Dressuurhaflinger

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, balance, Lous

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

fro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 13:52

Hierbij mijn merrie (foto is van 2 jaar terug heb geen recentere foto.
Mijne vind het wel erg moeilijk, toen ik haar kreeg liep ze bij elk contact met de mond met de kin op de borst |(. Nu zijn we bezig om neus eruit te rijden. Ze is nu 8 ben nu 4 jaar bezig en het blijft moeilijk voor haar.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door fro op 09-02-15 13:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Biranda (Rash R X Topas)
Orun gediplomeerd. Voor ieder op niveau. Ook les in grondwerk, trailerladen en dubbele lijnen.

Www.kimwassenfotografie.nl

fro

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 08:05

Dacht dat die van mij 1 van de weinigen was met een slechte galop. Stap draf is geweldig, wijken, schouderbinnenwaards enzo ook, maar fatsoenlijk rond galoperen is echt moeilijk voor haar.

Biranda (Rash R X Topas)
Orun gediplomeerd. Voor ieder op niveau. Ook les in grondwerk, trailerladen en dubbele lijnen.

fro

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 09:13

Op buitenrit kan ik linker en rechtergalop wel aanzetten dat snapt ze. Maar in bak vind ze het vooral moeilijk. Maar merk wel dat als ik op buitenrit veel de galop erbij pak en overgangen word het in de bak makkelijker.

Biranda (Rash R X Topas)

fro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 08:11

haffylover schreef:
fro schreef:
Op buitenrit kan ik linker en rechtergalop wel aanzetten dat snapt ze. Maar in bak vind ze het vooral moeilijk. Maar merk wel dat als ik op buitenrit veel de galop erbij pak en overgangen word het in de bak makkelijker.

Op bospaden neemt paar van minder stellinge en buiging aan.

De bak wordt vaak geassocieert met werken en dus nemen sommige daar ook de stelling/buiging al vrij snel aan en vaak ligt het bewust/onbewust ook bij de ruiter je rijd buiten altijd anders dan in de bak of je dit wil of niet.

Je rijd onbewust inderdaad anders als je buiten bent dit merk ik zelf ook aan m'n kwpn, maar heb diverse haflingers gereden en deze heeft toch de meeste moeite met de galop.

Daarnaast wat je zegt de bak word geassocieerd met werken klopt, voor haar is de bak een 'negatief' iets ivm haar verleden . Dit zal ook mee spelen ja, hier dacht ik 1.2.3 niet aan. Maar in de ruim 5 jaar dat ik haar heb is ze ook al erg verbeterd. Heb haar vooral op buitenrit gereden omdat zodra ik in de bak kwam ze de kin op de borst legde en ging rennen.

Biranda (Rash R X Topas)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie