'sport' Haflinger

Moderators: Melissa0304, RianneH, Neonlight, Ymor, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Skippy01

Re: 'sport' Haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 11:10

Ik vind het ook wat bizar... ze bedoelen er vaak mee 'een wat modernere, lichtvoetig, sportpony-achtige haflinger'.

Voor mij is een sporthaflinger ook gewoon een haflinger die sport. Mijn merrie is qua type tussen ouderwets/grof en modern/licht in, is ze dan half-sport? ;) Nee, voor mij is ze vooral gewoon 'haflinger' en 'paard'...

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 11:16

@Amanda, dat zullen de verkopers bij een veulen ook zeker bedoelen natuurlijk!
En dat is hoe het ook vaak wel bedoeld wordt.
Maar de hele haflingerfokkerij lijkt te streven naar een hoogbeniger, ranker, groter bewegend type. Dus dat is dan toch gewoon 'haflinger'. Ik hoop toch niet dat we de rasnaam hoeven aan te passen straks... :+

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 12:00

@Amanda, haha, ja, dat klinkt een stuk beter ;)

(Ik blijf mijn half-om-halfje wel gewoon 'poownie prinses' noemen, dat vindt ze zelf vast ook beter passen dan 'sportief type' of 'ouderwets type' O:) )

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 12:22

Amanda schreef:
Bijnaam van de mijne is 'Spook'. Maar dat heeft dan weer niks met uiterlijk te maken :+

Hier ook niet met uiterlijk hoor haha, ze heeft wel lange barbie-manen, maar 'prinses' is puur omdat ze nou ja, zich als een prinsesje kan gedragen :Y) Gelukkig nooit gemeen, ze vindt gewoon overal iets van :j (ik heb ook zo'n hond overigens, die overal iets van vindt en héél volhardend is, dus het zal mijn eigen schuld zijn :+ )

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie