er waren problemen met de catering en met de toiletten. We waren voor beide zaken on zee gegaan met een nieuwe partij (de catering zijn we zelf gaan organiseren, de toiletten zijn gedaan door de toiletellufjes) en we hadden wat kinderziektes. We hadden meer/grotere toiletwagens geplaatst, en minder dixies. Helaas kon het hoofdriool dat niet aan. Ik zal je de details besparen, maar er is gedweild in het kasteel. Volgend jaar wordt alles beter ;).

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 12:41

Ah daar kan ik echt niets van zeggen. Ik weet dat er op kantoor momenteel gewerkt wordt aan een enquête om dit soort comments te verzamelen. Het is voor nu vooral uitvogelen wat er gaat terug komen en wat niet, welke kant ze op willen en hoe dat aangepakt gaat worden.

De knobi broodjes die Eva bedoeld (de platte broodjes met smeersels) kon je krijgen bij de cooking highlander.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 13:40

Benthhh schreef:
Dat knoflookbrood (?) - platte broodje wat je zelf kom beleggen was er nog wel! Of tenminste, ik heb iets gegeten wat klinkt als.. haha

Knobi! Klopt dat het er was, alleen van n andere verkoper

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 13:52

Ach ja, kinderziektes hou je. We/ze zijn er iig druk mee bezig om het op te lossen, en te kijken hoe het op de volgende editie beter kan.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 19:21

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 22:27

Haha wat tof, een ongemerkte mini meet XD

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 23:23

ScarOfWars schreef:
Wij vonden trouwens ook dat er op sommige plekken gaten waren. Alsof daar stands hadden moeten staan zeg maar..

Hier wilde ik trouwens nog ff op reageren: dit gebeurd op last van de brandweer. Je mag maar x aantal meter aaneengesloten tenten hebben, voordat er weer 5 meter tussen moet zitten. Bij de eigen tenten van de stadhouders moet dit zelfs tussen iedere tent zitten. Daardoor vallen er gaten

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 22:41

Jup!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie