Heelt de tijd alle wonden?

Moderators: Lous, RianneH, Neonlight, Nadia, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Annelien92

Re: Heelt de tijd alle wonden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 11:00

Tijd heelt niet zozeer denk ik, in mijn geval dan.
De periodes tussen wanneer je iemand mist worden groter. Maar als je er dan weer aan denkt is de pijn nog steeds net zo heftig. Dit is bij mij helaas het geval, plus het schuld gevoel wat vervolgens komt omdat het zo lang geleden is dat ik aan ze gedacht heb.

Voor iedereen is een rouwproces anders. Ik ben jong mijn moeder verloren, 2 jaar daarna is haar paardje overleden. Dit was opnieuw een flinke klap omdat dit het laatste tastbare was wat ik van haar had.

Toen mijn vader in 2013 overleed was dit proces heel anders. Gewoon doorgegaan met leven en uiteindelijk tegen een hele hoge muur opgelopen.

Waar ik nu nog dagelijks kamp met het verlies van mijn moeder (mede omdat ik nu zelf zwanger ben) mis ik mijn vader op een hele andere manier.

Ik weet wel dat ik ooit een keer bijna afscheid heb moeten nemen van mijn paardje en de mentale reactie die ik daar alleen al op had maakt me erg bang voor mijn reactie als de dag daadwerkelijk een keer daar is.

Rouw is voor iedereen anders en helaas krijgen we er allemaal mee te maken. Ik heb erg veel baat gehad met psychische hulp en heb heel veel geschreven. Voor mijn moeder hou ik nog steeds met enige regelmaat een soort dagboek bij, waarin ik mijn verhalen aan haar vertel. Dat is nu inmiddels 15 jaar..

Lang verhaal kort, tijd heelt niet in mijn optiek. Of het nou een mens of dier is. Het wordt dragelijk, maar bij mij willen er nog wel eens triggers voorbij komen die alles weer opentrekken.

Dear baby boy, i am so excited to take on the world with you <09-06-2019

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie