Labyrinth [Jim Henson]

Moderators: Duhelo, Muiz, Essie73, Ods, MirandaT

Imre

Labyrinth [Jim Henson]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-19 22:28

Afbeelding

Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen.

'Ello! :wave: Omdat ik in het [ENT] The Dark Crystal topic niet de enige Labyrinth-fan bleek te zijn op bokt, bij deze een eigen topic voor de Goblin King deze fantastische film. {:} Als klein meisje ontelbaar keer gezien, in het jaar dat de Bowie-tentoonstelling in het Groninger Museum was als een heuse fangirl staan stuiteren bij de items die ze uit de film hadden staan :') én in diezelfde periode ook nog de film in de bioscoop gezien omdat die daar ter gelegenheid van de tentoonstelling draaide. Ik kan de film woord voor woord meepraten en -zingen (alleen als niemand me hoort :') ) en ik heb de soundtrack niet alleen op vinyl, maar ook (deels) op de usb-stick met mp3tjes in de auto.

Ken je Labyrinth niet? Het is een film van Jim Henson uit 1986 over Sarah, een meisje van 15 dat haar jonge halfbroertje tijdens een avondje oppassen 'per ongeluk' naar het rijk van de Goblin King wenst. Om hem terug te krijgen moet ze in 13 uur het doolhof van de zeer sexy Goblin King oplossen, waarbij ze allerlei raadsels en puzzels moet oplossen en hulp krijgt van een bijzonder assortiment vrienden. Jareth, de sparkly Goblin Kingin z'n veel te strakke broek, doet zijn best om het haar zo moeilijk mogelijk te maken, maar is stiekem ook wel onder de indruk van Sarah. Oh ja en er zijn veel goblins en andere poppen. En kippen. En vliegende lichaamsdelen. Ja, echt! En een stinkend moeras. Behalve als je het aan Sir Didymus vraagt.

Afbeelding

Zelfs nu ik stokoud (bijna 40) ben blijf ik fan van deze film en vooral van Bowie als Jareth. In tijden van stress en ellende, zoals toen mijn eerste eigen paard overleed, ontsnap ik graag in de wereld van Labyfics. Mijn favoriete versie van de Goblin King is arrogant en slightly evil en er zijn fantastische fanfic-schrijvers die er ook zo over denken. Ook mijn favorieten lezen? Stuur gerust een pb! Enneh:

Afbeelding

MirandaT
Coordinator Horse Event
Moderator Algemeen2 en Markt
No worries, be happy!

Re: Labyrinth [Jim Henson]

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 22:40

Yes ik meld mij! *\o/* <3 <<)

Ik ga nu slapen, dus alvast bedankt voor het droom materiaal O:)

No one stays the same, You know what goes up must come down.
Change is a thing you can count on, I feel so much younger now.

✘✘

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 22:44

Lllluuuuuuudoooooooo

-The outsider for life-

Avalanche81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 22:45

Ja Ludo was geweldig, en het gevecht op het eind was best hilarisch.

Mloui

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 22:56

Ooooh hier ook een echte fan. Zooooo vaak gezien! Ik ben vooral fan van Sir Dydimus en Ambrosios.

“The fight is behiiiiiind uuuuuus!!!”

Chester (Special D x Houston) Z2+11, B+3

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 23:00

-The outsider for life-

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 06:37

Oh een eigen topic! Hier ook een grote fan! Ook aan mijn onderschrift te zien natuurlijk. Hier hetzelfde als Imre. Ik was nog jong, zat op de basisschool maar ik vond het heerlijk mezelf te verliezen in deze film. En mijn hormonen werden aangewakkerd door Bowie in deze rol. Ik vond mezelf toen heel raar dat ik dit voelde en durfde er met niemand over te praten. Pas veel later bleek dat ik niet de enige was die Jareth als een jeugd crush had. Ik zwijmelde weg bij de ballroomscene en kan ook alle liedjes meezingen. Ik heb de cd in de auto naast mijn Queen cd’s. Er zijn ook fans die een hele theorie hebben bedacht over de inhoud en vormgeving van de film die heel leuk en interessant is om te lezen. Het is een weg tot volwassen worden, Sarah die overal roept dat het niet eerlijk is. De vrienden schijnen ook bewust zo gekozen te zijn.
Ik heb in ieder geval hele warme herinneringen aan de film en net als Imre duik ik graag in zo’n wereld als ik me niet fijn voel.
Ik ben jaloers op die tentoonstelling! Daar had ik graag heen gewild.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 06:41

The bulge!

Zafira, Meriva en ik <3 2007-2015 & 2016 & 2017 & 2018 & de toekomst <3 instagram the_real_qimm

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 06:45

Qimm schreef:
The bulge!

Afbeelding

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 07:09

Hier ook een fan maar moet eerlijk toegeven dat dit vooral komt doordat ik een groot Bowie fan ben.
En idd ook wat langer blijven hangen op de tentoonstelling bij het Labyrinth gedeelte <3

Hier heeft hij zijn tanden nog niet gedaan, vond ik zo erg de eerste keer dat ie er wat aan had laten doen :o

Voor CranioSacraal therapie voor je paard/pony zie: http://www.EquiCranio.nl = EquiCranio ook te volgen op facebook
Voor coaching met inzet van paarden: http://www.Equi4You.nl = Equi4You ook te volgen op facebook
Voor informatie zie de website of facebook, heb je nog meer vragen stuur gerust een mail of pb.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-19 09:15

Afbeelding

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 09:40

Hij is gewoon de enige man waarbij gele tanden sexy staan.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-19 09:43

Geel vind ik niet so sexy, maar dat scheve gebit vond ik niet storend.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 09:47

Imre schreef:

Maar een Jareth met witte rechten tanden had ook gewoon niet gepast. Hij was gewoon perfect voor die rol. Beetje evil, maar zo aantrekkelijk.

Had zo’n film in deze tijd nog wel gekund denk je? Of was er dan een me too of pedo beweging gekomen die hier iets van gevonden had? Het gaat om een heel jong meisje wat eigenlijk een beetje opgroeit in de film en zichzelf ontdekt. Het schaaft langs het randje van wat net wel en niet kan.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 09:57

Hier nog een fan. En nu wil ik de film eigenlijk meteen weer zien. Zou ik 'm nog op dvd hebben? Zou ik überhaupt nog een werkende dvd speler ergens hebben? Pathé Thuis heeft 'm niet zag ik al.

Ik vond vroeger als kind die poppen die hun hoofd eraf konden halen best eng. En ik vond die scene met die handen (down? did she say down?!) echt geweldig. Ik heb ooit een making-off documentaire gezien van Labyrinth, die was zo leuk! En Ludo, wat vond ik die lief <3

Maar inderdaad, die strakke broek van Jareth. Holy cow… := En dat in een kinderfilm...

7 augustus 2012: Rust zacht lieve Macho. Je hebt me zoveel gegeven, ik zal je nooit vergeten.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 10:00

Imre schreef:

Ik vind dat die scheve tanden hem geweldig stonden. Uit de roddelpers heb ik vernomen dat hij, toen hij een relatie kreeg met Iman, ze van haar moest laten rechtmaken. Superstom dat hij dat heeft gedaan, want daardoor is hij er veel minder apart gaan uitzien. Ik ben ook een Bowiefan en was indertijd ,toen hij nog amper beroemd was,zelfs het eerste lid van de Nederlandse David Bowie-fanclub.De oprichter daarvan is nog bij mij thuis gekomen om het door te spreken.Los daarvan is deze film natuurlijk prachtig.Maar ik kan me niet voorstellen dat iemand anders dan Bowie deze rol zo goed had kunnen spelen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 10:06

JoT schreef:
Hier nog een fan. En nu wil ik de film eigenlijk meteen weer zien. Zou ik 'm nog op dvd hebben? Zou ik überhaupt nog een werkende dvd speler ergens hebben? Pathé Thuis heeft 'm niet zag ik al.

Ik vond vroeger als kind die poppen die hun hoofd eraf konden halen best eng. En ik vond die scene met die handen (down? did she say down?!) echt geweldig. Ik heb ooit een making-off documentaire gezien van Labyrinth, die was zo leuk! En Ludo, wat vond ik die lief <3

Maar inderdaad, die strakke broek van Jareth. Holy cow… := En dat in een kinderfilm...

Ja die rode beesten, de Fire gang, waren echt eng ja, die gooiden met hoofden en hun ogen eruit haalden. Ik vond dat als kind echt eng, vooral toen ze achter Sarah aangingen om ook haar hoofd eraf te willen halen.
En die man met die kalkoen op zijn hoofd in dat labyrint vond ik erg grappig. Net als de pratende deuren waarvan er altijd eentje liegt.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-19 10:12

Toen ik klein was vond ik de Fireys ook eng, nu vind ik ze grappig.

Afbeelding

Die man met dat kalkoen, en dan vooral het kalkoen zelf, vind ik echt geniaal. :') Ik las dat zij eigenlijk een grotere rol hadden, maar dat ze het ingekort hebben. Jammer!

Ik vind die deurbewakers waarvan er altijd eentje liegt en de ander de waarheid spreekt echt heel irritant. Dan vind ik de knockers leuker, met een klopper in hun mond en oor.

MarcoBorsato

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 10:15

Ik hoop zo dat ie op Netflix komt! Hier ook groot Bowie fan, ga volgende maand naar Lazarus.

Secretaresse van Quera
Het is de waarheid

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-19 10:17

Ik zag dat ze Dirty Dancing net hebben toegevoegd op Netflix, dus blijkbaar is er wel vraag naar oude films. Zou tof zijn als Labyrinth ook komt!

Net was Without You I'm Nothing van Placebo mét Bowie op de radio (Kink). <3

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 10:19

anjali schreef:
Maar ik kan me niet voorstellen dat iemand anders dan Bowie deze rol zo goed had kunnen spelen.

Ik heb begrepen dat ze voor deze rol iemand zochten die zowel aantrekkelijk als afstotend was. Nou, goed gecast lijkt me :D

7 augustus 2012: Rust zacht lieve Macho. Je hebt me zoveel gegeven, ik zal je nooit vergeten.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 10:31

Ik denk dat ik eens wil kijken. Paar maanden geleden The dark crystal ondekt en nu de serie gezien.

Vanavond lekker met chippies op de bank kijken

Krijgers Sprankelende Wijn

Femia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 10:40

Afbeelding
Hier nog een fan. Jaren geleden deze poppen gemaakt

Mloui

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 10:44

Suzanne F. schreef:
JoT schreef:

Ja die rode beesten, de Fire gang, waren echt eng ja, die gooiden met hoofden en hun ogen eruit haalden. Ik vond dat als kind echt eng, vooral toen ze achter Sarah aangingen om ook haar hoofd eraf te willen halen.
En die man met die kalkoen op zijn hoofd in dat labyrint vond ik erg grappig. Net als de pratende deuren waarvan er altijd eentje liegt.

Haha Oja! De kalkoen!

En de Fireys die dan roepen tegen elkaar “Hey! Her head won’t come off!”

Chester (Special D x Houston) Z2+11, B+3