Eigenwijze Peppy is er niet meer

Moderators: balance, Lous, RianneH, Neonlight, Nadia

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Em_

Eigenwijze Peppy is er niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-02-19 11:42

31-8-1997 - 1-2-2019

Peppy, kruising Haflinger x Paint Horse, is helaas gisteravond ingeslapen. Hij had plotseling een hele heftige koliekaanval. In de kliniek bleek het door een beknelde dunne darm door een lipoma te zijn. Helaas sloeg de behandeling niet aan en verslechterde hij met de minuut. Hij is net voor middernacht ingeslapen.

Peppy was een eigenwijze, vrolijke, grappige, enthousiaste, lieve pony! Toen ik 13 jaar was (en hij 6) ben ik hem gaan verzorgen. Ik heb veel van hem geleerd en veel met hem meegemaakt. In goede en slechte tijden stond hij altijd voor me klaar. Ik ben volwassen met en door hem geworden. Op m'n 22e heb ik hem overgenomen. 5,5 jaar is het mijn eigen paard geweest. Hij stond nu met (actief) pensioen en is 21 jaar geworden.

Een groot gemis van een paard met een groot hart.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Em_ op 02-02-19 11:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-02-19 12:49

Bedankt allemaal!

Cinnepin schreef:
Ach sterkte, een bekende van me heeft hem nog bijgereden. Hij stond daar bij prattenburg toch?

Hij heeft inderdaad een tijdje in Prattenburg gestaan toen hij van mij was. De laatste 2 jaar ergens anders.

Em_

Re: Eigenwijze Peppy is er niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-02-19 13:28

Ik vind het zo jammer. Hij had van mij echt enorm oud mogen worden ook al kon ik niet veel meer met hem doen. Het was echt m'n maatje.

Em_

Re: Eigenwijze Peppy is er niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-02-19 16:57

Bedankt voor alle lieve woorden. Het is echt heel fijn om te horen.

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-02-19 11:10

Bedankt!

AstridJ schreef:
Wat een knappert was het... zo naar om je paardje zo plots te verliezen. |( Ik heb een paar jaar geleden mijn Quarter van 22 op dezelfde manier verloren, ook plotseling heftige koliek en in laten slapen. Ze was vanaf haar 4 jaar bij mij geweest. Heel veel sterkte! Y;(

Wat verschrikkelijk zeg! Ze zeiden dat het wel vaker voor komt bij oudere paarden maar ik vind 21/22 jaar nog helemaal niet oud eigenlijk :( mijn eigen dierenarts, die Pep als eerst behandelde voordat hij naar de kliniek ging, zei dat hij normaal nog wel 10 jaar had meegekund. Het was een heel sterk en gezond paard. En toch kunnen zulke dingen dus plotseling gebeuren :(

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-02-19 11:18

Heftig verhaal Astrid!

Ik heb nog een heel lief kaartje van m'n dierenarts gekregen. Heel aardig. Zo fijn om te weten dat mensen aan je denken.

Ik had vrijdagochtend (toen er nog niks aan de hand was) een filmpje gemaakt van Peppy. We waren leuk in de sneeuw aan het spelen. Het is fijn om deze herinnering nog te hebben. Ik heb een aantal screenshots er van gemaakt en wilde deze nog graag delen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie