Dressuurhaflinger

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, balance, Lous

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Mette

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 12:48

Wat een leuk topic! Ik zou ook graag mee willen kletsen :) Ik zag al wat goede tips voorbij komen voor de galop, mijn haffie en ik hebben daar ook moeite mee. Ik start niet met haar maar wil wel graag dat ze haar lichaam goed gebruikt. Foto komt nog :)

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 12:52

Succes! :D

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 17:39

Zo jullie gaan snel :D

Jeetje wat strak gevlochten :wow: Dat krijg ik echt niet voor elkaar.

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 17:42

@Naapienaap, wat is de afstamming van Nico? Hij lijkt vreselijk op mijn merrie! Dat is een Nobleman x Strizzi

Sowieso zie je zoveel gelijkenis bij al die haffies. Echt erg leuk :D

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 21:53

Naapienaap schreef:
@ Mette... het hadden zo zus en broer kunnen zijn...

Heel mooi trouwens jullie sprookjes shoot...

Jaa ze lijken echt he? Dankjewel! :)

Wat een leuke foto Timmie2000!
En fijn dat hij fijn liep vandaag Naomi_Haffie.

Wedstrijdjes rij ik zelf heel sporadisch (ook niet officieel). Tot nu toe heb ik nog geen nare reacties gehad op mijn haffie in de dressuur ring.

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 21:57

silby schreef:
Bovenhands vlechten blijft ook beter zitten dan onderhands, verder staan er nog een aantal tips op vorige pagina's :)

Echt? Ik vlecht (als ik dat doe :P ) altijd onderhands (dutch braid) want anders zakt het met 10 seconden weer uit.

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 12:53

Pff dat is inderdaad een rare dag.. Gefeliciteerd en ook sterkte!

Ik heb een Schutte zadel op mijn haf liggen. Na heel veel ellende bij het Zadelatelier uitgekomen en ik ben ontzettend tevreden :D Hij ligt geweldig en ik zit er heerlijk in. Nooit gedacht dat dat zou lukken :)

Hiervoor heb ik een Rossner gehad; die lag slecht en spanning ging van de boom af, een Kent en Masters; kopijzerpunten staken in haar schouder terwijl boommaat wel goed was, JC veelzijdig; werd scheef, een wintec dressuur 500 (oude model); lag achterover en een wintec springzadel; net ietsje te lang maar we gebruiken hem amper. Helaas niet het budget om een Schutte springzadel aan te schaffen :P

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 20:19

Jaa het was inderdaad een zadeldrama. Gelukkig wel uitgesmeerd over een aantal jaren hoor! :)

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 20:56

Nou inderdaad... Ik heb het 1x geprobeerd tussen de paarden en dat was niet zo succesvol :P
Hele gave foto!!

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 11:06

Mette staat op een heerlijk plekje, direct aan een enorm bos gelegen. Bak is niet super maar kan in de buurt terecht. Verder staat ze 24/7 buiten met onbeperkt hooi. Gelukkig geen dikke pony, ze vreet niet de hele dag door :P

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 19:42

Netjes Peelie!

Ik heb vandaag een conditie training in het bos gedaan. Inclusief een stukje verdwalen haha :P

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 19:06

Zo iedereen is druk met de paardjes hier :D

Gefeliciteerd xLeoniee. Galop in viertakt blijf ik helaas ook erg in hangen dus als je daar goede tips voor hebt: graag :D
Kiddokids, jammer dat je strandrit niet ging lukken. Nog wel kunnen genieten van het mooie weer?
Welkom Michelle! Mooie haf heb je :D
Jammer van het afgroeten Maessie, helaas kan je niet altijd vooruit kijken :P
Janouk: hoe is de kur gegaan? :)

Ik heb vandaag maar eens een voorjaarsschoonmaak gedaan. Manen en staart gewassen en ook haar benen. Heerlijk :D

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 19:56

Haha ja sorry :P Niet helemaal over nagedacht. :o Ik zag al eerder in het topic een leuke oefening van Janouk, met die pionnetjes. Ik heb het geprobeerd maar daar was mevrouw toch echt te lui voor. :roll: Terwijl ik verwacht had dat ze dat echt leuk zou vinden.

Ik was vrijdag aan het rijden, ging best lekker! Totdat ik mijn zweep te snel wilde wisselen. Ik trok hem voorlangs van links naar rechts. Knak ik hem zo doormidden. -O- En toen dacht Mette, succes baas :D

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 16:19

Peelie schreef:
De tip die ik kan gevel voor de galop Is verzamelen. Ik reed hem eerst altijd enorm naar voren met het effect dat Nash alleen maar uit elkaar viel en er geen land mee te bezeilen Was.

In de zomer instructieweek kreeg il de tip om het juist te verzamelen en sprong te laten maken door met het binnenbeen aan te leggen als het binnenachterbeen onderspringt. Doornop dat momemt een beenhulp te geven gaan ze meer zitten en springen.

Voor Nash werkt het heel erg fijn en laat hij nu hele goed stukken galop zien.

De laatste wedstrijd Had ik zelfs een 7 op de galop (en een 8 op de stap :oo)

Verder helpt achterwaarts om het achterbeen soepeler te maken, net als wijken en sbw met veel lengtebuiging (sbw moet je paard wel al de kracht voor hebben, ik zou beginnen met wijken).

Ik heb aankomend weekend weer wedstrijd. Ik heb er zin in :D

Thanks voor de tips! Gas erop werkt bij mij ook niet zo, dat wordt inderdaad rondscheuren en uit elkaar vallen. Ik ga de binnenbeen/binnenachterbeen tip binnenkort proberen :D Wijken kan ze goed, we verliezen wel wat tempo maar ze brengt de achterbenen goed onder langs. Sbw zijn we ook rustig mee aan de slag, dat vind ze ook wel leuk om te doen. :)

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 19:07

Gaaf gefeliciteerd! :D

Lekker Janouk door het bos! Wel koud denk ik of niet?
Peelie & Naomi_Haffie ook gefeliciteerd met de punten! :)

Leonie: Die manen :wow:

Peelie, jij gaf volgens mij de galop tips of niet? Ik ben er uitvoering mee aan het werk geweest en ik ben niet ontevreden! :) Ik heb, wat jij al zegt, heel erg de neiging om voorover te gaan zitten, maar dat werkt natuurlijk averechts. Op het juiste moment binnenbeen aanleggen is nog even goed timen maar ik merkte zeker verschil. Ik rij veel voltes in galop en die verklein ik, met de bedoeling sprong te houden en haar binnenachterbeen eronder te krijgen. Ging nu al een stuk beter. Een losse volte 10 meter konden we nu ook aardig netjes rijden, sprong blijft er in elk geval in. :D De aanleuning zijn we dan wel kwijt in de volte maar ach ja, heeft ff tijd nodig :)

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 20:13

Ik ben ook druk met paard en studeren :)

Succes Peelie & Janouk! :D
Mendiee beterschap met je duim +:)+ (die is wel heel toepasselijk :D )

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie