Elfia 2019!

Moderators: MirandaT, Duhelo, Muiz, Essie73, Ods

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Summerfly

Re: Elfia 2019!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 11:28

Ik hoop dit jaar voor het eerst naar Haarzuilens te kunnen. Roep al jaren dat ik er graag een keer heen wil, maar elke keer komt het er niet van :') mijn vader is vorig weekend naar een grote kerst/winterfair in Haarzuilens geweest en zei dat hij de locatie zo tof vond, dat als ik naar Elfia zou gaan hij graag mee zou willen :D. Ga normaal altijd naar Dutch Comic Con/animecons enzo, maar een keer iets anders lijkt me ook erg tof.
Zit aan een cosplay te denken maar weet niet of ik daar met school genoeg tijd voor heb :+

The greatest fear in the world is the opinions of others, and the moment you are unafraid of the crowd, you are no longer a sheep; you become a lion.

Summerfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 21:11

Super tof de kostuums die al gepost zijn! Ik wil stiekem heel graag een gijinka maken van Kass uit Legend of Zelda: Breath of the Wild
Afbeelding
maar moet even kijken of dat gaat lukken :')

Twilight schreef:
Hier altijd wel elfia haarzuilens. Welk kostuum nog geen idee ^^ als t lukt word het een mareep gijinka. [ [url=m/oFA8iF.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nog een gijinka! Super cute <3

Nienke98 schreef:
Summerfly schreef:
Ik hoop dit jaar voor het eerst naar Haarzuilens te kunnen. Roep al jaren dat ik er graag een keer heen wil, maar elke keer komt het er niet van :') mijn vader is vorig weekend naar een grote kerst/winterfair in Haarzuilens geweest en zei dat hij de locatie zo tof vond, dat als ik naar Elfia zou gaan hij graag mee zou willen :D. Ga normaal altijd naar Dutch Comic Con/animecons enzo, maar een keer iets anders lijkt me ook erg tof.
Zit aan een cosplay te denken maar weet niet of ik daar met school genoeg tijd voor heb :+

Als je comic con leuk vindt, ga je Elfia geweldig vinden. Ik ben nu 2 keer naar comic con geweest. 1e keer in cosplay (little sister van bioshock) en afgelopen november niet eens in cosplay gegaan, vond het de moeite niet waard. Ik kom eigenlijk alleen naar comic con voor de dealer hal. De sfeer is daar zo veel anders dan bij Elfia. Sws is het op comic con heel veel anime en film cosplay en ik heb het idee dat eigen verzonnen cosplays niet echt opvallen/gewardeerd worden. Fotograven moet je ook per se een afspraak mee maken geloof ik. Bij Elfia in 2016 had ik een hele zwerm achter me aan die dan even vragen of ze een foto mogen maken, hun kaartje afgeven en dan weer verder gaan. Zulke spontane processen zie je niet echt bij Comic con. De omeving is veel leuker in Elfia, de mensen spontaner. Maar dat is mijn mening, haha.

Ik had een kaartje voor de zaterdag van DCC afgelopen week maar was helaas ziek en kon niet gaan. Maar mijn vrienden die wel waren gegaan vertelden me dat het zooo vreselijk druk was en er eigenlijk niet zo heel veel te doen is als je net zoals wij niet voor de acteurs enzo komt. De dealerhal zie ik constant dezelfde stands met allemaal dezelfde spullen, en waar vroeger mensen super enthousiast met iedereen op de foto wilden had ik de laatste paar edities het idee dat als je kostuum niet super spectaculair en uitgebreid was er niemand meer naar je omkeek. Dat vond ik wel heel jammer, dus ik kijk nu al erg uit naar Elfia! Ben heel benieuwd en denk dat het erg leuk gaat zijn, en idd een verbetering met DCC. Hoop wel op lekker weer :))

The greatest fear in the world is the opinions of others, and the moment you are unafraid of the crowd, you are no longer a sheep; you become a lion.

Summerfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 21:14

Wat een gave dingen komen er voorbij!

Ik heb nog geen ticket gekocht maar ga het binnenkort wel even doen. Was de btw-verhoging helemaal vergeten maar ach, vind de ticketprijzen in vergelijking met conventies als Animecon en Abunai toch al niet zo duur. :+

Mijn kostuumplannen heb ik omgegooid :') ik werd zo geïnspireerd door alle fantasy-creaties die ik online op foto's van Elfia zag, dat ik besloten heb ook een eigen design te gaan maken. Omdat ik Japans studeer wilde ik graag iets met een Japans tintje, dus ik heb dit getekend:
Afbeelding
Het moest natuurlijl elfenoren hebben :D Ik weet zeker dat ik de bloemenkrans iig die kleuren wil hebben en heb een platinumblonde lacefront pruik besteld. De rest van het kleurenpalet weet ik nog niet echt zeker :') het ding wat ze over haar kimono(/hakama) aanheeft wil ik graag van een beetje een lichte, doorzichtige stof. Mijn pa kwam met het idee voor een soort vechtstok (zoiets als wat Rey uit Star Wars heeft, maar dan meer in de stijl van het kostuum natuurlijk) ipv katana's en dat leek me ook wel gaaf.
Als iemand voor de rest nog ideëen heeft om het een wat spannender kostuum te maken, graag! :D

Summerfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 22:47

Bij mij ook overal en nergens. Kostuums van characters koop ik vaak op aliexpress, cosplaysky.com, taobao etc. Maar soms ook bestaande normale kleding die ik dan aanpas, of ik naai het zelf. Hangt helemaal af van wat je precies gaat cosplayen.

Summerfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 20:32

Gave pruik Scarofwars! Ga je hem nog stylen? Hij is een mooie lengte, daar kun je veel mee!

Ziet er al goed uit Twilight.

Ik heb vorige week mijn pruik en patroon binnengekregen. Morgen denk ik even wat aandacht besteden aan mijn pruik en dan binnenkort langs de stoffenzaak. Heb eindelijk een kleurenpalet gevonden wat me gaaf lijkt voor mijn kostuumontwerp, dus hoop gauw wat meer te kunnen laten zien!

Summerfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 11:53

Iedereen die er nu is, heel veel plezier! Ik ben er morgen in mijn wit-met-rode hakama, elfenoortjes en bloemenkrans :D

Summerfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 19:57

Vandaag voor de eerste keer ooit naar Elfia geweest en het erg naar m'n zin gehad. Ook niet koud gehad, het zonnetje scheen toch best vaak. Sfeer vond ik gezellig maar ben comic cons gewend en daar hangt helemaal geen sfeer imo :'), dus ook weinig vergelijkingsmateriaal.
Was erg blij met mijn kostuum, ben best wat op de foto gezet! :D

Afbeelding

Summerfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 15:39

Wat fijn dat iedereen het zo leuk heeft gehad! :D Ik kijk nu al ontzettend uit naar Arcen.

Vjestagirl als eerste hulde voor jullie inzet _/-\o_ lees een hoop negatieve berichten op Facebook en hoewel ik er op de rustigere zondag was vind ik die niet altijd helemaal terecht. Als je hele dag verpest is omdat er geen vleesspiezen waren (niet gericht aan iemand hier hoor, maar op FB gaan sommige mensen wel ver :+) dan denk ik dat het eerder aan jezelf ligt :'). Toilet maak ik zelf vrijwel nooit gebruik van op conventies maar snap wel dat het vervelend als je heel lang moet wachten, fijn dat jullie daar werk van gaan maken! Qua catering heb ik niks gemist, vond de nachos erg lekker :P en de statiegeldbekers vond ik top. Ik heb het iig erg naar mijn zin gehad en ga na mijn eindtentamens lekker aan een nieuw kostuum werken!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie