Dressuurhaflinger

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, balance, Lous

Davina1402

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 13:32

Wij starten ook :-) verleden jaar april voor het eerst... nageeflijkheid 0.0.. haha vond ik de punten nog meevallen boven de 160... af en toe pikten we een puntje mee... het ging ook wel steeds beter hebben er vorig jaar op zo'n 6 wedstrijden 4 gehaald.. houdt niet echt over... maar dat heeft me de moed en de lol zeker niet ontnomen...

Ben keihard aan de slag gegaan vooral met mezelf... prive lessen gaan nemen...

twee weken geleden voor het eerst weer gestart dit jaar... 188 en 191... hij ging ook super...

Dus er is hoop meiden!!!

22 februari gaan wij er weer voor in Benningbroek bij de Haflingers ... nog meer mensen die daar met hun Haf gaan starten. Wij gaan daar in ieder geval weer onze stinkende best doen ook al zijn we nog steeds een work in progress.. en zullen dat natuurlijk ook blijven... want uitgeleerd raak je toch niet.

Davina1402

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 13:36

Ff kijken hoor... of de foto lukt.. op de een of andere manier gaat dat steeds fout bij mij...

haha weer niet gelukt...

Davina1402

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 13:56

[quote=" Hij kan het allemaal, daar ben ik van overtuigd. Maar nu ik nog :P .
Het lijkt me leuk om jullie op deze manier ook te kunnen volgen :)[/quote]

haha herkenbaar... :-)....

Davina1402

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 20:52

Ik ben tot nu ook steeds de enige op mijn Haf tussen de paarden...en nog bitloos ook ☺

vreemde eendje...

Davina1402

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 09:48

Ik heb eigenlijk zelf nog niet ervaren dat ik me benadeeld vond hoor. Ben het tot nu altijd nog eens geweest met de punten en het commentaar van de jury.

De een is daar wel wat strenger in als de ander, maar dat geldt dan voor alle combinaties.

Wat ik wel voel, maar dat is niet alleen op wedstrijd is de "air" van de mensen met de warmbloeden.

Dat heb je al bij sommige stalgenoten, daar trek ik me dus echt niets van aan.

Ik ben blij met mijn super haflinger alles kunner... daar kan niemand iets aan veranderen.

Davina1402

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 16:36

Leuk die figuurtjes... Ik hoef niet te scheren... anders hadden we zeker ook figuurtjes gedaan... :-)

Ik ben 1.67 en Nico is ongeveer 1.49/1.50

Davina1402

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 11:13

Ik heb ook wel problemen daarmee... en ook gedacht aan een ander bit... (ik reed met een dubbel gebroken sprenger dynamic)...

Toen ben ik om te proberen een keer bitloos gegaan... en dat was een wereld van verschil... Denk ook omdat ik nu gedwongen ben meer met mijn zit te doen...

Niet dat het voor iedereen de oplossing is hoor... en voor ieder paard is het anders...
En ook niet omdat ik nu tegen bit ben ofzo...

Dus wij tuffen nu rond met een rambo micklem op standje sidepull...

Voor ons een wereld van verschil.

Davina1402

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 12:51

EngeltjeS schreef:
Ik rij volgens mij met een sprengerbit :) mooi anatomish gevormd en mooi dun.

Ik las net een reactie over een sprengerbit en de overstap naar bitloos. Dit is voor iedereen een andere ervaring.
Een paard geeft iets aan, de ruiter moet veranderen. En zo heb ie inderdaad vaak een bitten of harnachement wissel. Terwijl het hem vaak in het lichaam van de ruiter valt op te lossen.

Athos en ik rijden zowel met als zonder hoofdstel. Vaak als het rijden lekker aanvoelt dan haal ik het hoofdstel er af om te kijken hoe ik zit en hoe zijn reactie op mij is.
Heel bijzonder om dat te ervaren dat je met je heupgedeelte kunt sturen en figuren kunt rijden.

Dat gaf ik ook aan hoor.. dat het voor een ieder anders...

Dit werkt voor ons... kan voor en ander helemaal niet werken...

Davina1402

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 11:32

Ik heb er zelf geen last van met de galop ... betekent vast dat de vorige eigenaresse er vast goed op geoefend heeft :-)... (mijn dank daarvoor :-))

Ik doe wel veel oefenen in galop... tempowisselingen... en overgangen...

Davina1402

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 13:21

Mooi zeg al die plaatjes van die mooie haffies die zo netjes lopen...

Werkt motiverend... Wij hadden zaterdag weer eens prive les... de laatste keer was nog van het oude jaar... "oops"... normaal 1x in de twee weken...

De startlijst voor Benningbroek voor a.s. zondag staat op startlijsten... haha wij zijn 1 van de twee die B starten... ben wel een beetje geintimideerd meteen... hoppa tot z2 aan toen... haha nou ben al blij als ik ooit het B uit kom

Maar voor ogen proberen te houden dat ik voor mezelf start en vooral voor het plezier... ennnn dat ik ook kom om al die andere blondies te bekijken...

Heb er wel zin in!!! (vrijdag nog maar ff een prive lesje proberen mee te pikken en goed ons best doen deze week) :-)

Davina1402

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 14:07

@ naomie-haffie Nou zo is het ook... gewoon gaan... Als het niet lekker gaat... zit er altijd wel weer een leer moment... of meerder leer momenten in... :-)

zoals jij denkt dacht ik ook voor mijn laatste.. toen reden we 188 en 191 hij ging echt lekker... haha nooit verwacht... zo ze je maar weer...

ik start juist weer liever niet op vrijdag... ... met werk enzo ... ... Ik doe het liever niet meer... dan heb ik stress van op tijd komen... nou dan begin ja al lekker... NOT

Hier is het meest op zondag starten... iig het indoor seizoen...

Succes met je laatste puntjes @ Rianne ... Na elke dip komt weer een piek :-)

Davina1402

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 14:16

@ Rianne... als je dat kunt regelen is het wel te doen inderdaad... Anders neem je lekker die stress mee naar stal... 1x meegemaakt... haha was niet leuk vooral niet voor mijn vriend die altijd met me mee gaat.. haha...

In de auto terug vroeg hij... je vindt dit echt leuk???? Haha toen dacht ik ja... waar ben ik mee bezig...

Afwisseling is altijd lekker... voor paard en ruiter... ff lekker samen wat anders.

Ik doe meestal straal 30 Km... zondag is een uitzondering... Maar ook niet verder dan 1 uur rijden voor ons...

Davina1402

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 10:47

silby schreef:
Ben ik helemaal met je eens :j
Rij zelf ook nog in de B rond,maar het is soms echt schrikbarend wat je voorbij ziet komen..
En ik ben ook echt geen natuur talent hoor :')

En het zijn dit soort opmerkingen waardoor ik dan denk... tja ... ik heb het ook niet helemaal voor elkaar... Maar ik start wel... (km's maken... en ik vind het gewoon leuk)....

Maar als ik dit soort uitspraken dan voorbij zie komen, krijg ik bijna het gevoel dat ik geen recht heb om ook te starten...

Wat me er overigens niet van weerhoud... dat dan weer niet... :)

Nico ook van de zomer een sport coupe aangemeten... Was zo'n gedoe die lange manen... ook met rijden...

Davina1402

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 11:03

@Silby...

Nah dat zeg ik dan zelf ook wel... dat mocht ik straks de WP hebben voor het L1... Ik alleen L1 wil starten als de punten in het B ook steeds echt goed zijn... en een ander bij ons als combi is bevestigd...

Oeeh toch wel weer heel mooi die lange manen... misschien toch maar weer laten groeien... :-)

Davina1402

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 11:31

haha nou Maessie... zo zie je maar... Maar het zal zeker schelen als je al een bepaald niveau hebt behaald of niet... Voor mij is het allemaal nieuw.. .mijn haf is mijn eerste eigen paardje.

Vriendlief gaat ook altijd trouw mee... staat dan blauwbekkend langst de kant... :-) Hartstikke lief...

Zondag wordt onze eerste Haflinger wedstrijd... heb er onwijs veel zin in :-)

Davina1402

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 12:15

Goede genen :-)

Ik ken twee zoons van mijn Nico... 1 lijkt ook echt sprekend op hem... Zo leuk :-)

Ehm... kan het dat er ook friesen starten op een Haflinger wedstijd... :-)

Davina1402

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 12:35

Nee al heel wat jaartjes niet meer... Nico wordt 16... hij is volgens mij met 6 afgekeurd (fokte te veel wit door)...

