Dressuurhaflinger

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, balance, Lous

SRY

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 15:36

Leuk topic over haflingers in de dressuur :D
Vind het altijd leuk om andere haflingers te zien en hoever ze komen!

Zou ik misschien ook mee mogen praten? Heb namelijk een kruising haflinger x arabier, maar met de bouw van een haflinger.

Mijn topper: Cavella <3 ___ FNRS F10+2 Eindstand ___ KNHS DR B+5 Eindstand

SRY

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 16:52

@ Naomi_Haffie : Oke :D Denk vraag het eerst maar omdat het een kruising is.... Normaal had ik de manen van Cavella in 3 hengstenvlechten :wow: Niks anders bleef zitten, ja stuk of 7 lange vlechten maar of dat zo mooi is voor wedstrijd, nee :+ Paar maanden terug heb ik de manen veranderd naar sportcoupe en heb nog niet geprobeerd te knotten. Weet ook niet of ik dat ga doen voor een wedstrijd. Manen zijn zo dik :')

@ kiddokids : Denk dat het met bitten blijft uitproberen, doordat elk paard weer anders reageerd. Hoop dat je iets geschikts gaat vinden :) Ik heb met springen/buitenrijden een enkel gebroken kneveltrens en met dressuur nu sinds een maandje een dubbel gebroken appel watertrens :) Gave vlecht zo van bovenop :D

Zal mijn paardje ook even voorstellen :D
Ze heet Cavella, merrie van 10 jaar :) Ze is dus een kruising haflinger x arabier.
We rijden dressuur F10+1, springen (record1.15m) en buitenrijden. Dus van alles wat :D
We staan op een manege waar FNRS wedstrijden worden gehouden. Gelukkig word bij ons niet gekeken naar wat voor ras je hebt.
Zou graag KNHS wedstrijden willen rijden maar vervoer is altijd zo'n groot probleem helaas :(

Hieronder een foto van afgelopen zondag, ja carnavalsdressuur dus verkleed :') F10 voor de 1e keer met 224 punten en een 1e plaats :D

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door SRY op 11-02-15 16:59, in het totaal 2 keer bewerkt

SRY

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 12:32

Hier word alleen met hoofdstel gereden.
Ben bang dat ik niks meer te zeggen heb en flink ga vliegen als ik bitloos zou gaan rijden -O- Ze kan met rijden en ook met buitenrijden er flink vies vandoor gaan met rodeo erbij, dus nee.

Maandje geleden wel van bit gewisseld, van enkelgebroken dunne watertrens naar een dubbelgebroken appel watertrens. En hier loopt ze veel fijner me met dressuur :)

SRY

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 14:11

@ Naomi_Haffie : De smaragd heb ik ook al in bestelling staan met bijpassend halstersetje. Gaat mijn 3e big square worden en vind het fijne dekjes :)

@ Peelie : Succes alvast zondag met je priveles! Vind ze altijd heel leerzaam privelessen :D

SRY

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 14:53

@ supernoot : Leuke haf :D

Ik heb 1x groepsdressuurles en 1x springles in de week. En 1x in de 2 weken priveles :)
Gelukkig heb ik groepsdressuurles van mijn instructrice waar ik ook priveles van krijg. Ze houdt me goed in de gaten in de les en krijg dan ook veel tips :)

SRY

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 09:19

Hier ook ene met een moeilijk galop.
Rechtsom gaat nu redelijk goed met de nageeflijkheid erbij, maar linksom pffff -O-
Met buitenrijden kan ze opeens wel de linkergalop met nageeflijkheid, maar in de bak met dressuur hooo maar :?
En we oefenen en oefenen en oefenen, ooit zal het wel goed komen :)

SRY

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 15:35

Hier gelukkig ook een vriendje die meegaat naar stal, helpt en ook filmt met de wedstrijden op stal!
Helaas kan ik nu 4 dagen niks vanwege carnaval hier in het zuiden pfff aangepaste openingstijden op stal en dat met zo'n mooi weer |(
Zaterdag dagje Parijs geweest, gisteren was stal open van 9 tot 12 en ik was te moe om te gaan, vandaag gesloten en morgen open van 9 tot 12 en dan moet ik de hele dag werken pffff

Hebben jullie stond ook van die speciale openingstijden op stal?

SRY

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 15:55

@ silby : Aaaaaaah heerlijk is dat!! Is altijd genieten met je paardje op pad en zo rustig in de omgeving :) en beter paardjes aan huis, wou dat het hier anders was.

Wij hebben 3 paarden, waarvan er 2 van mijn moeder zijn en dus ook thuis staan (weiland met inloopstallen) maar die van mij staat op een manege in de buurt zodat ik gewoon kan doorrijden en niet van het weer afhankelijk ben en een bak tot beschikking heb. Maar helaas elke keer met die feestdagen zijn er weer van die leuke openingstijden.....

SRY

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 09:40

Die manen zoooo mooi <3 Alleen veel werk :wow:
Heb de manen van mijn haflinger paar maandjes geleden veranderd in sportcoupe en bevalt me veel beter dan de hele tijd vlechten enz.

SRY

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 10:08

@ Naomi_Haffie : Mooie lengte en volgens mij ook mooi dik of niet :D Deze lengte gaat nog, maar langer lijkt me zo vervelend.

Dit waren de manen van Cavella vorig jaar (kan nu alleen een foto met vlechten vinden maar het geeft een idee):
Afbeelding

En nu zijn ze zo (ofja zijn alweer iets korter :') ):
Afbeelding

SRY

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 10:16

@ Spianne : Precies ik zat ook altijd in de knoop met de manen en de teugels :') En in de zomer ook altijd vlechten vanwege het zweten onder de manen heel erg, zelfs op stal! Nu in sportcoupe is zoveel handiger en makkelijker :D

SRY

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 10:30

@ Naomi_Haffie : Ik had meestal iets van 6 tot 9 vlechten. En dan elke week weer opnieuw maken. Ik was het opeens zo zat, dat constant vlechten, manen half los hangen enzo denk ga het gewoon doen en als het niet bevalt, groeit wel weer aan _O- Want nu groeit het 10x zo hard dan dat ze lang waren :wow:

@ Spianne :Ik maakte met wedstrijd altijd 3 hengstenvlechten. Voor 2 onder elkaar en vanaf de schoft naar het midden 1 vlecht en dit bleef redelijk goed zitten.

SRY

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 13:48

@ Naomi_Haffie : Oefenen en oefenen met vlechten en proberen strak te vlechten. Ja is niet zo'n mooiw eer als gisteren, ook koud brrr :brr:

@ Spianne : zal vanavond eens op de laptop zoeken naar een goeie foto, ben nu namelijk aan het werk :) Cavella heeft een volle staart met slag/krul erin. Doe er 1x in de week cowboy magic in, dan goed uitpluizen/kammen en op de andere dagen doe ik alleen een harde borstel er doorheen. Niet kammen dan. Zonde dat de geiten eraan knabbelen, blijkbaar is haar staart lekker :')

@ xLeoniee : mooie haflinger :D

@ maessie : Ik kijk ook naar andere deelnemers, ofja bij ons op stal valt er niet zoveel te kijken, is er maar één die meedoet aan KNHS wedstrijden. De rest is allemaal FNRS. Maar probeer er wat van op te steken en misschien dat er iets bij zit wat ik bij mijn paard ook kan meenemen. Ook kwa houding van mezelf :)

@ Rianne_ : mooie haflinger met ook mooie lange manen :D

Ik zou ook graag mee willen doen met de KNHS wedstrijden maar helaas is vervoer het grote probleem -O-

Edit @ Spianne : Foto gevonden op de website van stal :)
Afbeelding

SRY

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 14:04

Het heeft bij mij ook tijdje geduurd voordat ik hem goed had en er meer handigheid in kreeg :P

SRY

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 16:57

Timmie2000 schreef:
Ook onze haf loopt dressuur tussen de paarden. Wat die erg goed doet.
We hebben ook meegedaan met de selectie wedstrijden in de L2, en van de 68 deelnemers als 3de eindigen vindt ik erg knap. Tenslotte zijn we altijd de enige koudbloed. En dan mag je door naar de kampioenschappen. En daar rij je keurig je proef en dan heb je 2 jury`s die allebei naar de zelfde proef kijken. Maar wat blijkt opnieuw de jury op C waardeert je goed, en die op H vindt het niets en zo eindig je al 10de heel jammer. Maar op naar de M1.

[ [url=m/S3FFwV.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooie haf!! :D

Dressuur is en blijft een jurysport, helaas. Gelukkig met de FNRS wedstrijden merk je het veel minder, doordat daar anders word gejureerd/gekeken.

SRY

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 15:05

@ Joukje_04 : Ik heb 2 bates zadels :)

SRY

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 10:25

Rianne_ schreef:
Zo, weer bij..

Hier vreemde dagen achter de rug.. Gister ben ik voor het eerst tante geworden van een jongetje: Timo *\o/* Super leuk nieuws! Tot we in de middag hoorden dat het lichaam van mijn neef levenloos is gevonden in het water. Hij was 6 weken vermist.. Maakt zo'n dag ineens wel heel dubbel.. ;(

Proficiat en sterkte!!

SRY

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 15:32

Hier regent het ook al en donker bah. Dacht dat het voorjaar begonnen was maar helaas -O-

@ Naomi_Haffie : Heb je alleen een buitenbak tot je beschikking?

Hier gisteren en eergisteren weer gereden _O- (ze had 4 dagen stil gestaan) njaaaa was niet zo heel veel mee te beginnen, woensdag erg hyper en voorwaarts en gisteren was er een fries van buitenaf in de bak en ze vond die blijkbaar zo interessant dat ze geen oog meer voor mij had :+
Vandaag heeft ze een dagje vrij en morgen weer flink aan de bak -> privéles }:) hihi

SRY

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 16:37

Aaah dat is balen alleen een buitenbak, vooral met zo'n weer :(
Hier gelukkig 2 binnenbakken en 2 buitenbakken, alleen de buitenbakken is vaak drama. De dressuurbak is een zwembad en de springbak is volgens mij redelijk genoeg alleen zo groot en donker 's avonds dat ik het niet waag om er in te gaan rijden ivm vliegles anders _O-

Privéles is altijd hard werken ja ~~}> En op de één of andere manier weet Cavella dat en dan doet ze vaak heel erg goed haar best :j Ben altijd blij als ik weer privéles heb :D

SRY

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 16:49

Nou we hebben 2 binnenbakken waarvan we er maar één kunnen gebruiken. De andere is voor de manege/groepslessen. Maar rij liever in de buitenbak, heerlijk in de frisse lucht en niet in de stof.

Snel grotere lampen laten ophangen dan :D

Precies, dan kunnen ze alles en als je dan gaat vrijrijden dan kunnen ze het opeens niet meer -O-
Gelukkig mag ik haar dan 1 keer in de 2 weken pesten met een privéles hihi :D

SRY

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 16:51

Ja op een manege met 100 paarden zoiets....

Heb je ze thuis staan?

SRY

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 17:06

Oke en alles tot je beschikking? :)

Het heeft zijn voor en nadelen zo'n grote stal :P
Gelukkig sta ik er met plezier :j En mijn paardje ook, mag ik hopen. Kan het der helaas niet vragen haha. Alleen jammer dat het echt een manege is en dat er alleen FNRS wedstrijden worden gehouden. En het buitenrijden is wat minder. Maar dat heb ik er voorover. Ze staat super daar, word goed verzorgd en zit goed in haar vel. Dat is het belangrijkste voor mij :) Ze is van 7.5 jaar 24/7 buiten naar stal gegaan, had het in het begin best moeilijk hiermee.

SRY

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 17:15

Oke dat is dus nog een beetje behelpen :P Maar wel fijn alles zelf en lekker dichtbij :)

Precies en makkelijk op vol-pension :)

SRY

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 13:40

@ Peelie : Proficiat met je punten :D

@ Timmie2000 : Nee, ik doe alleen mee met de FNRS wedstrijden ivm geen vervoer

@ silby : Goed dat je privéles je goed bevalt bij een andere instructeur :) En leuke water foto's :D

@ Balou_k : Leuke foto's en proficiat met de dracht :D

@ Ninatjuh01 : Leuke kruising :) Lijkt een beetje op de mijne.

@ Naapienaap : Haha leuk die streken terwijl het eigenlijk niet zo goed uitkomt en vooral als er mensen staan te kijken _O-

Ik ben ook weer bovenwater, druk en hectisch weekend gehad wegens priveomstandigheden.
Zaterdag privéles gehad met Cavella en opeens luisterde ze weer jaajaa privéles :') En weer een nieuwe oefening: galop, b of e afwenden, x stap en keertwending en weer in galop aanspringen en dat de hele tijd. Leuke oefening :D
Zondag springles, eerst rodeo want ja 3 weken niet gesprongen dan gaan we happy doen :') Maar gelukkig daarna fijn parcour van 80cm gesprongen :)
Vanavond mogen we weer de groepsles in :D

SRY

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 15:21

@ mendiee : Leuke foto's :D