aan wat is jullie paardje gestorven?

Moderators: Neonlight, Nadia, LindyH, balance, RianneH

sanneveenma

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 14:28

Het paard van onze stal: Moms Barn www.momsbarn.come2me.nl is gestorven aan koliek.
Ze was 19 jaar en liep aan het einde van haar drachtige periode.
Ze was Z2 dressuur toen ze nog bereden werd. Daarna is ze ingeschakeld als fokmerrie en heeft heel wat veulentjes gekregen. Bij haar laatste ongeboren veulentje is ze gestorven. Ze was drachtig van: Van Gogh. We hebben een zoontje van haar op stal staan Cupido. Hij staat nu te koop. Die is ook van Van Gogh. Meer weten over Cupido? kijk dan op onze site

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 14:41

Ik heb nogal een lijst....
mijn 1e pony Yvonne op 25 jarige leeftijd aan hoefbevangenheid
Daarna Ursula op 8 jarige leeftijd aan hoefkatrolonsteking
Toen Exodus op 5 jarige leeftijd ook aan hoefkatrolontsteking
Daarna Karishmo's Future KF tijdens het spelen met een ander paard in de bak, zijn been op 3 plekken gebroken...
en een paar maanden geleden onze pake Gosse op 22 jarige leeftijd, hij stond op stal met een gebroken haakbeentje in de knie, mocht bijna weer in het weiland om van zijn oude dag te genieten. helaas heeft dit niet zo mogen zijn, hij kreeg een hersenbloeding...

Allemaal hebben we in laten slapen, op Ursula en Exodus na, die zijn opgehaald door de verzekering (nooit meer!!!), die heeft ze doorverkocht, maar ik ga er van uit dat ze niet meer leven...

Spoiler:
Boe!

123chloe

Re: aan wat is jullie paardje gestorven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 18:30

Ik hoop dit allen niet mee te hoeven maken.. Het is me allemaal wat.. Je zou haast niet meer willen beginnen aan een beestje...

123.. Chloe..123

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 18:34

mijn fries (Lammie van 't Grupje) is op 13 oktober 2008 op 5 jarige leeftijd overleden aan de gevolgen van een zware koliekaanval (slag in de dikke darm).
Tijdens het trailerladen om naar de Lingehoeve te gaan is zij in elkaar gestort en overleden...ze vocht tot het bittere eind.

miesie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 18:43

Ons paard is gestorven aan een scheurtje in zijn maag.. hij was 20.. Al schatte iedereen hem op een leeftijd van hoogstens 13!

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 18:45

Mijn 1e paardje Imke is overleden aan Paratyfus, 50% kans op overleving, ze leek er boven op te komen, maar helaas heeft t haar teveel kracht gekost, en is ze toch overleden

Even niets..

xxLisaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 16:03

Onze fries is op 5 jarige leeftijd overleden aan een gescheurde aortha.

Mijn 8 jarige ruin heb ik eind juli in moeten laten slapen omdat hij ernstige zenuwuitval bleek te hebben in zijn keel en dat ging door naar zijn longen. In utrecht zijn ze erachter gekomen. We waren al een jaar aan het tobben. Ze dachten eerst dat hij een verlamming van zijn strottenklepje had, daar hebben we hem aan laten opereren maar uiteindelijk viel er steeds meer uit. Bij bewegen kreeg hij geen lucht meer en ook eten wilde bijna niet meer. Kreeg elke keer longontstekingen omdat hij niet goed kon slikken dus toen besloten iom de Uithof hem in te laten slapen ;(

............

crystalclear

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 16:10

Paard van me zusje zou deze week 6 worden
3maanden geleden overleden
Koliekaanval te laat bij ze had ook pijn |(
ze had haar net een jaar.
nu wil ze nooit meer een paard:O
Zielig toch?

Xx

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 18:21

ja zielig...
ik had die van mij net 2 jaar, had in februari 2007 een dode tweeling op de wereld gezet en in februari 2008 kreeg ik een autoongeluk met als gevolg een whiplash en daardoor lange tijd niet kunnen rijden...
we waren net 2 maanden weer lekker bezig en toen overleed ze dus aan koliek...dat verhaal staat hierboven ergens...
maar elk overlijden van een jong paard vind ik erg...en dan is je eigen voor je gevoel altijd het ergst en het zieligst...maar ja het leven gaat door en de een kiest voor een ander paard en de ander kiest ervoor om te stoppen...mijn nieuwe paard heeft mij over het verdriet, van het overlijden van lammie, heen geholpen...uiteindelijk ben ik dus wel blij dat ik wel gekozen heb om een ander paard weer te kopen...

een pony van mijn instructrice is overigens een paar jaar geleden overleden aan de gevolgen van een gebroken schouder, door een trap van een ander paard...

Denice1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 21:07

Gabion was 35 jar geworden
Hij was gaan liggen in de wei
& Kon niet meer opstaan, |(

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 21:10

oh maar 35 is een mooie leeftijd toch? Daar zou ik zeker tevreden mee geweest zijn, helaas is mijn eerste paardje nog geen 5 jaar geworden, nu ben ik best wel bang om die andere ook weer zo jong te verliezen, weer bijna gebeurd bij mn fries van 2 jaar oud, hij is gewond geraakt aan zijn kogel in zn stal, als zn pezen geraakt zouden zijn, had ik hem in kunnen laten slapen, nou dan heb je het ook niet meer als je in de kliniek staat. Maar gelukkig is met hem alles goed gekomen!

Even niets..

estherpitout

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 21:28

mijne is maar 17 geworden en door een ander paard geschopt in het land en een gebroken been opgelopen. Meteen einde oefening. had hem nog maar 7 maandjes |(
Toppaard was het, helemaal mijn type dier. Mis hem nog steeds ondanks dat ik een nieuw paardje heb gekocht met de tijd.

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 21:30

mijn friese merrie is verleden overleden aan het rhinovirus. ze kreeg de neurologische vorm. helaas mocht het niet wezen en na 3weken strijden hebben we haar laten inslapen.

Principles,Purpose and Time are the tools of teaching

Marije25

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 12:51

Mijn pony is gestorven aan een darminfectie, waarschijnlijk voortkomend uit een darmbloeding. (dan komen de bacteriën uit de darmen in de buikholte terecht en veroorzaken een chemische reactie in het lichaam) Gewoon vette pech wat bij een op de zoveel duizenden paarden voorkomt, omdat het gissen blijft welke bacterie de reactie veroorzaakt proberen ze allerlei antibiotica's en heb je 50% kans dat het aanslaat. Clarris hoorde helaas bij de verkeerde 50% en redde het niet.
Ze heeft nog enkele dagen geknokt in de dierenkliniek maar uiteindelijk gaf haar lijf op en kon ze niet meer. Ik mis haar nog elke dag...

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 13:03

wat mij opvalt dat er opzich best veel paarden op jonge leeftijd dood gaan.

bij ons op stal verschillende oorzaken:

- paard 25 jaar waarschijnlijk een rugtumor waardoor ze niet meer kon opstaan.
- pony 30 jaar moeite met ademhalen en enorm benouwd
- pony 31 jaar tumor in zijn mond kon niet meer eten.
- pony/paard 18 jaar hart problemen
- pony 35 jaar had een trap gehad en was altijd kreupel toen haar vriendinentje niet meer kon hebben we samen in laten slapen omdat zij het anders ook niet meer zou trekken
- paard 32 jaar koliek
- pony 36 jaar ooit haar rug gebroken waarschijnlijk en nooit goed hersteld tot het echt niet meer ging.
-pony 42 jaar ouderdom
-paard 5 jaar ocd wat later odeem/olifantenbeen is geworden en heel veel pijn had en later bleek ook artrose en gewoon een slecht been te hebben.

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 22:51

Mijn pony is overleden nadar we haar hebben laten inslapen omdat haar schoudergewricht gebroken was en de kom van het gewricht zo kapot was dat het telkens onwrichten, ze zou nooit meer zonder pijn kunnen lopen of staan en dat wilde ik haar niet aandoen.

Saartje 27-05-2002 - 19-08-2008 ;( mijn shettenmeisjes ;( Annebel 26-05-2008 - 29-05-2008
Vaarwel meisjes, ik mis jullie

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 13:55

Koliek... Mijn merrie was 2,5 jaar jong, een maand na de koliekoperatie is ze alsnog bezweken aan een nieuwe koliekaanval.

Sharitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 14:06

Mijn lieve knapperd was 19, maar nog superfit! Laten inslapen na een trap van een ander gehad te hebben op de weide. Zijn rechterachterbeen was af (echt af). (16/12/2008)
Mis hem zo! |(

Nieuw paardje gekocht op 17/01/2009 en op 18/02/2009 naar de kliniek gedaan met hevige koliekaanvallen, bleek 6 meter dunne darm afgestorven te zijn. Maar 30% overlevingskans MAAR geopereerd EN er doorgekomen! Zijn nu net terug aan het rijden _/-\o_

dodyg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 14:19

Mijn pony was 19 jaar
zz dressuur gereden
op een dag doe ik hem nadat ik hem gewassen had de weide in ze gaat liggen en kan niet meer opstaan. moest zo telkens omhoog geduwd worden als ze ging rollen in de weide
oplaten halen door pension stal en werd toch nog doorverkocht voor grof geld omdat er tijdens het rijden en de stal verder niks aan te zien was.
hebben ze uiteindelijk toch moeten laten inslapen

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 14:20

Dilanda D; B+1 *verkocht Duoaparte; B+7 *verkocht
Nistral B+26 (pr 198) L1+28 (pr 199,5) L2+11 (pr 193,5) M1+9 (pr 185)

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 19:39

Mijn merrie Ginger is 19 jaar geworden en is overleden door een ongeluk in de sloot

jeske81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 19:48

Mijn bont veulen van 2 jaar hebben we uit haar lijden verlost. Ze had veel pijn omdat haar voorbeen niet goed stond.
Toen hebben we onze shet van 6 verloren aan koliek. 2 jaar geleden op moederdag vond mn moeder onze 2de shet dood in zn stal, hij was net 9 geworden. Waarschijnlijk een hartstilstand, hij lag met zn hoofd op zn wateremmer, t zag er net uit alsof hij zo omgevallen was. En begin vorig jaar mn pony van 30 afgegeven, omdat hij helemaal op was en niet meer kon.

Likemaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 18:05

Mijn verzorgfjord had gaskoliek helaas mag ze nu rusten op de eeuwige weides

Nieuwe paardenspullen voor zeer leuke prijzen!

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 18:08

Mijn net 4 jarige paard is ingeslapen omdat hij zijn been had gebroken. Mijn bijrijdster haalde hem kreupel uit het land. Geen idee hoe.

R.I.P. Zephyrius..MIS JE NOG STEEDS!! [IM] :'( Mijn paard net 4 jaar is niet meer!! :(
Onze mooie meid Aimée is geboren op 2-10-2010 <3

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 15:54

Mijn 17 jarige haflinger heb ik vorig jaar verloren aan waarschijnlijk "scherp in". Zijn gehele milt was zwaar ontstoken en na 5 uur opereren ging het helaas fout. Ik heb hem niet meer uit de narcose laten komen.

Ik heb 13 mooie jaren met hem gehad en denk nog dagelijks aan hem.