liedje of gedicht.

Moderators: Lous, RianneH, Neonlight, Nadia, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

immerslief

liedje of gedicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-06 18:17

Heb jij ook een liedje of mooi gedicht (of iets aders).
Om herinderingen aa te hebben voor je paardje.

Ik heb een liedje en een gedicht.

Blame It On The Moon van katie melua.

en dit is het gedicht.

een lege stal
en als ik kom
roepen der maar 3
waarom

faby roept je
keer op keer
maar het helpt niet meer

in de bak roepen ze samen
tico kom terug
ze kijken uit de ramen
maar wij rechten onze rug

wij gaan verder als je wou
lieve jongen
het ere rondje is aan jouw.

7 juni om 10 over 12 s'nachts was het zover een nieuw wereldburgertje erbij. en de 2de is on her way.

immerslief

Re: liedje of gedicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-07 19:41

we hadden 4 december ons hondje in laten slapen en naar het crematoruim gebracht. en daar stond dat gedicht van dat je niet egoisties mag zijn. als ik daar nu aan terugdenk of maar 1 regeltje lees. schieten de tranen in me ogen ook nu ik dit zo tipe. en me opa ging eerste kerstdag. dus was veel verdriet in 2006.

7 juni om 10 over 12 s'nachts was het zover een nieuw wereldburgertje erbij. en de 2de is on her way.

immerslief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-07 19:43

DE LEEGTE
Ogen zo leeg
diep in zichzelf gekeerd
bang voor wat komen zal
de val

in het diepe
van het onbekende
zo ver weg
maar zo voorspelbaar

je mond die niets meer zegt
zo stil
een streepje
geen warmte meer

waar is je stem
je vriendelijke trekjes
waar ben jij
kan je me nog horen

de leegte zo sterk
het is nu beter
het lichaam blijft
de ziel is verdwenen

dit was voor mijn opa

immerslief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-07 21:22

nu bijna 2 jaar geleden opende ik dit topic. er is veel gebeurd. alles is nu een jaar geleden. me verzorgpaardje tico, paard en moeder van klasgenoot. (paardje in latewn slapen volgende dag was haar moeder er niet meer.) me konijn. me hondje op 4 december en me opa op 25 december. al die gedichten en liedjes. het laat je even de pijn voelen maar beurt ook weer op.

je bent niet alleen met je verdriet andere weten hoe het voelt. andere leven met je mee. het doet me goed te zien dat er nog regelmatig wat word bijgeschreven. want jammer genoeg maar niets aan te doen. verliezen we mensen en dieren die ons dierbaar zijn. die we eigelijk liever nog niet kwijt wilde. waarvoor we hebben gevochten. waarmee me lief en leed hebben gedeeld. die met je zijn opgegroeit. die je leven misschien dragelijker hebben gemaakt. door je te steunen als je het even niet meer zag zitten.

en vooral met de feestdagen. dat we even aan ze terug denken. en weten hoeveel lol en plezier we met ze gehad hebben. wat voor streken ze je leverde. (tico die toen ik kwam niet wilde eten. alleen maar een wortel en een beetje luzerne. maar na een tijdje weer gewoon at.) me hondje dat altijd weg liep. maar op het eind niet eens meer tot de overkant van de straat kwam. me opa die in de koeieschuur op de rand van de voerbak een sigaretje zat te roken. en als je nu de stal open doet je verwacht dat hij er is. hij een man was van weinig woorden. maar die woorden had ik niet nodig.

ik hoop dat ik nog lang mag genieten van diegene die er nog zijn en ik ze veel liefde geef net als ze mij doen.

bedankt voor alle reacties.
immerslief.

(sorry voor het lange verhaal maar het moest er even uit.)

immerslief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-08 18:06

de maan

zo mooi rond en vol.
zijn licht
helpt je door de nacht.
steld je gerust
als je bang bent.
en wijst de weg
die je nodig hebt
om thuis te komen.
de maan
de zon van de nacht.
met zijn sterren die
de mooiste verhalen vertellen.
die er altijd zijn
waar ook ter wereld.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie