Heelt de tijd alle wonden?

Moderators: Lous, RianneH, Neonlight, Nadia, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 21:00

Inmiddels is het vijf jaar geleden dat mijn beste maatje is ingeslapen. Tijdens de twee dagen dat hij met koliek stond, hebben mijn ouders mij alle keuzes laten maken. Voor mij heeft dit een klein stukje geholpen. Ik wist namelijk dat ik er alles aan gedaan had om hem te redden, maar dat hij op de tweede dag gewoon weg niet meer te redden was. Hierbij heb ik zelf de keus gemaakt om hem te laten gaan. De eerste paar jaar kon ik en wilde ik er gewoon weg niet over praten. Ik ben iemand die gevoelens opkropt, en er niet over wil praten. Uiteindelijk ben ik naar een psycholoog gegaan om er over te praten (ook over andere dingen die toen speelden) Maar deze beste man vond dat ik het wel een beetje overdreef.

Voor mij heeft het heel erg geholpen om mijn gevoelens op te schrijven. Daar heb ik een boekje voor gebruikt, die nog steeds bij zijn spullen liggen. Ik heb nog wel moeite om zijn spullen weg te doen, ik raak best wel snel aan spullen gehecht als ze bij een dier of persoon horen. Hierdoor heb ik het kunnen verwerken en kan ik tegenwoordig met een lach terug kijken op de mooie en leuke herinneringen. :)

Uit het oog, maar nooit uit het hart lieve Beer :+:
Perfectly Imperfect

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie