Heelt de tijd alle wonden?

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, balance, Lous

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Monique1963

Re: Heelt de tijd alle wonden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 19:22

Voor mij maakt het heel erg uit hoe ik afscheid kan nemen en hoe het paard overlijdt en of ik vrede kan hebben op de manier waarop het gegaan is. Mijn laatste paard dat is ingeslapen, was gevallen en de blessure werd steeds erger en hebben we haar laten euthanaseren bij ons thuis. Ze was 28. Ze was met 1 klap weg bij het euthanaseren. Om haar heb ik weinig verdriet. Ik had het zien aankomen en het is mooi gegaan bij het afscheid.

Het paard ervoor, verloor ik aan een gesprongen ader binnen een paar uur. Dat was heel heftig, onverwacht, geen echt afscheid kunnen nemen en zijn dood was een strijd. Daar heb ik heel lang last van gehad. Dat is nu 6 jaar geleden. Pas toen ik in 2015 een ander paard kocht ging het beter. Ik heb van zijn staart een dreamcatcher gemaakt, ook met belletje. Hij hangt voor het raam en vaak hoor ik hem even tinkelen. Dan is hij weer even bij me. Overigens toen het eerstgenoemde paardje overleed, viel er van die dreamcatcher een string af...

Het eerste paardje waarvan ik afscheid heb moeten nemen, was toen ik 18 was. Hij ging bij me weg naar andere mensen. Dat afscheid heb ik heel slecht verwerkt. Ik heb jarenlang mezelf in slaap gehuild.

En heelt de tijd dan alle wonden. Dat verschilt dus per paard en hoe het afscheid was en hoe je er met het paard instond. Het slijt inderdaad, maar het zal altijd een deel van jezelf blijven. En verdriet is ok, je moet alleen leren er op een acceptabele manier mee om te gaan.

Sterkte

Callas is mijn alles
Het tij keren kan dat? Doorzetten of verkopen, dat was de vraag na de val, lees hier meer :
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie