Dressuurhaflinger

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, balance, Lous

assie

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 20:49

Leuk om al jullie verhalen te lezen :)
Mag ik ook meepraten hier met mijn leenHaffie die we dressuurmatig voor de wagen aan het trainen zijn?

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 09:31

Leuk dat ik mag meekletsen :)
Ik men regelmatig met mijn leenHaffie. Het is een 4 jarige merrie van Standing Ovation, gefokt door mijn vriend en zijn ex. Ze staat sinds april voor de wagen en het is de bedoeling om in de B-dressuur te starten wanneer ze wat meer bevestigd is. Het is een echt prinsesje, heel werkwillig maar met een heuse eigen mening en dat maakt het wel een uitdaging soms := .
Daarom vind ik dit topic zo leuk om te lezen, veel herkenning haha.
Het is nog wel even de vraag wie het eerst gaat starten met Aaf, mijn liefje of ikzelf. :+

Naomi_Haffie schreef:
Rijden jullie met dit weer? :D

Vanochtend zaten mijn instructeur en ik al om half 7 op de bok. Dan is het prima te doen. Verder hou ik er wel rekening mee, ik ga dus niet midden op de dag rijden.

Oppassie, dierenoppas.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 11:37

Ooo wat braaf zeg +:)+
En ja, Avalynn-Aura van 't Kwetternest. Ik begrijp dat het haflingerwereldje klein is en iedereen elkaar kent. Daar moet ik nog ff aan wennen := :')

Oppassie, dierenoppas.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 13:50

Ja klopt, Aylin staat bij jou in de buurt en Alyvia is ook in het haffiewereldje gebleven. Drie volle zussen :) .
Grappig dat je ze kent. Dan ga je vast ook naar de keuring komende week?

Mooi dat WW hoofdstel.
Marathons zijn idd heel gaaf. Maar het eerste doel is om fijn een B-proefje door te komen ;) . Later, als Aaf groot is.... :+

Oppassie, dierenoppas.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 09:12

Wat gaaf met dat zeiltje! Heel stoer zeg! Lijkt me leuk om te doen zo'n training.

Wij hebben eergisteren een heel fijn rondje gedaan met de wagen. Lekker ontspannen, merrie goed rechtrichten voor de wagen. Dus goed opletten of de druk op beide teugels gelijk is en of ze actief blijft ondertreden van achter. Ze krijgt er een heel lekker kontje van :+ . Komt goed uit met de keuring van zaterdag.
Zaterdag op de keuring wordt de belangrijkste opdracht om madame fijn ontspannen te laten rondlopen aan de hand. Hoe hectischer ze wordt, hoe minder mooi ze haar passen afmaakt.

O en superleuk, nu ze zo lekker voor de wagen sjouwt zijn er ook weer wat kwartjes onder het zadel gevallen. Ons 'pennymeisje' stapte op en waar madame eerder nog wel wilde racen, liep ze nu keurig ontspannen en nageeflijk van achter naar voor. Als ze zo doorgaan, kunnen ze ook wel starten.
Nu op zoek naar fijn instructie. Jullie nog tips voor fijne instructie? Omgeving Bedum?

Oppassie, dierenoppas.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 10:19

Bedum ligt boven Groningen ;) . Ik ken de naam van Sara idd wel. Maar ik denk dat zij nog iets te 'hoog' is voor ons. Het is echt basis, basis, basis. De beide meiden die gaan lessen zijn 14 en 16.
En wat het moeilijker maakt: het moet een instructie zijn die bij de meiden past, bij de paarden, bij onszelf en ook aansluitend op de menlessen.
Ik zoek ff verder naar ons speldje in de hooiberg ;) .

Mooie foto Peelie!

Enne Mando, je doet vást iets goed. Anders kom je nooit in de M2 terecht natuurlijk.

Oppassie, dierenoppas.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 14:52

Françoise Rey (Winsum, groningen) is bij onze paarden geweest. Erg fijn behandeld. Omdat zij ook dierenarts is kan ze meteen goed verdoven wanneer nodig.

Morgen grote wasdag. Zaterdag mag Aafje shinen op de keuring. En dat wassen wordt een uitdaging, zelden zo'n vies paard gezien. Zelfs mijn schimmeltje is minder vies :=

Oppassie, dierenoppas.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 10:33

Sterkte Klasien. Wat verdrietig. Wel fijn dat het rustig is gegaan.

Wij gaan vanavond weer eens een poging tot dressuur doen met de Haflinger. Ze heeft een paar dagen vrij gehad na de keuring, even bijkomen, maar vanaaf is het weer tijd voor aaf :D

Oppassie, dierenoppas.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 10:53

Wat gaaf Maesie. Succes met de osteo.

Oppassie, dierenoppas.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 12:50

plutolover schreef:
Whoopster schreef:

Mag je daarmee op wedstrijd jammer dat de hard versie alleen in 12 cm is

Ja, er zit een staalkern in en daarom mag je ermee starten. Wanneer die staalkern er niet inzit mag het niet.

Bij menwedstrijd is bij ons ook wel eens het bit gecontroleerd. Vind ik ook een goede zaak. Bij die van mij werd het bit toen goed bevonden, bij een concullega niet.

Wij mennen met een simpele rechte Liverpoolstang met de leidsels in de eerste sleuf. Die vind ze net te heftig (is ook wel een grote overgang van haar 'onder zadel bitje'), dus nu eens puzzelen met dit flexibele bitje.
Afbeelding
Onder het zadel loopt Aaf op een dubbelgebroken watertrensje. Ze kauwt en schuimt daar enorm op, misschien zelfs iets te onrustig, dus wie weet toch maar eens proberen op een ongebroken bitje. Die mylers klinken wel ok.

Oppassie, dierenoppas.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 09:16

Plutolover: voor jouw eigen stress en het vastzetten wil het vaak ook al helpen om te neurieën, of voor jezelf te zingen. Klinkt heel stom; maar doordat je dan bewust(er) moet ademhalen ga je vanzelf lager (vanuit je buik) ademhalen waardoor je automatisch al meer ontspant en relaxter zit. Dan hou je hem minder tegen en ga je zelf ook voorwaartser denken.

Gisteren lekker naar Paard en Koets geweest en daar een hele boevige Haflinger gezien in de demonstratie bij Lammert Haanstra. Aan het begin van de demonstratie zei de Haf 'ja doei, heus niet dat ik rondjes om je heen ga lopen.' Maar al heel snel had Lammert hem keurig rondlopen en zelfs al iets nageeflijk. Heel gaaf om te zien wat het voor een paard doet om los te worden gelaten en héél duidelijk te horen krijgen wat ie moet doen. Lammert zei ook iets van "dit is het resultaat van een paard dat altijd alleen maar beloond is en is getraind vanuit de gedachte 'als ik lief ben voor jou, ben jij ook lief voor mij'. Maar zo werkt het niet bij paarden. Die moet je vertellen wat je wil"
Leermomentje voor mezelf :+

Oppassie, dierenoppas.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 10:07

Wat jammer dat jouw gevoel dan niet overeenkwam met wat de jury vond. Jurysport dan maar he :roll:

En ja, super leerzaam die Lammert Haanstra. Ik zou willen dat ik ook maar een flintertje van zijn gevoel voor timing had. Echt gaaf.

Oppassie, dierenoppas.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 09:33

Haha, grappig dat iemand als presentator zo'n enorme charme heeft, maar in de omgang dan blijkbaar niets is.
Ik kende hem van naam, maar dit was de eerste keer dat ik hem zag, dus geen idee.

Goed, ik kruip weer onder mijn steen, want mijn dressuurhaflinger-bezigheden beperken zich momenteel tot af en toe een vlechtje in een haflingermaan knopen en kijken naar hoe de Penny's de dressuurknopjes monteren. :+
Eind november hebben ze hopelijk hun eerste dressuurwedstrijd.

Oppassie, dierenoppas.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 08:44

Er doen 9 combinaties mee vanmiddag. Hoop dat ze het allemaal redden. Zou leuk zijn :). Succes voor degenen die mee doen.

Weet je al wat over je nieuwe baan?

Zo en nu eerst onze draakjes in de wei parkeren. Kan hopelijk nog net na de regen van gisteren :=

Oppassie, dierenoppas.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 09:57

Was echt wel leuk op de Ibop. Veel mooie, goed bewegende en vooral fijn springende Haflingers gezien. Heel zonde en vre-se-lijk knullig dat er een deelnemer werd aangereden door een tractor. Ik geloof dat de organisatie zich ook vreselijk banketstaaf voelde, maar zij konden er niet eens wat aan doen.
Grappig om te zien hoe klein het Haflingerwereldje eigenlijk is. Ik ben pas naar een paar evenementen geweest, maar begin inmiddels wel alle gezichten (en soms zelfs namen :P ) te kennen. Gezellig cluppie +:)+ .

Oppassie, dierenoppas.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 10:13

Marieke gefeliciteerd. Fijn resultaat!

En gelukkig lijkt het mee te vallen met Anne. Lijkt me ook doodeng als zoiets gebeurt.

Peelie, dat ben ik met je eens. Haflinger/kvth-wedstrijden zijn erg gezellig. De sfeer is daar 100 x anders (=beter :+ ) dan op 'gewone' dressuurwedstrijden. Alleen zo jammer dat mijn eigen schimpie nog steeds niet als Haflinger of trekpaard telt. Gelukkig heb ik nog een leen-Haflinger, maar daar wil ik (nog?) niet mee starten.

Oppassie, dierenoppas.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 10:51

Nathalie83 schreef:
Ben heel benieuwd naar de foto's! Ik was echt zooooooo nerveus 8)7

Joh... dat viel dus helemaaaal niet op :+ . Haha!

Heel netjes gereden hoor :) .

Aafje heeft het dit weekend maar druk. Vanavond eerst een werkje aan de longe. Morgen les met Penny 1. Overmorgen les met Penny 2. En dat alles in voorbereiding op de onderlinge dressuurwedstrijd van volgende week.

Oppassie, dierenoppas.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 18:19

Nee, aangespannen staat even in de koelkast tot maart. Nu in de winter kunnen we alleen in het weekend mennen en dat is niet genoeg. Dus dan maar even helemaal niet ;) .

Leuk zo'n fotomeeting Leonie. Wie komt er fotograferen?

Martine, ik gebruik zo'n ding. Daarmee 'kam' ik een aantal keer door het deel dat ik dunner wil hebben. Werkt bij mijn schimpie wel fijn, want die heeft op bepaalde plekken hele dikke manen en op andere plekken is het juist plukkerig
Afbeelding

Oppassie, dierenoppas.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 20:12

Gefeliciteerd met de punten allemaal. Superprestaties!
Faith, volgens mij heb ik jou zien rijden bij de Oude Held vandaag, maar ik weet het niet zeker. Gefeliciteerd met de punten :)

Ik heb wel een hele snelle Haflinger door de hindernissen zien vliegen in Roden vandaag bij de minimarathon.

Fietsen werkt voor Aaf altijd wel goed om haar lekker los te krijgen. Ze gaat daar fijn van swingen.
Gisteren ging de les met Penny 1 heel fijn. Vandaag in de les met Penny 2 even wat anders uitgeprobeerd en dat ging eigenlijk ook superfijn! Hopen dat ze deze lijn vasthouden want het zag er heel leuk uit.

Oppassie, dierenoppas.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 10:07

Jeetje, wat lastig van Mando dat hij zo bokt en dat je dan niet zeker weet of het vanuit zijn lijf komt. Ik hoop dat het wat frisheid is.

Iedereen succes dit weekend op wedstrijd.

De Penny's hebben gisteren Aaf gereden op de manege als 'generale repetitie' voor de wedstrijd daar op zaterdag. Hun eerste wedstrijd met Aaf, dus ik geloof dat ze al zenuwachtig zijn.
Het rijden ging heel mooi. Ondanks dat de hoefsmid bezig was en er deuren open en dicht werden gedaan. Ze hebben keurig geconcentreerd hun proefjes gereden. Voor de zekerheid had ik er wel even een bijzetteugel aangeknoopt. Die zat op standje heel los, maar gaf daardoor bij zowel paard als ruiter net even het vertrouwen om lekker door te kunnen rijden. Vrijdag willen ze nog een keertje oefenen (twee generale repetities moet kunnen toch O:) ?) en dan zaterdag het proefje doorsturen.

Oppassie, dierenoppas.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 14:42

Pfff Leonie. Sucks zeg :(
Sterkte. Dat is een bericht dat je niet wil krijgen. Knuffel.

Oppassie, dierenoppas.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 18:44

Gefeliciteerd met je punten Maessie! Wanneer ga je je eerste M-proefje starten?

Hoe is het met de andere starters gegaan vandaag?

Gaan er nog mensen naar de showavond in Beilen vanavond?

Vandaag ook op wedstrijd geweest met twee Penny's, Aaf en mijn schimmel. Ik had verwacht dat Aaf nog wel eens wat spatjes zou kunnen hebben, dus die had ik van tevoren thuis even losgegooid. Dan kon de ergste energie er tenminste even uit. Aaf bokte een paar keer flink en was er daarna wel klaar mee. Superbraaf op wedstrijd.
Had ik dat nou ook maar met de schimmel gedaan. Ik had verwacht dat zij superbraaf zou zijn, ze heeft wel vaker een paar weekjes stil gestaan en dan is het opstappen en wegrijden. Maar eh... Ze was vandaag na twee weken rust geloof ik even vergeten dat ze zadelmak is geloof ik := . Penny is dus maar niet gestart met schimpie.

Proef van Aaf ging heel netjes. De galop was nog wat onstuimig, maar dat ging eigenlijk best prima. 178 (180-2). Smaakt naar meer geloof ik, dus we gaan eens op zoek naar wat onderlinge wedstrijdjes

Oppassie, dierenoppas.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 20:13

Wat gaan jullie hard in het topic!

Supermooi die sterren Leonie. Wel een slim idee met de placemat, dan heb je ook mooi gelijke sterren idd.
Dat jullie allemaal al zo vaak hebben moeten scheren :wow: . Aaf is nog niet geschoren. En ja, ze is wel wat nat als ze aan het werk moet, maar ze is met 15 minuten stappen wel weer droog. Gelukkig maar, want het lijkt me echt een gedoe dat scheren.

Enne Mando, ik zou gewoon zo gaan hoor. Natuurlijke kleur van de Haflinger O:) . Ik ben wel benieuwd, ik heb nog nooit meegemaakt dat iemand lager dan een 6 haalde op verzorging := . Zelfs niet met ongevlochten modderige paarden.

Kiddokids lekker aan het mennen en rijden. Waar heb je nu je focus op liggen? Of gewoon lekker door elkaar?

Mooi met dat boek Janouk! Gaaf om in de etalage te staan.

Succes allemaal in Oudega. Ik geloof dat ik wel weer word meegesleept om te komen kijken :D

Oppassie, dierenoppas.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 20:52

Ja, wat dat betreft heeft Aaf natuurlijk nog een luxe leventje. En dat ene B-proefje per maand vergt natuurlijk ook niet zoveel van haar.
Was ook niet bedoeld als veroordeling ofzo hoor. Meer gewoon verbaasd (en blij dat ik zelf niet hoef ;) )

Oppassie, dierenoppas.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 19:14

silby schreef:
we zijn wel met zijn 2en in het L :+

Ben je sowieso minimaal tweede :D

Leuk hoor kiddokids. Lekker veelzijdig :)

Iedereen (nogmaals) succes in Oudega dit weekend.

Oppassie, dierenoppas.