Davina1402

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 16:56

Ah dank je @xLeoniee... Ik dacht hey dat is geen Haflingernaam op de startlijst... :-)

@SRY wat heeft jouw haf een mooie kleur zeg...

Davina1402

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 10:23

wauw... haha er is geen bijhouden meer aan hier... haha

Ow wauw die manen Leonie... die zou ik er ook never nooit afhalen... Nico moet ik eigenlijk weer zijn manen trekken... maar zit te denken ze misschien weer te laten groeien... hij heeft van die schattige golven en stukjes rasta als het lang is... :-)

@mette Nico zijn paps is Nico van de Kapelhoeve.. en zijn Mam Emmely van de Vloeiweide... verder weet ik even niet uit mijn hoofd..haha iets met Bunzie Imladris ofzo..haha zo ff bij jou gluren hoor..

\Ahhh uitleg over hoe een foto te plaatsen... yes... zou het mij dan ook eindelijk eens lukken :+

Davina1402

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 11:38

hah dat was ik!

Jij mag dat onzin vinden hoor... het is ook maar hoe ik het voel... Een gevoel een mening ... geen voldongen feit...

Maar wie ben jij dan om je af te vragen wat een ander ergens komt doen... eigenlijk kan ik hier beter niet eens op ingaan...

Thuis rijdt ik lekker rond... up and downs... maar dat zal niet alleen voor B ruiters gelden... bij iedereen gaat het wel eens beter en eens minder...

Ik laat het hier maar even bij... voel me niet geroepen om mij te moeten verantwoorden waarom ik start

Davina1402

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 12:13

Dat is al een andere insteek...

Ik begon mijn eerste wedstrijd met 164 punten... en ja toen dacht ik ... nou dit valt nog mee.. Maar wat ik ook dacht ... werk aan de winkel.. niet dat ik dat niet al wist natuurlijk ben ook niet gek...

Maar mijn eerste eigen paard... geen wedstrijd ervaring... en dat wilde ik opdoen... en ondertussen ben ik thuis aan het werk..... En het was mijn droom... eigen pony... wedstrijden rijden en die leef ik... ongeacht wat anderen daar van mogen vinden.

Ik betaal ook gewoon KNHS lidmaatschap en startgeld... en als iemand ons niet zo fijn vind om naar te kijken... dan kijkt ie maar de andere kant op...

Heb ook wel eens 175 punten gereden met de opmerking van de Jury.. .dat we fijn waren om in te baan te zien rijden... een blij paard een een amazone met een lach op haar gezicht... Dat houdt de moed erin... of " Goeie Haf, je bent op de goede weg, probeer constanter in de aanleuning te zijn" ... en daarom bleef ik gaan... en het loont nu.

Een half jaar later start ik en rijden we 191 punten... dat is dan het bewijs dat we vooruitgaan... en dat het loont waar we samen zo hard aan werken. En daar doe ik het voor...

Wat ik ook weet is dat het nog niet bevestigd is.. en dat ik volgende keer zomaar weer 170 kan rijden

Wat ik ook weet is dat er meerdere mensen met dezelfe opvatting als jij aan de kant staan... die hun neus voor ons optrekken... en ja... dat trek ik me dan soms toch aan... ben en blijf mens... en dit... mijn pony, mijn hobby is mijn leven... dus ja dat raakt me dan...

****edit***

geen lange teugels ... verkeerd om op mijn pony... :P

Afbeelding

Davina1402

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 12:27

@ Mette... het hadden zo zus en broer kunnen zijn...

Heel mooi trouwens jullie sprookjes shoot...

Davina1402

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 12:33

@Plutolover...

En zo heeft iedereen zijn eigen beweeg redenen... En pakt iedereen het aan op zijn eigen manier...

Hoofddoel is lol en genieten... net als bij jou... en dat doe ik elke wedstrijd nog met volle teugen... Dus waarom niet...

Als ik straks mijn punten heb voor het L... (en ik ben hoopvol :-))... kijk ik nog even wat ik doe... aan de ene kant denk ik dan we blijven nog in het B ... aan de andere kant denk ik net als jij... gewoon doen...