Fjorden manen

Moderators: RianneH, Neonlight, balance, Ymor, Melissa0304

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

fienaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 12:35

Ik heb een tekstje geschreven over manen knippen... En dacht, ik kan het hier wel bij zetten !

ls eerste begin je met... Als de manen hangen helemaal afscheren en opnieuw laten groeien...

Dan heb je een goede schaar nodig, dat kan je zo een paar uur in tijd besparen(Ik heb ervaring mee) dus geen kleine schaar!!!
Je hebt een stevige schaar nodig(Want de manen zijn dik en stug), die een beetje rond gebogen is... Die kan je in de meeste paardenwinkels wel vinden...
Dus een Grootte toilleteer schaar...

Zijn ze lang genoeg( wat korter dan je hand in het midden) dan ga je ze knippen, en dat hou je elke 4-8 weken bij, net hoe ze groeien...

Als je de zwarte manen boven de witte uit wil laten steken moet de witte ±1 a. 2 cm korter knippen...

En voor de rest moet je maar een beetje uitproberen hoe het mooist staat.. Heb ik ook gedaan... Gewoon oefenen en dan gaat het steeds beter!!!

Het is handig als de eerste keer knippen er iemand bij is die het goed kan of ervaring heeft... Die kan je een beetje uitleggen hoe of wat... Bij mij zag het er de eerste maanden niet uit, maar het groeit weer bij en ze zeggen altijd: Oefening baart kunst!

Oja, en misschien wel handig om te weten, ik knip altijd in 2 keer. Waarom? De volgende dag steken er altijd weer haartjes uit die je bent vergeten... En die kan je dan mooi even bijwerken.
Succes!

fienaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 13:35

Als je een mal wilt hebben moet je die denk ik zelf van karton ofzo maken :+
Heb er nog nooit eentje in een winkel gezien ... En het is toch niet zo moeilijk? Boogje knippen, en dat eerst even de hals opmeten he ;)

fienaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 22:37

paarden115 schreef:
hoi ik las overlaatst op internet dat een hengst in noorwegen een hengstenpluk krijgt, een een merrie geen haar van voor heeft maar de hanenkam gewoon doorloopt.
en dat het zwart en het wit in noorwegen even lang is en in nederland verschil opzit.
klopt dit

Nog nooit van gehoord ! Ben benieuwd... Vroeg me wel af of je nou aan het einde van de manen zo een plukje moest laten, en waarom ze dat doen, ik scheer/knip het altijd weg !

fienaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 14:26

LadyWE schreef:
ik zie een paar hele strakke bogen voorbij komen in dit topic!
wou dat ik zo kon knippen :P
ik heb altijd het idee dat het net niet straks genoeg is...

Het is oefenen, oefenen oefenen ! :P

Ik ben op zoek naar iets nieuws... Voor mijn fjord... Iemand een leuk patroontje, behalve een schaakbord?

fienaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 20:03

[quote="Lady_Kelly"]
[quote="lovebrum"]
Ik heb een probleempje want bij mijn verzorgfjord heb ik elke keer netjes zijn manen geknipt maar op een of andere manier hangt het naar beneden.
Heeft iemand een tip om zijn manen omhoog te krijgen?
Ik doe er nog even een foto bij misschien is het dan duidelijker?
http://www.mijnalbum.nl/Foto-3IREYWZQ.jpg

Klopt ! Je kunt het beste alle manen in 1x afscheren... Helaas pindakaas !

fienaaa

Re: [Centraal] Fjorden manen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 21:43

Ik heb ook een meer zwart dan wit dilemma ! Alleen vooral voorin dan (bij de oortjes)

Zou me god niet weten hoe ik dat moet wegwerken, kan toch niet zomaar wat in het midden 'kaal' of weg knippen?

fienaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 21:47

lovebrum schreef:
fienaaa schreef:
Ik heb ook een meer zwart dan wit dilemma ! Alleen vooral voorin dan (bij de oortjes)

Zou me god niet weten hoe ik dat moet wegwerken, kan toch niet zomaar wat in het midden 'kaal' of weg knippen?

ik heb het in het midden wel een heel klein beetje kaal geknipt, maar durf niet te veel weg te knippen

In het midden moet wel kunnen, maar aan de voorkant kan je het zo goed zien...

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie